üzenetek

hozzászólások


Rick4
(félisten)

Mindig megnézem, merre tervez, mert sokszor jön elő a szokásos probléma tök- és paszuly módban akar menni, 1-2 km előnyért mindenen keresztül, én meg annyira nem csípem ezt, és inkább megyek egy nagy széles utcán előre 1 km-t, utána egy jobbkanyar, mint a fele szélességű betonlapos utacskén, jobbra- balra- jobbra- balra...


balazs1956
(senior tag)

Ma megint kétszer akart kompoztatni....
Nevetséges hiba! Ha ott van a kompok kerülése, akkor mit okoskodik, bírál felül Lottika???


WhiteWalker
(nagyúr)
Blog

Többször megfigyeltem , kiválasztok egy útvonalat és van hogy menetközben felülbírálja és kiválasztja a szerinte "jobbat". Ami mondjuk hosszabb 10 km-rel , mondjuk 6 perc nyereség miatt.


balazs1956
(senior tag)

Én is leellenőrzöm, de idegesít, ha 5-8 km-en keresztül vissza akar vezetni a kompra.
Tegnap éppen megszívtam: nem figyeltem, beszélgettem, és háhagyatkoztam, hogy hajts ki az első kijárónál.
Siófokon , Nagykanizsa felé, útban Almádiba.


Rick4
(félisten)

Ezekkel a hülyeségekkel együtt kell élni, valamit valamiért, ingyenes szoftver, annak minden hátrányával. Az igo ebben messze jobb volt, bár ott papíron a dugóelkerülés LEHETŐSÉGE" is kevésbé volt jó, én anno még fm rádiós tmc modult is használtam, itt meg jön online, és sokkal több infó van, elméletileg.. Bár ahogy már vagy 3-4 éve figyelem, nem sok értelme van ennek a funkciónak sem, bármerre megyek, vagy nem szól, hogy dugó lesz, hagyom, hogy a szerinte legjobb úton vigyen, mert amarra 2km plusz lenne meg 4 perccel hosszabb, viszont mikor már odaértem, ahonnan nincs értelme visszafordulni, állok a dugóban én is, akkor vált ár a pár km-es sebesség és a pirossal jelzett útszakasz jelzésre, vagy ami még rosszabb, jelez, de sehol senki. Ha ez még nem lenne elég, képes más marhaságot csinál, szerencsére már nem hiszek neki, de nem kellett megbánnom amikor másfelé mentem, mint amit mondott, mert ezek 1-25-on belül vannak, mondhatni már kiismertem a hülyeségeit..
Ez pl nem tűnik lezárt, nem autózható útszakasznak, mégis le akar róla vinni. Az ott a régi 7-es út Fonyód kellős közepén, szembe is jöttek, előttem is mentek, semmi értelmét nem láttam, hogy ne menjek arra, még figyeltem, is volt-e esetleg baletet, annak van-e nyoma, autó csakk utáni törmelék, helyszínelés utáni, festékkel fújt terület, de semmi, és nem is volt semmi ok rá, aztán mégis jelzi, pár napja volt.


WhiteWalker
(nagyúr)
Blog

Mások szép dolog , sokszor ha csak üresbe használod , tehát nincs beállítva úticél , sokszor nem is mutatja a forgalmi dugót. Mintha az utak tiszták lennének.


balazs1956
(senior tag)

Persze, értem, és mégis ezt használom, mert nincsen jobb, amúgy meg a saját lakásomban is eltévedek...
Arra azért figyelek, hogy 5 perc kerülőért ne vigyen be a suskásba, de úton lévő tárgy/állat/rendőr tekintetében elég jól működik a felhasználóknak köszönhetően.
A Google térkép hangjától irtózom, de más véleményem nincs róla mert nem ismerem.
Lehet ki kéne próbálnom, de pl a Waze érkezés ideje szempontjából, szerintem verhetetlen, és ezt gyakran használom is.
Konzekvencia: ésszel kell használni, és otthon nem a Lotti az úr.


Rick4
(félisten)

Na jó kis hozzászólás, lett, mintha egy AI írta volna a kommentet, azért remélem a nagy része réthető volt. :D
Szóval nekem is az a lényeg, hogy A-ból B-be elvigyen, 1-2 perc nem számít, 10 se, és eddig mindenhova odatalált, ahova nem, ott vagy én láttam meg, merre kell menni, vagy odatelefonáltam, hova menjek, ennyi belefér, szóval nem rossz, de mindig lehetne jobb.
A hülyeségeivel meg tényleg meg kell tanulni bánni, és akkor a 99% rendben van. A rendőrös jelzés nekem nem számít, betartom a sebességhatárokat, de azt 90%-ban tényleg korrekten jelzi, amikor meg nem számít, akkor ott úgysincs rendőr, szóval volt pár eset, hogy épp jól jött az is, végülis én elégedett vagyok vele.
Közel 200 ezer km-nél párszor jött jól, hogy elkerültette a dugót, de leellenőrzés híján akkor se derült ki, mennyit nyertem, ha nyertem egyáltalán.

