üzenetek

hozzászólások

Sgr_A
(addikt)

Menj el hétvégi nagybevásárlásra rollerrel :P
Kari Geri te vagy az? ;]

Blog

Nem rollerezek, bringázok. Napi szinten járok vele piacra vásárolni. Lehetne hozzá utánfutóm, de nekem elég a hátizsák. Egy Bagaboo Jumbo -t vettem. A nehezebb dolgokat a Tescoval szállíttatom ki. Annyiért hozzák ki, amennyiért nem érné meg autóba ülnöm és akkor még nem beszéltünk a ráfordított időről. Autóval legfeljebb hétvégén, vagy éjszaka közlekedek a városban. Bringával sokkal jobban élvezem.

Nem vagyok Kari Geri, de érdekes, amit csinál. Csak azt nem értem, hogy miért félig csinálja. Ha még három hidat lezárna a magán járműforgalom elől, akkor senki sem akarna autóval közlekedni. Nem tudom a korodat, hogy emlékszel-e a taxis blokádra. Én közlekedtem akkor is. Király volt.

adamklark
(senior tag)

az autós közösség élve nyúzná meg, egy kicsit off topic :D

látom az értelmét az e-scooternek, de egyenlőre mint egy kiegészítő dolgot, főleg hogy nincs normális megítélése/szabályozás

Sgr_A
(addikt)

zugló egyik feléből nem tudtam eljutni a másikba, emlékszemrá
lezárhatná, akkor tuti meglenne még 2 cikluson keresztül a fidesz 2/3 :D

Blog

Akkor azonos korosztály vagyunk. Én nem emlékszem semmilyen fennakadásra. Sőt! Haverokkal azt játszottuk, hogy márpedig mi az összes hídon átmegyünk. Sikerült is. Persze, motorral. Emberek stoppoltak az utakon, hogy vigyük át őket. Király volt. :)

Mázli, hogy A-tól DE-ig megvan minden jogsi :DDD
El fogok gondolkodni egy ilyenen, bicaj nem fér be a kamionba, ez viszont igen.

Blog

Ez, így, ebben a formában nem teljesen igaz. :) Én ŐT hordozom ÍGY a DAF felső ágyán. De, az biztos, hogy egy roller könnyebben elférne.

Blog

Kamusnak hívtalak volna, de így, hogy ott a sör... keblemre kollega :D
Belföld, vagy nemzetközi?

Nemzetközi.

biglike (: detto...

(félisten)

Engem meg akartak verni, amikor Simsonnal átcsúsztam a barikádon a Margit-híd budai hídfőjénél...

De meggyőződésem szerint az autósok többsége nem véletlenül autózik. A közvetlen családtagjaimnál látom, hogy a tömegközlekedés napi egy-másfél óra többletet jelentene...

De akár a rollerrel is lehet hasonló helyzet.

(veterán)

Bizony. Ugyan nem Budapest, hanem London, de Én is csak akkor használom az autót, ha a tömegközlekedés valamiért nem alternatíva (ár, idő, távolság, covid lockdown, ilyesmi).
Ha már akár csak közel van egymáshoz a kettő, akkor már inkább nem szívok a kocsival.

moleculez
Blog

Szintén London, nálam inkább a parkolási lehetőségeken múlik. Pl belváros felejtős, plusz ott a congestion charge is.

(veterán)

Ne is mondd, Oxford Circus-nél van az iroda... Agyrém még metróval is, kocsival meg lenne vagy +2 óra beérni, plusz congestion charge, plusz parkolási nehézségek, esélytelen. Ilyen téren áldom a covidot, hogy ráébresztette a managementet, hogy 99%-ban otthonról dolgozva is van élet. Minél kevebbet kell oda bemennem, annál jobb.

