üzenetek

hozzászólások


BiP
(nagyúr)

Pedig de. Régen minden szebb volt, pont. :)

Egyszerűen megöregedtünk, a világ meg közben megváltozott, ami nekünk már szokatlan, és nem tudjuk tartani a lépést az új generációk igényeivel.
Kevesebb időnk van játszani, ezért szeretnénk megválogatni, hogy mivel (régen mindegy volt, hiszen tiniként annyi időnk volt, mint a tenger), szóval finnyásabbak is lettünk, és már annyi kedvünk sincs játszani, ezért inkább fanyalgunk, hogy régen minden szebb volt. (hiszen akkor szerettünk, és tudtunk játszani). Ma meg pénzünk van rá, időnk nincs :) Abszurd.

Lényeg a lényeg, valóban változtak az épp aktuális mainstream játékok, de ez a játékostársadalom kibővülésével, és ezáltal az igények változásával karöltve módosult.
A jó az egészben, hogy aki a régi stílusú játékoknál szeretne maradni, most is megtalálhatja a magának tetszőt (sok példa volt is említve a fórumban), csak épp nem az agyonhype-olt, agyonmarketingelt AAA címek között kell keresgélnie.

(#145) szupermacs: Mobilról voltam, nem tudtam kifejteni:
Igen, ez vele a gond. De ettől még érdemes lett volna megemlíteni a cikkben. 1 azért, mert +1 dolog, ami miatt lehet panaszkodni, hiszen előre fizetsz, úgy, hogy még kész sincs a játék.
2 azért, mert mégiscsak egy új jelenség, a közösségi finanszírozás megtestesülése a játékiparban.
3 azért, mert érdekes a modell. Hogy a DLC-khez hasonlóan milyen extrákat kapsz, ha többel támogatsz.
4 azért, mert ahogy ennek is, két oldala van, az elméleti hátrányok mellett előnye is van, hiszen hamarabb betekintést kaphatsz a játékba, az előrendelők támogatók kielégíthetik kíváncsiságukat, kiváltságosnak érezhetik magukat, extrákhoz juthatnak hozzá, részt vehetnek a fejlesztésben/tesztelésben. stb.


ldave
(félisten)
Blog

Nem érted a logikát. Mivel azok régi játékok, így a QTE is jobb bennük, mint a mostani játékokban, amik alapra szarok.


hcl
(félisten)
Blog

Pályák közti átvezetőet ne hasonlítsunk az éles jáékmenethez :)
Meg most akkor azért igényel a gém erőművet, hogy ugyanazt tudja, mint egy 20 évvel ezelőtti 2D-s játék? Ez se fejlődés.


szupermacs
(veterán)
Blog

DC Injustice. Vannak minijátékok amik mind QTE-ből állnak. Én rosszul vagyok ettől. De a Ninja Blade szinte teljes egészében ilyen.


dabadab
(titán)
Blog

"Pályák közti átvezetőet ne hasonlítsunk az éles jáékmenethez"

Ja, hogy te már kimaradtál a Creaturesből :) A Creatures alapvetően egy platformer volt, amiben voltak időnként olyan részek, amik arról szóltak, hogy idpben meg kellett menteni egy másik kedves, szőrös lényt, akit mindenféle válogatott véres módon akarnak kivégezni, ez is teljes mértékben a játékmenet része volt (aztán ez annyira tetszett a népnek, hogy a Creatures 2 már csak ilyenekből állt).


Döglött Róka
(veterán)

A magad neveben beszelj. Commodoreon jatszottam eloszor 27 eve, megis tudom tartani a lepest a mai jatekokkal es nem rinyalok (nem erzem magam nyuggernek, se nagy oregnek, hanyok a korral valo kerkedestol)


hcl
(félisten)
Blog

Nem maradtam ki, csak már régen volt nekem :) C64-en jjátszottuk.


BiP
(nagyúr)

A megfelelő sorokba nem tettem irónia táblát, sorry.

Én nem mondtam, hogy mindenki, akivel C64-en kezdtünk játszani, nyugger lett (ez nem tudom, honnan jött, ahogy a korral való kérkedést sem tudom értelmezni, ilyenről nem volt szó. A kor amúgysem érdem, csak egy állapot, egy adat a személyi igazolványon, semmit több.),
és én sem rinyálok, csak próbálom értelmezni az eredeti írást, és feltételezni egy mögöttes okot a cikkbeli panaszkodásra, no meg kis görbe tükröt állítani az írás és a Cifu-féle okfejtésbeli ellentétre.

