helló!
a kék mehet először!
A fehér, mert működő lámpánál nem a tábla számít. De ilyen helyzet nincs. A lámpák logikusan szoktak beállítva lenni és nem enged egyszerre alsóbb és felsőbbrendű utat, illetve nem használnak ilyen esetben telezöldet.
[ Szerkesztve ]
Sok lesz az önrész...
Értelemszerűen az az autó mehet először, amelyik a kresz-es értelemben véve egyenesen halad tovább.
vagyis a kék.
[ Szerkesztve ]
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.
De teljesen elvont helyzet.
Mivel a közútkezelő is tisztában van azzal hogy a kreszt ilyen mélységben alig ismeri valaki és még azok is leszarják így nem alakítanak ki ilyen helyzetet.
[ Szerkesztve ]
Amiről te beszélsz, hogy nincs, azt úgy hívják, hogy telezöld, és sok van belőle.
A kanyarodási szabály az él.
ha lámpa van, akkor a lámpát vesszük figyelembe. DE az ábrán mindkét autónak zöld van, tehát a lámpák" ütik egymást". Akor életbe lép a, hogy a kék autó főútvonalon halad, és az nem számít hogy kanyarodik vagy sem. A fehérnek elsőbbséget kell adni.
Amúgy a rajzolt helyzet jó nagy faszság...
Elolvastam most én is a KRESZT-t. Igazad van, írják benne, hogy a táblák ilyenkor érvénytelenek. Ha az első ábrát nézzük, ezzel a felfestéssel, akkor lehetne a fehérnek elsőbbsége, mivel egyenesen halad és a táblák nem érvényesek. Tele zöld van.
DE a legelső ábrán télleg szar a felezővonalak felfestése.Te rajzoltad jól fel.
Ebben az esetben a kék autónak lesz elsőbbsége, mert ő követi a főutat, egyenesen halad. A fehér kanyarodik rá a főútra.
amelyik szerint te átrajzoltad a terelővonalakat.
valahol értem, ha nem fogadod el más véleményét, de a sajátodat illene.
Egyrészt itt az eredeti ábra megfejtése folyik.
Másrészt a felfestés nem módosítja az elsőbbségi viszonyokat.
Szóval mivel van lámpa nem számít a tábla, a festés meg a táblát egészíti ki ,ami ugye nem számít amíg müxik a lámpa tehát..... ez egy fasssssság.
Az van hogy máris jóval több enrgiát raktam ebbe mint amennyit megér. Így a helyes sorrend: zöld, lila, fekete.
A paragrafusok mellé:
Működő lámpák esetén egyenrangú kereszteződés lesz, mivel nem számít a tábla.
Telezöld:
A jelzőlámpában nincs ábra, vagy nyíl.
A kör alakú zöld fény szabad utat jelez. Egyéb jelzés hiányában tovább szabad haladni egyenesen, vagy jobbra illetve balra bekanyarodva.
A szemben közlekedők egyszerre kapnak zöldet, így a balra kanyarodó elsőbbséget ad a szemből érkező és egyenesen továbbhaladó, vagy a szemből érkező és jobbra kis ívben bekanyarodó jármű részére. Bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni a gyalogosoknak, ha azon az úton haladnak át, amelyikre járművünkkel kanyarodunk. (kijelölt gyalogos átkelőhely hiányában is!). Telezöld esetén, az első balra kanyarodó behajthat a kereszteződés közepéig, és ott megvárhatja a balra kanyarodás lehetőségét.
A kereszteződés közepéig behajtó, balra kanyarodni szándékozó gépjármű a forgalomirányító fényjelző készülék sárga fényjelzése alatt is befejezheti a kanyarodást, ha a szembejövő forgalom már megállt, és így számára a biztonságos bekanyarodás lehetővé válik.
A jelzéseknek prioritásuk van.
Rendőr.
Közlekedési lámpák.
Felfestések és táblák.
Ha a lámpa működik akkor a többi jelzés érvénytelen. (A stop táblánál sem kell megállni és elsőbbséget adni a pirosban várakozónak.)
Ha nem működik a lámpa, akkor a táblák és felfestések az irányadóak.
mégegyszer: a kanyarodási szabály akkor is él, ha működik a lámpa. lásd: telezöld.
egy főútból nem lesz alárendelt út egy lámpa miatt. a lámpa annyit tesz, hogy prioritása van az elsőbbség meghatározásában.
A törvény megfogalmazása szerint, de igen. Ha működik a lámpa, akkor minden út egyenrangú. Kaptál idézetet fentebb a kreszből és én idéztem a telezöld jelentését.
A lámpa határozza meg a haladási irányt is.
Teljes három színt tartalmazó lámpa, irányjelzéssel vagy jelzés nélkül. Kiegészítő, csak zöld jelzést tartalmazó és irányt meghatározó lámpa.
Külföldön találkozhatsz, festett balra irány zöld "lámpával". Ez átenged a piroson, de elsőbbséget kell adni a kereszteződés forgalmának.
Létezik még tele zöld lámpa, kiegészítő irány pirossal. A villamosok tovább haladását segítő megoldás.
A többsávos utak esetében a kereszteződés előtt a besorolást segítő felfestések és táblák lehetségesek. De a hatályuk csak a jelzőlámpáig érvényes. Onnantól a lámpa szabályozza a tovább haladást, ha működik.
