A nyomozók csak törvényesen járhatnak el. Tehát törvényesen kell hozzáállniuk.
[Re:] [h3lios:] Közúti veszélyeztetés, avagy hogyan tolj le valakit az útról büntetlenül - BLOGOUT fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/monster.gif)
Fotonhámozó
(senior tag)
Legutóbbi esetem: múlt szombat, Mogyoród és környéke. 3-as főútról lefordulva Mogyoród felé, beért mögém egy ütött-kopott, javarészt szürke, de bordó hátsó ajtajú VW Sharan / Ford Galaxy. Már ekkor sem igazán tetszett, hogy nincs közöttünk 2 autóhossznyi követési távolság sem, de ez ugye megszokott idehaza. Az erdős részen 85-90 km/h között mentem, a település előtti 40-essel védett kanyart kb ~50 km/h-val vettem be. Talán ez bőszítette fel az őstulkot, nem tudom. Mogyoródra beérve tartottam az 50-55-öt, mert Mogyoródon az egyenesekben időnként traffiznak. A vasúti átjárónál lemaradt mögöttem, ő a sineket lépésben keresztezte (aki ismeri azt az átjárót, tudja, hogy mennyire hepe-hupás, nagyobb tempónál durván felüt), én nagyjából 30-cal zötyögtem át, ezután szintén tartottam az 50-55-öt (GPS-szel mérve, naviztam). Utolért megint (szerintem legalább 70-nel jöhetett) , de annyira rám jött, hogy a visszapillantómban a lámpáit sem láttam, egy autóhossznyinál biztosan kisebb távolság volt köztünk. Ráadásul jojózott is ezután mögöttem, volt, hogy ennél is közelebb jött, volt hogy visszatávolodott ~ 1 autóhossznyira. Ezt jelenti, hogy le akar valaki tolni. Nagyon nem csipázom, ha nincs meg mögöttem a biztonságosnak vélt követési távolság, kiváltképp, ha én a max megengedett + 10%-kal megyek és nincs oka a forgalmi torlódásnak. Nagyon meg akart előzni, amire bőven lett volna lehetősége, alig volt szembeforgalom. Végül abban az egyenesben ment el, amely után az út átmegy az M3-as alatt. Viszont nem akkor kezdett el visszasorolni, amikor már teljesen elhaladt mellettem, hanem amikor a tragacsa segge még csak a visszapillantóm vonalában volt. Nekem kellett erősebben jobbra kormányoznom és lassítanom, amit dudálással jeleztem neki. Ez neki állt feljebb és büntetőfékezett a "kuttúrlény".
Háromnegyed évvel az eset után esélytelen, hogy bármilyen közterületi kamerának meg lenne a felvétele...
Az hol van leírva, hogy mindenképpen fizet?
![](/dl/faces/own/sethdobaloah.gif)
Sethdobaloah
(senior tag)
Ilyenkor a kresz szerint az előzékenység elvét alkalmazva le kell lassítani, hogy segítsd az Ő előzését (+ a balesetveszélyes helyzeteket is aktívan kell hárítani, nem elég izzadni és reménykedni hogy a másik hátha abbahagyja).
Én a 90-es táblánál dupla záróvonal mellett is lelassítok, ha a mögöttem jövő belemászik a seggembe. Vagy megelőz, és mindenki nyert, vagy veszi a lapot és lemarad. Tartósan 60 alá még sose kellett mennem, hogy megoldódjon a probléma.
Lauda: mivel nyilvánvalóan közöd nincs a témához, még egyszer utoljára reagálok. Ugyanabban a törvényben, amit korábban linkeltem. A 12-15 paragrafusokat javaslom elolvasni.
Természetesen amennyiben tudsz linkelni hatályos törvényt, amivel alátámasztod az állításod, akkor arra fogok válaszolni, hogy megköszönjem az ismereteim bővítését.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/parrot2.gif)
janeszgol
(félisten)
Az autó tulajdonosát. Nem ez a törvény? Én örülnék neki, hogy ne legyen kibúvó a más vezette az autóm szöveg. (Az ostobák kedvéért leírom. Ha ellopták, az más.)
Kollégámat egy ilyennél konkrétan "megkoccintották" hátulról, hogy csipkedje inkább magát...
![](/dl/faces/own/sethdobaloah.gif)
Sethdobaloah
(senior tag)
lehet, én csak valahol 250k km körül vezettem életemben, nyilván vannak akkora idióták, akik ilyet csinálnak... de azért elenyésző az esélye, hogy összefuss egy ilyennel.
Kérlek azt a részt másold be ide, ahol leírják, hogy függetlenül attól, hogy a vezető személye nem megállapítható, a biztostó kártalanítani fogja a károsultat.
Ez tudod miért nem fog megtörténni? Mert a biztosító lehet, hogy sosem jut a pénzéhez, mivel nem lesz kin perelnie az összeget.
[ Szerkesztve ]
Ilyenkor kell párszor lehelletnyire rálépni a félre, hamar rájön a hülyéje, hogy ő jár pórul.
"Augusztusban is érdeklődtem, mert amúgy a biztosító pénzét addig nem kapom meg, ameddig az ügyben jogerős ítélet nem születik az elkövető ellen."
Ez biztos?
Én keresnék valakit, aki szakértője a témának, mondjuk azzal foglalkozik, hogy kitapossa a pénzt a biztosítókból.
Persze lehet már késő és azonnal az eset után kellett volna.
Magyar az anyanyelvem, a letolás azt jelenti, hogy mellém jön valaki és fizikailag letol az útról. Attól még, hogy az autópályán valaki a seggedre mászik, nem fog neked menni és nem fog "letolni", szóval nem kell pánikolni meg anyázni. Ha előzöl valakit, akkor szépen nyugodtan befejezed, majd sávot váltasz. Ha pedig feleslegesen vagy a belsőben, akkor szintén sávot váltasz. Ezt most komolyan magyarázni kell?
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/kmisi99.gif)
kmisi99
(addikt)
Ilyenkor kell azt csinálni, hogy felcsapod a hátsó kötlámpát, arra sokan azt hiszik fékezel, vagy csak annyira állsz a fékre, hogy a féklámpád felvillanjon. Had satuzgasson be.
![](/dl/faces/own/farao.gif)
Fáraó
(őstag)
Igen, ez az! 140 körül ez számomra annyira idegesítő, és kicsit feszültté is tesz. Visszamennék a középsőbe, de az általában beragad valaki mögé 110-120 körül, miközben a külső tök üres, mert ciki ott menni 100-120 vagy 90-120-asoknak.
#59 kmisi99
Persze, lehet, de nekem nincs kedvem kockáztatni a család és a gyerek életét, a kocsi értékét, és a "mikor épülök fel a kórházból/betegségből (esetleg tartós fogyatékosság a családom vagy az én részemre) és addig nem kapok fizut" dolgot. Mindezt egy hülye miatt...
Btw, ilyenkor kimegyek a középsőbe, araszolok és megnyugszom. Hátranézek a gyerekre, és azt gondolom, jól döntöttem.
[ Szerkesztve ]