[Re:] [Doze:] Mozdonyvezetés margójára 2 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


flymi
(addikt)
Blog

MV-nek végig kell koncentrálni az egész utat, nem csak felpillantok néha a tablet mögül. Csúnya is volna. Személyvonatosnál meg aztán pláne, mert több száz ember is lehet a szerelvényen, itt életekről van szó.
Tehernél meg mérhetetlen sok pénzről.

Nincs azzal semmi gond ha a 10. óra előtt egy perccel megáll és megvárja a leváltót, aki ha jól értelmeztem az írást, akkor a megállás után perceken belül ott is volt a helyszínen.
Ha tudja, hogy gond van/lesz elől (bizber/fvszakadás, stb...) akkor szól a diszpécsernek aki előre küldi a kollégát. Ennyi.

a VEKE propellersapkás idiótái -> :DDD :DDD Istenem ez mekkora volt.
Még nem hallottam erről az egyesületről.

Épp tegnap láttam egy ?fejfájás csillapító? reklámot, amiben a hölgy azt mondja, hogy kétszázegynéhány percet kell naponta koncentrálnia... :DDD Egy irodai dolgozónak talán, ha a kávéfőzést is beleszámítjuk.

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

Na, ezt az írást kellene népszerűsíteni. Maxi respect! :R


Doze
(aktív tag)
Blog

Hasonló eset: te tolvezként irányíthatsz tolatást.... nem kocsirendezőként. Már ebből is volt baj errefelé, a rendelkező úgy dumál a rádióba a kocsirendezőnek mintha tolvez lenne... ja megállj aztán nem mi tehetünk arról hogy az egész állomáson 1 tolvez van... persze kérlelni lehet: de ha a kocsirendező irányítása alatt valami lesz, mindenkit megb@sznak. (jó oké huzzál határig vagy valami rendben)

Na meg a mosás... a mosókezelő adja az utasítást toljál/huzzál.... semmi köze a vasúthoz, de mégis bevett gyakorlat hogy adja az utasításokat, addig a tolvez durmol valahol.. anomáliák :D


freeknight
(őstag)
Blog

A pilóták egyhuzamban 11 órát repülhetnek maximum, de érdekes, ott valahogy látják előre, tudnak tervezni, és nem nagyon szoktak ejtőernyővel kiugrálni, hogy császtok, nekem lejárt a munkaidőm.
Semmi baj a mozdonyvezetővel, a MÁV szervezőkészsége viszont katasztrofális. Bár ezt eddig is tudtuk :D


flymi
(addikt)
Blog

Nálunk már megszüntették szerencsére a mosót meg a lefejtőt is. Mosóvágányokat fel is szedték már nem is tudom mikor. Itt keringenek olyan történetek, hogy a tolveztől kérdezte anno a torony, hogy húzhatják-e már a vonatot, jött a válasz, hogy persze. Tolvez meg közben fent volt az öltözőben. :D
Régen voltak ilyen és ehhez hasonló dolgok. De akkor még két tartakék volt és tízszer ennyi dolgozó.

freeknight: repülőnél persze más, nem fog a leváltó 10000 méterre felugrani leváltani. Vasútnál is kéne egy kis rugalmasság, de valahol érthető, ha lejárt az idő, akkor lejárt és kész. Én is ha lejárt a szolgálat, egész órakor leteszem a lantot és utána az se érdekel, ha összedől az állomás.

[ Szerkesztve ]


Freiherr
(őstag)
Blog

Nekem nem úgy tűnik, ha igazak a leírtak. 22 perc múlva ott volt a váltás, közben meg volt két vis major, ami miatt lejárt a vezér ideje.


bambano
(titán)
Blog

szerintem ez az eset egyértelműen a máv sara.
a vonat tipikusan az a közlekedési eszköz, aminek pontosan lehet tudni minden paraméterét, vagyis a mávnak tudnia kellett volna, hogy lejár a vezető munkaideje. Minden lehetősége meglett volna arra, hogy Gyöngyösre bekészítse a váltást.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A MÁV (Zrt.) nem alkalmaz mozdonyvezetőket, hogy pontosítsunk.... ;) A személyszállító vonatokat a MÁV-START üzemelteti. :)


Doze
(aktív tag)
Blog

Ha késve tud pl valahol felszállni, akkot azt elképzelem hogy pl az adott pilóta nem viszi már el a gépet... mert ilyen biztos van


