Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


kwzatz
(őstag)

Tehát összefoglalva a gondolataidat: Zavar és idegesítő a QTE, mert figyelni kell, hogy mikor melyik gombot kell lenyomni, ennek ellenére nem nehéz; egy "interaktív moziban", ahol szinte minden 5. percben van, ott nem gond, mert hát az olyannak készült, de ha pont annyi van benne, mint amennyi a 2013-as Tomb Raiderben, amivel esetleg némi változatosságot próbáltak belecsempészni (vagy azokat a játékosokat próbálták egy interaktívabb környezetbe helyezni, akik simán továbbnyomják az átvezetőket - mert ilyen is van) akkor rossz. Igen, ilyen igényeknek nehéz megfelelni. :D De tény, hogy nem tetszhet mindenkinek, ez rendben is van, úgyhogy nem szívom tovább a véred emiatt, tiszteletben tartom. :)


kwzatz
(őstag)

Igen, szerintem is ez a rosszabb fajta "gombnyomogatás". De pl. ezek sem tántorítanak el attól, hogy 10/10-zel véleményezzem az első két Arkham game-et. :)


MASSlag
(tag)

+1 engem is ezért idegesít. Egy játékban több kreativitást várnék az interaktivitásra, (vagy dolgoztasson meg jobban, ha nem olyan érdekesek a videók), de elfogadom, van ilyen stílus. Az nem tetszik, hogy azokat az elemeket vették ki, amiért szerettem az előző játékokat. Ha Lara Croft: Survival lett volna a neve, lehet nem lenne ilyen bajom.

Vannak olyanok amik tetszettek, de nem klasszikus QTE-k. Pl a Mass Effect 2 paragon/renegade cselekményei (mondjuk az is egy elég szájbarágós dolog), ott azért villogott a logó, mert gyorsan döntést kellett hozni. Vagy a witcher 2;3-ban, hogy a fontos döntésekre limitált időd van (még jobb lett volna, ha ki sem jelzi, hogy mennyi, és nekem kell felismerni a helyzetet)
szerintem nem kell off, mert a játékok egyszerűsödéséről beszélünk, amiről a cikk is

[ Szerkesztve ]


KubanitoS
(veterán)

Sziasztok!

Ez a "régen minden jobb volt" dolog eléggé nosztalgikus kifejezés. Esetünkben, mint gémerek jelentheti a gyerekkorunkat és az akkori számunkra emlékezetes játékokat, amelyek egyből beugranak, ha mostanság valami különösen rossz játék akad a kezünk közé. Én is emlékszem azokra az időkre, amikor a helyi gimnáziumban 9-10 évesként számtech tanfolyamra jártam és az egész foglalkozás fő attrakciója az volt, amikor egy órát LANozhattunk közösen a többi gyerekkel. Ez a Red Alert 1, Doom 2 és a Heretic időszaka volt és gyerekkorom kockulós részéből bizony a mai napig a legemlékezetesebb emlékem. Most is érzem a számtech terem illatát...

Azonban az, hogy felelevenítünk egy-egy valóban kiváló és emlékezetes játékot, játékélményt még nem jelenti azt, hogy az összes játék jó volt. Bizony akkor is voltak kritikán aluli alkotások, amelyekre ma nem is emlékszünk. Ebből kifolyólag a cikk legnagyobb hibája valóban az általánosítás és talán van benne nem is kevés személyes rossz tapasztalat is.

Én azt mondom a jelenlegi helyzet jobb, mint régen volt. Most sokkal összetettebb, komolyabb és szebb játékokkal játszhatunk. A digitális boltokkal, kliensekkel kényelmesebbé vált a vásárlás és maga a játék is. Persze most is megpróbálnak lehúzni a sok DLC-vel, Season Pass-szal meg a többivel, de ezek közül egyik sem kötelező tétel, a vásárlásról a vásárló dönthet szabad akaratából.

