[Re:] [gamek!ller:] Mától büntetnek a sünök.. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Ma már meg is szállták az M1-est.


aero.
(veterán)
Blog

Úgy hallottam újabban a leállósávban előznek. Amúgy szerintem hülyeség, átgondolatlan ez a törvény.


Brumi
(senior tag)
Blog

Minden nap autózok és én sem értem ezt a szabályt. Tény hogy nem kellemes, amikor egyik kamion 92-vel előzi a másikat, ami 90-nel megy, de bőven kibírható, és ha megköszönik a türelmet, akkor meg pláne nincs vele semmi gond. Teszik szerencsétlenek a dolgukat, nem tudom miért kell szívatni őket. Bezzeg a vészvillogós fekete X5-ösökre nem szállnak rá...


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Szerintem is. Akár az egész országon keresztül követhetsz egy lassabban haladót ha úgy jön ki a lépés.. Több órát bukhat vele az ember.. Lekésed miatta a kompot, lerakót, blablabla. A pár órából lehet akár 1 nap is.


dízelracer
(senior tag)

M5 autópálya Budapestről kifelé. Utolértünk egy tiltáson közlekedő kamiont amit épp másik kettő kezdett előzni 1km/h-s sebesség különbséggel. Vagy 3percig haladtak szépen egymás mellett ők hárman gyönyörű sort gerjesztve ezzel maguk mögött. Ez hamarosan szerencsére megszűnik. Nem a kamionosok ellen vagyok csak idegesít az a magatartás hogy létja hogy jövök de pofátlanul kijön elé percekig szüttyögni. Az is jó hogy M0-n megyek szabályos 80al és úgy tolnak lefelé, hogy nincs a két kocsi közt 2méter... :U

[ Szerkesztve ]


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Kivanom, hogy legyel kamionos es siess valahova.


zsiga_667
(tag)

Nem azt kell(ene) büntetni amelyik próbálna haladni, ezért néha előznie kell, hanem azt aki fenntartja. Ha 1-2km/h a sebességkülönbség, akkor az előzött kamion dolga lenne lelassítani egy kicsit arra a 10-20 másodpercre amíg a másik elmegy. De ha erre nem képesek (márpedig én ilyet még életemben nem láttam kamiontól), akkor sz*pjanak csak. Azoknak az autósoknak akiket feltartanak ugyanolyan fontos dolga lehet mint nekik.


dízelracer
(senior tag)

Sosem leszek kamionos.

zsiga_667: dehogy is, hová gondolsz. Az utakon csak nekik lehet fontos dolguk. A többi hülye autós biztos jó dolgában, unalmában kocsikázik fel alá. Csak nekik van olyan munkáltatójuk akik a szart is kitapossák az alkalmazottból és lehetetlen, időben teljesíthetetlen dolgokat várnak el tőlük.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

éljen az objektivitás.

neked ez most azért fáj, mert édesapád kamionos. ha mondjuk futár lenne, és kisáruszállítóval furikázna az országban és napi 10x ragadna be kamionok mögé, akkor most tapsolnál örömödben


dízelracer
(senior tag)

Pontosan erről beszéltem az előző posztomban. :K


zoo8800
(veterán)
Blog

Talán, ha nem tartana negyed óráig egy előzés, akkor nem lenne tilos előzni ;)
Agyhalál, amikor az egyik jófej repeszt 82-vel, a másik jófej pedig előzi 83-mal, és ez így megy km-eken át.


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

egylatoszogu post.

miert is? talan igy nem lesz torlodas, egymasrafekezes, rafutasos baleset, usw. mellesleg nemetorszagban a staukat se az autopalyara feltevedo traktorok/jarokeretes mamik okozzak...

azt nem ertem ilyenkor, ha elozni akar, +5-10 km/h-val bokje meg az alapsebesseget, vagy soroljon be es kushadjon mogotte.


