Benzin esetében nő az oktánszám a flancos és sima üzemanyag között, ami minimális különbséget okozhat teljesítményben/fogyasztásban - kb. olyan mértékben amit még fékpadon is nehéz mérni, nem hogy valós használati körülmények között (ez értendő a különböző nemzetek táltőöllomosain kapható üzemanyagok közti különbségre is). Diesel esetében viszont semennyivel nem változik a cetánszám, minek következményeként az égésben sem történik jelentős változás, pont ugyanakkora nyomaték jelenik meg a főtengelyen. Ha reklámoznak is valami előnyt a töltőállomások, akkor apróbetűs részben általában oda is van írva*.
*Az előnyök az autó teljes élettartama alatt értendőek (vagyis ha évekig folyton ezt tankolják), az adalékok a befecskendező rendszerben és szelepeken található lerakódások eltávolításában segítenek. Az adalékok hatása motortípusonként eltérő lehet, azokért az olajtársaság semmi garanciát nem vállal.