Ez márpedig ilyen, a google térkép hangja nekem is borzalmas, azt inkább nem indítom el.


balazs1956
(senior tag)

Mindenben egyetértek! A szabályokat én is betartom, talán túlzásba is viszem, de ez közel 3 millió km-rel a lábamban bevált. Egyszer sem adtam betétlapot, és csak egyszer kaptak el gyorshajtásért 18 éves koromban, de arra is megvan az észszerű magyarázat. Éjfélkor oldották fel a harcsatilalmat a Fonyódi árokban, és hát nagyon ment a hal. Négyen egy Kispolszkiban, teljes harci felszereléssel :). Azt szerencsére bevállalta Édesanyám, aki ötödszörre ment át a vizsgán, és soha életében egy métert sem vezetett.
Azon kevesek közé tartozom, akik szeretik ha rendőrt látnak, mert jelenlétük visszafogja az ámokfutó őrülteket.
Mindezek ellenére nem árt tudni hogy ott vannak...
És mivel tájékozódási képességem egyenlő a nullával (ott is képes vagyok eltévedni ahol már századszorra jártam), marad a Waze az összes hibájával rigolyájával együtt.


Rick4
(félisten)

Pontosan, a waze azoknak készült, akik sűrűn járnak számukra idegen helyeken, vagy azoknak, akik mindig ugyanarra mennek, de nem látnak kilométerekre előre balesetet, dugót, rendőrt, vagy azoknak készült, akik tudják, mi történik előttuk, és jelentik, hogy a mögöttük lévők idpben megtudják, szóval kb mindenkinek. :D Én a waze-t pl akkor is használom, mikor ismerős helyen közlekedem, a közeki kisvárosba is ezzel "navigálok", elég jól meg tudom jegyezni, merre jártam 5 éve, és eltalálok oda legközelebb is, viszont én meg az autóban telefonálok (kihangosítóval), utasokkal beszélgetek, nézelődök, fényképezek, szóval szimplán csak engedem, hogy a navi vigyen, nem akarok azon gondolkodni, hogy és merre, akar a bánat minden pillanatra odafigyelni az előző kereszteződésre, vagy akar a fene tudni minden városban problémás helyeket elkerülő egérutakat.
Emlékszem, még huszonéve heti szinten járkáltunk Pestre, és akkor még keményfedeles térképpel közlekedtünk, volt is belőle galiba, mindig odaértünk, de sokszor volt helycsere, mert a másik biztos rosszul látja a térképet. :D
Aztán mikor az első winCE-s pda megjelent a metroban 49900-ért, mentünk haza pénzért, mert annyit akkor nem mindenki tartott magánál, egy 10-esből kényelmesen be lehetett vásárolni, visszamentünk, vittem haza, és már telepítettem is rá az igot, minden indulásnál 1 percet kellet várni, hogy észhez térjen, és legyen gps jel, de rendkívül sok problémát megoldott, onnantól békességben, csendben teltek az utazások. :D

Szerencsére ma már autókban is alap, okostelefonja van mindenkinek, nekem is volt elég km 1996 óta, számolni sose számoltam, de autókra lebontva nagyjából tudok, sok volt itt is, 28 év alatt nem sok hónap volt, hogy nem ültem autóban, sok éven keresztül alapból havi 8000 km-eket mentem, de emellett sokszor volt, hogy 24 óra alatt mentem 1200-1400 km-eket is, még a mai napig is sűrűn előfordult, pl múlt héten is volt, hogy országon belül egyetlen nap menni kellett 1000 km fölött, anyósék Dél- békésben 820km-re vannak, Fehérgyarmat oda- vissza 1000km, de egy sima Debrecen oda- vissza is 900 km, 2023-ban többször volt, hogy 12 óra alatt mentem 1000 km-eket, és 24 alatt 20000-et, volt, hogy 18 óra alatt 6 országban jártam, és a navi mindenhova elvitt, mindenhonnan hazahozott.
Mindezidő alatt a rendőri jelenlét engem is megnyugtatott, mert a szabályokat betartva is mindig odaértem mindenhova, tehát nem volt értelme gyilkolnom a technikát, inkább elindultam 10 perccel hamarabb.
Utolsó sebességtúllépés 2020 májusban volt, Pilisborosjenőrőn a lejtőn mentem lefelé és 3 héttel előtte vettem az autót, még nem volt meg a sebesség a hang alapján, 69-cel mentem, amikor egy szép fotót csináltak, előtte 2010 körül volt egy tilosban parkolás, az 10 ezres helyszíni bírság volt, és kb ennyi, ott nem figyeltem a táblát.
Nekem ennyi "nyűggel" is nagy segítség a navi, mert megértettem, hogy nekem kell az ő 99%-ához hozzátennem azt az 1%-ot, és akkor minden rendben..


