üzenetek

hozzászólások


huskydog17
(addikt)
Blog

Sok jó hozzászólás született ehhez a cikkhez. Én is úgy gondolom, hogy a cikkíró a játékipar csak egy kis apró szeletét mutatta meg az olvasónak. Az hozzátartozik a képlethez, hogy a játékos is változik, akár gyökeres, 180 fokos fordulatot vehet néhány év alatt az ember ízlése és igényei.

Ahogy azt már többen is mondták, a legnagyobb butaság a cikkben, ahol én is fogtam a fejem, az a warez. Itt más számtalanszor bebizonyította sok stúdió, hogy ez egy oltári nagy baromság, ugyanis ha jó a játék, akkor veszik az emberek, mint a cukrot. Na persze nagyon sok játékos igénytelen, így a sz*rt is megveszi, de az alacsony eladási számot SOHA nem a warezban kell keresni! Hogy lehet az, hogy egy új, ismeretlen fejlesztő stúdió mindössze 24 óra alatt profitot termel egy olyan PC exkluzív játékból, ami csak 4-5 órára köti le az embert?

Itt pedig el is érkeztünk ahhoz a dologhoz, amit illet volna megemlíteni a cikkben: az indie, azaz a független fejlesztők. Ahogy azt már korábban is említették előttem, ma az indie stúdiók virágkorát éljük. Ha az ember ötletes, kreatív és igazán jó minőségű, valódi játékot akar, akkor messziről el kell kerülni a nagy stúdiókat és a jól bejáratott AAA címeket, mert azok csak rókabőrök, újat nem fognak mutatni. Helyettük az indie címek felé kell kacsintani, ahol számos zseniális remekmű található, olyanok, melyek minden AAA a porba döngölnek.

Az FPS témában például én csak röhögök azokon, akik minden évben megveszik súlyos pénzekért az agyon hypeolt franchise-ok újabb epizódját, ami csak egy új skin a bejáratott játéksémára. Ezek nagy része ráadásul kritikán aluli, végtelenül pocsék és trehány PC portot kap, így ezeket semmi értelme megvenni, de vannak még mazochisták a világon (bár ez nem csak FPS-re igaz). ;]

Sajnos a médiában is szinte kizárólag csak a nagy nevekről lehet hallani/olvasni, ami nagyon szomorú, mert pont ott nincs kiemelkedő alkotás. Én például egy régi PC-s motoros vagyok, ahogy a cikk írója, úgy én is imádtam a régi Tomb Raider és FPS címeket, de a mai AAA felhozatal nagyon messziről elkerülöm. Na jó a 2013-mas TR-t megvettem, amikor lement 5 euróra az ára és annak ellenére, hogy semmi köze a TR franchise-hoz nagyon élveztem a játékot, mert nagyon jó történetet raktak bele, csak nem TR nevet kellett volna odarakni, de ugye így lehet eladni az új, legfőképp konzolon nevelkedett játékosoknak.
FPS téren pedig messziről elkerülöm a BF és COD nevű szennyeket, mert ezek már nem FPS játékok, hanem interaktív filmek (QTE must die!). Valódi, old-school FPS-t ma már csak a Croteam és a FWH tud készíteni, ők minden dicséretet megérdemelnek és számomra ők alkotják a legjobb modern FPS-eket.
Számomra például egy Hard Reset vagy Shadow Warrior 1000-szer többet ér, mint az összes BF és COD együttvéve.

Új ötleteket is indie téren találni: ott a The Forest című remek alkotás, ami még mindig fejlesztés alatt áll, de már most kenterbe ver sok-sok AAA címet. Ott van még példának a The Talos Principle, ami minden idők egyik legzseniálisabb alkotása, egy olyan remekmű, amit nagy stúdiónál soha nem fogsz látni és néhány évente csak egyszer születik. A Croteam (is) nevetségessé tette a nagy stúdiókat.

Sokunk egyik nagy kedvence volt a Dungeon Keeper franchise. Az EA - a Bullfrog felvásárlását követően - halálra ítélte a nevet. Egy indie stúdió azonban inkább felélesztette (War for the Overworld) kiváló minőségben.

És ekkor még nem beszéltünk arról, hogy az indie stúdiók nem olyan pénzéhesek, mint a nagyok, nem néznek totál hülyének, nem hazudoznak, mint a vízfolyás és nem akarnak egymillió DLC-t lenyomni a torkodon.

Szóval a cikk írójának röviden, tömören azt tudom javasolni, hogy messziről kerülje el a nagy stúdiók AAA címeit, mert a tendencia csak rosszabbodni fog.

[ Szerkesztve ]

üzenetek