[Re:] [Doze:] Mozdonyvezetősdi margójára. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


flymi
(addikt)
Blog

Érdekes, hogy mikor az ujjamat törtem, akkor is csak káromkodtam, mint egy kocsis. Nagyob volt az ijedtség, semhogy eleredt volna a könnyem. Plusz kollégát sem akartam szarban hagyni és hazamenni, így végül törött ujjal végignyomtam az éjszakát. Írásbeli ejnyebejnyét kaptam és egy olyan jegyzőkönyvi leírást, amin egy valamirevaló vasutas egy jót röhögne. De úgy voltam a vizsgálóval, hogy dugja fel magának.
Nem kell szívbajosnak lenni, bár én is alapvetően konfliktuskerülő vagyok és inkább a nyulakat ugrasztom csak meg a bokorban mikor kiengedem a fáradt gőzt, mintsem felképeljek valakit, pedig néha annyira jól tudna esni. :K

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ő csak tette a dolgát, de nem tudta egy társának az életét megmenteni ilyen zord körülmények között, és ebbe belebolondult.
Amíg csak 1 a 10M-ból, az akivel történik valami, addig túl lehet lendülni rajta, de ha kollégáddal/munkatársaddal, azután elég nehéz visszaülni előre teljesen tiszta aggyal.

Nekem a nehéz gépek és az olajszag ami tetszett, fiatalon voltam szeged-bp. nyugati távon szilivel ismerős által, az élmény volt, úgy hogy mondta folyamatosan mi mindenre kell figyelnie. :R


mephi666
(nagyúr)
Blog

tegnap mondtak valami statisztikát, hogy éves szinten valami 200embert csap el a vonat... majdnem minden mozdonyvezető elüt valakit pályafutása alatt... a "rekorder" valami 25-30 embert csapott el :U mondjuk elég barom öngyilkos-szokás a vonatot választani... lehet úgy vannak vele, hogy jól kib@sznak utoljára még a környékkel és megbénítják pár órára a vasúti közlekedést? valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről... így nagyobb lenne a túlélési esély, mintha fennakadna az ütközőn és bedarálná a szerelvény... gyalogos is lehet hamarabb túlélné, ha berepülne az árokba, mintha lefejelne 100 tonna acélt


flymi
(addikt)
Blog

Tudod mihez kell még gyomor? A mozdonyvezetőnek minden esetben le kell szállnia és meg kell győződjön róla, hogy az elcsapott személy életben van-e még vagy meghalt-e.
Volt egyik oktatáson, hogy MV észre sem vette hogy elütött egy nénit, akit nem is tudom hány napra/hétre találtak meg a töltés melletti árokban. Gondolom gyanús lett napivizsgán a vérfolt/horpadás.
Az állatok még hagyján, de mikor emberi darabok vannak az alvázon... Brr...

Legutóbb egy fácánbika pottyant le egy szili aljáról, egészen egyben volt. De saját két szememmel láttam már kollégát szarvasagyvelőtől csöpögő tömlőre is rányúlni.


Agostino
(addikt)
Blog

valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről

nem vagyunk vele előbbre, ha a vonat nem tud megállni. marad ott még erő... akkora lökést kapna az autó a kipattanó légzsáktól, hogy szomszéd falu templomtornyából szednék le


flymi
(addikt)
Blog

Plusz ha megnézed, a mozdony ütközői pont egy személykocsi ablakának magasságában vannak, tehát szó szerint megfejelsz egy 100+km/h-val érkező acéldarabot. Az már ráadás, hogy több száz méteren maga előtt tolja a gép a kocsit, esetleg kettészakítja.
Top Gear videó car vs train! 2:05-től!

De nem mindig ússza meg a MV sem. Elég ha nem egy személyautó, hanem egy busz, vagy teherkocsi áll keresztbe és nem egy szergejjel mész, hanem egy BZ-vel és akkor bizony kampó.
Nálunk van egy balesetes BZ, szétnyílt mint egy konzervdoboz, az eleje az utastérbe tolódott. A MV nem úszta meg. :(

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

ja, durva... már gyerekként sokan álmodoznak erről a hivatásról, viszont senki nem beszél még akkor nekik az árnyoldaláról... (oké: ugyanez megvan rendőröknél, mentősöknél, tűzoltóknál, orvosoknál/sebészeknél is...)

