üzenetek

hozzászólások


parandroid
(nagyúr)
Blog

Küldd el nyugodtan a Homárnak a válaszodat, leközlik azt is.

p


biga
(senior tag)

A 3 napos cseregaranciának vagy visszavásárlásnak a legfontosabb alapfeltétele a hiba! Ha nincs hiba (illetve itt nem tapasztalható), akkor értelmezhetetlen a jótállás fogalma. Az ügyintéző jószándéka bizonyítékául elküldheti ennek ellenére bevizsgálásra, mert gondolom ő is úgy gondolja, hogy nem viccböl hozta be az ügyfél. De ismétlem, a hiba megléte elengedhetetlen feltétele a jótállásnak!


hfrankee
(senior tag)

Hát ez szőrszál hasogatás,általánosságban holvagyunk mi a ''nyugati'' társadalmak vevő orientált szemléletétől?!Sehol!Ez a sötét középkor ami kis hazánkban e téren (is) folyik!
Példa:mikor megjelent az első PSX (199?) Németo.ban éltem és vettem egyet egy nagy árúház láncban.2 hétre rá ,saját hibámból elromlott,vissza vittem és a blokkot bemutatva-nem kérdezték,hogy mit csináltál te idióta-2 perc alatt kicserélték!!!!!!!!!!!!
Egy olyan mobilszolgáltatónál voltam ügyfél-volt vagy15,nem 3-ahol ha engem hívtak jóváirtak összeget a számlámra és (199?-ban) 1 márkáért vettem nokia telefont és 10 DM volt a havidíj,amit persze lebrekeghettem!
Hol vagyunk ehhez képest, és ezt is csak itt engedhetik meg maguknak sztem!számomra ez botrányos extra tisztességtelen haszon a mobil cégekm részéről(is). :W


lesaux
(veterán)

Az írást elolvastad? Mert nem úgy tűnik.


biga
(senior tag)

Csak tudod azokban az országokban nem jellemző az sem - csak hogy egy kicsit védjem a hazai szervizes oldalt - hogy a megunt vagy elb@szott elbuherált bármilyen készülékeket, még ha az mégoly nyílvánvaló is asztalcsapkodással próbálják legaranciáztatni a vélt jogaikra hivatkozva. És ha sikerül nekik, akkor másnap már büszkén meséli a haveroknak, hogy milyen f@sza gyerek ő, mert milyen tutin megszivatta ezt vagy azt a szervízt. Ugyanis ez itt mindennapos esemény, amit ha a pult másik oldalán állnál nap mint nap tapasztalnál. Nem állítom, hogy a többség ilyen (közel nem), de azért elég gyakran előfordul ahhoz, hogy az ember gyanakvóvá váljon. Ha ilyen nem lenne, akkor a bizalom is nagyobb lenne nem gondolod?

Mellesleg itt a hibát nem tapasztalták. Mi alapján cserélték volna ki neki?

[Szerkesztve]


hfrankee
(senior tag)

Bizony áááám!Erre reagáltam,hogy ''szörszálhasogatás'' és persze azt, hogy sztem!
Az ember a tapasztalati élményeiből építkezik.Én ezt tapasztaltam.Bár teljesen egyetértek a mentalitásbeli óriás problémákkal,de ez olyan érzés néha,mintha az ügyfél és a szolgáltató közt egyfajta verseny lenne,hogy ki tud jobban '''betartani'' a másiknak,hogy anyagi,erkölcsi vagy morális haszon az ő oldalán keletkezzen,mindenféle hosszútávú építő gondolat nélkül.


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Nem egészen értem, milyen ''betartásról'' beszélsz... :U

Nem írom le N+1. alkalommal, mit miért tettem...


hfrankee
(senior tag)

Ne haragudj de nem akartam személyeskedni!Nem konkrétan ez az eset ami kiborit,hanem az az általános gyakorlat ami mindennapos. De gondolom te mint alkalmazott,nem te döntöd el hogy mit hogyan bírálsz el,hanem létezik vmilyen direktíva amihez alkalmazkodnod kell.Ugyan ez a cég ezt a filozófiát nyugatabbra nem engedhettné meg magának,de javíts ki, ha nincs igazam.Azt szerettem volna érzékeltetni,hogy nekem nem kellet semmit bizonygatnom,hogy jó-e vagy sem,és az eladó sem akarta bebizonyitani, hogy nincs igazam,pedig készen álltam öszinte ''vallomást'' tenni,hogy én qrtam el,de még lehetőségem sem volt vallani.BIZALOM és KÖLCSÖNÖS érdekviszony állt fenn.Utána csak náluk vettem a gémeket
A sirás fojtogatott,hogy ez tuti meseország :DDD ,pedig nem.


ftc
(nagyúr)
Blog

a PS más ....

