[Re:] [hdanesz:] Az észrevétlen - Gondolatok egy friss 'G' Astra tulajtól - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tikakukac
(titán)

Abszolút igazad van, de ez tényleg emberfüggő. Anyámnak a 3600 forintos hosszbordás szíj 13 év után is ütött, hogy hát istenem, költeni kell a kocsira. És egy V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat :B


bambano
(titán)
Blog

"V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat ": hogy csinálja? kieszi a mellette parkoló autókból a tömítéseket? merthogy én nem lapátoltam bele, az biztos.
2005. májusában vettem a v6-omat, ami nemsokára 14 év lesz, észrevettem volna, ha ennyi idő alatt lapátolni kell.

szerintem hagyjuk a legendákat, beszéljenek a saját tapasztalatok.


Tikakukac
(titán)

Majdnem. Csak öregszik. Mint minden másban is. Legyen az 3 henger vagy 8. Lapátolni meg nem kell, de ha elöregszik akkor máris kétszer annyi megy bele. Olyan, mint a bömbibe is olyan olcsó a futóműalkatrész mint F Astrába. Az lehet. Csak háromszor annyi kell bele. Nem csak azért, mert sűrűbben gyilkolódik ki, hanem mert annyival több van benne alapból is.

A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből. Nagy logika nem kell hozzá, kapásból 6 hengered van 4 helyett, 2 sorban. Trafókkal, gyertyákkal, több olajjal, sokkal drágább mindennel.
Szoktam mókás Opel alkatrész kereséseket végezni és csak egy azonos kocsiban egy digitklíma vs manuális klíma tud olyanokat, hogy előtét ellenállás fűtőmotorhoz 3500Ft gyári áll szemben egy 45k-s utángyártottal. És ez még csak G Astra fun tétele.


bambano
(titán)
Blog

na ez egy korrekt ferdítés volt.
a vectrában független hátsó felfüggesztés van, tehát több és drágább futómű alkatrész kell bele, mint a merevtengelyes g astrába. de nem a v6 miatt, hanem a vectra miatt, mivel az 1.6-os vectrában is ez van, meg abban is, amiben szintén 1.6 az egyik hengersor.
tehát ne kenjük a v6-ra azt, ami nem a v6 miatt van benne.

"A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből.": pontosan miért is? ha ugyanolyan minőségűek az alkatrészek a motorban v6 és s4 esetén is, akkor elvileg ugyanolyan eséllyel romlik el, de mivel a v6 lényegesen kevesebbet forog, ezért összességében nem lesz több a megtett kilométerre vetített hibája, mint az s4-nek. ráadásul a v6, mivel erősebb, erősebb alkatrészekből áll, így ha nem használod ki mindig az erejét, akkor kisebb terhelésen megy, mint egy s4. ha egy v6-os vectrával olyan dinamikusan közlekedsz, mint egy 1.6-os g astrával, akkor fele terhelést kap a motor, mint az s4-ben. na jó, kicsit többet, mert a vectra nehezebb.

nem tudom az 1.6-os g astrában mennyi az olaj töltet, a v6-os vectrában 4.5 liter. ugyanolyan olaj megy bele mindkettőbe, semmi extra. ha az 1.6-os g astra motorja 105.5 lóerős lenne, akkor lenne pont ugyanannyi a literteljesítménye, mint a v6-os motor. szóval egyik sincs túlhúzva.

szerintem csak akkor soroljátok a v6 hátrányait, ha akartok egy jó estét szerezni nekem, mert jókat fogok röhögni a hülyeségeken. a v6-nak szerintem egy nyilvánvaló hátránya van, aki 0 kilométeresen kigurítja a szalonból, az a kasszánál szív egy embereset. én harmadik tulajként vettem a sajátomat 2005-ben, én jól jártam. és azóta is szeretem, csak egy-két mekkmester szerelő hoz felhőt néha az égre.


Tikakukac
(titán)

Melyik volt a ferdítés? Szerintem elég egyenes volt mind amit írtam.

Amúgy nem, nem csak a Vectra miatt. Vagyis ez ilyen ok-okozat és mit mibe kérdés. Ahogy a Golfok alatt meg Astra-k alatt is egy adott teljesítményig van olcsó futómű, utána drága. Hogy ne dögölj meg a nagy motoroddal annyira könnyen :B

pontosan miért is?

Backi, leírtam, ne legyél ennyire értetlenkedő. Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden. Gyertya 4 vagy 6 kell bele? A 6 az több, mint a 4? Igen. És ugyanez igaz a víz és olajkör csöveire, hűtésre, mindenféle szelepfedél és egyéb tömítésekre. Ha TMK-ra kell költeni az több lesz, csak emiatt is.

Ha szerinted hülyeség, legyen. Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat, ha utána is vicces, röhöghetsz :K


bambano
(titán)
Blog

"Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden.": de mi számít időnek?
például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

"Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent? megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked. én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

summa summárum: igen, a vectrám többe került, mint egy g astra. de nem ezen vitáztunk, hanem azon, hogy jelentősen többe került-e? szerintem nem. ráadásul azt is bele kellene venni a vitába, hogy amellett, hogy többe került, nyújtott-e több szolgáltatást az astrához képest és ennek beszámításával mi a helyzet? az a helyzet, hogy ABSZOLÚT MEGÉRTE.

egy utolsó példával teszek még egy próbálkozást, hogy a fafejűek is megértsék: a gyerekem gyakran rosszul volt az astrában, a vectrában meg sose. ez egyrészt a nagyobb tengelytáv, másrészt a jobb hátsó futómű miatt volt. és közben drágább a vectra hátsó futóműve. akkor most megéri a drágább futómű, vagy megéri spórolni a futóművön az olcsóbb autóval úgy, hogy nagy családi bulira úgy érkezel meg, hogy félúton nyakonhánytak, lőttek a fodrászos frizurának, sminknek, és el is késtél, mint állat, mert egy parkolóban suvickoltad a télikabátot? na melyik éri meg?

félreértés ne essék, ettől az 1.6-os g astra nálam egy kiváló, etalon autó. mindenkinek tudom ajánlani.


