[Re:] [Doze:] Prandtl–Glauert-szingularitás a gyakorlatban :D - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#65675776
(titán)

Két lényeges dolog van, ami szükséges a szuperszonikus repüléshez:

-Stabilizátor. A különálló magassági kormány hangsebesség felett hatástalan. Ennek hiányában vált irányíthatatlanná a kritikus Mach-szám felett minden korábbi repülőgép, és ennek hiányában lépett fel akkora vibráció, amekkora akár a sárkány széteséséhez is vezethetett.

-Területszabály betartása. Ez mondjuk nem teljesen feltétel, enélkül is lehet szuperszonikus gépet építeni, csak irreálisan magas lesz az indukált légellenállás, ami irreálisan nagy hajtóműveket igényelne. Mondjuk nem hátrány szubszonikus gépeknél sem betartani, ott is jelentősen javít a gazdaságosságon.

+1-nek ide lehet írni az utánégetőt, de az nem feltétlenül szükséges.

Egyébként az általad linkelt wiki-s szócikkben szándékosan meg van borítva a kronológia is. Mert ugye ott úgy szerepel, hogy az első sorozatban gyártott szuperszonikus vadászgép a MiG-19. Ehhez képest mind első felszállásban, mind hadrendbeállításban lemaradt az F-100 mögött.

üzenetek