üzenetek

hozzászólások


Freeman007
(aktív tag)

Gratula :R Remek cikk, jó motor - ez menni fog 20 év múlva is, nemúgy mint a mai nejlonrakéták.
Tisztelet, hogy neki mertél vágni ekkora túrának :R


szekfizsolt
(senior tag)

Először is gratulálok a cikkhez, jó volt olvasni, beleéltem magam. :R
Volt ETZ-m, csak a 125-ös "csepp" tankos, rengeteget túráztam vele, pedig "pici" motor, de a 60kg-mat szépen elvitte mindenhová. Autópályára is kimerészkedtem néha, a 100-at elvitte alattam.
Minden út élmény volt és többen csodálkoztak rá, mint bármelyik csilli-villi milliós motorra.
Egyszer félreálltam az út mellé valami állítani rajta és minden arra járó motoros megállt, hogy tud-e valamit segíteni. Hatalmas élmény volt. Ez egy közösség.
Sajnos a sok munka és a család mellett letettem pár éve a motorozásról és apósom "megörökölte" a gépet, majd össze is törte... :W
Egyszer ha lesz egy kis időm és találok és szép példányt veszek egyet és ismét belevágok.
Az MZ egy élmény, aki szereti és vigyáz rá, annak tényleg örök motor.
Gratulálok a túrádhoz, remélem olvashatom majd a következőt is. :R

Még annyi, hogy vezettem 250-es ETZ-t is, az már igazi túragép volt, de 16 éves az A1-es jogsim és előről kellene kezdenem, hogy korlátlan A-t kapjak, így nem vágtam bele, majd egyszer... ;)


#79335424
(veterán)

Nem egészen. :) Mi kértük ezt a rajtszámot. Mondjuk úgy, hogy ez paszzol a csapathoz.

Infomaker:
Van valami abban, amit írsz, de ez két, külön nézőpont. Lehet úgy is túrázni, hogy az ilyen problémák is bele vannak kalkulálva. Szocimotoros időszakunkban a nyaralás úgy indult, hogy egy csaj becsukott szemmel rábökött egy pontra a Magyarország térképen és az lett az uticél. Egy MZ -nél nem sok minden kell ahhoz, hogy ne maradj az út szélén. Egy-egy belső, némi szerszám, meg egy vontatókötél. A gond ott kezdődik, amikor "megnyúlnak" a kapcsolati szálak és egy hosszú hétvége alatt le kell tolni mondjuk egy München oda-visszát. Az már autópálya, ahol vagy tud a moci 130 -at, vagy beszorulsz a kamionok közé, a szélső sávba és mire odaérnél, már fordulhatsz is vissza. Ugyanez csapatban még több tartalék erőt igényel, ha az együtt megérkezés is cél.


Francia91
(veterán)
Blog

Én a pályán 100-as tempóra álltam rá Romániában és a magyar szakaszon, nem volt semmi problémám, csak az autósok előztek, kamionok mind 90-nel mentek a pályán


#79335424
(veterán)

Tőlünk nyugatra ez már nem így megyen. Nagyon kihalt szakasz kell ahhoz, hogy Te 100 -zal előzzél. Csapatban meg pláne. Persze, ez attól is függ, hogy a hangman (ek) mennyire bevállalós (ak). Ha a második két motor jól dolgozik, akkor Road Captain -ből elég egy, de Hangman -ből kettő kell.


VS461
(tag)
Blog

Egyszer én is leültem a 251 mellé a benzinkút parkolójába, hátamat a Kresz-táblának támasztva, és két motoros be is kanyarodott a kútra, hogy kell-e segítség. Pedig csak egy jégkrémet ettem meg :). Mosolyogva elköszöntek, és mentek tovább. Nagy élmény az ilyen közösség.