Doze
(aktív tag)
Blog

Azokra a paraméterekre gondolsz, ami a vonat indulása után következik be?... a vonat is ugyan olyan eszköz mintha autopályán mennél autóval... ha elötted történik valami akkor belekerulsz a 4 órás dugóba.. ez van,


Doze
(aktív tag)
Blog

Pontosítok: ez nem a vis major fogalma... ha az lenne akkor el lehet rendelni a túlmunkát... vagy ha a fogalma alá tartozik, akkor nem rendelték el... de gyanítom nem lehet csak úgy elrendelni mert akkor vis major lenne minden


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Melyik repülő közlekedik egy pilótával? :U ...és melyik van húsz órát egyfolytában a levegőben? Ne keverjünk már össze nem hasonlítható dolgokat.... Kényszerleszállás ilyen dolgokért is van, nemhogy komolyabbakért.
Egyébként nem akkora szenzáció ez. Gondolom Füzesabonyban váltottak volna. Ha a leváltó mozdonyvezető x órára jelentkezik, akkor nincs annyival hamarabb ott, hogy x+1 órakor már egy órával távolabbi helyen tudjon váltani.


bambano
(titán)
Blog

az autómmal nem járok rendszeresen autópályán, és nem követi gps alapú rendszer a mozgásomat.

ezzel szemben az a vonat, ami minden nap közlekedik, és folyamatosan közli a helyzetét egy központi szerverrel, arról egy idő után már elég sok adat van, amiből matematikai módszerekkel ki lehet deríteni emberi beavatkozás nélkül, hogy az a vonat jó helyen van-e vagy sem. magyarul a központban 5-10 perc után tudni lehet, hogy az a vonat nem ott szokott lenni. ha pl. ez a vonat minden munkanap közlekedik, akkor két hét, 10 munkanap után már lehet tudni, hogy késik és/vagy nem jó helyen van.

tehát akkor a rendszer adhatna egy vészjelzést, ami alapján az ügyeletes irányítók eldöntik, hogy mi van, és megteszik a szükséges lépéseket. ezt amcsiban úgy csinálják, hogy van egy lista, hogyha ezmegaz a vészjelzés jön, akkor mit kell sorban ellenőrizni. és ha ezen a listán nincs rajta, hogy ellenőrizni kell, hogy a várható késéssel belefér-e még a vezető munkaidejébe, akkor rá kell tenni a listára. most ne menjünk bele mélyebben abba, hogy a vezető hátralevő tartalékidejét is simán lehetne géppel számolni...

erről szólna az iso 9001. ha lenne olyan a mávnak.


bambano
(titán)
Blog

hagy tegyem hozzá, hogy arrafelé hajlok, hogy a mozdonyvezető döntését helyesnek tartsam.
nem mondom, hogy ne lennének érvek a tévedésnek gondolás mellett is, de egy olyan világban, amikor tákolás folyik az üzemeltetésben, ott jobb, ha szakadékszerűek a határok, és jobb, ha az emberek konokul ragaszkodnak hozzá. jobb, ha ezt teszi a vezető, mielőtt a hasonló kérések rendszeressé válnának. van egy félelmem, hogyha elvitte volna a vonatot, akkor ezt a managerek engedélyként értelmezték volna arra nézve, hogy további költségcsökkentéssel rendszeressé tegyék a normasértést.


Freiherr
(őstag)
Blog

A műszaki hibákra utaltam, ott szerintem megállja a helyét.


freeknight
(őstag)
Blog

Azt azért megnézném, hogy pl a japán vasútnál mikor történhetett volna ilyen... Vagy akár csak egy random nyugati vasútnál.

