[Re:] [gamek!ller:] Mától büntetnek a sünök.. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


dabadab
(titán)
Blog

Az egyebkent mennyire realis, hogy emiatt barhol komoly keses lenne? Az egesz M1 osszesen kb 172 km, ha ezt a tavot 92 km/h helyett 89 km/h-val teljesiti egy kamion, akkor negy perc alatt van a kulonbseg, de ha valaki egesz Mo-n vegigmegy az M1+M3 utvonalon, akkor is csak kb tiz perc. Cserebe nem kell percekig azt a mutatvanyt bamulni, hogy A kamion nekiall elozni B kamiont, A par perc alatt elkuzdi magat B feleig, aztan jon egy emelkedo, A belassul es most B megy egy hajszallal gyorsabban, majd az egesznek az a vege, hogy A visszaall B moge.

[ Szerkesztve ]


Kickass
(őstag)
Blog

es ezt hogy is ellenorzod esszeru hatarok kozott? taposson padlofeket hogy jol lathato legyen az 'elengedes'? vagy mostmar a rendor ne csak a gyorshajtot merje trafival hanem a kamionost is hogy rendesen lassit vagy sem? ;)


ABE
(őstag)

De ha jól értem, akkor egyáltalán nem előzhet. Akkor sem, ha 70-nel tötyög előtte valami. Márpedig ilyenek vannak, akik még a 80-at sem érik el.


dabadab
(titán)
Blog

Elkepzelheto, de nekem nem tunt igazan jellemzonek, hogy valaki hetvennel szottyogjon az autopalyan, foleg nem szazkilometereken keresztul.


ABE
(őstag)

Autóból nézve ez kevésbé feltűnő, hogy aki mellett elmész 130-cal, az éppen 80-nal, vagy 90-nel ment. :N Rendszeresen utazom busszal autópályán, abból sokkal feltűnőbbek a lassú járművek, amiket buszok/kamionok is megelőznek, mert mondjuk csak 70-80 között cammognak (nagypapa a kormányra tapadva, platós tragacs vassal megrakva, rozzant ezeréves teherautó, estébé). És egy kamionos amennyit megy, szinte 100% az esélye, hogy kifog egy ilyet, aztán szopóág van.

[ Szerkesztve ]


dízelracer
(senior tag)

"M0 80-as szakaszán még talán belefér a 90"

Nálam nem. Ha jól rémlik a régi M0-n az M5 - M6 közötti szakaszon három helyen van sebességmérő kamera. Én biztosan nem fogok 90-el menni még ha 20kamion villog a seggemben akkor sem. :N De mondok mást. Lakóhelyemen (2000fős község) is rendszeresen 70-80al döngetnek keresztül egy helyi vállalkozó műtrágyával rogyásig pakolt kamionjai. A főutcán van minden (óvoda, gyógyszertár, boltok, kocsma) Ha bármi történik teszem fel kiszalad eléjük egy gyerek vagy bárki figyelmetlenül eléjük fordul motorral, autóval, kerékpárral esélye nincs nem megállni, de még lassítani se. Az egész településen elejétől a végéig 40km/s táblák vannak kirakva. Magasról leszarják. Arról nem is beszélve, hogy az út széléből már letörtek oda vissza vagy 10-15centit. Lehet majd (többek között a TE adódból is) arany áron helyrehozatni. :W

[ Szerkesztve ]


Kickass
(őstag)
Blog

azert ez is felvet egy kerdest, hogy aki meg a 80-at se tudja tartani az mi a rakert megy fel a palyara? fel se engednem, ha a muszaki allapota vagy barmi egyeb korulmeny (tul van pakolva stb.) nem engedi meg hogy legalabb a 85-90et tartsa

menjen fouton es kalkulalja bele hogy par faluban le kell majd lassitania 50-re

[ Szerkesztve ]


ABE
(őstag)

Vagy nem tudja, vagy nem akarja tartani (spórol, fél). Szerintem sem való egyik sem a pályára, de erre meg azt szokták mondani, hogy joga van ott annyival menni.


Chaser
(titán)

Részben igazad van, de sok mindenben nem. Nem csak magánemberként kell gondolkodni. Én egy nagy cégnél melózok, ott ha hiszed ha nem ideális esetben úgy ütemezik a csomagolóanyagokat, a legyártott cuccok elvitelét, hogy lehetőség szerint minél kevesebbet kelljen raktározni, mert az pénz. Na most ha pl hétfőn délre kellene egy szállítmány és nem ért be a kamion akkor balhé van. Ha csomagolóanyag volt x embert fizetnek a semmiért mert ugye nincs munka, a gép áll ami eleve veszteség, jobb esetben átütemezik a csomagolást ha megoldható -nem mindig az-. Olyan kis apróság mint kartonragasztó hiány is tud óriási leállásokat generálni, nemhogy csomagoló vagy alapanyag. És a nagy cégeknél ez mind így van, a logisztikus azért kapja a fizetést hogy a cégnek a lehető legolcsóbb módon szerezze be a dolgokat. Sokszor 2-3 órás késés sem fér bele, nemhogy 1+ nap.
Másfelől viszont a kamionosok dolgát se könnyítik meg, neki haladnia kell, de ha korlátozzák mennyit vezethet, mikor előzhet, stb és csúszik akkor meg idegeskedik, az meg nem vezet jóhoz. Igazából sztem egy kamionos főnökét nem érdekli hogy jut célba az autó, csak jusson célba. Az autó meg a rakomány maradjon egyben, az meg hogy miként oldja meg a sofőr nem az ő dolga, oldja meg,azért dolgozik nála.
Itt sztem igazságot nem lehet tenni, Mo. logisztikai szempontból sok részen minősíthetetlen kategória.


