üzenetek

hozzászólások


dabadab
(titán)
Blog

"Ez meg azért már a ló túlsó oldala."

Dehogy. A konzolok elterjedéséről nyavalyogni az tényleg rinya, mivel a dolognak egyszerűen nincs ténybeli alapja, mivel a konzolok mindig is elterjedtek voltak, maximum a kilencvenes évek Magyarországán ez nem volt olyan feltűnő.


Döglött Róka
(veterán)

Fuh, nem sikerult felfogni ezek szerint:D Ha elvezed akkor hol nem szarod le egy zart platformon hogy egerrel jobban lehet loni? Na errol a fassagrol beszeltem:D


sad_Vamp
(őstag)

kit érdekel hogy ki hogy aláz sz@rrá kicsodát, ha egy valós helyeztben (ép eszű emberekkel) ez úgy sem fog soha megtörténni. Ha meg mind 2en ugyan azon perifériával nyomjátok akkor meg nincs handicap, egyenlőek azt esélyek. Szóval, ez elég erős mellébeszélés.

Pont ezért utáltam meg a PC-s multikat (legalábbis idegenekkel) amikor a Q3A-ból valaki mario-t varázsolt, meg hogy 120FPS-e legyen, meg hallátásra állította a FOV-ot.... a konzolokon ez nincs, 1 grafika van, mindenkinek ugyanúgy megy, és mindenki gamepaddal nyomja.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

ott van a hard reset. miért nem lett fps master race, amikor minden megvan benne, ami miatt az oldszkúl iggazzy fps-eket szerettük?

mert nem volt rá megfelelő méretű igény. pedig bitang jó játék, tényleg megvan benne minden a klasszikus érából, mégis ingyen osztogatták elég hamar, és nem jön a folytatás.

az, hogy valaki pont a játéktörténelem doom-q3-hl2 érájába született bele egy olyan helyen, ahol könnyebb volt pc-t csencselni és arra ráwarezolni a játékokat (igen, ebben az időszakban mindenki warezolt) mint leszurkolni a konzol meg a játékok árát (ugyi a pc-t meg lehetett etetni a szülőkkel, hogy "tanulni" kell, plusz sulinet és társai), az egy dolog, de a teljes játékuniverzumnak egy elég kis szelete.

ezeket a játékokat nem a konzolok elterjedése nyírta ki, mert a konzolok előbb és jobban ott voltak, ahova a pc belépett, hanem a piaci igény. a többségnek a számítógépes játék könnyed árkád szórakozás, ha kisgyerek akkor azért, ha öreg kazuár (mint én) akkor azért. a ríl gémer szcéna egy játékos életében pár évet jelent csak, és a piacon eléggé rétegigényt képvisel.

most is rengeteg érdekes, szórakoztató, értékes játék van, legalább annyi mint régen, csak egyrészt felnőttünk, nem is nyitunk az újra, meg meg is csömörlöttünk kicsit, másrészt a steam és torrent közvetlen elérhetővé tesz mindent, minőséget is, sz.rt is, nincs meg az a szűrés, ami a hdd-to-hdd vagy a cd-dvd cserélgetős warezben megvolt, mert sz.rt senki nem tárolt feleslegesen.

[ Szerkesztve ]


szupermacs
(veterán)
Blog

,,Pont ezért utáltam meg a PC-s multikat (legalábbis idegenekkel) amikor a Q3A-ból valaki mario-t varázsolt, meg hogy 120FPS-e legyen, meg hallátásra állította a FOV-ot.... a konzolokon ez nincs, 1 grafika van, mindenkinek ugyanúgy megy[...]"

Akkor érdemes lenne újra kipróbálni újra, mert nem nagyon engedik a fejlesztők, hogy belenyúljanak. Régebben a Q3 motorra épülő játékok voltak olyanok amiről beszélsz.


Döglött Róka
(veterán)

De engedik, sot mar a fov meg az enemymodel is be van drotozva QuakeLive-ban a settingsbe.


szupermacs
(veterán)
Blog

Én sosem szórakoztam vele, nekem ezek kimaradtak.


Döglött Róka
(veterán)

O pedig 2000-ben meg hogy mentek a cfg irasok Quakeben hogy egy Celeronon voodoo3-al fix 125 fps-ed legyen :D Texturak kikapcsolasa, fenyek, wallmarkok kikapcsolasa, rengeteget lehetett varialni.

A nagy fov meg porgosebbe tette a jatekot egy rikitozold enemyt meg kilometerekrol meglattal:) Egy gombos rocket jump, valtozo egersens fegyverenkent, stb, imadtam:)


sto1911
(veterán)
Blog

Mondjuk teged hol akadalyoz meg, hogy te is ugy allits be barmit, mint a tobbiek? Ez is fassag, ha mar itt tartunk.

UT2004-ben nem tudtam honnan a francbol tudjak, hogy a fuben kuszva probalom betamadni oket. Par halallal kesobb kiderult, hogy nekik nem birta a gepe a max grafikat, ezert ok minimumom, fu nelkul jatszottak, igy nem volt nehez kiszurni a puszta foldon fekvo jatekost... :DD

@(#162) Döglött Róka: a kontroller tema felhozasa maga is fassag volt, ha mar itt tartunk.

