[Re:] [HussarF:] Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


HussarF
(addikt)
Blog

Meg a hasmagasság. Így is attól félek, hogy egy nyomvályúsabb úton a hasán csúszik majd végig a kocsi. Már előre örülök, hogy milyen stresszmentes lesz az utazás, amikor nem autópályán haladok ;]

(#20) Carlytoo
:R


Hintalow
(senior tag)

Juj, hát sokan vagyunk sokfélék :)
Nekem ez sci-fi, annyi elvárásom van egy autóval kapcsolatban kb, mint a mikrosütőmmel, működjön, vigyen oda, ahová akarom. Innentől kb márka, típus, teljesítmény a kit érdekel kategória nálam :D


Anaren91
(senior tag)
Blog

2 literes tdi passatokat kihagytad :D Nekem is BMW van- lóerő is van bőven, de próbálok mindíg ésszerűen vezetni. Viszont nem egyszer zúzott már le majdnem a Passatos vagy Audis fingedli dízellel, mert meg kell mutatni, hogy smoke and charm az megy. Aztán amikor odalépek neki akkor meg kullognak ki a külsőbe, és szépen beállnak normál tempóra mögém :D


Elf
(aktív tag)

Te leszel az én emberem! :-)
Ez egy gyönyörű autó. A zöldben meg egyenesen elképesztő.
Mivel én teljesen máshogy vagyok bedrótozva mint te, ezért érdekelne, hogy nálad milyen gondolatmenet vitt oda hogy birtokolj egy ilyet.
Csak hogy legyen támpont, nálam ez így működik: Gyönyörű járgány. Kéne. És mit csinálnék vele?
Bent áll a garázsban az autó: nem látom. Beszállok és megyek vele: nem látom. Leparkolok és megyek a dolgomra: hacsak nem nézek vissza a vállam fölött nem látom. Megyek vissza kocsihoz: valamit látni belőle ha nincs nagyon körbe parkolva. Megyek haza: nem látom. Leparkolok a garázsba: nem látom. Bemegyek a házba: nem látom. Nabazzeg, nem jó ez így. Veszek egy 1:16-os modelt a nappaliba forgó állványra és jobban járok. Vagy bérlek egyet néha és felmegyek Dobogókőre és körbenyalogatom. Vagy beállok vele a nappaliba.
Na ez vagyok én, te meg teljesen más és tökre érdekelne, hogy te mi alapján döntöttél?
Megtisztelő lenne ha egy kicsit bele láthatnék a fejedbe (már ha nem vagyok indiszkrét) :R
(nem trollkodom, nem ítélkezek, nem akarlak meggyőzni semmiről, csak érdekel te hogy látod ezt)


dabadab
(titán)
Blog

Azért az elég kemény elvárás egy mikróval szemben, hogy oda vigyen, ahova akarod :DDD


#90088192
(senior tag)
Blog

Az az új teleport. :DDD


HussarF
(addikt)
Blog

A legtöbben így vannak ezzel, sajnos ezért hal ki lassan a "driver's car" (aminek ez a Giulia Q egyik utolsó képviselője valószínűleg) és veszi át a helyét az egyszerű közlekedőedény. Persze, nem is csoda, ha a mai fiatalok már nem vágynak ilyesmire, nagyrészük nagyvárosokban él, ahol nem lehet "örömvezetni", egyre nagyobb a forgalom is, szóval hely sincs arra, hogy biztonságosan megereszd a kocsit kicsit, ha akarsz egy kis élményt... Mindegy, ne is menjünk bele. Én sajnálom, hogy így alakul, de legtöbb embernek viszont indifferens. Természetes hozománya annak a fejlődési iránynak, amin rajta vagyunk.

(#24) Elf

Jó amúgy a felvetésed, de ez egy elég komplex kérdés, röviden nem megválaszolható. Azért megpróbálom összefoglalni.
A sportautók nekem gyerekkori becsípődés. Persze kinek nem, minden kisfiúnak volt valami szuper matchbox-sza vagy Bburago-ja. Nálam ez egy kicsit több volt talán, mindig vetettem magamnak az autós újságokat is, fejből tudtam az ismertebb sportkocsik főbb műszaki adatait. Aztán ez valahogy így meg is maradt.