Szerintem mindössze annyi a titka az egésznek, hogy szemfülesnek kell lenni, nem bedőlni a marketingnek és megvenni minden szemetet akár a megjelenés napján. Kiváló játékok valóban léteznek, csak észre kell venni őket.


Vistaboy
(veterán)
Blog

Igazából a QTE egyetlen dolog miatt tud zavaró lenni PC-n, de akkor nagyon: ha kimondottan gamepad-hez tervezik. Márpedig a QTE a konzolos játékok sajátja, melyet egy XBOX kontrollerrel baromi könnyű megcsinálni, ha az ember megszokta a kezelését. Viszont PC-n, egérrel és billentyűzettel játszva ilyenkor meglehetősen nehéz időben reagálni és egyből a megfelelő gombot nyomni.

Persze ez attól is függ, mennyire vették figyelembe a készítők azokat, akik PC-n játszanak. Például a 2013-as Tomb Raider esetén megjelenés után azért volt vele nagyon nehéz játszani PC-n, mert a gombok helyett a cselekvés ikonjai tűntek fel, ezért sokszor azt sem tudtad elsőre, melyiket jelzi. Utána egy patch-ben ezt javították és most már végig lehet vinni billentyűzettel is, de akkor sokan - köztük én is - szidtuk a készítők felmenőit, amiért ezt erőltetik.

A másik eset, amikor nyomkodni kell egy gombot, mint a félőrült - ládák és ajtók nyitása -, ennek sem látom értelmét, mert szimplán megtehették volna, hogy csak nyomva kelljen azt tartani. Ehelyett tegyük tönkre a billentyűzetet, csak hogy "interaktív cselekmény"-érzésünk legyen?

Tudom, hogy sokkal többen vannak itt olyanok, akik megszokták már a gamepad használatát és PC-n is azzal játszanak. De annak, aki erre képtelen - én is többször próbáltam már megszokni, de egyszerűen nem megy, nem áll rá a kezem -, igenis idegesítőek ezek a QTE-k. Persze ez ismét saját vélemény, ne tessék megkövezni érte. :)


Csapoati
(nagyúr)
Blog

A másik eset, amikor nyomkodni kell egy gombot, mint a félőrült - ládák és ajtók nyitása -, ennek sem látom értelmét, mert szimplán megtehették volna, hogy csak nyomva kelljen azt tartani. Ehelyett tegyük tönkre a billentyűzetet, csak hogy "interaktív cselekmény"-érzésünk legyen?

Izé, Summer illetve Winter Olympics? :U


gbors
(nagyúr)
Blog

No valld be, Neked hány Quickshot 2 szárad a lelkeden ezek miatt? :D
(nekem 2, ha jól emlékszem)


A`rpi
(addikt)

"tegyük tönkre a billentyűzetet"

Ha annyira félted a klavi-dat, használj szkriptet. :D


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Az nem, de billentyűzetek igen. :D Joystickokat inkább a tévéjáték zabált, volt olyan nap, amikor többen játszottunk vele és mindkettőnek annyi lett. :D


kwzatz
(őstag)

Értem. Én nem a megjelenés idején játszottam vele (egér+billentyűzet kombóval), lehet hogy ezért nem tűnt fel a probléma.


Vistaboy
(veterán)
Blog

EA Battlefront Season Pass Angry Rant!

Mindenkinek ajánlom, világosan elmagyarázza a mostani helyzetet, vagyis hogy addig, amíg az idióta játékosok olyanokért képesek fizetni 10 eurót, mint két animáció és pár ingame item, valamint újabb 50 eurót egy olyan Season Passért, amiről azt sem tudják még, mi lesz benne... nos, addig nem is fog változni semmi.

Nem szabad előrendelni, nem szabad drága kiadásokat venni, valamint különösen nem szabad olyan tartalomért fizetni, amiről azt sem tudod, mi lesz benne.


