"csak szándék kérdése" - itt a legnagyobb probléma, a szándék hiánya. Debrecennek a vezetősége és döntéshozói, designerjei stb, legalább 25 éve olyan emberekből áll, akik autóval nőttek fel, soha az életben nem voltak klasszikus értelembe vett gyalogosok, és nem tudják nem autóból nézni a várost.
Erre utalnak olyan dolgok, mint több megszüntetett gyalogátkelő hely (ami egyébként a forgalmat nem gyorsítja, csak megoldja, hogy egy helyett három zebrán kelljen átmenni), a bicikli utak megoldása (a járdákra felfestve egy biciklis sáv oszt jónapot, azok is sok helyen igencsak kaotikusan), vagy a buszmegállók kivitelezése. De jöhetnék a szökőévente egyszer (tényleg 5 percenként) pillanatokra zöldreváltó lámpákkal is, vagy azzal, hogy a belvárosban egyre több (természetesen fizető) parkol épül.
Persze jöhetne az egyszeri autós, hogy de lám, a főutca fele sétálóutca, és a sétáló övezet évről évre terjed kifelé, de azonkívül, hogy jelentősen megnehezíti a városban valló közlekedést, illetve két villamos megálló kivételével tömegközelekdéssel megközelíthetetlen lett a szűk értelmbe vett belváros, semmit nem ad a gyalogosknak. (ellenben készül egy jeleneleg túlméeretezettnek tűnő körút)
"Ehhez képest a menetrendek.hu -n évek óta követhető realtime egy csomó járat " - Ez így van.