[Re:] [hdanesz:] Az észrevétlen - Gondolatok egy friss 'G' Astra tulajtól - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Nekem munkába járósnak kellett valami, meg persze a sok cuccomat cipelgetni. Szóval Astra G lett kombi a választás.
Nem volt sok időm nézegetni válogatni, így környékbelit kerestem. Árban eléggé meg volt kötve a kezem, nem is írom le nem is volt elég amire kezdetben gondoltam.
Réges régen volt egy álmom automata váltós kocsiról, és hát szerencsémre pont találtam egyet 1.8-as 2001-es évjárat fehér (comfort kivitel, klíma, elektromos ablak..). Nem gyakori az automata astra g. Szóval vettem egy eléggé leharcolt példányt 380eFt-ért plusz papírok. (első lökhárító sérült, hiányzik pár dolog, karcos, sokat állt...stb)
Műszak benne volt az árban, előttem csinálta meg ismerősnél, szóval átnéztük alaposan.
Egyből olajcsere+szűrő meg a váltóolaj csere, ismerősnél 16eFt-ból kijött.
Aztán gyűjtögettem raktam félre vezérlés+vízpumpa cserére, két hónap és az is megvolt. 60eFt
11000km-t mentem vele 1 éve van meg.
Olajat eddig fél litert töltöttem amikor a pálcán az alsó csík volt meg (kb 7000-8000km után), ez teljesen rendben van nem az olajzabáló típus (ez Z18XE motor) Két hónap múlva olajcsere lesz.
Vettem rá 4 évszakos gumit még tél előtt kleber quadraxer2, egy kicsivel nagyobb 195/65/15 de sokkal kényelmesebb és így a lökhárító alsó része pont nem ér neki a padkának ahol parkolok. Nem mellesleg így a km óra is pontosan még, a gyári mérettel sokat csalt.

Hibalista még az elején amikor 1000-2000km között voltam.
Egyszer fogta magát és fulladozott menet közben majd megállt. Erős benzinszag és füstfelhő a motortérből. Szerencsére a benzincső csúszott le, azt hittem elöregedett. Helyben egy bicskával és szigszalaggal rendbe raktam és mentem tovább. Párszáz Ft egy sima cső, méretre vágva meg új bilincs. (benzinszűrőt nem cseréltem, utólag gondolva valami szar nyomta szét)
Itt valami telecseszhette az injektort is, mivel rá egy hétre észre vettem hogy nő az olajszint. Egyértelmű hogy az a kosz ami korábban szétvitte a csövet az injektort nyitva tartja és csöpög be az olajba a benya. Fogyasztás nem nőtt meg tőle. Fasza akkor olaj leszív szintre hozni majd injektortisztító lötty ezerötért megvesz. Tesztelve, nem nőtt tovább az olaj de cserélni kell az olajat mert így hígítva nem biztos hogy jó neki. 5eFt (elf evo 700 sti 10w40, nem bele való de nem érdekel)
Aztán ősöknél látogatás után mennék haza de egy henger nem megy, fulladozik rángat...Helyi szerelő megnézte, szelepfedél tömítés elengedett és telenyomta olajjal a trafósort ami meg is döglött. Új trafósor, akkor már új gyertyák és benzinszűrő mert azt sem cseréltem korábban. 60eFt na ez kicsit megütött ha magam/ismerős csinálja lehet olcsóbb de falun ragadtam nem volt más lehetőségem. Ezt meg a váltó miatt nem lehet vontatni...
Kicsit ingadozott az alapjárat, torkát kellett tisztítani és rendben is volt.
Lambda szonda sosem működött, cseréltem és semmivel nem lett kevesebb a fogyasztás aztán az új (Delphi) megdöglött egy hét alatt. Volt értelme... :W Mindegy nem kell bele, majd köv műszaki előtt.
Fogyasztása szerintem rendben van, nyáron 7.3-7.5 télen pedig 8.5-8.7 nagyrészt út és kevés város.
2-3 évre tervezem aztán csere valami másra. Sokat nem veszítek rajta ha el akarom adni.
Kényelemről nem nagyon lehet beszélni. Klíma nem megy benne, lehet töltetni kell. Ülések kényelmetlenek hosszú távra. Beltér nagyjából rendben van, fapad de elég. Elektromos kütyük működnek. 240e van az órában, de az nem jelent semmit lehet többszöröse is.
Automata váltót szeretem, bár meredeken felfele buta és nem vált vissza csak nagy gázra, erőlteti a hülyéje 1800-as fordulaton. Városba szinte alapjárat környékén megy, sokszor kirakja üresbe is gázelvételkor.
Fenntartása barkácsolással szerintem elfogadható. Érdemes hozzá hibakód olvasót venni, kínai elm elég vagy klón opcom.
A súlyos hibák vitték el a pénzt és időt, de ez betudható annak hogy nem túl jó állapotút vettem. De az is igaz hogy ebbe belenyúlhattam volna egy drágábbal is talán kevesebb eséllyel. Bejárósnak és telerakni cuccokkal szerintem teljesen jó.