De azt is el kell fogadni, hogy legtöbbünknek változott annyit az élete, hogy kevesebb idő jut játékra, ill. bár fura ezt kimondani, meg kellően demagóg, hogy belenőttünk a nosztalgiázós (régen minden jobb volt) korba, ezért adódhat, hogy sokan már nem úgy élvezik a mai játékokat, mint régen. Meg ugye mindig van mire panaszkodni, mert tudjuk, hogy panaszkodni jó :) - és ebben mi magyarok, különösen nagy rutinnal rendelkezünk.

Nekem a mai játékok játékmenetével semmi bajom, élvezem én is, a fejlettebb látványvilág engem bőven kárpótol.

Akinek meg ma is van elegendő ideje játszani, (pl. ezek szerint Neked), azokat meg irigyeljük, mert a vágy attól még bennünk is megvan.

[ Szerkesztve ]


Döglött Róka
(veterán)

Tenyleg kellett volna a jeloles mert nem jott at a szarkazmus, bocs:)

Nekem sincs idom ra, csak neha szakitok ra nem is szivesen mert. mar uj es sokkal dragabb hobbit talaltam magamnak (vilagga menni:D), de valahova egy XBone be fog ferni mert kell, hogy teljes erteku gyerek maradhassak.

En utalok nosztalgiazni, nagyon jol tudom melyik jatek milyen volt, hol csalt. En inkabb belemerultem egy cimbe es mai napig igy teszek, szeretem kiismerni (nem robot modjara kimaxolni).

Ezt a kiralyi tobbesszamot nem ertem, nem lesz attol nagyobb igazsag a mondandodban, hogy ismeret nelkul altalanositasz. Innen szedem a korral valo kerkedest, egyszeruen az egesz mondando rohadt mod nagykepu lesz a tobbesszamtol. Arrol irj, te mit csinalsz es hogyan eled meg az egeszet, ne tippelj.


szupermacs
(veterán)
Blog

Én is szeretem a mostani játékokat, de már törhetem a fejem, hogy ha megveszem a Mass Effect Trilogyt, akkor melyik DLC-re kell még költenem, hogy teljes legyen a játékélmény, hogy teljes legyen számomra majd a történet. És ez az ami nem jön be.
Arról már nem is beszélek, hogy 3-4 évente kellene fejlesztenem gépet, mert nem futnak el lassan az újabb játékok. AC3 már elég nyögvenyelős a gépemen.
A másik, hogy a régi kedvencemből (Baldur's Gate 1-2 és Icewind Dale) megjelent az Enhanced Edition, amiért szintén fizetnem kellene, pedig pár éve sikerült beszereznem a komplett szériát eredetiben. Adhatnák a nagyobb felbontást patchbe csomagolva, vagy valahogy regisztrálhatóvá tenni az eredeti változatokat, hogy hozzáférjen mindenki aki már rendelkezik vele. Az új küldetések nem tudom, hogy mennyire érnének meg nekem több ezer forintot.


sad_Vamp
(őstag)

Nagy fíling a ME trilogy, de jogtisztán szerintem nem kis átb@#>s.
A 2esnek a kb a 1/3ada DLC a 3as meg 1 rakás trágya lenne DLC-k nélkül.

Azt inkább nem is mondom hogy:

ME1: Akció RPG
ME2: Akció (RPG)
ME3: Akció, sok beszélgetéssel-már ha van kedved hozzá


Cifu
(félisten)
Blog

Arról már nem is beszélek, hogy 3-4 évente kellene fejlesztenem gépet, mert nem futnak el lassan az újabb játékok.

Anno szerinted mi volt? Az Amiga 500 1987-ben jelent meg, utódja, az Amiga 1200 1992-ben, vagyis 5 évig "élt" (nem teljesen, hiszen volt 500+ is, de most ebbe ne menjünk bele). Már az 1990-es években is 3-4 évente cserélni kellett a gépünket, ha a legújabb játékokkal akartunk játszani. Mert először a 16MB RAM volt kevés, aztán a Pentium 100 volt már harmatos, aztán már kellett a 3Dfx Voodoo a játékhoz és így tovább.

