üzenetek

hozzászólások


taltos
(senior tag)

Arról nem is beszélve hogy míg egy üzleti notinál gyakorlatilag 3-4-5-akárhány évre szavatolják, hogy lesz alkatrész akár holnapra is, addig minden más notinál már sem azt hogy lesz, sem azt, hogy holnapra.

Hiába szerette jobban mindenki a ThinkPadeknél az IPS csodaszép 4:3 -as kijlzőket, ha manapság 16:9 -eseket gyártanak, akkor csak a Lenovo miatt nem fognak felállítani egy ilyen gyártósort, mert nem gazdaságos. Illetve azzal sem fog foglalkozni senki, hogyha 4 év múlva kialszik 10 pixel a kijelző sarkában, akkor legyen másnapra egy vadonat új csere kijelző, amivel kopogtatnak az ajtómon.

De igaz ez minden alkatrészére egy üzleti notebooknál. Ha nem fontolják meg nagyon jól, hogy miből mit raknak bele, meg hogy milyen legyen a zsanér kialakítása, meg hogy a por miatt szétég-e 2.5 év után az alaplap valamelyik része, akkor nagyon könnyen lesz veszteséges üzlet egy nem 300 000, hanem 600 000 forintos áron eladott masinából.

Annó a régi ThinkPademben szemrebbenés nélkül cseréltek 1-2-3 napos átfutással kijelzőtől kezdve komplet alaplapon át mindent.

premete: Nekem nem fontos, hogy "szervizigényes ne legyen", mert egyébként sem vagyok szrencsés az ilyen dolgokban és mert úgy gondolom, hogy ahogy tökéletes program, úgy tökéletes gép sincs. Nekem sokkal fontosabb, hogy gyors, korrekt, pontos legyen a szervíz, akárhányszor hibásodik is meg a gép.

tibi666: Konkrétan az IBM-nél hallottam, hogy azért adta el a hardware részlegét, mert nem volt nyereséges. Ha az lett volna, kétlem, hogy megválnak tőle. Most a Lenovonak nyereséges, de születtek is kompromisszumok (ahogy a Dell-nél és a HP-nál is). Ettől függetlenül ugyanazok a mérnökök dolgoznak a Lenovonál is, akik az IBM-nél dolgoztak, és "ugyanazon" a gyártósoron készülnek a gépek is.

üzenetek