De igaz, ne offoljunk ezzel :P


sto1911
(veterán)
Blog

A Hard Reset szerintem konkretan unalmas volt, en foghuzva toltam vegig. A Darkness 2-t viszont vegig elveztem, pedig az se szol tobbrol.

@(#168) Döglött Róka: az a fajta customizalas nagyon hianyzik a "modern" arena shooterekbol.

[ Szerkesztve ]


szupermacs
(veterán)
Blog

QL-ban is vannak ilyenek? Már évek óta nem játszottam azzal, de remélem ott nem cseszték el. :D


Döglött Róka
(veterán)

Nekem annyira nem, megintcsak a Halo-t tudom felhozni, ami konkretan egy remek arena-shooter es semmit nem tudsz benne allitani.

@szupermacs: Mit csesznenek el? Nem ertelek.

[ Szerkesztve ]


szupermacs
(veterán)
Blog

Én ha egy játékot szerettem, akkor sosem "modoltam".


gbors
(nagyúr)
Blog

A Hard Reset egyszerűen unalmas volt, azt próbálták megcsinálni vele, amit írsz, csak nem sikerült érdekesre. Nem tudom pontosan megmondani, hogy miért, én egy pálya után abbahagytam.

Igen, jogos a felvetés, fogalmazzunk pontosan (also @dabadab ), nem a konzolok elterjedése a változások kiváltó oka, hanem az, hogy azokban a korábban PC-orientált műfajokban felbukkant a konzolos közönség (egyre) nagyobb mértékű kiszolgálásának igénye. Ezért felesleges haragudni, viszont tény, hogy egyes műfajokat ez olyan mértékben alakított át, amit páran (sokan?) kinyírásnak érzékelnek.
A hardcore-ság fogalmával viszont óvatosan bánnék. Az elmúlt években egyre több olyan "játékot" látok, amiben gyakorlatilag nem kell csinálni semmit. Anno a 90-es évek elején mindig azzal védtem meg a számítógépes játékokat, hogy ez aktív szórakozás, műfajtól függően az agyát vagy az ügyességét használja benne az ember. Ettől az elgondolástól elég sokat távolodtunk az elmúlt 5 évben. Vagy, ha attól vagyok hardcore, hogy nem couch potato üzemmódban játszom, akkor so be it :)

Ugyanakkor az természetesen igaz, hogy rengeteg kiváló játék van manapság is. A Top 5 ever listámon 2 játék 2010 utáni, úgyhogy nem gondolom, hogy a múltban élek vagy nem nyitok az újra :)


Döglött Róka
(veterán)

Nem ertelek, ez nem modolas hanem letezo beallitasok es megszokottak.


szupermacs
(veterán)
Blog

Ezért is tettem idézőjelbe. Én az ilyenekhez sose nyúltam hozzá. Szerettem mindent a gyárin hagyni. Ez nálam ilyen berögződés.


arty
(veterán)
Blog

Az egész írás egy hamis közhely-gyűjtemény, hibás következtetésekkel, rosszul hangzó konklúzióval.

---

(#164) DeFranco :R

(#142) Cifu :R

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Ezt már én is le találtam írni, hogy egy kilkkelős-nyomozós játék (Goblins, stb) elég jól elgondolkodtatott annak idején, ráadásul mivel a gépet sem nextnextnextfinish volt összehackelni,valójában kifejezetten fejlesztő jellegű volt a dolog. Ezek a játékok már nem azok a játékok.

Gyerekkoromból az Operaition Wolf-ra emlékszem, mint ilyen fél-interaktív kezdeményre, de az egy fecske volt akkor. Még.

Nekem tetszett a cikk :)

Amit nekem sem vesz be a gyomrom, az az, hogy valamit csinálunk haszonért, amit ráadásul jól is csinálunk, vs. gerjesztünk igányt valamire, illetve alakítjuk, a minél durvábban több haszonért.
Az egész szórakoztatóiparban és a konzumer szórakoztatóelektronikában ez megy, és nem vagyok oda a dologért.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Mondjuk a vérességgel nem értek egyet, a Doom-ban is volt elég vér, csak technikai korlátok miatt nem volt olyan látványos. Meg aztán, mi is annak örvendeztünk, ha mindenkit halomra mészárolhattunk ;]
Csak az mondjuk egy Dúm, nem egy TR volt. Nem egy kategória.


dabadab
(titán)
Blog

Ja, tényleg, az is eléggé mellélövés:
"szimpla QTE-k (Quick Time Event), melyek lényegében arról szólnak, hogy a képernyőn felvillanó gombokat kell egy-két másodpercen belül megnyomni, máskülönben Lara szörnyű kínok közötti, véres halált hal."

Dragon's Lair egészen pontosan erről szólt, CREATURES pályák közti átvezetők, CREATURES II, Alone in the Dark, na meg persze ott a Mortal Kombat sorozat, hogy csak a legnyilvánvalóbb, rögtön eszembe jutó példákat hozzam.

üzenetek