üzenetek

hozzászólások


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Akárhogy is nézzük, szép teljesítmény. :C

Én két hét múlva mennék Kézdivásárhelyre... még azért győzködöm magam, hogy kell-e ez nekem október végén. :)


Massmurderer
(őstag)

kemény 6 évet MZ-ztem.Nekem motorikusan soha nem volt gondom.250esnél 1x volt az hogy a kuplung lejárt állandoan a fötengelyröl mert megkopot a kup rész a fötengelyen.De nekem állandoan inkább elektronikai gondok voltak.mz ts 125,utána mz 250,mz 250/1 az 5 sebességes,na az ment mint a mérgezett egér :DD utána 125-ös etz,azt 150,végül 250es amit 2002be adtam el.250/1el estem oylat hogy az alkarom 3 helyen törött el :D


kokov
(tag)

Odáig olvastam, hogy az MZ örök élet. Aztán a végére ugrottam és bár fel tudtam volna röhögni, de csak sajnálni tudtam az embert. Komolyan nem értem, hogy miért nem lehet ezeket a sitt hordó MZ-ket elfelejteni. Minek kellene történni a belátáshoz… Régen legalább mentség volt, hogy nem volt más. Aztán mentség volt, hogy még nem volt olyan szar, mint amilyen olcsó, de most, hogy már nagyon öreg is… Ez nem örök élet, hanem örök sz.pás. Nem csodálom, hogy a kutya sem ment el a sráccal. Senki nem akar az út szélén szívni vele. Otthagyni meg bunkóság, megmondani neki is elég érzéketlen, hogy bocs öreg, de menjen a franc a sz.roddal szívni szóval inkább „bocs közbejött valami” és szépen mindenki lekoptatja.


Francia91
(veterán)
Blog

Örök szopás annak, aki hülye hozzá! ;) Valószínűleg Te közülük való lehetsz :)
Más érzés egy ilyen motorral motorozni, és más egy újabb, nagymotorral. Engem ez fogott meg :P


MK VII
(veterán)

:U :F


ToMmY_hun
(senior tag)
Blog

Pont az a lényege hogy egy öreg, viszonylag könnyen karbantartható és javítható motorral vágjon neki az útnak. Teljesen más érzést nyújt, mint egy hipermodern motor, aminek meg se kottyan pár ezer kilométer. Gratula az úthoz a szerzőnek! :C


dlaj
(őstag)
Blog

Istenem, ha már ilyen ostoba vagy, legalább egy legendát tiszteletben tarthatnál.
Legalább fogalmad lenne arról mi az, hogy empátia!


Francia91
(veterán)
Blog

Szerintem ez az MZ még 30 év múlva is ugyanúgy használható motor lesz, mint ma! Megnézném, hogy a mai motorcsodák hol lesznek 40-50 éves korukra...


MK VII
(veterán)

Ez kb. mindennel így van.
Nokia 6310i, Orosz órák ( Poljot, Wostok, Slava, Rakéta ), NDK turmixgép :D , Rakéta porszívó, Zsiguli...... És még nagyon sokáig sorolhatnám...
Régen a minőség volt a fő szempont nem az emberek lehúzása..

[ Szerkesztve ]


PAtr0n
(addikt)
Blog

Végre összeraktad ezt a nagyon jó kis élménybeszámolót! Jó volt olvasni! Remélem egyszer kijutok erdélybe, akárkivel beszéltem odáig volt érte. Meg majd ha minden jól megy, jövőre találkozunk ezen az event-en, legalábbis remélem!

kokov:
Szerintem te nagyon jól illesz a jelenlegi kizsákmányoló liberális rendszerbe, dobjuk el a régi dolgokat, minden t cseréljünk újra pár éven belül.
Régen még más szempont alapján készült minden, és ez érződik még mindig ezeken a dolgokon, legyen az motor, háztartási gép, autó, vagy akár egy leveses tál. A régi gépek szépsége pont abban rejlik, hogy árad belőlük az, hogy élvezettel, lelkesen tervezték őket, nem sietve, a piaci verseny nyomása alatt. Ez nem jelenti azt, hogy nem voltak bakik, nem terveztek szarul, mert minden ilyen matuzsálemnek vannak olyan hibái, ami mai szemmel nevetséges. De a lényeg az, hogy ez nem szándékos volt anno, mert akkor még nem ismerték a tervezett elévülés/elavulás fogalmát.
Ha tőlem kérdezi valaki, a 80-as és még a 90-es évek gépei a a lélek, praktikusság, strapabíróság elvei alapján készültek, mondhatni a vevőorientáltság ott élte fénykorát. Az ezredfordulón meg megváltozott minden....


MineFox54
(őstag)
Blog

Mikóújfaluban nem jártál véletlenül? (Bixad mellett van az E578 mentén)

Testvértelepülésünk :)


mcload21
(tag)

Jó gépek az ETZ-k. Rokonomnak volt 250-es. Szerintem szépek is, kivéve a motorblokk - a Simsoné jobban mutat. Ha minőségi alkatrészekből van felújítva nincs vele gond ... néha esetleg a gyújtás.
A simón pár éve túladtam, bringa van helyette ...