Francia91
(veterán)
Blog

Én mikor a Szent Anna-tó után a benzinkúton leültem megenni a kürtőskalácsot, majd picit pihentem, akkor álltak meg magyar motorosok, hogy van-e valam baj :)
Mondtam, hogy minden rendben, csak megebédeltem, meg szusszanok pár percet :D


#79335424
(veterán)

Ez tök normál motorosok között. Én még a teherautóval is meg szoktam állni. Nyáron egy holland BMW -st vittem így szervízbe. Ott állt a srác az út szélén. Megadta magát az elektronika. Felkaptam a mocit a hátfallal, bekötöttem és elvittem a BMW szervízbe (garis volt a gép). Egyszer, túra közben, valahol Franciaországban egy baszk srácot mentettünk meg. Aztán két napig együtt gurultunk és meghívott minket magához. Következő évben el is gurultunk hozzá Bilbaoba. Így már az Atlanti Óceánba is belegurítottam az első kereket (ez szokásom, ha vmi nagyvízhez érek mocival).

[ Szerkesztve ]


creation
(senior tag)
Blog

Nem mindenhol szokás a motorosok összetartása. Legalábbis Horvátiában nem ezt vettem észre.

Ellenben mikor kifelé mentünk (VTR 250 + Ducati Monster 600), elég sok hazai állt meg, amikor a Ducati megadta magát. Volt olyan motoros aki nem állt meg, mert visszajött autóval, hogy látta a gondot, de gondolta autóval többet tud segíteni... Így elmentünk hozzá 20km-el odébb, amikor félig megjavítottam a keletkezett hibát és kaptunk egy vagon szerszámot, hogy ha kiértünk Horvátiába, akkor javítsuk meg rendesen, aztán majd visszaadjuk ha haza jöttünk.

Egyébként a Balaton felvidékieknek is minden tiszteletem. Ugyanis amikor a ducatihoz vadásztam alkatrészt, akkor annyira gyorsan és készségesen segítettek az egyik kis háztartásban a probléma megoldásában, hogy az előtt le a kalappal. Pedig látszott rajtuk, hogy amúgy is munkában vannak. :R

Azokkal a motorosokkal viszont nem tudok kibékülni, akik soha nem ültek "szar motoron" (értsd babetta, verhovina, pony romet, simson, TS MZ, ETZ és társai) és ítélkeznek ezek felett, s azt gondolják, hogy nincs létjogosultságuk már a mai világban. Nem olyan rosszak azok, mint amilyennek ki vannak kiáltva! Csak elment felettük az idő és ezek után egy "nyugatira" ülve, valóban más a biztonság érzet. Amíg az ETZ-m volt, sokszor megkaptam, hogy miért nem veszek egy normális motort... Aztán amikor a sokadik elektronika hibás "nyugati" mellett álltam meg, akkor elgondolkodtam, hogy biztosan akarom e ezt... (végülis akarom, mert továbbra is nyugati a terv)... Az ETZ-nél és a többi szocinál, még van esély az út menti javításra. De egy nyugatinál ez szinte lehetetlen. Ott futó és go haza. Az egyik esetben egy táska van tele pótalkatrésszel, a másikban meg a kártyán legyen pénz a trélerre... ;]


vandor01
(őstag)

a zsiroskenyer most is nagyon jo akar hagymaval akar cukorral de toportyuvel vagy libamajjal isteni! :DD
es talan nem egezsegtelenebb mint a 30 evvel ezelott kivanatosnak tuno es elerhetetlen big mac :Y

[ Szerkesztve ]


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Garutulálok az úthoz azért, a képek is tetszettek. Nekem is az első komolyabb mocim MZ volt, sokat kibírnak. Ismerőseim annak idején Pannóniával utaztak le az Adriára. :)


MurdR
(veterán)
Blog

Szépen összeszedted a gondolataidat, tetszett a cikk.
Bár elfért volna egy kicsit mélyebb elemzés is, én azon kezdtem el agyalni, hogy a dobozodba mi volt, meg mit vittél magaddal az útra... De ez lehet, hogy csak engem érdekelt volna :DDD


Francia91
(veterán)
Blog

A hátsó dobozban 6 flakon (6 liter) 2T olaj volt, forgalmi engedély, láthatósági mellény, és pár villáskulcs :)
Az oldaltáskában vittem magammal biztosítékokat, gyújtótrafót, 2 új Brisk N14C gyertyát, egy rakás szerszámot, első és hátsó kerékhez belső gumit, szerszámot a gumileszedéshez, kb 0,5 m benzincsövet, egy tartalék hátsó lámpát, és 2 db komplett irányjelzőt, valamint mindenhez 1-1 izzót, valamint a kipufogóhollanderhez gyári körmöskulcsot, mert tudtam, hogy még néha után kell húzni, mert a túra előtt kb 2 hónappal lett feltéve az új kipufogókönyök
Megfelelő mennyiségű választ adtam? :)