Amit írsz, hogy szép autó, de nem látod mindig, ez egy elég furcsa ellenvetés. Mármint, nem az a fő és egyetlen funkciója, hogy szép legyen. Persze egy ilyen autó, mikor ránézel, egyrészt gyönyörködtet. Másrészt egy közvetlen visszacsatolás a sikereidről, hogy el tudtad ezt érni (ami egy jól eső érzés). Aztán ott van az, hogy mennyire élvezetes vezetni. Ez az a rész, amit nem lehet átadni írásban, se szóban. Egyszer be kell ülni egy komoly autóba, használni egy hétig, visszaülni a régi egyszerűbe és mindent meg fogsz érteni. Az utakon nem kell többet küzdened, meg fogja adni mindenki az elsőbbséget, nem próbálnak meg letolni akkor sem, ha lassan mész. Sokkal kényelmesebb és pihentetőbb vele az utazás, leveszi a válladról a vezetés terheinek nagy részét (ha úgy akarod). Aztán ott van még az is, hogy milyen egy ilyen autóval megjelenni. Egész máshogy érzed magad, amikor egy ilyenből szállsz ki és látni fogod azt is, hogy az emberek is egész máshogy néznek rád.
Lehet, hogy elvagy az egyszerűvel is, de amikor megtudod hogy milyen a , onnantól már nem tudsz rá ugyanúgy tekinteni.
Ezek amúgy az élet más területéről is elmondhatók, a tested karbantartása, az öltözködésed, az általános műveltséged szintje, stb.

A fentiek olyan dolgok, amik általánosan mondhatók el arról, amikor valaki egy nagyobb értékű, presztízs autót vesz. Nálam is részei ezek a dolognak, de nálam még ott van az is, hogy szeretek vezetni, szeretem a nagyteljesítményű autókat és ez egy olyan autó, amit élvezet vezetni. Ha csak megjelenés meg a kényelem lenne a szempont akkor vehetnék egy BMW 530d-t vagy valami A6-os Audit, de azok nem tudják azt, amit ez az olasz...

Ha számodra minden csak a funkcióról és a racionalitásról szól (nem tudom, hogy így van-e, csak mondom, ha így lenne), akkor igazából hiába magyaráznám ezt, nem tudnám megértetni, mert más alapokon állunk.

Vályi Pista fogalmazta meg ezt a nemrég megjelent Giulia Q tesztjében a legjobban:

Figyelj, ha te azért vagy a csajoddal, mert jól főz és nem azért, mert tetszik, beleszerettél és megőőőrülsz érte, akkor veled már nincs tovább miről beszélgetnem.

Nem tudom, hogy mennyire jött át a dolog, vagy sikerült azt megválaszolnom, ami érdekelt téged. Ha visszatekersz a blogomban, akkor elég sok ezzel kapcsolatos bejegyzést találsz még, amiket, ha elolvasol, lehet, hogy jobban el tudod képzelni a dolgot :)

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

Szerintem azért nem vesz senki Alfát, hogy nézegesse :N Annak ellenére, hogy nagyon szép autó. :)


Somatom
(veterán)
Blog

A "hogy néznek rád az emberek" rész azért nem teljesen kerek. Sztem az átlagtól egy kicsit jobban érdekel a technika, de ez nekem egy tök kommersz, négyajtós szedán. Ha frissen le van suvickolva, kiglancolva, akkor talán megnézem az utcán, de semmiképpen sem egy hub...meg kategória. Mondjuk, egy C3 -as targa Corvette -ből szívesebben szállnék ki. Vagy, egy mattfekete halottas Merci, a V12 -es Brabus tuninggal. Egy olyannal érkezni vhova, az feeling. :)

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Nem kell túlgondolni azt a részt. Nem ilyen Ferrari szinten gondolom, hogy mindenki köréd sereglik, ha megállsz valahol.
De mondjuk, ha van egy találkozód valakivel, akkor egész más az optikája, mikor egy 5-ös Golffal jelensz meg vagy egy új Mercedes E osztállyal (még csak nem is az AMG-vel).