woodworm
(veterán)

Szerintem amíg ez a fillérbaszó, méterre kihegyezett tervezés érvényesül, addig nem igazán szerencsés vele idegen terepre menni.
Mostanában többször kell Békéscsaba felől Mezőhegyesre mennem és mondanom sem kell, hogy a legrosszabb útra tervez. Mivel ismerem a minőségét, ezért egyenesen Orosházára mentem a 47-esen, onnan kanyarodtam Mezőhegyes felé. Bár ez 10km-rel hosszabb, de sokkal jobban lehet haladni és gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt ott voltam.
De az ajánlott 4432-es úttal párhuzamos 4434-es is sokkal jobb minőségű és ott minimális a különbség.


Faby
(senior tag)

utasokkal beszélgetek, nézelődök, fényképezek,

Nyugtass meg, hogy azért a vezetésre, útra, körülötted lévő forgalomra is figyelsz, ugye?


Pulsar
(veterán)
Blog

"Szerintem amíg ez a fillérbaszó, méterre kihegyezett tervezés érvényesül"
A méter nem számít, csak az ÉVI, és annak tarthatósága


Rick4
(félisten)

Árnyalatnyi félreértés van csak, az utat nézem, miközben mást is csinálok, de nem a szememmel beszélgetek, hanem a számmal és a fülemmel. :D
Előre és a tükörbe nézek folymaatosan, azaz jellemzően tudom, ki- mi van előttem, mi van mögöttem, a holtidőkben pedig körbenézek, és mondjuk 10 km-enként van 1 másodperc, amikor haladok az úton, de köben csinálok telefonnal pár jó fényképet, van, amikor megéri.

Természetesen nem akkor, amikor kanyar van, kereszteződés van, amikor előzök, és amikor előttem vagy utánam közvetlenül van valaki, pont ugyanennyi idő lenne a rádión csatit váltani, a klímát bizergálni, vagy egy korty vizet inni. ...

woodworm: Békécsaba meg Gyula amúgyis érdekes, mert kereszül- kasul van utakkal szelve, Szegedről sokszor a csabai elkerülőn akart vinni, de én mindig belül mentem, mert széles, egyenes utak vannak, és a sportcsarnokhoz ugyanúgy eljutok, mint ha körbekerülném az egész várost.
Az alsóbbrendű utakra tervezés már sokszor jelzett gond, a közel járhatatlan négyszámjegyű út egy kalap alá van véve a frissen felújított, széles, jó minőségű kétszámjegyű főutakkal is, pedig sokszor van 40-50 km/h-s sebesség ott, ahol a program 90-et ír... Az, hogy 5 perccel később érsz oda, még hosszabb táv esetén is valótlan, pont ezért hibás az utak egy kategóriába sorolása, hiszen egy rosszabb úton szinte garantált, hogy nem tudsz a megengedettel haladni...


woodworm
(veterán)

Erre rá kellett keresnem, mert én a másik csajszit ismertem.
A mondandóm lényege pont az lenne, hogy mindkét alternatíva hosszabb lenne ugyan, de az egyik a +10km ellenére is kb. ugyanannyi idő, a másik pedig csak +1-2 km, de hamarabb odaérek a jobb minőségű útnak köszönhetően.
Az első ráadásul nagyrészt 2számjegyű főútvonal és nem leamortizált 4 számjegyű.

@Rick4
A belvárosi forgalom erősen napszakfüggő, nem mindig szeretek átvágni a városon. Sokszor egyébként nincs is türelmem a birkákhoz, ezért inkább választom az elkerülőt.