[ Szerkesztve ]


kelly416
(veterán)

Ilyenkor azért át tudom értékelni a "megszállott" kifejezést. Nálam egy szerszámkészlet (alkarnyi vékony, arasznyi hosszú szütyő, amibe gyertyakulcs, 3 villáskulcs és egy csavarhúzó fér nagyjából, na meg egy pici-pici drótkefe, ha beköpné a gyertyát...) és egy izzókészlet volt a felszerelés mindig ilyen szempontból, még az Erdélyi túrákon is, és soha semmit nem használtam belőle. Motoros talin használtam a gyertyakulcsot, és ennyi.


Francia91
(veterán)
Blog

:DDD


szekfizsolt
(senior tag)

Újabb motorom nagyon sosem volt, de ha úgy megy, mint az autóknál, akkor egy új motorral szükség lehet egy laptopra és a szervíz telefonszámára. Értékelem a régi szép időket. :) Ezért vettem olyan autót, amit meg tudok javítani (mielőtt valaki megmondja a tutit, nem a pénz miatt), ha gáz van és az ETZ elnyűhetetlen és ez így van rendben. :)

[ Szerkesztve ]


kelly416
(veterán)

Kawasaki VN 800 Drifter, 2002
Magam bütykölöm amikor kell. ;)


szekfizsolt
(senior tag)

:R :R


MurdR
(veterán)
Blog

:K :R


Lomha 8V
(addikt)
Blog

"Az MZ nem arra való, hogy túrázzunk vele hosszabb távon"

LOL

Olvasnivaló azoknak, akik lenézik az MZ-t:

[link]

Ezek után el lehet sunnyogni, mert majdnem biztosra merem mondani, hogy az itt fikázódók közül egy sem ment még fele ekkora túrára sem a "szupermegbízható", fiatal motorjával.


Francia91
(veterán)
Blog

Na igen! Ott a pont! Én is olvastam ezen cikket :)


hevizms
(addikt)
Blog

Mennyi "hozzáértő" van.Gyanitom sosem volt Mz-jük vagy ha igen,totál hülyék voltak hozzá.

Minden évben elmegyek külföldre a /1-el most már 6 éve és jelentem "egyszer sem"kellett hazahozatnom,de a társaimnak sem akikkel voltam.
Németország,Ausztria,Szlovénia,Erdély,Ukrajna,Olaszország,
Lengyelország,Szlovákia,Csehország
Erről ennyit.

Az hogy most Áron így járt,az benne van minden járműben.Ha nem így lenne akkor nem volna szükség szervizekre.
Jó multkor egy volt Mz-s társunknak a BMW 1150RT motorját kellett tréleren hazahozni,mégsem mondanám hogy szar a BMW.
Jövőre kicsit gatyába rázza a 251-et és csont nélkül lefogjuk tudni Erdélyt(ugyanis én is megyek vele :) )

[ Szerkesztve ]


kovy79
(őstag)

+1
Én is pont tegnap olvastam, nagy gratula a srácnak!

Egyébként én úgy vagyok vele, hogy a motorozás (főleg a túrázás) egy hobbi és semmi kivetnivaló nincs abban, ha valaki ezt a szeretett hobbimotorjával csinálja.
Ha valaki ezért lehülyézi, akkor nincs miről vitatkozni, mivel a hobbi ugyebár szubjektív dolog...


hevizms
(addikt)
Blog

Elnézést Csabától. :R :B

Áront írtam a hsz-ben Csaba helyett.Bocsesz. :R

Helyesen a mondat:
Az hogy most Csaba így járt,az benne van minden járműben.


hevizms
(addikt)
Blog

Plusz 1 videó is hozzá hogy milyen motorok mellett állt helyt az Mz.
[link]


Upo
(addikt)
Blog

"A videó nem érhető el"


Francia91
(veterán)
Blog

Nálam pedig jó


Upo
(addikt)
Blog

Most már nekem is.

üzenetek