rosejbli
(senior tag)
Blog

Trafósor az ami tipikusan lehúzós ennél az autónál, ha szerelőnél csináltatja az ember.
Én 16k-ért vettem és egy műanyagot kell lepattintani+2 csavart kicsavarni. Azt hiszem a 4 gyertya volt mellé összesen 2,5k. Pár km bejárással együtt se volt fél óra az egész. Ráadásul nem is a leggagyibbat vettem bele.


bambano
(titán)
Blog

"Érdemes hozzá hibakód olvasót venni, kínai elm elég vagy klón opcom.": ilyen tanácsot csak olyanoknak adunk, akiket szeretnénk, ha megbüntetne a szerzői jogvédő hivatal.


llax
(senior tag)

Egyszeri magánszemély esetén még nem hallottam ilyenről.
Olyannal viszont lehet találkozni, hogy kivették a vámon, bevizsgáltatták a forgalmazóval, valami "véletlen"* folytán a forgalmazóhoz kerültek a vevő adatai, az meg minden hatóságot megkerülve, a szakértői díjat és a megsemmisítés költségeit egy ügyvédi iroda segítségével próbálja behajtani a megrendelőn.
Akinek a kezében egy másodpercig nem volt az eszköz. Egyszeri vásárló esetén, ha nem valami kimondottan tiltott termékről van szó, törvény szerint az eladó felelne mindenért...

* feljelentés és a vevő ellen folyó hatósági eljárás nélkül semmi közük nem lenne hozzá - a vevő ilyen esetben tudna hozzá nem értésre és jóhiszeműségre hivatkozni, nem is nagyon próbálkozik ilyennel a hivatalos forgalmazó (ev/cég esetén már más a helyzet)

Egyébként egész olcsón lehet itthon is műszert venni, csak körül kell nézni, (a leírásától függetlenül) valóban jó-e az adott autótípushoz.


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Ez így van. Meg is kértem a szerelőt hogy szóljon akár mit csinál, ne vegyen bele semmit. Erre készen kapom a számlát...oda nem megyek többet.

Bambano
Igazad van. Elvileg ki is lehet villogtani, nekem nem sikerült. Vatera tele van opcomokkal amik 10eft körüli áron vannak... Én úgy vagyok vele hogy nem pénzkeresésre használom, meg amúgy is a szerelők sem hiszem hogy megveszik, így nem okozok kárt senkinek. Nem én vagyok a célközössége az opel márkaszervíznek a közel 20 éves roncsommal. Gyakorlatban nem hiszem hogy érdekli a gyártót a kisgarázsos barkácsszervíz.
1eft az elm féle kínai vacak, a semminél több de nem mindennel megy.


Tikakukac
(titán)

Egy hivatal pár pajszerrel oda is bemehetne, ahol azt mondják, hogy jahj bocsi, 1,5 hónap múlva majd megmondjuk mi az autód baja, mert a diagnosztika zárt, 100km-en belül nincs senki másnak, addig meg szórakozz a kukiddal meg a Volánnal.

Nagyon tisztelem ezeket a dolgokat, de egyszer nekem is elegem lett a dologból és léptem.


tboldi
(nagyúr)

Sajnálom. :(


addamka
(őstag)

Jó látni valaki tud reálisan gondolkodni, én ellentétes folyamattal mentem a mocsárba :)

C3 2003 1.6 benzin sensodrive, az autó árát 2x ráköltöttem a váltóra, de első autó, minden megbocsájtva sokáig.

C4 2006 1.6 HDi MCP6 (110 lóerő) semmi komoly baj, melóba járós autónak meg akartam tartani, de aztán ismerős GTK-ra törte :)

Közben lett egy C5 2013 2.2HDi, közép + felszerelt dán szökevény, meglepően rozsda mentes azokhoz képest amit láttak már, sok km persze adott, de legalább nem tekert.
Úgy terveztem C4 mellett hobbi autó lesz, mert mindig ilyet akartam, igazán minden észérv ellene szólt, tehát kellett.
Eddig egy hidraulika cső volt a nem tervezett móka 30ezer km alatt, meg hát ő lett az elsődleges autó is a C4 kiesése miatt.
Fenntartása nem lep meg, meglöktem egy őzikét 15km/órával, 500ezer, úgy, hogy kb egy díszlécen látszott, állat is elsétált.
Azóta valaki nekitolatott, szóval megint így néz ki, megérte megcsináltatni :)


elithun
(őstag)

Sok boldogságot hozzá, nekem egy éve lett Z16XE.
Kipufogó rendszert kellett cserélni, mert már 16 éves a lelkem, de annyival olcsóbb is volt legalább.
5-6-ot fogyaszt pályán, 6-7-8 körül városban, olajat eszik, mintha nem lenne holnap, legalább havi 1 deci belemegy, de az 1.6-os jól megy is hozzá, ami jó. :)
Mégegyszer sok sikert hozzá, remélem nem jön elő belőle semmi hiba egy jó ideig.