TheShow
(tag)
Blog

Nyilván nem tudod ellenőrizni, ez inkább az egyéneken múlik, egyfajta önkontroll. Én körülbelül hasonlóan viselkedem, amikor látom a belső sávban mögöttem közeledőt 140-nel, és nem állok ki előzni 130-cal az előttem 110-zel haladót. Veszítek egy kis időt, de nem tartok fel senkit, mindenki tud haladni.

Mellesleg hogy ellenőrzöd az összes előzési tilalom alá eső útszakaszt egyszerre? :)


McKane
(senior tag)
Blog

nem teljesen ide tartozik..
de.
tavaly kerékpárral mentem volna át nagyszülőhöz, kb 6 km távolságra. ebből kb 1,5 km forgalmas főút. namost szépen tekerek az út szélén -szabályosan,abban a világítós mellényben! - erre "kikerül egy vad marha magyar rendszámú kamion,de úgy hogy én és a pótkocsi közt kb 2 centi távolság van. nem túlzok, max ennyi volt. és nem jött szemből semmise.
szóval, mielőtt felhörkennél gamek!ller ezt is gondold át..
ha ott valami bajom lett volna,tuti nem áll meg :U


Kickass
(őstag)
Blog

Mellesleg hogy ellenőrzöd az összes előzési tilalom alá eső útszakaszt egyszerre?

sehogy mint ahogy rendort se lehet mindenki melle allitani, de ha mar szankcionalnak azt nyilvan sokkal egyszerubb kiszurni ki eloz, mint azt ki nem lassit vissza elengedo mertekben, hogy megelezoshessek

es egy szabalyt be is kell tartatni, mert sajnos nem mindenki gondolkozik ugy mint te

Abe: anno volt egy jo kis vita errol a TC-n igaz a sima foutakkal es azokon 60-nal totymorgo mazsolakkal kapcsolatban. de a szitu nagyjabol ugyanaz, meg nem tilthatod neki viszont nem is odavalo

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

neveloapam mellett ugy ment el egy kamion, hogy a kormanyvegi gumifogot megtepte...
sajnos teny, hogy teljesen elmebeteg es eletveszelyes modon kozlekednek


Jofi81
(őstag)

Csak nem a szilágyis véradáson voltál?


TheShow
(tag)
Blog

Egyetértek, könnyebb kiszűrni azt aki előz, mint azt, aki nem lassít vissza. De ez ugyanúgy kikerülhető, és az általános közlekedési morált elnézve sajnos ki is lesz kerülve.
Meglátjuk, hogy beváltja-e a hozzáfűzött reményeket. Részemről marad az odafigyelés. :)


keIdor
(titán)

Bizony. Németországban, ahol ingyenes az Autobahn 3,5t alatt ott simán felmegy olyan is, aki 50km/h-val megy. Mert ingyenes. Láttam ilyet, és bizony rohadt idegesítő és a kamionos az égvilágon semmit nem tud ellene tenni.

dabadab: Kis ország kis területekkel... itt nem számít az a pár perc, de ha mondjuk Budapest-Nürnberg-et megy az ember és ott beszop sok ilyen csiga sofőrt, akkor bőven lesz 30-60 perc késés is.


dabadab
(titán)
Blog

"de ha mondjuk Budapest-Nürnberg-et megy az ember"

Es a Bp-Nurnberg tavon vegig a magyar kresz szerint kell kozlekedni?...


keIdor
(titán)

Németországban sok helyen ugyanúgy tilos előzni kamionnal. Azaz a külső sávot tilos elhagyni. Ausztriában azt hiszem csak bizonyos szakaszokon nem szabad.


Zolás
(addikt)
Blog

Aki esetleg csinálta is az meg nem írogat be ide hülyeséget.
Külföldön se előzhetsz mindenhol kamionnal. Ott miért nem verik az asztalt? Van ahol 3-4 sáv megy egymás mellett de nem előzhetsz kamionnal! Ennyi. Szabály és el kell fogadni.
Több órára nem szorulsz be a másik mögé mert összesen egyszerre 4.5órát vezethetsz egyhuzamban és 4.5 óra alatt van pár lehetőség ahol lehet előzni. Például az emelkedő ahol van külön kapaszkodósáv.
Az M1-en kb 3.5 óra végigmenni kamonnal(M0-tól a határig) Addig van elég kapaszkodósáv ahol kielőzheted szabályosan. Nagyjából max 1.5 órára tudsz beszorulni és most csak az M1et nézem. Külföldön ennél hosszabb is lehet.


moha21
(addikt)
Blog

Lehet nem véletlenül tilos ott is előzni..

üzenetek