De azért ez, főleg ebben a színben, azért feltűnő autó. Képről nem jön át. Amíg nem láttam élőben, én sem gondoltam, hogy túlzottan nagy benyomást tud tenni. De élőben nagyon kiadják az ívek, a domborulatok, a karbonelemek rajta. Meg hát olyan hangja van, mint a mennydörgés. Azért ez az átlag prémiumautónál feltűnőbb jelenség.


dabadab
(titán)
Blog

De mondjuk, ha van egy találkozód valakivel, akkor egész más az optikája, mikor egy 5-ös Golffal jelensz meg vagy egy új Mercedes E osztállyal (még csak nem is az AMG-vel).

Én mondjuk ezt a részt soha nem értettem, mert ha találkozok valakivel, az általában nem látja azt, amikor leparkolok és kiszállok az autóból.

Egyedül építési vállalkozók autóit szoktam látni, de azok meg, ha munkaügyből kifolyólag mennek valahova, akkor úgyis vmi munkáspickuppal vagy kisteherrel jelennek meg, akkor is, ha amúgy mondjuk Q7-tel járnak civilben :)


Elf
(aktív tag)

Átjött a lényeg. Amennyire csak lehet értem.
Nyilván alig van olyan amiben megegyezik a véleményünk , de nem is ez lényeg hanem hogy ismerem a te véleményed. :)
Köszönöm a hosszú választ! :R


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

A visszacsatolás pszichológiája. Nagyon egyszerűen működik az ember ilyen fronton. Ha rendszeresen pozitív visszacsatolást kap valamiért, akkor érzi, hogy sikeres. Ha nem, akkor nem. Egy ilyen autóval megjelenni, szépen kinyalva és kiöltözködve akarva-akaratlanul is önbizalom növelő tényező. Tehát gerjeszt egy bizonyos pozitív visszacsatolási élményt. Nagyon-nagyon-NAGYON kevés azaz ember, akit ténylegesen nem érdekli mások véleménye. HussarF kollégát érdekli. Őt érdekli még az élményvezetés is. Látja, hogy a DZSÚLIA egy gyönyörű autó és óriási vezetési élményt ad. Ez az ő autója. Az élmény megvan, a pozitív visszacsatolás megvan. Még csak nem is kell, hogy lássák. A tudat, hogy láthatják, hogy te miből száltál ki és a tudat, hogy amiből kiszálltál a tied elég.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Hát ez kicsit az a része a dolognak, amit írtam is, hogy elmagyarázni nehéz, tapasztalni kell.

Nem is csak arra értettem, hogy ha mész valahova tárgyalni. Hanem hogy ez az amit folyamatosan használsz, ezért veled van a nap nagy részében és mindenféle szituációkban. És így folyamatosan látod a reakciókat. Beengednek hőbörgés nélkül sávváltásnál. Vagy kiszállsz a bolt előtt, látod, hogy a kisfiú, aki az anyja vezet kézenfogva, tátott szájjal mutat feléd. Esetleg valamit át kell adnod a csinos könyvelődnek (tegyük fel olyan szituáció, hogy sürgős, mert NAV ellenőrzés van és a parkolóban vár ;] ), és látod a tekintetét, hogy hűha...
Sok ilyen kis apróság. Nem ezért veszel ilyen autót, de azért ad egy kis pluszt a napodnak.

Olyami ez mint egy stílusos, elegáns öltözködés. Nem leszel jobb szakember, ha farmer-póló helyett, márkás ingben és szövetnadrágban vagy bőrcipővel, de más visszacsatolásokat fogsz tapasztalni, máshogy fogod érzni magad benne. Elsétálsz egy tükör előtt, magad is meglepődsz, hogy de jól nézel ki, nem oylan átlag szakadtan :D

(#33) Carlytoo
+1
Nagyon jól leírtad.

Nem mondom, hogy mindenkire így hatna, de azt igen, hogy ha mindenki kipróbáná (persze nyilván nem csak hajlandóság kell rá, hanem azért ennek komoly anyagi vonzata is van), akkor sokkal többen éreznének rá az ízére, mint akik elsőre gondolnák magukról.

