[Re:] [Doze:] Mozdonyvezetés margójára 2 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

az autómmal nem járok rendszeresen autópályán, és nem követi gps alapú rendszer a mozgásomat.

ezzel szemben az a vonat, ami minden nap közlekedik, és folyamatosan közli a helyzetét egy központi szerverrel, arról egy idő után már elég sok adat van, amiből matematikai módszerekkel ki lehet deríteni emberi beavatkozás nélkül, hogy az a vonat jó helyen van-e vagy sem. magyarul a központban 5-10 perc után tudni lehet, hogy az a vonat nem ott szokott lenni. ha pl. ez a vonat minden munkanap közlekedik, akkor két hét, 10 munkanap után már lehet tudni, hogy késik és/vagy nem jó helyen van.

tehát akkor a rendszer adhatna egy vészjelzést, ami alapján az ügyeletes irányítók eldöntik, hogy mi van, és megteszik a szükséges lépéseket. ezt amcsiban úgy csinálják, hogy van egy lista, hogyha ezmegaz a vészjelzés jön, akkor mit kell sorban ellenőrizni. és ha ezen a listán nincs rajta, hogy ellenőrizni kell, hogy a várható késéssel belefér-e még a vezető munkaidejébe, akkor rá kell tenni a listára. most ne menjünk bele mélyebben abba, hogy a vezető hátralevő tartalékidejét is simán lehetne géppel számolni...

erről szólna az iso 9001. ha lenne olyan a mávnak.

üzenetek