A másik, hogy a régi kedvencemből (Baldur's Gate 1-2 és Icewind Dale) megjelent az Enhanced Edition, amiért szintén fizetnem kellene, pedig pár éve sikerült beszereznem a komplett szériát eredetiben

Az EE-n szerinted nem dolgoztak semmit? Én nemrég a Homeworld Remastered-et vettem meg, és nem bántam meg, hiába volt meg a sima HW1/Cataclyst/2 anno. Azért dolgoztak a fejlesztők, hogy jobb grafikát és modern lehetőségeket nyújtsanak, nem várhatom el, hogy ezt ingyen megtegyék.

Egyébként ez olyasmi, mint a cikkben említett GOTY verziók esete. Megvetted az eredeti Tomb Raider-t? Semmi gond, egy évre rá megvehetted újra, négy plusz pályával, Tomb Raider: Unfinished Business néven vehetted meg újra.

Mert régen minden jobb volt.... :DDD


szupermacs
(veterán)
Blog

Azért is hoztam fel a régi játékokat, mert inkább elkezdtem mostanában beszerezni azokat, amik kimaradtak nekem. 2010-ben vettem egy új videókártyát amin elfutott szinte minden akkoriban. Úgy érzem már nem akarok költeni az új játékok miatt. A régiekből is sokat kell pótolnom. A legutóbbi a 2 hete beszerzett Morrowind GOTY volt. Inkább leülök egy ilyen elé 3K-ért, minthogy vegyek új procit és alaplapot és ramot meg tápot a gépembe, hogy 13K-t kifizessek egy újonnan megjelent játékra, amihez jönnek majd a DLC-k.

Az, hogy mennyit dolgoztak a fejlesztők egy régi játék felbontásával nem nagyon hat meg, ha vannak modok amikkel el lehet érni, csak bele kell nyúlni a játékba. Ilyen szempontból a régi kedvenceimet modoltam, de ha megnézzük a HoMM3 új kiadását az is egy vicc szintjén mozog szerintem.

Én ezért nem adok ki 5K-t. Inkább maradok az ingyenes modnál. Főleg úgy, hogy az 1.0-s változatot adták ki az összes hibájával együtt.
De mivel mondtam, hogy nem szeretek játékot modolni, sokszor visszatérek az eredetihez, mert szeretem teljesen tisztán az alap játékot látni ahogy a készítők azt megcsinálták. De azért kíváncsi lettem volna a fentebb említett játékokra.
Sokszor a fejlesztők fölöslegesen dolgoznak nagyon sokat olyan dolgokon, amiket megvásárolhatnának olcsón a modderektől és beletehetnék a játékba. Akár utólag is patch formájában. Vagy ez nem tetszik nekik? Sajnálom. Azt hittem a vásárló az elsődleges akit ki kell szolgálni. Elég a HoMM3 HD értékeléseit megnézni Steamen.

És remélem már nem jön ki azért a Morrowindhez új DLC miután megvettem a GOTY-t. :DDD


BiP
(nagyúr)

Visszaemlékezni jó dolog, jó felidézni azokat az élményeket. Ha nosztalgia alatt azt érted, hogy az idő megszépíti a dolgokat, minden rózsaszín lesz, na, az tényleg nem reális, mert ha az ember visszaemlékszik, akkor az sem volt maga a kánaán, legyünk reálisak.
És persze minden generációnak megvan a maga hőskora, és mit ad Isten, ez mindenkinek a saját gyerek/tinédzser korára esik. Micsoda véletlen :)

"Arrol irj, te mit csinalsz es hogyan eled meg az egeszet, ne tippelj."
Jó, akkor vedd úgy, hogy egyes számban írtam mindent, ha úgy jobban tetszik. Én ezt élem meg, ezeket tapasztalom.
Azért bátorkodtam többes számot írni, mert nem csukott szemmel élek, látom, hogy a kortársaim (értsd: osztálytársak, évfolyamtársak, barátok, stb.stb) is hasonló cipőben vannak. Akikkel anno éjszakákon át gémeltünk, azok is felnőttek szépen (itt most nem a játékból kinövést értem, a férfi belül mindig játékos marad), hanem mégiscsak elszaladt mellettünk 1-2 évtized, így mások lettek a prioritások, sűrűbb az élet, és egyszerűen nincs annyi szabadidő a játékra. Mindössze ténymegállapítás volt.
SEMMI nagyképűség, (korral való) kérkedés nem volt a mondandómban, én nem tudom, hol láttál Te bele ilyet, nem volt bennem szándék ennek még a látszatára sem.
Egyszerű ténymegállapítás arról, hogy ahogy a cikk is írja, (csak nem ilyen módon vonja le a konklúziót), hogy ahogy megváltozott az élet a játékiparban az elmúlt évtizedekben, úgy megváltozott a saját életünk (életem) is, és a kettő együttes hatásaként születhetnek az ilyen ("régen minden jobb volt") tartalmú cikkek.


