[Re:] [h3lios:] Közúti veszélyeztetés, avagy hogyan tolj le valakit az útról büntetlenül - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...Érdekes, hogy amennyiben ő nem tartózkodott a helyszínen és az ablakon nem lehetett látni a sofőrt, akkor hogyan tudtam beazonosítani és megjelölni azt a személyt aki valóban az autó tulajdonosa ? Akkor mégis csak a helyszínen volt, és még hamisan is tanúzott, ami szintén törvénybe ütközik. ..."

Ha jól olvastam, akkor éppen büntetés okán nem jelent meg tanúskodni az illető.
Vélhetően kitanulta már, hogyan kell fogalmazni, hogy jó legyen neki a kihallgatáson.
Egy ember állítása áll egy másikéval szemben. Szembesítés esetén, ha az egyik fél feladja az álláspontját, folytatódhat az ügy. Ha mind a két személy kitart az állítása mellett, a szembesítés sikertelen, nem tudják folytatni az ügyet.

Nem hiszem, hogy megnyugtat, nekem volt hasonló ügyem, kettő éven keresztül húzódott és eredmény nélkül zárult le. A tiedtől annyiban különbözött, hogy én rendőrt is hívtam és helyszíneltek.
Addigra telefonon megkapta a szlovák lány a legjobb tippet, mondja azt, hogy én voltam a hibás.
Én mondtam, hogy ö a hibás. Tanú nulla, a járművek sérüléséből nem következtethető ki a hibás fél. Szóval a rendőrök passzolták az ügyet, kamera nem volt a közelben.

update

(#16) Tamás88
A zéró tolerancia egy jól hangzó szóvirág. Tolerancia mindenhol van és lennie kell.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Szerintem talán objektív felelősségre gondolt zéró tolerancia helyett, de az meg sajnos erre nem érvényes.


Sethdobaloah
(senior tag)

Elég durva joghézag lenne, ha így lenne. De szerencsére nincs is így: ld 2009 évi LXII. 34. paragrafusa
Fizet a biztosító, majd leveri a károkozón ha bírja. A vétlen autósnak ehhez semmi köze nincs.


mephi666
(nagyúr)
Blog

egyik nap volt szerencsém gyökér audishoz nekem is... haladtam városban a védett úton, lassított a sor kb 20-30as tempóra, látom hogy elől valami kisteher y-ozik épp az út közepén, erre jobbról valami murvás parkolóból kis híján kijön keresztbe elém egy audis... dudál meg hevesen mutogat... :U elég elborult lelkivilága lehet az ilyeneknek... még neki áll feljebb, ha nem sikerül megállásra kényszerítenie a szabályosan közlekedőt?


Lauda
(félisten)
Blog

Melyikből következik az, hogy ha nem azonosítható a vezető, akkor is fizet a biztosító?


vhw
(addikt)

Csak a büntetések kiosztásánál van úgy, hogy az autó üzembentartója állja a számlát?
Ilyen baleseti károkozásnál meg vállvonás - nem tudhassuk ki volt?


Lauda
(félisten)
Blog

Itt megtalálod a közigazgatási bírsággal súlytható szabályszegések körét. Az említett eset nincs benne.


Egon
(nagyúr)
Blog

Az ilyen hozzáállás miatt tart itt ez az ország. A rendőrség szlogenje sokkal inkább a "Tarhálunk és félünk!", mint ami a rendőrautókon olvasható.
Egyrészt legalább próbálják meg, hátha nem vall ilyet. Másrészt még az is lehet, hogy a törvény szerinti közeli hozzátartozója, aki ellen nem köteles vallani, mondjuk csak egy van, aki reálisan vezethette az autót (pl. egy hatéves gyerek nyilván nem lehetett az elkövető, ahogy egy 100 éves szülő sem). Ilyenkor mi van? Paradox módon közvetetten pont a jármű tulaj vádolja meg a cselekmény elkövetésével a saját hozzátartozóját, ha ilyet vall. Harmadrészt abból kellene kiindulni, hogy a tulaj vezette a járművet, és mondjuk lehetne bizonyítékot kereni (pl. a köztéri kamerák felvételein megkeresni és nyomon követni az autó haladását, ezeket az információkat összevetni a tulaj mobiltelefon cellainformációival stb.).
A közúti veszélyeztetés tudtommal bűncselekmény. Abban igazad van, hogy hiba dudálni, de messze nem áll arányban az elkövető cselekedete a dudálással, tehát az áldozathibáztatás nem túl korrekt ez esetben.

[ Szerkesztve ]


Fáraó
(őstag)

Sztem nem reménytelen az ügy (az erkölcsi győzelemért).

1. A kárt annak kell állnia (annak a biztosítónak), aki a kárt okozó autó tulajdonosa (pl. kölcsönadod a kocsit egy havernak akit gyorshajtással lefényképeznek. Te kapod meg a csekket, neked kell fizetni, a haver meg vagy megadj vagy nem).
2. A kárt okozó autó be van azonosítva, ismert a tulajdonos.
3. Tanúval tudod bizonyítani az állításod.
4. Hamis tanút valszeg ő is tud szerezni saját igazához.
5. Büntetett előéletű, a bíróság neked hisz majd a tanúvallomások összevetésével, de egy feladatra alkalmas ügyvéd kell azért a tuti miatt...
6. A költségeket, amit megelőlegeztél a tárgyaláshoz és az ügyvédhez a bíróság megtérítésre ítéli, de nem fog tudni fizetni soha, mert valszeg sumák, majd elévül.