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Én nem apám szemszögéből nézem a dolgokat, hanem az összes kamionos szemszögéből. Tudom mivel jár ez az egész és talán épp ezért nem tetszik se nekem, sem a több ezer kamionosnak akit erről kérdeztek. Az amit ezzel a 5-6km/h-val veszít kerülhet annak a kamionosnak mondjuk egy Budapest - Rio de Moro szakaszon ~1 napba. Vagy mondok más példát. Ha mondjuk Hamburg-ból jössz Budapestre és 87 helyett 81-el jössz, lehet azon a pár km-en múlik, hogy beérsz e pénteken Magyarországra és elmehetsz a telephelyre, vagy kint kell hétvégézned mondjuk Bécsben egy parkolóban. Nagyon nem mind1.

[ Szerkesztve ]


Grafiqs
(őstag)
Blog

Én egy idôben sokat jártam furgonnal a sógorokhoz az M1-en. Igen, voltak egymást elôzô kamionok, de még nekem is belefért, az az 1 perc amíg megelôzték egymást. Pedig nagyon nagyon idôre mentem, mert 15 perc késés 2-3 óra csúszást jelentett.
Legyünk már egy kicsit szolidárisabbak!
A közlekedés társasjáték, adjuk meg mindenkinek (ésszerû keretek között) a lehetôséget. Csak gondolj bele abba, a kamion megy 81-85-el, ha 85 helyett 81-el kell mennie mondjuk 8-9 órán keresztül az óránként 4km veszteség. Szorozzuk csak fel 32-36km amivel kevesebbet tud megtenni egy nap. Nem kis szám. Nekünk autósoknak az az egy perc simán behozható pár kilóméteren. Ellenben a kamionnak lehet 1 nap bukta is.


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

1 nap.

a mentosnek meg 1 percen is mulhat az elet ahova hivtak.


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Szerinted hány haláleset történt eddig azért mert a mentős nem ért oda a kamionos miatt aki pont előzött? Gondolom semennyi, mert tuti, hogy ha észreveszi a másik kamionos akit éppen előznek, belefékez, a másik 3mp-en belül visszavágódik és már mehet is a mentős.

Amúgy: A mentős használhatja a leállósávot minden szívbaj nélkül.


zsiga_667
(tag)

Ez nagyon szépen hangzik, csak nem igan, Soha semmi nem múlik egy percen.


Psychonaut
(addikt)

A mentős mehet leállósávban ha megkülönböztető jelzést használ, úgyhogy rossz példa.


Grafiqs
(őstag)
Blog

Erôsen kileng a demagógia érzékelôm. :U


Lenry
(félisten)
Blog

de az is, lehet, hogy baromira belefér a kamionosnak az a 40km, nekem viszont éppen rohadtul sürgős.
ennyi erővel legyünk szolidárisabbak az autósokkal. a mondatod, vagy Gamerkiller mondatai pont ugyanígy értelmezhetők a másik oldal szemszögéből is.

mondom ezt én, mint pártatlan és elfogulatlan ember, aki életében nem vezetett még motorizált, közúti járművet ;)

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

torlodas kozepen is?


Grafiqs
(őstag)
Blog

"a mondatod, vagy Gamerkiller mondatai pont ugyanígy értelmezhetők a másik oldal szemszögéből is." - Pontosan erre céloztam. Ez egy társasjáték, és mint ilyennek a szolidaritás kell legyen az alapja.
Autóval simán behozható az az "elvesztegetett" 1-2 perc. Kamionnal viszont nem, lévén kötött a max sebessége. Autóval simán mehetsz 140-nel, mert akkor a trafi még nem mér és máris behoztad, és állhatsz vissza a megengedett 130-ra.

G


Psychonaut
(addikt)

Leállósáv általában torlódás esetén is szabadon van. De főleg nem kamionok állnak rajta.


zsiga_667
(tag)

Torlódás közepén a leginkább, mert olyankor hiába a kéklámpa csak ott lehet értelmes tempóban haladni.


7
(addikt)
Blog

"a másik kamionos akit éppen előznek, belefékez, a másik 3mp-en belül visszavágódik és már mehet is a mentős"

Ugyanmá' tessékmondani, ugyanezt miért nem teszik meg egyéb szituációban, ha ennyire egyszerű? (ld. párral előbbi post zsigától)

Ez a nem előzünk mulatság tényleg a ló másik oldala egyébként, és a problémának csupán a máshova helyezése, nem a megoldása.