Cifu
(félisten)
Blog

És persze minden generációnak megvan a maga hőskora, és mit ad Isten, ez mindenkinek a saját gyerek/tinédzser korára esik. Micsoda véletlen

Pontosan. :)

Ez pedig így is van jól.

Egyszerű ténymegállapítás arról, hogy ahogy a cikk is írja, (csak nem ilyen módon vonja le a konklúziót), hogy ahogy megváltozott az élet a játékiparban az elmúlt évtizedekben, úgy megváltozott a saját életünk (életem) is, és a kettő együttes hatásaként születhetnek az ilyen ("régen minden jobb volt") tartalmú cikkek.

Én most elkezdtem egy ellen-posztot írni, ahol megpróbálom kivesézni a felhozott indokokat és rámutatni a hibás koncepcióra, amit itt olvashattunk.

Az, hogy változik a világ, természetes. De semmiképpen nem indok arra, hogy ezért a játékipart tegyük felelőssé, és állítsuk be ördögnek...


kwzatz
(őstag)

"Aki meg a kontroller miatt nyig es jon a szokasos azzal "nem lehet loni""
Lehet vele lőni, csak sz*r. :D Próbáltam, és fél óra után minden bajom volt, mert kb. tizedannyira reszponzív, mint a jól bevált billentyűzet+egér kombináció, soha nem érzem úgy, hogy pontosan az és olyan sebességgel történik, ahogy annak kellene. Szóval nekem pl. nem élmény, és nem csak a kompetitív jelleg hiányából, hanem mert egyszerűen irritál, single playerben is.
Az FPS korszak hanyatlása (illetve átalakulása abba az irányba, ahol ma tartunk) valóban a háborús FPS-eknek köszönhető, mint a CoD, vagy még előtte a Medal of Honor volt (annak ellenére, hogy nagyon jó játékok). De az utóbbi években is jelent meg klasszikus jellegű, hentelős cucc, mint Toxikk, Shadow Warrior, Serious Sam 3 stb., és elvileg egész jól is sikerültek, anyagilag annyira mégsem értek el semmit (én sem próbáltam egyiket sem eddig). Félő, hogy ez már így is marad. (nekem a Prey volt még az, ami szerintem méltatlanul alulértékelt, nagyon jól szórakoztam vele)


Döglött Róka
(veterán)

Egerrel fel ora utan tudtal jatszani? Nem. Aki az ellenkezojet allitja, hazudik;) Itt pusztan arrol van szo hogy hajlando vagy kiprobalni valamit rendesen vagy eldobod fel ora utan magadat atverve hogy ez bizony fos.


kwzatz
(őstag)

"És persze minden generációnak megvan a maga hőskora, és mit ad Isten, ez mindenkinek a saját gyerek/tinédzser korára esik. Micsoda véletlen :)"

Igen, ez teljesen független dolog a játékoktól (filmektől, zenétől), mindenben megfigyelhető. Nem véletlen a "bezzeg az én időmben" kijelentés, ennek elég összetett, mély okai vannak, de ez már jóval túlmutat a topic témáján. :)


kwzatz
(őstag)

A kontrollert, mint eszközt a Super Meat Boy lelkes rajongójaként szeretem. :) De FPS-ekben egyszerűen... alsóbbrendű. Nem annyira, mint amilyen mondjuk RTS-ben lenne, de na. :) PC-n játszok, szóval így persze nem is lenne értelme kontrollerrel FPS-eznem, csak próbáltam már néhányszor másnál konzolon. Elhiszem, hogy azt is lehet egy viszonylag magas szinten/élvezetesen művelni nagyobb időráfordítással, csak saját szemszögemből nézve nem látom semmi értelmét.

[ Szerkesztve ]


Döglött Róka
(veterán)

PC-n persze hogy nem, bar lattam par elvetemultet ott is es nem voltak rosszak. Teljesen mas jatekstilust igenyel jobban kell mozogni, figyelni a hangokra. En soha nem voltam hajlando periferiara kolteni sokat ezert szerettem ki a PC-bol mert volt egy idoszak amikor bejottek a hiperpreciz egerek es csak pislogtam, foleg az emlitett haborus fps-eknel.:)

üzenetek