Tikakukac
(titán)

Ahhhahahahahaaa, ne csináld már baszkikám.

például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

F@sza. És? Km meg évkorlátos ez is, teljesen hidegen hagyja a gyertyádat, hogy ezerrel többet forgott a motor és többet szikrázott. Ahogyan a pollenszűrődet sem érdekli, hogy svájci levegőt hasított vagy miskolcit. Évente legkésőbb csere.

Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent?

Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet. Kellően radikális példával ezt is ki tudod bekkelni. Hagyjunk most egy S2000-est amit pályanapoztatsz és 1000km után olaj és minden más le.

megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked.

Köszönöm, jól esik, sok álmatlan éjszakám ment bele, de hasznos tudás. Autóváráslás előtt nem kocsit nézek, hanem alkatrész árakat :P

én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben? Hogy mi van? ;]

szerintem nem.

Végre kibökted, köszönöm. Olyan dolgokon vitázunk, ami szubjektív. Neked nem jelentős. Így kezdődött az OFF részünk. Szerinted nem jelentős. Szerintem meg jelentős, a korral egyre jelentősebb lesz. Hogy mit jelent a jelentős szó, szerintem lassan csak ez a kérdés. Van akinek a 300k-s kettős tömegű sem gond a fél milkás kocsihoz. De én erre azért rámondom, hogy jelentős.

na melyik éri meg?

Köszönöm, újabb remek saját sztori ami megerősít abban, hogy elbeszélünk. Van egy remek példád, amire rá akarod húzni a kabátot. Ne tedd. Sokan a zsiguliban is hánytak, mert hát az aztán tényleg pattog. Én mondjuk pont nem. Van aki a buszt sem bírja. Van aki meg semmit sem, ami gyorsabb, mint egy lajhár. Most jöhetsz tisztító számlákkal, elvesztegetett időkkel, amivel csak akarsz. Még mindig nem ez volt a vita tárgya. Hanem, hogy kerül-e mindenféle hányós gyerek nélkül, tolókocsival vagy anélkül, gumiégetéssel vagy anélkül egy másfélszer meg kétszer akkora motorral az üzemeltetési és fenntartási költség, pusztán amiatt, mert ennyivel nagyobb mindene, komplikáltabb és több elromlandó vagy TMK-s alkatrészt tartalmaz. A válasz: igen. Hogy ezt kifizeted-e, neked jobban kijön-e a kalkuláció és nem kell járni tisztítóba az már egyéni és legtöbb esetben forintosíthatatlan tétel.


bambano
(titán)
Blog

"Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet.": ezt nem is tagadta soha senki, a mértékével van vita, meg azzal, hogy megéri-e. vagyis olyanon kezdtél el vitatkozni, ami előtte nem volt téma.

"Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben?": igen. például excelből nem derül ki, hogy mennyi időnként kell egy adott alkatrészt cserélni. összevetheted például a hengerfej tömítések árát. de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

egyébként szerinted nekem mi a releváns? hogy azt állítod, hogy lapátolni kell a mindenféle tömítéseket az autóba (lásd #41) vagy az, hogy megkapom a számlát és kifizetem? tudod, ilyenkor szokták emlegetni a fotelfizikustól kezdve a kanapéközgazdászon át a többi hasonló szobatudóst. egy kibic beszólásai soha nem fognak többet jelenteni, mint a saját tapasztalatom.

"Még mindig nem ez volt a vita tárgya.": tévedsz, nem ez volt a vita tárgya. az volt a vita tárgya, hogy jelentősen több-e, és megéri-e. lásd pl. #40-ben ezt írtam: "mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et.": akkor konkrétan min vitatkozol?


Tikakukac
(titán)

Nem volt téma, azért dobtam fel, mert megakadt rajta a szemem.

de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

Igen, EPC tartalmazza szinte az utolsó csavarig és dugóig mit mikor kéne cserélned. Nagy titkot nem árulok el, hogy nyilván itt van a kutya elásva a csontja mellé. "Kicsit könnyezik de jó még" kezdetűektől a "lefalazzuk a gcibe, Józsi" végletekig. Tehát az 5 év vagy 60k km-es gyertyacsere is esetünkben elment majdnem 100k km-t és 9 évet. Igaz, hogy a kocsi többet evett és igaz, hogy már 1,5 éve hidegen berángatott, mint a hülye és az is, hogy mikor kivettem majdnem 4mm-es gyertyahézag volt ;] de elment. Ilyen alapon azért nagyon sokat lehet spórolni, futómű alkatrészeken egy vagyont. Az csak kopog meg libeg, de a kocsi gurul. Happy.

egyébként szerinted nekem mi a releváns?

Most már kezdek elbizonytalanodni. Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára? Emlegetni én nem szoktam senkit, lassan a szerelők minden elkefélt húzását kijavítottam, ha bárkit emlegetek az a saját anyukám :K Tapasztalatod meg összehasonlítás szintjén ahogy nézem még excel magasságokban sincs. Nekem legalább az van.

Én már semmin bakker, nyertél, tied a pálma :R


bambano
(titán)
Blog

"Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára?": #17.


Tikakukac
(titán)

Tök jó, válasznak nem válasz :N

üzenetek