A haladási irányt az határozza meg, hogy merre akarok menni, ennek megfelelően a balegyben látható bazi nagy tepsit merre tekergetem.
A lámpa azt határozza meg, hogy egy vagy több lehetséges haladási irányban mikor szabályos haladni.
Azt meg tudod mondani, hogy ez a mondatod: "Külföldön találkozhatsz": mit jelent? (Hint: te mániákusan szórod a felesleges vesszőket, itt is létrehoztál egy olyan csonka tagmondatot, amely értelmetlenné vált a felesleges vessző beírásával. Csak gondoltam, ha itt már elkezdtünk részletekbe menően vitatkozni, akkor itt megírom ezt is.)
Péklapáttal agyonb.szuk aki ilyet megvalósít.
Egyrészt az elsőbbség adás tábla és a kanyarodó védett út pontosan meghatározza, kinek van elsőbbsége, így nem kell lámpa sor.
Tehát én azt mondanám, hogy a kéknek. De ehhez az is kellene, hogy a másik is ismerje a szabályt
Lámpasort tőből kivágni, Ha meg nagy a forgalom, akkor körforgalmat bele, vagy egyértelmű kereszteződést lámpasort.
Az ilyen derékszög kanyar főút igazi magyar sajátosság a falvakon belül. A fű út az egyenes. Esetleg íves hajlítás van benne, de nem derékszög.
[ Szerkesztve ]
Hát a való életben ebből csattanás lenne
[ Szerkesztve ]
""Külföldön találkozhatsz": mit jelent? "
Alkalmazzák. Ha arra jársz, ahol alkalmazzák, találkozni fogsz vele.
Most, hogy túljutottunk az idióta kérdés problémáján, foglalkozzunk a témával.
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
A jogszabály mai napon ( 2023.11.02. ) hatályos állapota.
9. § A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
"9. § (9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók."
Ha továbbra is problémád van az idézett bekezdéssel vagy a vessző használatával az idézetben, akkor a jogalkotókhoz fordulj a problémáddal.
Sok sikert!
A kanyarodó jármű lesz a vétkes fél. Visszább már idézték a KRESZ idevágó paragrafusát.
A kereszteződés ilyen fomában jogszabálysértő, mert a 41/2003. (VI. 20.) GKM rendelet a forgalomirányító jelzőlámpák követelményeiről, tervezési, telepítési és üzemeltetési előírásairól egyértelműen tiltja kanyarodó főútvonal esetén a telezöldes forgalomirányítást.
"6.2.2. Tilos részlegesen védett irányítási módot alkalmazni a kanyarodó főirány esetében, ha az útkereszteződésben a főútvonal vonalvezetése az egyenes iránytól eltér (a főútvonal kanyarodik)."
[ Szerkesztve ]
Ennek a topicnak már úgyis mindegy, ha itt játsszuk le, máshol nem okoz zavart. Tehát ezt írtad:
"Külföldön találkozhatsz, festett balra irány zöld "lámpával""
Beraktál egy vesszőt, nem felsorolásba. Vagyis lett két tagmondatod. Akkor kell a vessző, ha a két tagmondat önállóan is értelmes.
"Külföldön találkozhatsz"
és
"festett balra irány zöld "lámpával"
Ha ez a két mondat így értelmes, akkor a vessző helyes. Ha ez a két mondat így nem értelmes, akkor oda hiba volt vesszőt tenni.
Nyilvánvaló, hogy a két mondat nem értelmes, tehát oda hiba vesszőt írni. És ezt NAGYON SOK helyen elköveted. Szokj le róla, mert tönkreteszi az írásod értelmét.
A kresz kérdéseddel meg az a baj, hogy hiába idézitek újra és újra ugyanazt a szöveget, attól még nem lesz igazatok. A jelzőlámpa az elsőbbség sorrendjét határozza meg, nem az út rangját. Tehát ha a főútvonal kanyarodik, az akkor is főútvonal és kanyarodik, ha működik a jelzőlámpa, meg akkor is, ha nem.
Ennek a lámpa megoldásnak van valós alapja,
Naponta néhány alkalommal az ipari parkok és nagyobb gyárak forgalma jelentős. Például dolgozók munkából indulnak haza. Ilyenkor a közlekedési lámpával gyorsan lehet kiüríteni a torlódást. A nap többi részében viszont a kikapcsolt lámpa optimalizálja a forgalmat.
Olvasd el jogszabályt, belinkeltem.
Te csak ismételgeted önmagad, de nem tudod tényekkel megalapozni az állításodat.
A személyeskedés nem pótolja az érvek hiányát. Ezt sohasem értetted meg.
Kaptál idézetet a KRESZ-ből. Kicsit gondolkodj visszafelé. Te azt mondod a lámpa mellett él a tábla, akkor miért nem állunk meg zöld esetén a STOP táblánál? Írd már meg melyik tábla él és melyik nem a lámpával irányított forgalomban?
A lámpa olyan mint a rendőr vagy a forgalomirányító. Felülírhatja a táblákat, útfelfestéseket, megváltoztathatja a forgalom irányát. De ez jól le van szabályozva, a kérdéses helyzet a valóságban nem fordulhat elő.