Faby
(senior tag)

Nem tudom, nekem a nézelődök (nem az útra, a vezetésre figyelek, hanem bámulok körbe), fényképezek nem fér bele vezetés közben.
Persze én sem görcsösen markolom a kormányt, és nézzek mereven előre, de a menet közbeni telefonozás, fényképezés szerintem már túl sok.
De nem akarok vitát gerjeszteni, pláne nem megbántani, csak felszaladt a szemöldököm egy kicsit a soraidat olvasva.


whbear
(senior tag)

Amit leírtál, abból arra következtetek, hogy úrvezető vagy. Mi, akik több ezer km-t vezetünk hetente lehet, másként nézünk az útra. Mindenki vezessen a képességeinek megfelelően. Ezt nem teszik sokan, azt hiszik ők a Janik, ha pl rossz úton lassabban megyek, hogy ne törjön össze az áru amit megveszel a boltban akkor ledudálnak. Láttam ilyet télen az árokba landolni. Aztán álljak meg segíteni neki, mikor előtte bemutatott egy szépet.


viktorhu
(veterán)

Igaziból az algoritmusa a Tel Aviv-i négyzetrácsos városszerkezetben való munkába járós dugóelkerülésre készült. Ha eddig nem tették, most már nem is érdemes piszkálni, a mesterséges intelligencia új lehetőségei valószínűleg nagyobb ugrást hoznak a belátható jövőben.


Faby
(senior tag)

Ezt nem tudom, miből szűrted le.
Igaz, nem vagyok hivatásos sofőr, nem ez a szakmám, nem ezzel keresem a kenyerem, de nem vagyok nyeretlen kétéves. Milliót közelíti, vagy már meg is haladta a vezettett km-ek száma, volt olyan időszakom, amikor heti 1800+ km-t ingáztam.
Igen, volt balesetem, saját hibás és vétlen is, ennyi vezetett km mellett ez szinte törvényszerű.

Pont ez a tapasztalat az, ami azt mondatja velem amit írtam. Az említettek nem férnek bele szerintem.


whbear
(senior tag)

Természetesen mindez rendben van, értékelendő a felelősségteljes hozzáállásod. Én is szabálykövetően közlekedek, ezért nem is nagyon használom a waze-t, mivel nem érdekel a rendőri ellenőrzés.


Leki78
(tag)

Sziasztok! Fekvő helyzetben van-e arra lehetőség hogy a jobbra pozícionált "képernyő tartalom" bal oldalon legyen? A melléket képen a bekarikázott részek helyet cseréljenek? (Remélem érthető, hogy mit akarok mondani. :) )
[kép]
Jelenleg olyan telefontartóm van ami csak fekvő helyzetben engedi a telefont rögzíteni. Sokkal jobb lenne, ha hozzám közelebb lenne az útvonal megjelenítése.


zeon.hu
(nagyúr)

Tudtommal nincs ilyen beállítási lehetőség.
Sajnos amúgy sem fekvő nézetre van optimalizálva.


Rick4
(félisten)

Szaladjon nyugodtan, ettől aztán nem fog változni semmi sem. Nem most kezdtem a vezetést, és elég sok km-t mentem már fiatalon is, az első autómat a jogsiszerzés után 1 héttel vettem, és azóta is mindig volt autóm, most is van 5 db..
Balesetem, épphogycsak elkerült, vagy mások által mentett helyzeteim se voltak, ettem- ittam is menet közben, volt, hogy egy seggel 33 órát vezettem egy autószállító télerrel, miközben visszafelé már szotyoláztam, volt, hogy 24 óra alatt értem haza Görögország legaljáról egy telepakolt autóval, ez nálam nem azt jelenti, hogy épphogy sikerült közben az úton tartanom az autót, és elalváshatáron másokat veszélyeztettem, vagy féltem, mert kanyarodni kellett, eseteg jöttek szembe, és nem tudtam eldöntnei, beleférek-e, mégis nekiindultam, szó sincs erőrl, az életben is, és az úton is kifejezetten kockázatkerülő típus vagyok, az, hogy 100 km alatt 3 alkalommal kivettem a telefont, kinyimtottam arccal, majd előre nézve csináltam 3 másodperc alatt 15 képet, amiből törölni kellet tutólag 12-t, mindezt semmiben sem befolyásolja. Az se történt meg soha, hogy relatív gyorshajtással közlekedtem volna, emiatt másokat bajba sodortam volna, épp ellenkezőleg, még így is tisztában vagyok vele, mi történik körülöttem, és az átlag sofőrökhoz képest, akik napi 2X 5 km-t vezetnek, messze jobban csinálom, elsősorban azért, mert gyakorlatot szereztem, másodsorban azért, mert autóalkatrészekkel foglalkozom 20 éve, autók között telnek a napjaim, bzonyos típusokkal kapcoslatban én adok szerelési tanácsot autószerelőknek, akár a sajátjaimat javítom is, azaz technikailag is képben vagyok, hogy működik egy autó, miből áll össze egy futómű, melyik pedál lenyomására vagy felengedésére mi fog történni, és az úton nem csak végigmegyek, hanem tudom, mi történik az autóval, a hajtáslánccal, a gumikkal. Még arra is érzékeny vagyok, hogy a gumik 3 bar vagy 2.7 bar nyomáson vannak, és képes vagoyk 5 km-enként megállni, tesztelni 2-3 tized eltéréssel, hogy viselkedik az autó, mindezt úgy, hogy még csak határon autózás sincs...
A táblák jelentésével, több tábla egyidejű kihelyezése esetén is tisztában vagyok az összefüggésekkel is, menet közben is képes vagyok értelmezni, 20 másodperc után visszaemlékezni a táblák sorrendjére, és jelentésére.
Ha most azt mondják, ülj kocsiba, menj 2000 km-t, beülök, és indulok, nekem ez teljesen megszokott, ahogy 16-20 órás vezetési szituációk is.