Egyébként nekem ez a pozitív visszacsatolás először a testedzéssel jött. Ahhoz még csak sok pénz sem kell csak akarat. Bátorítok rá mindenkit. Sokkal jobb érzés egy fitt testben élni, mint egy "tunyában". És ez tényleg mindig ott van veled és még csak azt sem mondhatják, hogy jó családba születtél és megvették neked. Ehhez csak úgy vezet út, ha megdolgozol érte :D
[link]

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Pickup -ból is van megjelenős fajta. :) Biztos van hozzá festőlétra-tartó.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem akarok senkit megbántani, de 10-12 hónapja darálod ezt a témát, és akkor kiderül, hogy még meg sincs az autó?
erre a szakirodalom a korai magömlés kifejezést használja...
:P


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

2 évig edzettem keményen. Látszott is, viszont számomra borzasztóan unalmassá válik egy idő után. Próbáltam kétszer is újrakezdeni, de előbb utóbb abbahagyom. Amit én nem találok szórakoztatónak azt nem bírom sokáig csinálni. Egyébként hasonló formám volt, mint Neked a végére. Vitaminok,kreatin,fehérje volt, amit pluszban szedtem a kaja mellé. Ráadásul te is jó fehér vagy, én viszont nem szerettem ilyen fehér lenni, tehát jártam szolizni is. :DDD :DDD A legjobb, amikor csapatod a strandon és nem azért néznek meg, mert ki vagy pattintva, hanem mert úgy világítasz, mint a nap. ;] ;]

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

"Másrészt egy közvetlen visszacsatolás a sikereidről, hogy el tudtad ezt érni (ami egy jól eső érzés)"

Nagyon sok gondolat cikázott a fejemben, de igazából te ezzel a mondattal leírtál mindent, amit kellett :R Nekem (ahogy mindenkinek) teljesen más az, ami ki van tűzve, ami majd boldoggá fog tenni, ami a #33-ban leírt "tudatot" adná, de így is van ez jól :)

Amúgy engem is elvisz a C-Max mindenhova és közben még eléggé élvezem is, de na, azért olvadnék, ha egy ilyen kerülne a s*ggem alá :DDD


HussarF
(addikt)
Blog

Az F-150 Raptor vagy a RAM 1500 TRX furcsa módon tetszik, amellett ,hogy a pickup és a sportautó keresztezésének semmiképp sem látom a létjogosultságát.

(#36) bambano
Még szerencse, hogy odaírtad, hogy senkit nem akarsz megbántani, pedig már azt hittem ;]

(#37) Carlytoo
Én meg ha azt írom, hogy szeretek fehér lenni, akkor lecsap rám a PC-hammer? ;]
Sajnos ilyen a bőröm, pedig sokat dobna a kinézeten egy sötétebb tónus. Volt, hogy próbálgattam szolit, de inkább csak leégtem mindig. Elég anyajegyes is vagyok, úgyhogy nem feszegetem túlságosan a határokat. De nyár végére már szokott olyan színem lenni, mint egy átlag embernek tél végén ;]

(#38) doeeg
:R


#50192640
(kezdő)
Blog

nyilván láttam ezres Suzukist is extrasuttyónak lenni, de lássuk be, nem ők vannak többségben :)
akinek nem inge, ne vegye magára, de az ilyen M Richárdokra gondolok, innen vagy onnan jól eleresztett, a kispolgárok felett álló (nak gondolt maga által) sikeres, önmegvalósító, ezt konstans gyorshajtással és mások seggében villogással kifejező fajtára,
ezek mégis inkább gyakran bmw-s, mercis, audis, sportverziós gti-sofőrök.

a végére ledobom az atomot: szerintem már rég öncélú trollkodás az, amit az autógyártók művelnek. hogy lehet road legal egy 510 (!) lóerős autó? kinek, minek? hol megyen annyit vele, németbe' csak nem jár mindennap? persze, hogy nem kell ezerrel menni vele, de könyörgöm, amikor a szar 1.6-os dízel dsg octaviámmal is úgy hajtok gyorsan, hogy nem veszem észre, akkor minek az ilyen tudású autó, ha nem folyamatos kísértésnek?

üzenetek