üzenetek

hozzászólások


Vision
(veterán)

Ez a cikk már-már telitalálat!

Az én véleményem radikálisabb, mint a tied, hiszen véleményem szerint Budapest infrastruktúrája alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre = nincsenek bicikliUTAK. A kerékpársáv nem elégséges, ráparkolnak, ott előznek, stb... A problémát az alábbi körülmények még súlyosbítják:

- nincs kialakult kultúrája a bringázásnak a városban
- nagy tömegek ültek kerékpárra az elmúlt években, amelyet a szűkös erőforrások képtelenek kiszolgálni
- természetéből fakadóan a bicikli nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, a szűk sávokban az előzés halmozottan balesetveszélyes -> a kerékpár országúti közlekedésre alkalmatlan (bringaút kéne)!
- a KRESZ-ismeret hiánya hatalmas probléma, de a "közismert" szabályokat sem tartja be a legtöbb biciklis(ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
- a járda a gyalogosok számára fenntartott terület, nem véletlenül. A Belváros rendkívül zsúfolt, sok a turista, diák, dolgozó. Az általuk generált forgalmat is nehezen tudja levezetni ez a hálózat, nem hogy még biciklisek is kacskaringózzanak közöttük, komoly balesetveszélyt okozva.

Egy kis személyes adalék:

Az Operával szemben lakom, és durva, hogy 5-ből 1-szer állnak meg a biciklisek a pirosnál. Ez nem az ismeretek hiánya, hanem szándékos nemtörődömség. Az ilyesmit kéne keményen szankcionálni. Egyébként 99%-ban BKV-val járok, fontolgattam bicikli beszerzését, hiszen a belvárosban kényelmes közlekedési eszköz lehetNE, de hegymászóként megtanultam felmérni, hogy mi az, ami veszélyes, és mi nem. Nna, ez az!

Szerk: ettől függetlenül, a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak balesetmentes közlekedést, én igyekszem figyelni rátok, már amikor kocsival vagyok :)

[ Szerkesztve ]

üzenetek