Kár védeni a MÁV-ot, ha csak nincs valami hurrikán, vagy természeti katasztrófa, az olyan nagyon komoly vis maior helyzetre, mint pl egy vihar fel lehet készülni normális szervezéssel.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Egyszerűen nincs tartalék a rendszerben. Amíg egy cég volt, minden mozdonyvezető a MÁV-nál dolgozott, simán levehettél egy vezért a közeli tehervonatról, hogy vigye el az IC-t A-ból B-be, ahol a rendes váltása lenne. Most a Startnak nincsenek feltétlenül tartalékai a közelben. Lehet, hogy három másik vasútvállalat mozdonya áll ott, de azok nem vehetők igénybe....
MÁV-nak egyrészt van, ISO 9001, másrészt mozdonyvezetője egy se... ;)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Hagyjuk már a japán vasutat...
Nyugat-európai vasutak sem éppen említhetők egy napon a MÁV-val. De egyrészt történeti, (Trianon) másrészt politikai ( Politikai szereplők a MÁV-nál és a vasútépítésnél) irányba kellene elmenni, így inkább ne menjünk bele mélyebben.
Az említett helyeken tudtommal nem csináltak olyat, hogy nyilvánvalóan olyan időpontokban közlekedtetett vonatokkal tartanak politikai döntés értelmében életben vonalakat, mikor aligha lehet utasra számítani. [link]


bambano
(titán)
Blog

viszont akkor látni kell, hogy a beszólós média hírek kiváltó oka mégiscsak a máv, hogy a máv így döntött.
vagyis a beszólások jogosak.
ha a máv nem akarja, hogy beszóljanak, akkor legyen tartalék.

a politikai döntések hülyeségére a legjobb példa, amikor csökkenteni kell az utaskilométert, és ezért megszüntetnek járatokat. de annyi eszük sincs, hogy a járatokat párban kellene megszüntetni. így fordulhat elő, hogy x. intercity-t megszüntetik, de mivel a párját nem, ezért üresen elmegy a vonat a forduló állomásra, és onnan visszajön utasokkal.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A vasút Magyarországon már rég nem a MÁV. Létezik a MÁV-csoport, de ezek önálló gazdálkodásúak.
Olyan mintha a Win10 problémáit mosnád össze más operációs rendszerekkel. aka. mindig frissítget a számítógép, aztán mindig csak rosszabb lesz...

Mondjuk az amit írsz az intercityről városi legendának tűnik... :F Konkrét példa?

[ Szerkesztve ]


janeszgol
(félisten)

De bocsánat, engem mint utast ez miért kelljen, hogy érdekeljen? Az utasnak irreleváns, hogy melyik MÁV-csoport a felelős, hogy van-e elég ember vagy nincs. Egy szolgáltatásért fizet, ami menetidőhöz kötött. Ez a bejegyzés a vasútnál dolgozó(k) szemszögéből mutatta be az esetet, de gondolom voltak utasok is.
Elég szomorú, hogy a kultúránk és tehetségünk még mindig csak odáig terjed, hogy a munkahelyen az utolsó másodpercet is töltsük hasznosan, de ami munkaidőn kívül van (utasok ideje, a lejárt munka idejű vezető szabad ideje például), azzal senki nem foglalkozik.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Utasként kivel kötsz szerződést?


janeszgol
(félisten)

Jó kérdés. Én úgy gondolom avval, aki szervezi a járatokat. Tehát nem a szerelvény tulajdonosával, nem a vezetővel, ha nem egy és ugyan az a cég. Ez talán itt a MÁV Zrt?

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

ugye te is érzed, hogy ez csak szőrszálhasogatás.
azoknak az utasoknak, akik kint dekkoltak a pusztában, tökmindegy, hogy hány cég és melyik miatt Máv a máv. (MÁV=Mindig Állunk, Várunk).


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Ezért kéne tájékozódni, mielőtt vádaskodsz és reklamálsz. ;)
A MÁV Zrt.-n számon kérni a MÁV-Start -al kapcsolatos gondokat kicsit olyan, mintha itt reklamálnál a busz késése miatt...
[link]


janeszgol
(félisten)

Akkor átirányítanak oda. Ez miért gond? Ha meg passzolgatnak, mint a labdát, akkor megírni valahol.

Szwrk.: ha a jegyen MÁV-Start embléma van ,akkor én automace odamennék. Ha csak MÁV Zrt, akkor meg oda. Aztán majd lesz valami.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Milyen pusztában? :F Egy állomáson álltak. Tehát, ha egy autópályán dugó van mondjuk baleset miatt, akkor az autópálya pihenőnél állva reklamálsz itt?
Ugye Te is érzed, hogy ez így kötekedés és nem vita.... ;)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Hol dolgozol, ha szabad kérdeznem?


janeszgol
(félisten)