Voltam Sony előadáson munkatársakat kerestek...de valamiért rátértünk a garanciára.Azt mondták azonnal cserélik mivel megéri nekik.Visszaviszik a gyárba megnézk mi a hiba kap uj külsőt és ujra polcon..még a flasheltet is visszaveték.

De nem ez a bevett szokás hanem megvizsgálják ,hogy a észólék,alkatrész a rossz vagy a tulajdonos által halálozott el sérült meg nem múködik megfelelően...


dabadab
(titán)
Blog

''Mindent cserelni kene amire a vevo azt mondja, hogy rossz, csak eppen most jo?''

Igen.


biga
(senior tag)

Gondolom ezt viccnek szántad. Vagy nem Magyarországon élsz... :U


Brumi
(senior tag)
Blog

Megoldás arra a problémára, ha bizonytalanok vagytok a termékkel kapcsolatban:

Amikor vettem a PDA-mat egy elég nagy kereskedőnél személyesen, akkor az elsőt 1 napon belül kellett visszavinni, mert rossz volt. Természetesen a vásárlásnál nem próbálhattam ki, erre esélyt sem adtak. Nagy veszekedés árán több hét után kicserélték, majd kaptam még egy rosszat. Ismét veszekedés lett a dologból és mondtam, hogy saját érdekük, hogy visszaadják a pénzemet, mert ilyen szar cégnél nem veszek még egy gépet.
Átmentem egy másik céghez, ahol korábban egy eladó segített a máshol vett hibás készülékkel kapcsolatban (rendkívül kedves és korrekt viselkedés). Ott tanácsolták, hogy vegyem neten keresztül, mert úgy 8 napig lehet próbálgatni a gépet és ha nem tetszik vagy hibás, akkor vita nélkül visszaadják a pénzt vagy cserélik a gépet. Ez a törvényben benne van, erre kötelezhető a cég. Ezt hívják elállási jognak. Azóta minden cuccot boltban kinézek, majd neten megrendelek. Ráadásul drágább dolgoknál ingyenes a házhozszállítás is.
Ha ezt kihasználjátok, akkor kiüthetitek a 3 napos szabályt.


dabadab
(titán)
Blog

Nem, nem viccnek szantam, komoly voltam.

Szerinted mi lenne a kovetendo eljaras ilyen esetben? Ott a vevo, azt mondja, hogy van vmi sporadikus hiba, ami eppen nem jon elo. Oke, az ember megprobalhatja kiszurni, hogy nem arrol van-e szo, hogy a t. vevo vmit rosszul csinalt, de ezen tul tenyleg azt kellene rola feltetelezni, hogy csak viccbol pazarolja az idejet arra, hogy bemenjen reklamalni?...


t72killer
(titán)
Blog

Be kell vizsgálni a cuccot, és a bevizsgálás ne annyiból álljon, h felteszem a polcra, és amikor a vevő visszajön leveszem, és azt mondom neki, h ő az idióta :(((

+igazán visszahozhatnák a ''pénzt vissza'' szabályozást is (hivatalosan nincs, csak 1-2 rendesebb kereskedő cégpolitikájában. Sajnos Mo.-gon csak ostor-korbács módszerrel lehet vásárlóbaráttá tenni a kereskedelmet :( )


dabadab
(titán)
Blog

Persze, be kell vizsgalni, de a vasarlas utan ennyi idovel meg hatarozottan a vasarlo oldala van elonyben, vagyis a kovetendo eljaras az, hogy kicserelik a cuccot, aztan amit behozott, azt bevizsgaljak, nem pedig az, hogy elveszik a telefont bevizsgalasra, a vevo meg addig legyen szives mind a penze, mind a vasarolt aru hasznalata nelkul meglenni.


ftc
(nagyúr)
Blog

ok adjanak egy csere készüléket addig természetessen a beviszgálás idejére.Természetesen valami olcso készóléket amit direkt erre a célra tartanak fent.

De most kérdem tőled,ha csak ugy visszaveszem és nem hibás csak a tulaj nem értett hozzá akkor utána kinek adod el?Kin fogják számon kérni a telefont?Az eladón ezt meg senki se kockáztatja meg.