Amiben te félreérted az egészet, hogy a saját szemüvegeden keresztül látod a világot, magadból kiindulva szerinted másoknak is görcsösen figyelnie kell mindenre, és koncentrálni, nekem meg ennyi idő után ez már réges-rég görcsmentes, pihentető stílusban közlekedve simán belefér ez is, meg sokminden más is, ha kell, e-mailre is válaszolok menet közben...
Pedig én nem az vagyok, akinek a vérében van a vezetés! :D

Az, hogy én így csinálom, és mivel tapasztalati alapon kaptam némi visszaigazolást már, talán picit joggal gondolom ezt saját magamról, de ha még nem is lenne így, akkor is az én felelősségem, hogy közlekedem (itt nem arról van szó, hogy mások fölé helyezem magam, épp ellenkezőleg, nem fekszem mások alá, pláne nem véleményhuszároknak) szóval szerintem kár volt ebe belemenned, megteheted, cska értelme nincs, üres szócséplés, amit csináltál. Lényegtelen, mások mit gondolnak erről, rólam, nem számít mások véleménye, a tied se, nem azért írtam le, hogy véleményt mondj, de ha már megtetted, gondoltam jobb, ha szólok..


whbear
(senior tag)

Szerintem nem érdemes vitatkozni, ha azt mondom mindenki közlekedjen képességeinek megfelelően, legjobb tudása szerint, azzal szerintem le is zárhatjuk a vitát. Biztosan nem Rick kolléga pár fotója vagy telefon nyomkodása fog problémát okozni az ő tapasztalati szintjén. Aki pedig úgy érzi, bármi más elvonja a figyelmét, az ne csináljon mást. Egy idő után olyan lesz a vezetés mint a levegővétel. Nem nagyon kell rá külön figyelni.


Rick4
(félisten)

Nem vitatkoztunk, én csak elmagyaráztam a másik oldalt, és tényleg csak a tapasztalatra, illetve az elmúlt 28 év vezetési statisztikájára hagyatkozva tényeket közöltem. Talán nem túlzás azt állítani, hogy én közlekedésemre sosincs panasz, nem vagyok ersenyző típus, képes vagyok rá, ha 110-zel megyek, és megelőznek, nem gyorsítok rá, nem vagyok leszorítós, üldözős, ráhúzós, büntetőfékezős alkat, és ez a szándékosan elkövethető rész volt, de szándék nélkül, tehát véletlenül se követek el hasonlókat.

Mindenkinek csak ugyanennyit kívánok, miután beült, menjen dolgára, ha megérkezik, intézze el, majd hazafelé ugyanez.


Faby
(senior tag)

Azt ugye tudod, hogy nem véltlenül van korlátozva a hivatásos sofőrök vezetési ideje? (hogy a szabályozás jó vagy sem, attól most tekintsünk el, létezik)
Egy seggel 24 vagy pláne 33 órát vezetni szerintem már az istenkísértés kategória. Tudom, csináltam én is, de nem volt komfortos.
Azt sem értem, miből gondolod, hogy én görcsösen figyelek vezetés közben, vagy pláne másnak kellene így csinálnia. A jogosítványom idősebb, mint Szlovákia, és nem a napi 2x5 km-t vezetők táborát erősítem, elhiheted.

Más a megközelítésünk, ez igaz, szerintem a tied veszélyes, szerinted az enyém puhány.
Nem ítélkezem, remélem továbbra sem lesz gondod az utakon, ahogy nekem és másnak se.

üzenetek