[Re:] [GAI:] The test bed - részletesebben - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Twinsen2
(tag)

cool.

De az igazán izmos prociknál tudjuk hogy még a 780Ti is VGA limites lesz, ezért lehet jobb lett volna SLI-s rendszerben gondolkodni, mégha két nem csúcsVGA-ról is van szól. (mert értem én hogy ebből 2 horribilis összeg lenne)


GAI
(senior tag)
Blog

Kis felbontásban, kis részletességgel fognak futni a játéktesztek, és természetesen nem a legújabb játékokkal fogok mérni (hiszen az öreg Celeronokon és P4-eken, A64-eken is el kell futniuk) szóval nem hiszem hogy gond lesz...


Dany007
(veterán)
Blog

Nagyszerű elképzelés a procilimtre játszani! :C Nekem eszembe se jutott.
Bár a gyakorlatban ennek csak nagyon extrém esetben van igazi jelentősége (nagyon gyenge proci + erős vga), ellenben a CPU-k közti legkisebb különbséget is képes kimutatni. Legalábbis olyan helyzetekben amiket felvázoltál. :R
Szóval nagyszerű ötlet. Hiszen ma már egy alap Windows sebessége jobban függ az SSD v. HDD kérdéstől, mintsem egy mai proci sebességétől. Játékokban pedig szintén spec körülmények kellenek, hogy érdemi(!) különbség mutatkozzon két egymástól nem túl távoli processzor között. Gondolok itt a multira, alacsony felbontás / részletesség és a kifejezetten cpu igényes játékokra. Minden más esetben kb 5-8fps a különbség egy csúcs i7-es és egy alap FX proci között.

No, de erre igen jó módszer a cpu limit kijátszása. Hiszen ilyen esetben sokszorosára "nagyítódik" a processzorok közti különbség. 1024-es felbontás, low grafika, és csúcs vga. Mindezt gyenge régi procikkal hajtva tutira jól fogja mutatni a különbséget. Látványosan még a legkisebbet is.
VGA limites meg biztos nem leszel. 1024-ben low grafikán egy 780ti-vel...
Amit még ajánlhatok hogy kéne hajtani pár kifejezetten processzor igényes játékot. Amit tudok az a StarCraft 2, a Civilization legújabb része és kb az összes stratégiai játék. Ezek mind jobban falják a procit, mint a vga-t.

Ami még érdekes lehet a tesztprogramok esetében, hogy mindenképpen olyat kell választani, ami képes pl két vagy több magot is meghajtani.

Most ez onnan jutott eszembe, hogy pl a World of Tanks is kifejezetten processzorigényes játék, de csak azért, mert nem képes 1 szálnál többet felhasználni! Tehát hiába van 4 magos procid egy régebbi, ami erősebb egy szálon simán leverheti...
Tehát a WoT nem alkalmas pl tesztelésre ezért. Mert nem képes kihasználni a többmagos procik igazi erejét és az eredmény fals lesz.

Tényleg igen nehéz feladatnak tűnik a megfelelő tesztprogramok kiválasztása, hogy az eredmények hitelesek és valósak legyenek. :R

[ Szerkesztve ]


GAI
(senior tag)
Blog

Igen, a több szál kihasználása mindenképpen fontos lesz, nem csak a játékoknál hanem a többi tesztnél is... ami valószínűleg benne lesz, az UT3 botmatch, illetve valamelyik újabb EGO motoros Codemasters autós játék (Dirt vagy F1...). A stratégiai játékokat nem nagyon ismerem, nem igazán tudom hogy azokkal hogyan lehetne benchmarkolni... De nem is a játékokkal vagyok a legnagyobb gondban, mert ott biztos találok 2-3 db-ot ami jó lesz a teszthez, több meg nem kell, mert nem kizárólag a játéktesztek irányába akarom elvinni a cikket. 3 fő kategóriát képzelek el:

- szintetikus tesztek (pl superpi, everest benchmarkok) amik akár az összes procin lefuthatnak ugyanúgy, tehát AGP és PCIE fronton is
- játékok - ezt már kiveséztük
- real life usage... ez tűnik a legnehezebbnek. Olyasmit gondolok ide, mint tömörítő programok (ez mopndjuk egyszerű, csak az időt kell mérni) vagy Photoshop, videovágás, esetleg 3D renderelés... ez utóbbiak a kemény diók, mert nem igazán értek hozzájuk. De pl egy rövid videó átkódolása mindig ugyanolyan beállításokkal még nem lehet nagy gond :)


GAI
(senior tag)
Blog

Ja és ami fontos, mielőtt elfelejtem: lesz IGP teszt is! Természetesen csak olyan processzorokkal, amikben van IGP. Itt már VGA limites körülmények között fognak menni a 3D tesztek, szóval egy Full HD monitorra lesznek kötve a gépek, és a VGA kártya nem lesz bennük.


Kozmonauta
(tag)
Blog

Úristen CIA van a biosban. :DD


GAI
(senior tag)
Blog

CPU Intelligent Accelerator :DDD


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

elso supreme commander jo lehet. skirmishben le tudsz menteni allast nagyobb jelenetnel is, aztan, mondjuk egy perces teszt azonos korulmenyek kozott. problema, hogy manualisan kene a tesztet futtatni, ami megfeleloen sok procival nagyon idoigenyes. nagyobb palyak elegge cpulimitesek voltak. ego motoros jatekok szinten erdekesek lehetnek.

---

:R

x48-dq6 socket775 ala, jol kezdodik:). tesztek kozul en vegigneznem a nagyobb oldalakat mikkel tesztelnek, aztan azokbol allitanek ossze egy csokrot / azokat egeszitenem ki.

sok sikert, remelhetoleg ez is annyira remek lesz, mint a korabbi osszehasonlito irasaid :K


GAI
(senior tag)
Blog

Igen, majd szemezgetek más oldalakról is hogy mivel mértek :) De mindenképpen valami egyedit is szeretnék belevinni a tesztbe


Twinsen2
(tag)

Amit én a real life tesztben mindenképp csinálnék, de végülis te is irtad:

2D/3D animációk renderelése. Elöbbire mondjuk adobe after effects, utobbira 3ds max, vagy maya. lehtőleg raytrace-el.
Mivel ezek a szoftverek nagyon jól megvannak írva párhuzamosításra, ugyanazok le tudnak futni az 1 magos celeronnal is meg 6 magos I7-ekkel is, itt igazán ki tudna jönni a különbség (meg mondjuk 2db 8magos xeonnal is, de tudom azt nem akarsz)

Söt ezeket még lehet futtatni CUDA-n is, az is érdekes eredmény lehet.


GAI
(senior tag)
Blog

Igen, én is tudom, hogy ezekkel lenne jó mérni, csak ezekhez a programokhoz nem értek sajnos (annyira, hogy még ki sem próbáltam őket sose) szóval lehet hogy itt akadályba ütköznék, de majd kiderül mit sikerül összehoznom :)

üzenetek