üzenetek

hozzászólások


MarQs
(senior tag)

Ha a postán veszett el az áru és a feladónak van papírja róla, hogy valamikor elindított egy csomagot - ergo nyilvántartásba van véve (lásd itthon: ajánlott küldemény) - akkor annak elvesztése esetén a posta anyagi felelősséget vállal minden ilyen esetben.
A hazai szolgáltatónknál ennek a mértéke meg van határozva az épp aktuális üzletszabályzatban és ez a kézbesítés közben bekövetkező sérülésekre is vonatkozik. Azt már csak magam gondolom, hogy valószínű más országokban is kitérnek ezekre a helyzetekre.
A PayPal a vevőt vétlensége esetén minden eseteben kártalanítja, annak terhét pedig - megeshet, hogy nem 100%-osan - az eladóra terheli, lévén az eladó felelőssége, hogy megfelelő postai szolgáltatást válasszon a kézbesítéshez, a küldemény elvesztése esetén pedig saját magát is megóvja a kártól, vagyis bebiztosítsa magát egy úgymond biztosítással.
Itthon ezt hívják értéknyilvánításnak, aminek különböző értékhatárai vannak - sávonként növekszik a szolgáltatás ára. A legolcsóbb biztosítás, a 10.000 Ft-os értékhatár opciója 365 Ft.

[ Szerkesztve ]

üzenetek