üzenetek

hozzászólások


#56573440
(nagyúr)
Blog

én pont a terepen kívüli felhasználását kérdőjeleztem meg. asszem már az elejétől. fékető szempontjából pont a másik véglet városban, oda egy jobb v is bőven elég. de mint írtam legtöbbször jobban lehet egy szituból városban kijönni ha a kormányt használod, és nem a féket.

a szervizelhetőség és egyéb gondokat meg asszem a hegyre hoztam fel, városban elég életidegen hogy valami széttépje a csövezést.

az meg jó hogy szerinted jobban adagolható, de kb ugyanannál a guminál a bowdenes és olajos változat között ennyi is a különbség, mert adott tapadófelületet ugyanúgy elblokkol mindkettő ha csumára húzod, a hegyen kívül meg annyira nem kell precíznek lenni a fékerő adagolásában... fel lehet tenni és lehet mondani hogy ez jó, sőt a dh-s meg a trialos haverok is erre voksolnak. csak ha nem dh-zol vele agresszívan, vagy nem ugrálsz, akkor mi van? és maradjunk abban hogy se a telód, se a merev hátsó vázad nem enged elvetemült dh-s vonalakra következtetni, az áttételezésed pedig a második variációt üti ki.

értem én hogy szerinted jó, csak fogd fel hogy mások tapasztalata és személyes véleménye szerint hót fölösleges. ez annyira nem nehéz. én megértem hogy ez neked valamiért kell, én itt be is fejeztem.
igen én is érzem a különbséget. mint írtam olajos volt alapból a gép, amikor bowdenre váltottam döntött gyors kanyarokban rendesen lassultam, mert nem tudtam úgy adagolni ahogy kellett volna, mai napig nem tudom. viszont egyenesekben, a városban hazafele, soha nem volt emiatt egy fikarcnyi gondom sem. nem versenyzek, nekem ez csak hobbi, innentől én nem fogok még egyszer olajra váltani

csak egy utsó példa hogy értsd. a ferrari 340 el is tud menni a Disco meg felmászik olyan hegyekre ahova más négykerekű nem, a dugóban viszont ugyanúgy állnak mint a trabi. ha nem ott használod azt az eszközt ahova tervezték, akkor szinte az összes előnyöd elveszted amit adhat.


_Scythe_
(aktív tag)

Bede Márton stílusa = NEM MENŐ, hanem szánalmas, mint ő maga.


#56573440
(nagyúr)
Blog

és ez hogy jött ide? vagy csak én néztem el valamit? ki ez a bede és mióta tényező, valamint mikor kapcsolódott a témához, és egyébként is spammer e vagy e?


Day 'n' Nite
(aktív tag)

Szevasztok.
Nekem sajna nincs ennyire pozitív tapasztzalatopm a városban biciklizésről, mint a cikk írójának.Néhány negatívumot megemlítek... A BKV-val általában nincs gond, kivétel, mikor dudálnak, beszólnak, ha a sáv szélén tekerek... persze, egy busz nem oly könnyen fér el így, de most tud jobbat?Az a szánalom, hogy ahol buszsáv van, ott igaza is van, de kéredem én, hol menjek? Ahol én közlekedem (pl Budaöris út/ 6 sávos, repeszt mindenki, mint a gta-ban...), ott a külső sáv szélén "érdemes" menni, máshol életveszély :S :S
Aztán vannak az olyan autós tagok, akik a dugóban állva úgy döntenek, ha más ők lassan kénytelenek menni, akkor nehogymá' egy bringás mehessen, szóval kirakja elém a kocsit, majd (gondolom) ártatlan fejet végva araszol tovább...(Ilyen többször is volt, elegem is van belőle).
Egyetértve a cikk írójából, elegem van nekem is a szabálytalan bringásokból, nemcsak az autósokra, hanem a biciklis "társaikra", és minden közlekedőre veszélyesek... :S
Rossz helyen parkolók, utcán átfutkosó gyalogosok, és így tovább.Kissé pesszimista lett a hsz, nem is folytatom ezt a részét :)
Aminek örülök: vannak elég sokan autósok, akik képesek kultúráltam közlekedni, előreenged, arréb húzódik, nem parkol rossz helyre, stb.köszönet nekik :) meg azoknak, akik szintén normálisan közlekednek, remélem egyre többen lesznek ilyenek.
A cikkhez.Én sajna nem tudtam menni a CM-re, de néztem egy kicsit a nyugatinál.Láttam elég ilyen állatot, akikre a legjobb szó a randalírozók... ellenben volt egy rakás rendőr, és ismerőseim beszámolói alapján, kissé kötekedősre vettéka figurát (szerencse hogy nem mentem, mert a kressz szerint kell prizma a küllők közé, de nekem"csak" reflexcsík van a gumin körbe, de hogy ezt hogy magyaráztam volna el egy rendőrenk nem tudom :D)
Mindegy, remélem változni fog ez a helyzet is, ami ma a közlekedáésben van.
Minden jót!