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

ezen ne vitatkozzunk inkabb. ez a post is ujabb adalek ahhoz a regi elhatarozasomhoz hogy inkabb ne vegyek autot.


Nkboy
(senior tag)
Blog

Jó estét!

Ennyi erővel lehetne b...........ni az autópálya építőket is, hogy kevés a sáv. :K


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Épp azért nem "csináljuk" ezt amikor mondjuk feltorlódik "mögöttünk" 20 autó, mert ők be tudják hozni azt az 1 percet amit elvesztettek..


ABE
(őstag)

Érvnek, ellenérvnek is helye van. Egyrészt az így nem olasz, hogy nem lehet előzni, mert mi van akkor, ha egy lényegesen lassabb járművet (nem feltétlenül kamiont/teherautót) érnek be, és akkor lehet cammogni. Sokat jelenthet pár perc is.

Másrészt viszont abszurdum, amikor az autópályán úgy 90-re ha kijön az átlagsebességünk, mert folyton 70-140 között ingadozik a sebesség: gyorsít, lassít, gyorsít, lassít... Ha nagy forgalom van, akkor nem csak az a fél-egy perc a veszteség, amíg a kamionos előz, hanem pluszban az is, amíg az egész sor megpróbál visszagyorsulni, de mire visszagyorsulnak, ismét valaki a belsőben cammog. Szóval telítettség esetén ez egész egyszerűen nem igaz, hogy be lehet hozni a lemaradást, ez tapasztalat.

Nem tudom, mi lenne a jó megoldás. Én alapvetően igyekszem segíteni a kamionosokat, buszosokat, de sokszor van, amikor a pofátlanság láttán elszakad a cérna, mert simán visszaélnek azzal, hogy nagy, erős járművük van. Valahogy a nem sofőrnek való egyedeket kéne kiszedni.


tkazmer
(addikt)
Blog

soha semmi közöm nem volt a kamionokhoz, mindemellett szoktam autópályázni, és én is egyetértek a szerzővel.
előfordul (de nem jellemző!), hogy a kelleténél gyorsabban megyek, és így egy kamion akár komolyabb fékezésre is kényszerít, de igazság szerint messze nem a legzavaróbb dolog egy autópályán. ráadásul a kamionos profi sofőr, miután előzött visszamegy jobbra és nem ténfereg még fél órát előttem, nem vág ki elém ha tényleg gyorsan megyek és/vagy közel vagyok hozzá úgy, hogy abs nélkül esélyem se legyen megállni stb, amit viszont a kedves hétvégi sofőrök, fix 130-as önkéntes igazságosztók, régi suzuki swiftesek és egyéb furcsa fajai az autós társadalomnak vígan megtesznek.
néha nem árt, ha történik valami az egyhangú sokszáz km.-es autópályázás közben, és inkább egy messziről észrevehető, kiszámítható kamion miatt szeretnék fékezni, mint felkenni egy hasonló tempóval közlekedő, de elém hirtelen kivágó daewoo matizt a szalagkorlátra...


Gradilaci
(tag)
Blog

Baratom, epp csak beleolvastam a temaba, es mar abba is hagytam. Tudod, az ilyen hozzaallasu urvezetokkel nem lehet es nincs is ertelme vitatkozni. Nem mi tehetunk rola, hogy ez van, viszont minket kemenyen buntetnek, ha az aru nem er idoben a rendeltetesi helyere. Ez az egyik, amiert sietnunk kell(-ene).
A masik, hogy epp az ilyen emberkek vannak a legjobban felhaborodva, mint Te, ha nem kapnak meg valamit a boltban. Marpedig azt meg mi szallitjuk, tetszik, nem tetszik egyeseknek. Es igen, ha elottunk tokolnek 70-el, akkor mi "letoljuk"az utrol. Atgondolatlan ez a rendelet, es betarthatatlan. Staulandban is egyre jelennek meg a feloldo tablak a palyakon, mert sok kilometeres sorok alakulnak ki az egymast koveto kamionokbol. Kivanom neked, hogy egyszer egy ilyen vonatba keveredj bele.