1.5 hónapja sehol. De példának vedd a Magyar Postát, mert ott dolgoztam legutóbb. És igen ott is volt panasz az újságra, amit külsős csinált. Egyszerűen megmondtam neki, hogy a postán kérjék el a külsős cég adatait és őket zaklassák. De mint kívülállók, ők nem tudhatták.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Csakhogy itt általánosságban beszélünk.
Azaz: a postán kérjék el a külsős cég adatait és őket zaklassák.
Ennyit jegyeztem meg és erre jöttél.
Nem érzed, hogy miről beszélek?
Ha a külsős cég helyett a Postát szidják, akkor azután is jogos a szidás, miután tájékoztattad, hogy a Postának nincs köze hozzá? :F


janeszgol
(félisten)

Nem merem ráírni, hogy nem jogos. Szerződésben vannak. 100%-ig nem felelhet az alvállalkozó miatt, de lepöckölni sem pöckölheti le. Most arról van szó, hogy az ügyfél sem a kézbesítővel köt szerződést, hanem a postával, aki meg kiadja alvállalkozónak.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Csakhogy itt nem alvállalkozóról van szó. A MÁV-Start egyszerűen szolgáltatást vásárol a MÁV Zrt.-től. Mint a többi vasútvállalat. Azonban a mozdonyvezetők, az őket vezénylők stb. a MÁV-Start alkalmazottai, semmi köze hozzájuk a MÁV Zrt.-nek.


janeszgol
(félisten)

Akkor ez hasonló (volt?) a Voda-UPC kapcsolathoz. Utóbbi bérel(t?) az előbbitől. UPC mobil panasszal elhajtanak a Vodától (átirányítanak). Látom a linken, szép kis lista van. Ha a jegyen rajta van az adott cég emblémája, akkor az ember általában odafordul panasszal, ha megnézi a jegyet. Bár ha vasút, nekem is a MÁV jut az eszembe elsőnek.
Én kimerítettem a mondandóm.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Csakhogy itt nem konkrét utasok reklamáltak... Igazából engem utasként nem érdekel a késés oka, a lényeg, hogy jár-e visszatérítés. Itt gondolom nem, mivel nem érte el a harminc percet.


bambano
(titán)
Blog

igen, érzem, hogy kötekedsz, csak nem értem, minek.
ha azt írom, máv, mindenki tudja, mire gondolok, ugyanúgy, ahogy ha azt írom, matáv, akkor is.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Azt írom "rencergazda" akkor is...
Ja és korfüggően "S" modell akkor is... A mai fiatalok a csattogós lepkét tologatták, mikor megváltozott a cégnév... ;)
Mávaut mond valamit?

[ Szerkesztve ]


Doze
(aktív tag)
Blog

Utas szempontból igaz, teljesen mindegy hogy ki-mi merre hány méter... a pályavasúti egyébként: forgalmisták, bizberesek, magát a vasúti pályát uzemeltetők a Máv... máv-start: utazoszemélyzet, vontatás, karbatartás.... no oszt mikor ezek elkezdenek egymásra mutogatni/pereskedni... na az a vicces


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Ennek lehet némi köze ahhoz, hogy ha műszaki hiba van a repülőn, akkor nem megáll "a puszta közepén", hanem lezuhan. Vagy jobb esetben kényszerleszállást hajt végre, ami sokkal több óra várakozást eredményez, mint amennyiről a konkrét esetben szó van.
Szóval fogalmazzunk úgy, hogy nem lehet összehasonlítani a kettőt.


alcsa
(senior tag)


erer1000
(őstag)
Blog

dabadab
(titán)
Blog

"De egyrészt történeti, (Trianon)"

Trianon száz éve volt (csak referenciaként: a Pest-Vác vonal 1846-ban nyílt meg, 74 évvel Trianon előtt, szóval a magyar vasúti közlekedés története nagyrészt Trianon utánra esik), szerintem ennyi idő bőven elég volt arra, hogy ne lehessen érvényes indokként használni arra, hogy miért van gond a magyar vasúti közlekedéssel így a XXI. században.


bambano
(titán)
Blog

az a probléma, hogy a magyar vasúthálózat gyakorlatilag teljesen sugaras elrendezésű, egy központtal, az trianon bűne.
hogy ezen azóta miért nem léptek túl, az egy másik kérdés.


szipipeti
(csendes tag)

Azért ez egy kicsit más...
nem mindegy, hogy privát út...
Vagy fizetőszolgáltatás....

[ Szerkesztve ]

üzenetek