(U.i.: Elnézést ha írtam volna olyat, amit más már előttem, de nem volt hajlandó betölteni a böngésző a hsz-eket, szal nem tudtam végigolvasni... :S A helyesírásomról [ha van hiba] kivételesen a billentyűzet tehet, mert új, és szoknom kell :)


miccur
(aktív tag)

A cikk respekt!

Sok kerékpáros, autós, gyalogos, agyi problámája a neveltetésében keresendő , nem ballábbal hanem a tökeivel kell fel, ki-?ha én-nem, mert kemény vagyok , hát nem-! Emígyen gondolkodók nagy része, előbb vagy utóbb belehal sérüléseibe, ami szomorú de érthető mellékterméke az agyi funkcióinak, + MP-3-4-5-6 hallgató, este lámpa nélkül kerékpáron közlekedő a kerékpárúton keresztben beszélgető a hárman egymás mellett kerékpározó stb....... NA EZÉRT KÖZLEKEDEK ÉN IS AZ ÚTTESTEN, MERT VESZÉLYESEK VAGYTOK ÖNMAGATOKRA, DE AMI ROSSZABB, RÁM IS! Biztonságosabb az autók között mint veletek egy gyászon! Kockáztasd a saját életed, ne az enyémet ! Este lámpa nélkül menj le az útra igy elősegitheted a természetes kiválasztódást+mp3 mindenképpen kell a sikeres küldetéshez. :)) :P És a szervdonorra várok is jól járnak, mert ők legalább értékelik az életet ! akinek nem inge nem veszi fel !

Üdv: Nektek (bárkik is vagytok), balesetmentes közlekedést minden forgalomban résztvevőnek eszköztől és hovatartozás nélkül !

[ Szerkesztve ]


miccur
(aktív tag)

Jaham ! És ha mégis megtennéd ( mert vagy akkora barom) amit fenten írtam és mégsem ütnek el akkor nem te voltál faszagyerek, hanem figyelt rád az a sok bunkó, köcsög autós! :R

[ Szerkesztve ]


Vision
(veterán)

Ez a cikk már-már telitalálat!

Az én véleményem radikálisabb, mint a tied, hiszen véleményem szerint Budapest infrastruktúrája alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre = nincsenek bicikliUTAK. A kerékpársáv nem elégséges, ráparkolnak, ott előznek, stb... A problémát az alábbi körülmények még súlyosbítják:

- nincs kialakult kultúrája a bringázásnak a városban
- nagy tömegek ültek kerékpárra az elmúlt években, amelyet a szűkös erőforrások képtelenek kiszolgálni
- természetéből fakadóan a bicikli nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, a szűk sávokban az előzés halmozottan balesetveszélyes -> a kerékpár országúti közlekedésre alkalmatlan (bringaút kéne)!
- a KRESZ-ismeret hiánya hatalmas probléma, de a "közismert" szabályokat sem tartja be a legtöbb biciklis(ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
- a járda a gyalogosok számára fenntartott terület, nem véletlenül. A Belváros rendkívül zsúfolt, sok a turista, diák, dolgozó. Az általuk generált forgalmat is nehezen tudja levezetni ez a hálózat, nem hogy még biciklisek is kacskaringózzanak közöttük, komoly balesetveszélyt okozva.

Egy kis személyes adalék:

Az Operával szemben lakom, és durva, hogy 5-ből 1-szer állnak meg a biciklisek a pirosnál. Ez nem az ismeretek hiánya, hanem szándékos nemtörődömség. Az ilyesmit kéne keményen szankcionálni. Egyébként 99%-ban BKV-val járok, fontolgattam bicikli beszerzését, hiszen a belvárosban kényelmes közlekedési eszköz lehetNE, de hegymászóként megtanultam felmérni, hogy mi az, ami veszélyes, és mi nem. Nna, ez az!

Szerk: ettől függetlenül, a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak balesetmentes közlekedést, én igyekszem figyelni rátok, már amikor kocsival vagyok :)

[ Szerkesztve ]


miccur
(aktív tag)

ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)

És ez csak egy, de hidd el lehet itt biztonságosan is kerékpározni, mert a sok uszító ellenére akiknek 10%-ban igaza van mind három oldalon, az autósok egyre inkább tiszteletben tartják a kölcsönös tisztelettel kerékpározókat, megköszönöd, hátra nézel, irányt jelzel és sok autós is elnézést kér ha nem rögtön a szélvédőt köpöd le.