#25: ja, de még mindig nagyobb az esély a túlélésre, mintha felakad a mozdonyra, ami úgy szedi szét a kasztnit+utasokat, mintha papírból lennének... az biztos, hogy esélytelen időben lefékezni az egész szerelvényt, mert 100méteres fékutak vannak... az lenne az egyetlen esély, ha valahogy "félrelökné" maga elől a mozdony az öngyilkosjelöltet/személygépkocsit... (persze csak biztonságos helyen, mert az se jó, ha a lepattanó autó tömegbe repül és borít mindenkit, mint a tekegolyó)


flymi
(addikt)
Blog

Magasvasút kell a rizsföldek fölé és meg van oldva az átjárók kérdése. De nem, Mo-on vagyunk és azon erőlködünk, hogy 100-assá építsünk át egy pályát, meg fapados elővárosi vonatokat koptassunk Bp-től az ország másik végéig.
Kínában egy hét alatt adnak át 20km vasutat, amin 350-el lehet repeszteni. WIKI


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ahol van pénz lóvéra ha kirakat projekt van... A MÁV azért egy igen feneketlen bendo, amit egyszer vittek el orvoshoz, aztán inkább beszántották a compilance osztályt, nehogy a gazdálkodás ésszerű, gazdaságos, vagy átlátható legyen. Így, hogy a legmagasabb szinttől van csak szetlopva én azon csodalkozok, hogy van még vasút itthon...

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Egy munkavédelmi bakancsért is lassan könyörögni kell, van akinek a 3 évvel ezelőtt leadott ruharendelését osztják most ki. És ezek nem nagy tételek.

Példa kiégett villanykörtére.

Régen:
Kitekerted a körtét, bevitted a Gizihez a raktárba, adott egyet cserére, beírta a kiskönyvbe. Visszamentél és betekerted. Kész.

Ma:
Bejelented a hibát mondjuk tegyük fel pénteken, hétvégén ugye nem jön ki senki, ülsz a sötétben. Hétfőn kijön egy megbízott magáncég autóval és két szakival 25km-ről, felmérik milyen körte kell, mert olyan épp nincs náluk. Megy a számla a kiszállási díjról és a költségekről.
Két napig még ülsz a sötétben, mire megint kijön ugyanaz a cég, ugyanúgy 25km-ről két szakival. Az egyik a létrát tartja, a másik betekeri. Próba, van világítás! Megy a számla.

És ez csak egy villanykörte.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ezért nincs ruhatok meg úgy egy csomó minden se... Lehetne, csak...2012-ot írtunk....

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

"Utólag kiderült, hogy már a vasutasok övét is úgy tervezték, hogy az egyliteres palack beleférjen." -> Milyen öv és milyen víz?
Nincs övünk és vizet sem kapunk, mert van csap...


Doze
(aktív tag)
Blog

Postanonatok? Szinte az összes elosztó az állomás mellett van.... mekkora biznisz pl nyíregyházára teherautókkal vinni a leveleket pestre nem?... nevetséges


Doze
(aktív tag)
Blog

A mészáros vize a vivien... tudod :C


flymi
(addikt)
Blog

Most már ezt is tudom.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Felénk azért veszélyesebb gépek vannak, eddig mióta dolgozom egy részleges látáskárosodás, egy csonttörés és egy csapat majdnem halott szerelő (szerencsére csak nagy ijedtség lett a vége, de nem sokon múlt) volt a környékemen, szerencsére egyik sem miattam/velem esett meg. Nagyjából 1 Milliárd forintos eszközparkért felelek, meg a környéken ólálkodó legfeljebb egyszerre 5-6 emberért (például az említett szerelőkért, hogy ne legyen beindítható állapotban a gép amíg benne vannak), ami azért közvetlen felelősség szempontjából messze kisebb mint mondjuk egy mozdonyvezetőé, de azért nagyobb mint egy fodrászé. Mondjuk megfizetni ezt sem fizetik meg, de nem is éhbérért dolgozom. Nem is azért hoztam fel a témát, hogy kinek van felelősebb munkaköre versenyt rendezzünk, hanem csak az egyszerű hasonlóság miatt, hogy itt is, ott is, onnantól szakmabeli az ember, hogy elbaltáz valamit. Mondjuk az első egy-két hiba (ha nem hülye az illető és tanul belőle), akkor a korai "ki ha én nem" hozzáállás helyett egy másfajta magabiztosságot ad az embernek.