"...Agyhalál, amikor az egyik jófej repeszt 82-vel, a másik jófej pedig előzi 83-mal, és ez így megy km-eken át...."-ilyen meg nincs. Az egyik eloz 88-al, a masik 89-el, mert ujabbak a gumijai, ilyen van. Hulyeseget ne irkalj...

[ Szerkesztve ]


Szabesz
(őstag)

Szép hozzáállások vannak itt. Törvény az törvény. Ezzel az erővel miért nem csapathatná a kamionos ott is full sebességgel ahol korlátozás van? Az is spórolás lenne neki. Ugyanmár. Az, hogy valaki siet, nem menti fel a szabályok betartása alól.


TheShow
(tag)
Blog

Szerintem itt a lényeg (meg pár hozzászólással korábban).
Nem az előzést kellett volna tiltani, hanem bevezetni, hogy akit előznek, az addig lassítson picit, hogy gyorsabban le lehessen tudni a dolgot. Gondolom a kamionosok között van annyi kollegialitás, hogy ezt be lehetett volna tartani.
Mellesleg ez működhetett volna magától is, és akkor nincs miről vitatkozni...(és így egy szép kiegyensúlyozott hozzászólás lett :) )

[ Szerkesztve ]


7
(addikt)
Blog

Egyértelműen élhetőbb volna mindkét oldal számára :K


truba
(tag)

A nehéz gépjárművek / laikusoknak kamion/ folyamatos haladása az utakon csakis a közlekedési szabályok betartásával lehetséges, és ebben minden benne van, ami ezekre a fajta gépjárművekre vonatkozik. pl. a többsávos utakon a számukra kötelező jobbra tartás, a gépjárműre engedélyezett maximális sebesség határ betartása, valamint a nehézgépjárművek egymás közötti sebesség különbségének kihasználására vonatkozó szabályok betartása. /értsd:előzés/

Tehát az én meglátásom szerint a megoldás a következő, a szabályokat be kell tartani és akkor nincs miről beszélni. / függetlenül attól, hogy a szabályok jók vagy sem/.

Továbbá azt pedig nem tartom korrekt dolognak, hogy ezek a nagy vasak egy-két km/óra sebesség különbséget úgy használjanak fel, hogy közben a teljes útpályát felhasználják, és abban lelik örömüket, hogy ezt az előzést oda-vissza sok km.-en keresztül folytatják a közlekedésben résztvevők kárára.


Hikvision
(senior tag)

A Kedvencem amikor M3-on 3sáv 3kamion egymást "előz" és röhögnek a sok "kis" személyautós hülyén, h veri őket a víz, és ezt még cb-n meg is beszélik, aztán ha mellé érsz és csúnyán nézel át akkor rád húzza azt a dög nagy sz*rt. Miwel közel minden nap pályázok havonta 1x belefutok egy ilyenbe. A Szerencsétlen külső sávban haladó kamionost nem, de a középső sávban haladót 300K-ra a Belsőben előzőt pedig 500K-ra büntetném.Többet biztos nem "haverkodnának 1x-re".


dízelracer
(senior tag)

Úrvezető meg hozzáállás? Legjobb tudásom szerint egyenlő partnerek vagyunk az utakon. A kresz rád is pontosan ugyanúgy érvényes mint rám vagy bármelyik autósra. Nehogy már én legyek a hülye mert nem megyek 80-as táblánál 90-95-el az M0-n. Miért kell beleállni az ember seggébe 2-3méterre? Miért kell feltartani az embert? Miért kell pályán kivágódni az ember elé? Most akkor ez alapján én is kezdjek el papolni a kamionos a hozzáállásról? Nem teszem mert nem lehet általánosítani. A másik. Halvány fogalmad sincs róla, hogy milyen ember vagyok. 1 azaz egy szaros posztból véleményt alkotsz rólam. Na mindegy, gondolj rólam amit akarsz őszintén szólva nem igazán izgat. Amit idéztél azt meg nem én írtam.


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Ticcsuk be az összes kamijont oszt akkor lehet majd nézni.. :)


ABE
(őstag)

Ez ugyanolyan szélsőséges (és értelmetlen) megnyilvánulás, mint az, hogy nem lehet előzni.