Brumi
(senior tag)
Blog

Tényleg nagyon kevés korrekt bolt van itthon. Az a bolt ahol utoljára megvettem a gépet nálam elég nagy hendikeppel indult, mert nem volt róluk túl jó véleményem, de ez a leírt ügy miatt megváltozott. Ők azt mondták, hogy mivel a kedves vevő meg sem nézheti a terméket vásárlás előtt, ezért ők vállalják, hogy 3 napon belül akár vissza is veszik, ha nem tetszik.
Ebben az országban a boltosok pofátlanul magas haszonnal dolgoznak, de szolgáltatást egyik sem nyújt ezért. Ahogy kiteszed a lábad a boltból, bármi utólagos probléma van, letojnak.

Pár évvel ezelőtt más volt. Egyszer kellett volna notihoz autós töltő de csak 2 hétre. Elmendtem a márkaboltba, mondtam, kifizetem, de 2 hét múlva hozom vissza a cuccot. Az eladó 2 perc gondolkodás után rábólintott. Még azt is megengedte, hogy fizetés előtt még kivigyem a cuccot a kocsiba kipróbálni egy mellékutcába. Jó volt, elvittem. Nyaralás után a cuccot visszavittem, megkaptam a pénzt és odatettem a srácnak 2k-t a kezébe hálám jeléül de nem akarta elfogadni. Ez az igazi kereskedő, ez kellene ma is.


t72killer
(titán)
Blog

Hm, sztem igenis megérdemli az a kereskedelmi lánc az azonnali cserét, ha olyan vackot árul, ami 1ső nap tönkremegy (pl tesco-ban azonnal cserélték a kínai flexet, ami +adta magát 5 perc flexelés után...)

Az eladó meg annyira értsen a cuccokhoz, hogy elsőre ránézve megmondja, h ok, ez amiatt van, m a vásárló nem ért hozzá, megmutatom szerencsétlennek, miket kell nyomkodni...

Ja! pl USA-ban megveszel x terméket, hazaviszed, kipróbálod, és ha nem tetszik 2 hét múlva is visszaveszik tőled! utána eladják refurbished-ként általában, olcsóbban. És nem vagyok biztos, hogy ők nagyobb haszonkulccsal dolgoznak...


biga
(senior tag)

Nem álltál még a púlt másik oldalán, ugye? Jó ha tudod, hogy rengetegen próbálkoznak be úgy a cserével, hogy könnyen ellenőrizhetően ő csinálta a hibát. Na ilyenkor is asztalcsapkodás van részükröl. Aztán van az az eset, mikor a szervízben az istennek sem produkálja a hibát bármilyen gyilkos tesztnek veti alá a szervizes. Ilyenkor a szabályos eljárás az, ha egyszerűen visszadja az ügyfélnek. Ettöl legtöbbször eltérnek a szervízek, mert szinte minden esetben felajánlják ilyenkor a bevizsgálást, hogy a rejtett hibára is fény derüljön. Tudod ha kicserélem automatikusan, akkor - ha még sincs semmi baja - akkor pár nap múlva ott áll a szervíz 10-15 bontott termékkel, amit a kutya sem akar megvenni tőlem (gondolom te sem szeretsz bontott, próbálgatott készüléket vásárolni).
A harmadik amikor 2 nap után a pénzt követelik vissza legtöbbször vélt vagy valós hibával. Ha a hiba valós, a legtöbb piacrol élő szervíz felajánlja a cserét. De ha nem valós, akkor azt is fel kellene fogni, hogy egy szervíz az nem kölcsönző, hogy megveszi az ügyfél a terméket, 2 napig használja, aztán majd visszaveszem tőle a hibátlan terméket eredeti áron...
Szóval lehet, hogy te mindig tisztességes vagy, és éppen ezért érthetetlen számodra a púlt azon oldalárol ez a gyanakvás, de a pult másik oldalárol nézve nem mindenki olyan, mint te. Bizony elég sok olyan eset van, ami gyanakvásra ad okot. És ha a tévedést a te fizetésedböl vonják le, akkor te is máshogy fogod értékelni a dolgot.


Gyuri27
(félisten)

Szeirntem az a legnagyobb baj az egésszel, hogy sok helyen nem lehet az terméket kipróbálni. Pedig sok esetben a hiba már akkor előjönne.
A másik ami miatt az ember az aztalt veri a bevizsgálásnak nevezett valami ami hónapokig tart. (de hogy mi tart annyi ideig azt nem tudni. Sajnos nem köti már határidő) Ugye értelemszerűen se pénz se termék. Persze ez egy olyan terméknél nem érdekes amit az ember nem használ nap mint nap. De pl kell a gép az embernek mert azzal dolgozik akkor? Vegyen másikat v ne dolgozzon. Na ezért ütik sokan a 3 nap miatt az asztalt.

üzenetek