Döglött Róka
(veterán)

"Nem szabad előrendelni, nem szabad drága kiadásokat venni, valamint különösen nem szabad olyan tartalomért fizetni, amiről azt sem tudod, mi lesz benne." - A limited edition gyujtemenyedet latva kisse kepmutato ez a kijelentes:D


Vistaboy
(veterán)
Blog

Mégis, honnan veszed, hogy Limited Edition gyűjteményem van? :F

Attól, mert akad pár olyan is, ami eltér kicsit az alapkiadástól, még egyik sem 30-40K-ba kerülő CE, mint amik most mennek. Amikor azokat vettem, még 15K környékén adták a gyűjtői kiadásokat, manapság már ennyibe kerülnek az alapverziók.

Pont ez a lényeg, hogy régebben megérte fizetni pár extra kiadásért, mert normálisabbak voltak maguk a játékok. De manapság már egyre kevésbé. Erre céloztam fentebb és a cikkben is.

[ Szerkesztve ]


ldave
(félisten)
Blog

Kettős dolog ez, ha nem vennék meg az emberek ezeket a season pass és hasonló dolgokat, akkor a kiadók se ebbe az irányba mennének. Nem tudom mi az oka annak, hogy a játékos társadalom egy része (és a trend alapján ez jelentős része) gond nélkül befekszik ennek a megoldásnak.

Lehet ezt jól is csinálni, példának ott van a Nintendo és mondjuk a Mario Kart 8. Amikor megjelent a játék, 90%-ban hozta a korábbi részek tartalmát, a balloon battle módon leszámítva ugyanannyi pálya volt benne, mint a korábbi részekben. És erre jött rá a season pass / dlc csomag, ami hozzáadott a játékhoz még 8-8 új pályát. Vagy ott van a Splatoon, ami picit tényleg szegényes csomag volt megjelenésekor, de azóta ingyenesen bővül a játék, majdnemhogy heti szinten jön vagy egy új fegyver vagy pálya.


KubanitoS
(veterán)

Nem tudom mi az oka annak, hogy a játékos társadalom egy része (és a trend alapján ez jelentős része) gond nélkül befekszik ennek a megoldásnak.

Szerintem nem olyan bonyolult ez. A termék neve alapból elad mindent sajnos. Ha a dobozra rá van írva, hogy Star Wars, Need for Speed, Call of Duty, akkor már garantált a siker. Hogy mögötte mi van, az már nem számít, na meg az a plusz 50 euro sem egy nagy kiadás tőlünk nyugatabbra.

[ Szerkesztve ]


ldave
(félisten)
Blog

Lehet hogy reálértékben kevesebb ott 50$, de a ként fenti videón két amerikai srác emeli fel ezen a hangját, szóval azért ott is zavarja a játékosok egy részt ez a dolog, nem csak nekünk fáj, hogy kétszer annyiba kerül idén egy játék, mint pár éve volt.


Döglött Róka
(veterán)

Meg mindig aranyos, hogy egyesek azt hiszik hogy a hires nyugaton kolbaszbol van a kerites:)


Kisgépkezelő
(senior tag)

Mi baj van azzal, hogy valaki komoly pénzeket fizet ki pár hülyeségért? Tulajdonképpen ezzel mindenki nyer. A hülyegyerek kap valami exkluzívat, a kiadó/fejlesztő megtömheti a zsebét, én meg örülök, mert jön a folytatás.
Free to play játékban is mindig szétalázzák azt a pár embert, aki bármilyen (nem pay to win) csecsebecsét, extra tartalmat vesz. Pedig tulajdonképpen hálás lehet nekik az ember, mert ők finanszírozzák, hogy mi ingyen játsszunk.


KubanitoS
(veterán)

Ezt most úgy mondod, mintha körülbelül autókról, házakról, vagy egyéb jelentős kiadásról beszéltem volna mindennapos tételként. Pedig nem. Mindössze annyit mondtam, hogy más helyeken nem 80 ezres minimálbér mellett van lehetőség 15-20 ezer forintos játékokat venni, a season passokat nem is említve.

üzenetek