[ Szerkesztve ]


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Más már nem jutott eszembe.. Lehet tényleg nem tudok a ti fejetekkel gondolkozni.


keIdor
(titán)

Maximálisan egyetértek Veled. Itt mindenkinek igaza van egy kicsit. Egyébként meg nagyon kéne már Magyarországra is egy harmadik sáv az M6-on kívül minden pályára... persze tudjuk, hogy ilyen se mostanában lesz. A negyedik sávot meg sem említem inkább.


ABE
(őstag)

Ha elolvasod a korábbi hozzászólásomat, pont nem úgy írtam, hogy egy oldalnak adtam volna igazságot, hanem megpróbáltam mindkét fél helyzetét nézni. Szóval a "ti fejetekkel" kifejezést nem nekem kéne címezni. :N De akár azt is írhatnánk "mi": "ti" nem tudtok a "mi" fejünkkel gondolkodni. :P


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Talán majd az unokáink már mehetnek a 3. sávban is.
Abe: Igazad van.. :)

[ Szerkesztve ]


Vladi
(nagyúr)
Blog

Csendben megjegyzem, hogy a kamionok le vannak korlátozva. Elvileg.
Gyakorlatilag úgy tépik ki az elektronikát belőlük, hogy ihaj. Mint a huzat.

Volt már, hogy 4-es főúton 110-el alig bírtam kamionos megelőzni. Jah.

Viszont így szép hosssszzzúúúú kamionsorok alakulnak majd ki. :))

De van erre is megoldás, az 1. a sorban óránként kihúz a pihenőbe, csap egy kört megállás nélkül. Probléma megoldva. :D


tkazmer
(addikt)
Blog

harmadik sáv? aztán minek? m7esen látszik mire megyünk vele....akkor inkább cisnáljanak vasutat és rakják fel a kamionokat vonatokra.


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Hajajj ha csak úgy menne, hogy kitépik belőle az elektronikát. Ugyan már. Szerinted amikor az első "kpm"-es megállítja és csinál egy teljes kártya controll-t akkor nem vágják meg úgy, hogy soha többet nem lesz kedve volán mögé ülni? Még a jogsiját is elveszik szerintem..

Csak úgy megjegyzem, hogy marha nehéz kiiktatni a limitert.


aero.
(veterán)
Blog

Mivan akkor ha egy platós Žuk repeszt fával megrakva pont 65 kilométer per órával? Azt lehet előzni vagy akkor mögötte is lesz jó pár km-es kamion sor?

[ Szerkesztve ]


Grafiqs
(őstag)
Blog

Ugye csak költôi a kérdésed?! ;)

tkazmer: Sajnos lehet nálunk 3 sáv vagy akár 4 is, de sajnos nincs meg hozzá a közlekedési kultúra, illetve vezetni tudás. Amíg ez nincs meg...
Vezetni tudás alatt azt értem, hogy képes résztvenni a forgalomban, felvenni a forgalom ritmusát.

Szabesz: De pont ez a törvény lényege, hogy nem teheti meg.

G

[ Szerkesztve ]


Szabesz
(őstag)

A 65km/h-val haladó "platós Žuk repeszt fával megrakva"-t nem tart hosszú percekig megelőzni.


7
(addikt)
Blog

Ezzel nagyon egyetértek, pláne úgy, hogy az állami vasutaknak a rendszerváltás előtthöz képest elenyésző arányú és számú teherfuvarja van. Puszta személyszállításból pedig igencsak nehéz megélni, részben ezért is termelik azt a horribilis mennyiségű veszteséget évről évre, miközben drágulnak a jegyek (és a színvonal is bőven támadható).

Hasznos lenne az utaknak, a lakosoknak, a kamionosoknak is egy normális kombinált vasúti áruszállítási megoldás. Persze ehhez rendbe kéne hozni a sínpályákat, illetve néhány állami rendelkezés is elkéne. Vagy ha az állam nem teszi, hát a GySEV meg a többiek szép lassan felvásárolják a különböző területeket, aztán megcsinálják ők... csak így persze a haszon is az övék.

No mindegy, elkalandoztam. Lényeg, hogy valóban jó lenne, ha a vasúti szállítás lehetősége adott volna -- még a kamionosok is pihenhetnének közben.

[ Szerkesztve ]

üzenetek