Nyugdíjas
(nagyúr)

Nekemis volt már, hogy éppen gondoltam beintek a csóknak, ha már voltkedves majdnem feltolni a járdára a hülye kisbuszával, aztán látom bocsánatkérést mutogat (gondolom elfelejtette, hogy ottvagyok, ha már ő előzött, nade ez mindegy a gezstus a lényeg...), ugyhogy csak visszaintettem, mindenféle egyezményes jel nélkül :D Szóval lehet normálisan, csak mindig az ágresszió kerül elő egyből :)


miccur
(aktív tag)

Sajna emberi vonás, kell hozzá egy kis kontroll ! Nekem sem ment 1- :DD


Perillustris
(senior tag)

Budapest infrastruktúrájának nagy része alkalmas már jelen állapotában is kerékpáros közlekedésre. Természetesen javítani, fejleszteni lehet rajta bőven, de a többség egy kis rutinnal biztosan és biztonságosan elér a céljához. Lakott területen belül, különösen egy ilyen szerkezetű (fő)városban egyszerűen nincs hely kerékpárutaknak, s nem is lenne praktikus, hiszen 100-200 méterenként biztosan van egy keresztutca, ahol a kerékpáros és a gépjárművezető nagy eséllyel találkozna. Minden egyes hasonló kereszteződés egy gócpont, amit sajnos a balesetek is alátámasztanak. Budapesten a legtöbb incidens ezeken e helyeken történik, sajnos sok esetben halálos kimenetellel (Horog utca, Stefánia#Thököly, stb.).

Éppen ezért az esetek többségében a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja az ilyen kerékpárutak építését. Egy értelmesen kialakított kerékpársávos úton mindenkinek megvan a helye. Természetesen a sutyerák szabálytalanul parkolók megnehezítik az ember dolgát, s a hatóságoknak megoldást kell találniuk erre (bár a spanyol viaszt nem kellene feltalálni, egyszerűen csak szándék kéne). Nagyon jók a WOL-ok, mint pl. a Reitter F. utca, ahol mindenki kényelmesen elfér, csíkok nélkül is.

- Ha lassan is, de fejlődik a közlekedési kultúra, amibe a kerékpárosok is beletartoznak.
- Az erőforrások kérdése izgalmas, hiszen nagyon sok helyen nagyon kevés pénzből fantasztikus eredmény(eke)t lehetne elérni. Persze ezt szintén akarni kell.
- a biciklis maga is része a forgalomnak, így a "nem tudja felvenni a forgalom ritmusát" nem értelmezhető. Nem mellesleg a belváros nagy részén jellemzően a gépjárművek tartják fel a biciklist.
- a KRESZ rá vonatkozó részét a többség ismeri, s tudatosan ignorálja. Ez persze nem szép, de ettől még tény. A hivatkozott helyen valóban sok kerékpáros megy át a piroson, miközben az autósok jobbra kanyarodnának. A lámpa is szar helyen van.
- majdnem mindenki a járdán kezdi, a többség előbb-utóbb lejön az úttestre. A járda a gyalogosoké, nincs vita (persze a hatóságok hozzáállása is sokatmondó: rengeteg helyen bővítették jogellenesen a parkolóhelyeket a járdák rovására. Hol átépítéssel, hol meg "csak" elegánsan húztak rá egy csíkot, csonkítva a minimálisan előírt szélességet). Remélhetőleg egyre többen szoknak le a járdázásról. Régóta mondom, hogy ha pl. a Nagykörúton járdázók az úttesten mennének, már rég az autósok követelnék ott a kerékpársávot.


rep3at
(őstag)
Blog

Régen sokat bicikliztem, a viszonyok is elég tűrhetőek voltak errefelé (Zala, megyeszékhely), de aztán számomra túl sok lett a szabály (nem szívesen hordok mellénykét még este sem, a lámpa még oké lenne) és kezdtem egy kicsit félni, sokszor előfordult hogy majdnem letoltak az útról, stb. A hozzáállással van a gond, és ez sajnos egy darabig nem is fog változni.


gzbotii
(veterán)
Blog

Nos, irtad a cikkben, hogy a taxisok, meg a BKV-soforok.

En Kolozsvarn ellek, ott vagyok egyetemista es a nyaron is ott dolgoztam mind biciklis futar :)
Bar vam forgalmim es regebb eleg komolyan bicikliztem is, feltem a nagyvarosi forgalomtol, igy kis vedeki srackent (amugy Gyergyoszntmiklosi vagyok). Es mind minden ember en is a taxisoktol feltem. De. Ok a legrendesebbek az egesz forgalombol. Sokszor adtak elsobbseget, ha epp nekik jart volna akkor is, engedtek savot valtani, atjaron is atengedtek :)
De a helyi buszos soforok (RATUC-osok) azok..hat magyaran parasztok. Leszoritanak, szamba se vesznek.

Es az altalnos megfigyeles, hogy nallunk (a roman sofrok -es nem csak) azert masabb stilusban vezetnek, mind amugy - csak, hogy ne irjam ujra, hogy paraszt

üzenetek