Diabolis
(tag)
Blog

X16XEL , 20 év, 220e km. Most kezdenek előjönni hibák, de semmi extra. Ez már az a kor, amikor a nem mozgó is kopó.
Az olajos dolgon én is röhögtem :D Sok olajat zabál a kocsid, erre cserélsz G astrára :D
Az egyik G astra facebook oldalon minden nap téma a "milyen olajat vegyek?". Hát apám, nagyobb vitákat generál mint a holokauszt :D
Egyébként olajra csak annyit: Próbálgasd. Hol ez, hol az, előbb-utóbb rájössz melyiket szereti a lelke. Mert lelke az van a drágáknak. Gonosz és hisztis lelke van.
Épp ezért az olaj mellett fontos összetevő a dicséret! Nem poén, ha időnként nem dicséred meg, le fogja zabálni a gatyádat :D


hdanesz
(senior tag)
Blog

Nem gond ha fogy az olaj. De a mértéke nagyon nem mindegy. A Golf VI melegben 90-100km-ként kért utántöltést...és bele is ment jó fél liter vagy néha több is. Ez szerintem minden csak nem normális.

A Citroen esetében meg percek alatt kinyomta az összes!!! olajat. :D Ennek fényében az Astrákra jellemző olajfogyasztás minimális.

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

En pont azert vettem C5 2.2-t, mert minden eszerv mellette szolt :) (Mondjuk 100e km alatt semmi rendkivulit nem produkalt, viszont tok jo.)


hdanesz
(senior tag)
Blog

Alapvetően le kellene számolni az autókat övező sztereotípiákkal. Nem minden francia vagy olasz autó rossz...mint ahogy nem minden német autó sem hibátlan.
Nekem volt annak idején Fiat Punto-m is, 2004-es évjárat 1.2-es benzines motorral. Az ég világon semmi baja nem volt soha. Mint ahogy a 2002-es évjáratú Citroen C5 (1.8benzin) is az volt a legnagyobb hiba, hogy a hátsó kipufogódob kilyukadt.

Az X7-es C5-ömmel sem magával a típussal van a gond. Hanem azzal a konkrét példánnyal. Ezrek használnak ilyen típust nagy megelégedéssel. Most, hogy ebben az esetben a korábbi tulaj(ok) voltak hanyagok...vagy egy hozzáértő szerelő okozott kárt...azt sosem fogom megtudni. De ettől függetlenül nem mondom azt, hogy minden X7-es C5 szar.


addamka
(őstag)

Én azért 2.2, mert a V6-hoz puhapöcs voltam, +40 lóerő és némi feeling nem érte meg az esetleges plusz költségeket.
Észérv alatt azt értem, hogy egyedül élek, Budapest 30km-es vonzáskörzetéből járok be, az út fele belterület,általában erős forgalom és dugó, na ide overkill egy 4.8 méteres kombi egy személyre. Még olyan sok cuccom sincs egy árva laptop táskán kívül. De mindegy, vállalom, hogy hülye vagyok, mert tetszik és kész :)


emvy
(nagyúr)

En azert nem V6, mert a kereskedo (Citroen szalon) lebeszelt rola, mondvan hogy tul nehez, tobbet fogyaszt, es nem megy jobban.

Mostmar szivesen lecserelnem egy elektromos kocsira, mert evi 5000 km-t autozom csak, de mivel vegig markaszervizbe vittem, rendben tartottam, etc. ezert siman nem eri meg eladni mogyoroert.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

jók ezek a legendák... nincsenek jelentős plusz költségek.


hunluki
(senior tag)

Itt is G astra tulaj, az enyém 2002-es, 1.6-os ecotec, szalonból hozta ki anno apum, utána én örököltem, második tulajdonosa vagyok.

180k km, olajat hajlamos majszolni de egyáltalán nem vészes (kb 2-3 hetente rá szoktam nézni az olajszintre, saccre 3 havonta locsolok is bele egy keveset), ha nem hajtod szét akkor nem lesz baja. Tavaly nyáron bulgáriába voltunk asszonypajtással, fullosan telepakolva pályán/ahogy a viszonyok engedték 110-130 közötti tempóval légkondival 7-8 liter körül evett, igaz nem vagyok egy rallizós fajta sofőr.

Szerencsére rohadni se rohad, igaz nem is volt törve, mi családunkban a kocsi szent, általában kicsit nagyobb tisztaság van benne mint a nappaliban :D


hunluki
(senior tag)

Ja és még egy okosság:

Én OMV féle prémium 95-el itatom, motor sokkal halkabb, érzésre dinamikusabb is de az lehet placebó, fene se tudja. Fogyasztás ugyanannyi, viszont nekem a csendesség megéri a kis felárat.


Tikakukac
(titán)

Kinek mi a jelentős, ugye :B


bambano
(titán)
Blog

valójában az a kérdés, kinek mi az egyenleg.
mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et. első kérdés, hogy ez valakinek megéri-e. de más területeken meg spórolhat a v6-tal az s4-hez képest, illetve forintosíthatja az élvezet faktort is.

a v6-ot szerintem csak egy dolog nyomhatja le összességében: a v8 :)

üzenetek