Eastman
(őstag)
Blog

...egyszer fusiztam egy nyugdíjas mozdonyvezetőnek, volt vagy 70-75 éves. Jópofáskodtunk, kértem, hogy meséljen meredekebb történeteket. Azt monda, hogy inkább nem mesél, csak egyet; huszon-pár évesen betolt egy Wartburgot a kerengőbe, benne ült a család. Azóta azzal álmodik. És úgy ébred, hogy csatakokban folyik róla a víz. Többet nem kérdeztem.

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Először is köszönöm szépen a leírásodat.
Bevallom én is kacérkodok a dologgal, hogy elszegődjek mozdonyvezetőnek.
Nyilván mindenhol vannak (nem túl szalonképes viselkedésű) emberek, de láthatóan itt is magasról letojják az embert, csak dolgozz. Persze a felelősség minden a tiéd, ha meg valamit csinálsz, akkor ahogy többen is írták akasztás...

Ezzel együtt hatalmas tisztelet, hogy kijártad az iskolát és már egyedül mentél vonattal.

Azért szívesen olvasnék egy cikket az iskolás időkről, mi hogy merre hova.
Persze most nevetségesen hangszik, de én imádom a régi MÁV os közdok filmeket :) Azokat már rongyosra néztem.

Szóval, egyszerűen én részemről tisztelem nagyon a mozdonyvezetőket, mert ott tényleg észnél kell lenni. Ettől függetlenül nagyon szép szakmának tartom. Az tény, hogy jobb mint kubikolni egy kertben vagy építkezésen, de meg is van a felelőssége.

Azt nem tudom, meg merjem e kérdezni, hogy mit jelent a fizetés címszó ott :D

Szép napot és, sok sok baleset és gond mentes kilométert kívánok.

Utókérdés: Minden mozdonyban, vagy vonatban van éberségi berendezés amit állandóan nyomogatni kell?
Csak azért kérdezem, mert párom nagypapája akkoriban mozdonyvezető volt. Még gőzösön kezdte, aztán villannyal is járt. És mesélte a nagymamája, hogy otthon is állandóan úgy járt a lába, hogy az éberségit nyomja.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

A téma komolyságától eltekintve, ezen felsírtam :D :DD :C


flymi
(addikt)
Blog

A régi filmek már csak arra jók, hogy jókat kacagjon rajtuk az ember, hogy a bakternak milyen pajesza volt, meg a MV-nek csucsánszki frizurája.

MV képzés szerintem kizárólag BGOK és Pest. Szóval ha az ország széléről jössz, akkor el kell szakadj a családtól (ha van) és ismerősnél kell lakj hétfőtől péntekig vagy a kóterban. MV képzés nem két hónap. Nem tom pontosan mennyi, úgy tudom legalább fél év és erre az időre tanuló bér jár.

Kezdő MV fizu (ha már levizsgáztál és önálló vagy) olyan 300-320k környéke a bruttó alapbér (ha jól tévedek, de javítsatok ki...), az öregek keresnek fél millát. Nyugaton (hogy messzebb ne menjek Deutsche Bahn) ez a szám alaphangon a duplája. Plusz erre jönnek még ugye a pótlékok (éjszakai, ünnepi, mittoménmivanmég...).

Van éberségi, meg egyéb finom kis fejlesztések/berendezések. Már nem nagyon lehet olyat, hogy százzal tépsz és közben durmolsz, közben meg jár a lábad. Egyébként is észnél kell lenni, mert egyszer csak arra ébredsz fel, hogy nem ébredsz fel.

[ Szerkesztve ]

üzenetek