Blog

Az autósok többsége a megszokott kényelme miatt autózik. Símán mehetne rollerrel, bringával, stb. Bejött a Covid és a kerékpárkereskedők mindent eladtak, amin pedál volt. Ezek a vásárlók miért akkor vettek bringát? Korábban is megtehették volna. Ugyanez a szitu az autósokkal. Ha ecccercsak nem lenne olyan kényelmes az autó, akkor jó lenne nekik más közlekedési mód is.

adamklark
(senior tag)

a nagyszüleim kemény 200 méterre is autóval mentek, fel is ajánlották hogy elvisznek a szomszédba.. sajnos sokaknak az autó egy beteges megrögződés. mantrázzák hogy a tömegközlekedés lassabb és rosszabb ami manapság egyáltalán nem igaz (legtöbbször)

Blog

Erre lenne megoldas amit mondok egy ideje, hogy jjogsinkent 50 liter per honap.

tovgab
(aktív tag)

"mantrázzák hogy a tömegközlekedés lassabb és rosszabb ami manapság egyáltalán nem igaz (legtöbbször)"
...ez az állítás sajnos csak Budapestre igaz.

Blog

Nem kell ez a kamu duma. A Te jogsidhoz alaphangon megvan a 100 liter. Ha hűtőzöl, akkor 200. ;]

Blog

Hutot dobtam xD silot szerettem volna most, de elcsabitottak ponyvara hetelosnek...

Blog

Van topikunk az ilyen diskuráláshoz.

(félisten)

Kérdés, hogy mit értesz kényelem alatt -- amire amúgy sincs objektív definíció.

Ami az egyik embernek alig kellemetlen, vagy akár még kellemes is lehet, az egy másiknak lehet, hogy a mindennapjait megkeserítő rettenet -- és viszont.

És persze az élethelyzetek, képességek és konkrét közlekedési lehetőségek is durván eltérőek lehetnek, nem is beszélve az időjárásról.

De a legfontosabb szerintem az időtényező. Az idő már a legnagyobb kincsünk.

A feleségem az elmúlt sok évben négy helyszínre járt dolgozni Budapesten. Miután letesztelte, hogy kocsival átlagban napi bruttó egy-másfél, nettó másfél-két órát nyer a tömegközlekedéshez képest, nem erőltette a buszozást-metrózást. A bicikli és társai meg ötlet szintén sem reálisak...

Anno apám piszkált rendszeresen azzal, hogy ha ő mint világszerte elismert művész tud BKV-zni, akkor nekem mint pályakezdőnek miért van a seggemhez nőve az autó. Hát azért, mert ő a metrózással napi egy órát nyert, én meg a busszal másfél órát vesztettem volna a kocsihoz képest.

Arról nem is beszélve, hogy napi 12-14 óra meló után azért szerintem méltányolandó az, ha valaki inkább beül az autójába, mintsem hogy tömegközlekedjen az éjszakában.

Szóval nincs általános megoldóképlet, és ezért szerintem nem szerencsés általánosságban, Legelő Munkacsoport módjára kritizálni azokat, akik más helyzetben mások, mint mi magunk.

Blog

Ami az időtényezőt illeti, (már ha az a legfontosabb), akkor Budapest belső részén, hétköznap napközben, bármely két pont között gyorsabb vagyok a bringámmal, mint autóval. Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá. Nem azt mondom, hogy minden körülmények között, de az év 8 hónapjában a nem fanatikus elvetemültek számára is bringázható a város.

(félisten)

"Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá."

Szerintem ez a legnagyobb tévhit. Bringával közlekedni, különösen egy nagyvárosban egyáltalán nem triviális dolog -- még ha azok, akik szívesen biciklisnek, így is gondolják. Ez számtalan szubjektív tényezőtől függ (életkor, ügyesség, magabiztosság, stb.), az olyan objektív körülményről nem is beszélve, mint távolság és domborzat -- meg aztán a munkahelyek többsége konkrétan lehetetlenné teszi a kerékpárral bejárást.

Régen aktívan vettem részt erre irányuló munkában, és egy reprezentatív felmérés egyértelművé tette, hogy Budapesten a közlekedők nagyok kicsi kisebbsége számára jelent a bicikli valós közlekedési alternatívát. A munkában részt vevő kerékpárosszervezet persze ezerrel erőltette, és amikor megkérdeztem a képviselőik bármelyikét, hogy szeretnek-e biciklizni, a válasz egyértelmű "igen, persze" volt. Arra aztán nemigen jött értékelhető válasz, hogy mi van azokkal, akik nem szeretnek biciklizni vagy egyszerűen nem megy nekik a szükséges biztonsággal.