Francia91
(veterán)
Blog

De, átmentem rajta párszor :)


ronson
(őstag)

Ha egy motorhoz szerelő/szakértőnek kell lenni, hogy megbízhatóan üzemeltethető legyen, akkor az egy szar motor. Az ETZ pont ez, mindig az is volt és csak a rajongói tudnak e felett szemet húnyni.
Telekre, horgászni járni jó, de hosszú túrára alkalmatlan.

Amikor elkezdtem olvasni a cikket, akkor az első gondolatom az volt, hogyha valaki hiba nélkül megjárja vele Erdélyt, akkor úgyse hiszem el. :D

Másfelől gratulálok, hogy elmertél vele indulni. :R

[ Szerkesztve ]


Massmurderer
(őstag)

kezdö nagymotornak ideállis.vagy ha valaki akar vegyen pl 4-500k ftért nagymotort amire azt lehet mondani hogy ok,olcsó nagymotor.de gondolom senki nem ugy kezdi a nagymotorozást hogy megvan a jogsi azt suzuki hayabusa egyböl.voltam oylan versenyen hogy a csávó 250es etzvel verte a 600as hondát.nem alap etz volt,kis piszka,miegymás.a túrázás nem arról szól hogy megyek 200-220al huzom amit bir a motor.melesleg ha megnézzük az etz még mindig kényelmesebb mint pl egy 900as cbr.már az ülés is egész más rajta.és inkább megyek 120-130al 4-5 órán keresztül,ami kényelmes tempo,minthogy fél óra után nem érzem a hátsómat mert olyan kemény az ülés.azért kedves kokov,a mai napig szétszedek egy simsont vagy egy etz-t úgy hogy darabokra,és össze is rakom müködöképesre.de ha te pl veszel egy japán robogot,még a vacak karbihoz se férsz hozzá ugy hogy félig szét ne kellene szedni,vagy pl vezérmüláncot se cserélsz ki egy nagyobb motoron otthon.mz-s korszaknak is megvannak a maga szépségei,föleg aki abba az idöbe hajtot is belöle,és tudja milyen élmény volt abba az idöbe :)


Magnat
(veterán)

A cikkhez annyit, h a Transzfogaras tényleg gyönyörű, bár a magyar utakhoz (amik szintén nem a legjobb minőségről híresek) szokott szemnek elég megdöbbentő élmény olyan úthibákat látni, h egy kb 30x30-as kátyún át konkrétan le lehet nézni 30 métert és az egész "úthiba" csak egy fűrészbak-szerű rozoga tákolmánnyal van elkerítve a forgalom elől :)
Én vmikor 2007-ben jártam arra, akkor emlékeim szerint kettő ilyen is volt azon a szakaszon.

[ Szerkesztve ]


#79335424
(veterán)

Erre csak annyit tudok írni, hogy a csapatunk 5. éve veretlen a 24 órás veterán versenyen, a 250 -es szoci kategóriában egy P10 -es Pannóniával. Ez azt jelenti, hogy eddig 5 -ször ment 24 órát versenytempóban. Az akkor 20.000 Km -t futott Harley -mon meg pont egy erdélyi túrán adta meg magát az önindító szabadonfutója. 98` -ban, a GSX 1100 -am tulképp megtette a Gyergyó oda-vissza távot, de csak három henger működött, mire hazaértünk.

[ Szerkesztve ]


kovy79
(őstag)

Én már láttam olyat, hogy egy Pannóniánál "elfelejtették" a szokásos karbantartást és a motor vígan pöfögött. Az utolsó olajcseréje 15éve lehetett (1-2dl fekete massza maradt benne) és a keveréke (benzin) is olyan volt, amiről nem tudta a gazdája, hogy honnan/miből van.
Megnéznék egy mai, modern motort, mi történne vele, ha 15 évig mindenféle karbantartás nélkül nyúznád?!
Azt még hozzá lehet tenni, hogy egy efféle (pl. MZ) motornál sokszor a karbantartás kimerül egy legolcsóbb olaj cseréjénél, egy kis karbitakarításnál, esetleg még egy gyertyacserénél, míg egy mai, modern motornak már minden baja van, ha 6-8000km-enként nem lát szervizt, ahol nem mellesleg ott hagyhatsz 20.000.- Forintot alkalmanként...
Végül, de nem utolsó sorban: ne menj ki, ha esik az eső, mert beleesik az orrodba!

(#30) PAtr0n, egyetértek, az ilyen valóban a mai fogyasztói társadalom pazarló mintapéldánya, akinek a mellénye is nagyobb pár számmal...

(#37) Somatom, Kunmadaras? :)

[ Szerkesztve ]


#79335424
(veterán)

:K 666


LamerGyuri
(senior tag)

"Meg 2 embernek nem tudtunk volna már hova pakolni, bár ha muszáj lett volna, biztosan megoldottuk volna"
Az őseim, mikor még csak mag voltam, megjárták Erdélyt. Együtt-ketten. Egy rendszámos Simson Star-al. Szóval ez a csomag duma gyenge kifogás :D

Üdv a klubban; egy volt MZ-s (150-es Trophy, 150-es ETZ végül 250-es ETZ)

üzenetek