[Re:] [Jack Hunter:] Kicsit a robogózásról - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ha meg van a számla, lehet kérni a kártérítést a hibás termék okozta kár okán.

Feltéve, hogy a cserealkatrész volt a hiba forrása.
Ritkán szoktak úgy ébredni a jármű tulajdonosok, hogy jó ez a nap egy olajszivattyú cserére. A cserének is oka volt.

Ezt az eddigi tapasztalataim alapján a számítógép problémák sem úgy kezdődnek, hogy BIOS-t frissítettem és azóta nem működik a gép. Vagy tápot cseréltem és azóta nem működik.

A csere ötlete előzményt feltételez.

És igen, fotelból is meg lehet mondani, az olajpumpa cserének volt oka/előzménye.


ricsi99
(addikt)
Blog

Ha be tudod keverni a benzinbe rendesen az olajat akkor helyesen tetted ,hogy kikötötted.

Az okosaknak meg megsúgom ,hogy a szivattyu kis fordulaton, túl sok olajat tol igy nagyobb a "környezet" károsítás
Az újabb "injektoros/katalizátoros/egybeépített csodák" az más tészta. Azokon 1-2 cucc több kerelül mint egy mechanikai felújítás a blokkon.

Munkába járásra meg tényleg király egy ilyen gép. Ha csak leszámítod azt hogy 1 kocsit ha fontartasz ilyen célra ,a müszaki , szervíz , téli nyári gumi csere költségek ,esetleg parkolás ...akkor rájössz hogy ingyen van szinte a moci.


ricsi99
(addikt)
Blog

"Ezt az eddigi tapasztalataim alapján a számítógép problémák sem úgy kezdődnek, hogy BIOS-t frissítettem és azóta nem működik a gép. Vagy tápot cseréltem és azóta nem működik."

Menj be egy szervízbe... hidd el hogy a külső bios író alapfelszerelés :D


golyani
(addikt)

Van nekem egy 2005-ös Aeroxom 38000km-rel a háta mögött, az értékek valósak, mert anno szalonból hoztuk ki újonnan.

Amit eddig cseréltem:
- 1db vízpumpa vhol 18k km környékén szimmering elfáradt
- variátor polinire, mert a gyári valahol 23k km környékén már elég kopott volt
- szívócsonk elkezdett repedezni kívül valahol 28k km között ha jól emlékszem
Nyilván a kopó-fogyó cuccokból már a sokadiknál járok, betartva a gyári intervallumokat (hajtóműolaj, fékfolyadék, gyertya, légszűrő). A karbit egyszer szedtem szét kíváncsiságból, de alig volt benne némi porszerű, zsepivel kitörölhető lerakódás.
Azonban! Mivel az enyém már 12mm-es karbival van szerelve, így a fogyasztásom kb bármilyen körülmények között ~2,6-2,7L/100km-re adódik (a vége meg GPS szerint ~72-74km/h). Egy liter olaj kb 1200-1300km-re elég, ami kb 1:33-as keverési arányt jelent átlagosan. Így ha valaki magának bekever 1:40-es keveréket, mert fázik a gyári szivattyútól, az még nem egy ördögtől való művelet, ha nem füstöl. Nekem addig pöfög kék pamacsokat amíg hideg, melegen semmit, mondjuk ezen lehet segít a katalizátor is :) .
A gyári olajszivattyú tökéletesen működik, már a sokadik olajjal (volt shell, valvoline, repsol, most meg eneos van), eddig semmilyen problémám nem volt vele. A tankba néha pocsolok egy gondolatnyi olajat, amikor a flakon alján egy kevés azt így locsolom el :DDD . De ez olyan kevés, hogy érdemben nem szól bele a keverési arányba.
Úgy gondolom a gyári szivattyús meghibásodások döntő többsége azért következhet be, ha valamit mókolnak rajta a tulajok, pl az egyik kiköti, vagy csak nem tölt bele olajat, mert ő magának keveri, a következő tulaj meg szeretné használni, de az vagy rosszul légteleníti, vagy az olaj nélküli üzem miatt esetlegesen úgy megkopik, hogy nem tol semmit, aztán innen születnek az olajpumpa márpedig szar dolog típusú vélemények. szvsz
Ismeretségi körben volt egy honda mbx80 asszem, ahol újra életre lett keltve az olajpumpa, légtelenítve, átnézve, az pl tök jól működött utána is.

És igen, a karbantartott minarelli blokk örök, mint a nyomorúság. :D :D :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

Áááá, köszi az ötletet. Sajnos ki kell hagynom. :)

Én vagyok a szerviz. És nem kell külső író a javításhoz. Azt csak kamu szervizek használják. Legalább 20 éve minden BIOS rendelkezik vészbejárattal. :C


ricsi99
(addikt)
Blog

Ezzel a tudással feldobtad a napom :D
Ha nem haragszól ezt a hsz-ed megosztom pár topicban ,ahol probléma van a biossal vigyék hozzád/pörögjön a bizniced :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

Néhány éve volt itt egy poszt a Gigabyte alaplapok Dual bioszának külső írós javításáról. Nagyon mókás volt.
Szerintem egyszerűbb belépni a dualbios bioszába és visszarakni a tartalékból az eredetit.

üzenetek