Egy időben én is nagyon sokat tekertem, mondhatni, a vécére is biciklivel jártam. Aztán amikor elkezdtem dolgozni, ez ellehetetlenült, mivel egyszerűen szalonképtelen voltam a megérkezésre csapzottan, leizzadtam. A munkavégzési helyeim ugyanis vagy nagyon nagy távolságra vagy emelkedő tetején voltak, arról nem is beszélve, hogy már akkor is brutális időveszteséget okozott. Oké, én nem autózom a városban (csak ha nagyon ritkán különleges okom van rá) hanem buszozom és főleg robogózom. De nem várom el senkitől, hogy ő is így tegyen, mivel nem vagyunk egyformák, egyforma helyzetben.

Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Én pl. nem tudok biciklizni. :O

:DDD

Blog

Erre való a Pedelec. Akkor izzadsz, amikor akarsz. Nem véletlenül támogatja állam bácsi.

Blog

Az emberek jelentékeny része a wc-re is 3tonnás suv-al menne, csak nem fér be az ajtón vele.
Erre nagyon jó tanpéldák a boltok ajtajában megállók, a rakodó rampán megállók, a 200 méterre lévő traffikba x5-el elkocsikázó szomszédom, etc.
Rengeteg nyomorék ember van, aki egyszerűen merő lustaságból _sem_ hajlandó gyalogolni 2-300 métert.
Én itt vagyok 40, haverom megkért, hogy segítsek be neki nyáron, mert kevesen vannak.
24km-erre van a hely, reggel fél nyolckor elindultam oda, este nyolckor hazaértem.
Napi cirka 50 kavics bicaj, két hónapon át, leugrott 8-10 kiló (mert azért megtekertem a bicajt, az elején még 45 perc alatt lett meg a táv, a végén már 35-37 környékére lefaragtam).
Igaz az izzadás nem volt para, dobtam a medencébe egy hasast amikor megérkeztem, mert aquaparkról beszélek.
Igaz, anno sydney-ben is bicajjal mentem suliba, napi 30 kavics. Beértem, mosdó, vizes kéztörlő, áttöröltem magam, csá. Igaz ott meg heti 60 dodó volt a buszbérlet, szóval... 3 hónap alatt visszahozta a bicajom az árát (1k aud)
Viszont a magyar férfiak 60%-a túlsúlyos, vagy elhízott...
Érdekes amúgy, a hollandoknál nem olyan para, ők valahogy megoldják ((:

Blog

A túlsúly önmagában nem akadály. 52 vagyok, cirka 30Kg pluszban, de ettől még símán megy a villanybringázás. Csak a hátsó telóba kell 200PSI. :)

(veterán)

A kavics az valami biciklis szleng arra, hogy kilométer? :F

Blog

Régen a kilométereket egy km kövön tüntették fel (vasútnál még mindig az van 200 méterenként).
Aztán a kőből lett a kavics. Azaz 50 kavics = 50 km.

(veterán)

Jahogy a kilométerkőre a szleng a kavics! Így már megvan, köszönöm.

Fred23
(nagyúr)

Külsőre tetszik, a 10 hüvelykes kerékátmérő szuper, de a súlyát nézve már nem olyan vonzó. Leadna pár kilót, kábé ideális lehetne számomra.

sequator01
(újonc)

Azt fogok venni én is, vagy TI30-ast :DD

xxman
(senior tag)

Valakinek esetleg valami ötlete a 25km/h limit feloldásához?

petrson

Sziasztok, a hetekben kezdett kiirni egy hibakodot a roller, E4.
Ez elvileg a ''Serial port''-ot erinti, de nincs leiras, hogy hogyan orvosolhato, vagy hogy mi is ez pontosan. Menet kozben egyszeruen leall a hajtas es kiirja a kodot. Ujrainditas segit. Talakozott ilyennel valaki meg?