[Re:] [Jack Hunter:] Villanyautózás, kicsit másképp - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Aztán még ott a hatótávpara, amit úgy próbálunk ellensúlyozni, hogy óriási akkut építünk az autóba, amitől még nehezebb lesz, még többet fogyaszt, még több idő feltölteni, és még drágább lesz."

A konzerv szöveg felmondása helyett tessék egy kicsit gondolkodni.

Az autó gyorsításába befektetett energiát lassítás és fékezéskor visszanyerjük.
Mivel az elektromotorok elég jó hatásfokkal dolgoznak, az energia nagy része vissza kerül az akkumulátorba. Rekuperation.
Normál körülmények között a fék megnyomása nélkül lehet közlekedni. Még a kisebb veszélyhelyzetekben sem kell fékezni. Mostanában hetente egyszer fékezek egy nagyobbat, hogy a rozsdát letoljam a tárcsákról. (A műszakivizsgán rendszeresen buknak ez elektromos autók a rozsdaette fékek miatt.)

Az így visszatáplált energia, még egyszer felhasználható, a maradéka még egyszer, ... felhasználható.
A belsőégésű motorral gyorsított jármű mozgási energiája nem táplálható vissza.
Autópályán elég egyenletes sebességgel lehet haladni. Kevésszer kell nagyot lassítani vagy gyorsítani. De ekkor is működik a visszatáplálás. Csak a belső és külső ellenállásokat kell kompenzálni, de ez nem tömegfüggő.

Nézzük már meg, hogy egy könnyű benzines autó mennyit fogyaszt egy nagyobb torlódásban és egy nehéz elektromos. Nem a benzines fog a takarékosabb lenni.

Akkor miről beszélünk?
Az, hogy te nem gondolod át, néhány sör után, még rendben van. De az, hogy szakújságírók és autóiparban dolgozok tolják a hülyeséget, az egy kicsit ciki.

"Ezt a videót 12 évvel ezelőtt rakták fel. Miért nem terjedt el a technológia?"
Személyautóknál problémás. Az alváz fölött, az utastér alatt van az akkumulátor. Biztonságos, ám nehezen cserélhető helyen.

(#5) Feketelaszlo:
Ha jól emlékszem a Zoe esetében béreled az akkumulátort a gyártótól egy havi díjért. Ha beadja a kulcsot az akku, cseréli a gyári szerviz és mehet tovább az autó.

üzenetek