Ingyenes ügyvédi tanácsadást is keresnék a környéken, biztos ami biztos alapon.

[ Szerkesztve ]


Jhonny06
(veterán)
Blog

Valaki árulja már el, hogy hogy néz ki gyakorlatban ez a "letolnak az útról" meg "letolnak a belső sávban" dolog? Már sokadszorra olvasom ezt a hülyeséget. Bármennyire is paraszt valaki, annyira senki nem hülye, hogy neked fog menni. Nem kell semmit csinálnod. Nem kell az árokba hajtanod azért, mert valaki neccesen előz, meg nem kell elrántani a kormányt azért, mert valaki nagyobb sebességgel jön utánad az autópályán a belsőben.

Ilyenért feljelentést tenni meg megint teljesen felesleges, főleg, hogy bizonyítékod sincs. Ilyen esetek naponta százával történnek.

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Bármennyire is paraszt valaki, annyira senki nem hülye, hogy neked fog menni.

Hát, azért volt már egy-két ilyen baleset... :D Meg ez olyan reflex, hogy ha az arcod felé ütnek 50-szer és az első 49 nem talált el, az 50.-nél is magad elé fogod tenni a kezed. A múltkor engem jobbról, a kanyarodó sávból előztek úgy, hogy felüljáró következett, tehát korlát is jött pár méteren belül. Én is dudáltam a fasznak, hogy ez így nem pálya, de reflexből le is fékeztem kicsit azonnal. Hozzátenném, hogy utána a felüljáró tetején úgy befékezett, hogy csak satuval tudtam megállni kicsivel mögötte, pedig nem mentem a seggében bosszúért vagy ilyesmi. Slusszpoén, hogy a felüljáró után az első kereszteződésnél lehajtott, tehát totál megérte neki. :D Ja és egy 20 éves A3-assal emberkedett a hülyegyerek.

[ Szerkesztve ]


vhw
(addikt)

De ezeknél a szabályszegéseknél találnak felelőst, a topikindító esetben meg "tehetetlenek", mert azt mondta az illető , hogy nem ő vezetett?


Lauda
(félisten)
Blog

Ez nem hozzáállás, hanem törvény. Amivel sajnos visszaélhet, ha nem azonosítható be pontosan.


Lauda
(félisten)
Blog

A közigazgatási bírságot mindenképpen kiszabják. Ha van elkövető akkor neki, ha nincs akkor az üzembentartónak.


Egon
(nagyúr)
Blog

Dehogynem, a nyomozati szerv részéről ez hozzáálás kérdése (is).
Esetleg ha tételesen cáfolnád, amit fentebb írtam, nem merülne fel, hogy csak a mundért véded (mint általában)... :U

[ Szerkesztve ]


Sethdobaloah
(senior tag)

Fordítva ülsz a lovon. Linkeld légyszíves a kgfb-re vonatkozó törvényekből azt a részt, amiből következik, hogy felmentést kap a biztosító ha nem állapítható meg a sofőr / nincs jogsija.
Én linkeltem azt a szakaszt amit nyilvánvalóan félreértettél, de semmi gond, akkor nosza támaszd alá valamivel az állításod.


vhw
(addikt)

Ez miért nem hasonlóan működik a fenti esetnél is?


Jhonny06
(veterán)
Blog

"Dehogynem, a nyomozati szerv részéről ez hozzáálás kérdése (is)."

Most őszintén, mit kéne csinálnia a hatóságoknak? Feljelentést tesz valaki, de az esetről nincs bizonyíték, nincsenek szemtanúk, ilyenkor mit vár a feljelentő? Ezzel az erővel mindenért fel lehetne jelentgetni a másikat, nem véletlenül léteznek ezek a dolgok, hogy bizonyíték, stb.

Én se foglalkoznék az üggyel a helyükben.

[ Szerkesztve ]


Fáraó
(őstag)

Visszatérve ide:

"Egyébként történetesen tanúm volt, mert ültek mellettem az autóban. Ő viszont nem látta a másik fószert aki az autóban ült." vs. "tagadja hogy ott volt."

Tagadja hogy ott volt, de nem látta a melletted ülő te tanúdat? Ezt nem értem... Csak úgy állíthatja azt, hogy nem látta a tanúdat, ha ott volt.

Vagy azt a fószert nem látta, aki elvitte a kocsiját és a "balesetet" okozta? De az lopás, be kell jelenteni, ha nem jelenti be akkor pedig biztos, hogy neki kell vállalnia az okozott kárt.

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

Esetleg olvasd el a fentebbi hozzászólásomat... :U
Én nem vagyok nyomozó, úgyhogy jó eséllyel lennének még egyéb lehetőségek is a gépjárművezető kilétének megállapítására (nyilván abból kell kiindulni, hogy a tulaj, a saját jól felfogott érdekében tudja, hogy éppen kinél van a kocsija; egyébként ne csodálkozzon rajta, hogy ha esetleg egy terrortámadásban használják fel az autóját, akkor a TEK fog nála kopogtatni, és előbb hatolnak be egy gépkarabély csövével egyes testnyílásaiba, mint hogy kérdeznének... :U ).
Egyébként meg pontosan látszik az objektív felelősség elvéből is (abból, hogy milyen cselekményeket büntetnek így), hogy kizárólag a pénzbehajtás a cél (picit nonszensz, hogy büntetőpontot sem kap az a kőgazdag, aki akár hetente kap 300K-s csekkeket, mert 250-nel dönget autópályán: amíg valaki fizet, senkit sem érdekel, hogy ki volt aki életeket veszélyeztetett).

üzenetek