[Re:] [Jhonny06:] "Négy téligumi még mindig olcsóbb, mint egy temetés" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tikakukac
(titán)

De tapad!!!44nééégy! Érzem! ;]

Zseni figurák vannak a világon. Csak ezt 4 fal között kéne letolni, nem az úton. Otthon felőlem mindenki olyan bolond, amennyire akar.


kemotox
(addikt)
Blog

Jajj akkor ugyan miért írtad? Magyarázkodás szagot érzek


Depression
(veterán)
Blog

Az M3-mat nem bántani, teljesen élvezhető útlvonal, a sokkal kevesebb használat miatt talán csak az M1, ami szintben felér vele. Ha egy mezei autóval szerinted sz@r, akkor ott már képzeletbeli problémák is közrejátszanak.


bambano
(titán)
Blog

ezt fejtsd ki bővebben, mert nem értem.
m1-et sokkal kevesebben használják, mint az m3-at?

ettől függetlenül az m3-on van néhány olyan kátyú, ami astrával is kiveri a gerinced. ez nem képzeletbeli probléma, ez tervezési tévedés.


Tikakukac
(titán)

Mostanság sajnos többet kell ingáznom haza Pestről, mint akarok. Élvezhető khm, igen. Ha a cseheknél lévő dédfater által lerakott darabos pályára gondolunk, az. De az M1 az tényleg pusztulat.


orion1025
(őstag)
Blog

Te egyébként csak elvből vagy Opel fanatikus, vagy van más miértje is, hogy az egy istencsászár autó, pedig közben meg full fapad a legtöbb modell.


bambano
(titán)
Blog

két okból vagyok opel fanatikus:
- jelentős részben azért, mert nem tudok jobbat.
- másrészt attól, hogy zömében full fapad autókat adtak el, árulnak ők rendeset is.

egyébként a családban sok opel van, és elégedettek vagyunk vele. egy szempont volt még: életemben egyszer szerettem volna új autót. mire ezt az autót leharcolom, addigra olyan öreg leszek, hogy rendes autóval már közveszélyes leszek, addigra már valami szőrmekalapos nagypapás autóra kell gyűjtenem.

van egy astránk, az asszony jár vele, eléggé full fapad környéki, sose volt vele semmi baj. 20 éves lesz nemsokára (sajnos az autóról beszélek :P ). az előző autóm egy vectra, most töltötte a 15-öt, nekem az volt a tökéletes autó annak ellenére is, hogy volt egy-két kisebb hibája. megbízható volt, lehetett úgy használni, hogy évente egyszer belöktem a márkaszervizbe, hogy csináljanak meg rajta mindent, utána egy évig ment hiba nélkül. élveztem vele minden kilométert.

a mostani autómat úgy vettem, hogy bejártam a környékbeli kereskedések zömét. mercit nem veszek két okból: annyi pénzem nincs, és nem vagyok még elég öreg hozzá. bmw-t meg audit nem veszek két okból: annyi pénzem nincs, és nem szeretném, hogy "abba" a kasztba asszociáljanak. különben is a bmw-k megbízhatósága jelenleg a béka segge alatt van a bánya mélyén. toyotát néztem, hát az borzalmas, ahogy kinéznek, nincs bennük rendes motor, helykínálat nulla, és külön rühellem, ha bemegyek egy szalonba és fél óra alatt a visszaköszönésig se jutnak el. fordot néztem, a fiesta meg a fóka nekem kicsi, a mondeóban elférnék, de az is elég fapadosan nézett ki a vectra után, meg nem is tetszett a kínálat. a mustang, a fóka rs meg a kia stinger az tetszene, csak ahhoz még bőven kellett volna örökölnöm... fóccvágenem volt, azt mégegyszer nem, a honda accordot már nem árul, civic meg erősen nem tetszik... néztem suzukit is, csak annak olyan őrületesen el van szállva az ára, hogy szalonig már nem mentem el.

ráadásul a mostani modellek zömét rögtön kilőttem azzal, hogy nekem az autó nyomokban hasonlítson a zsigulira. tehát nem suv, nem crossover, nem aszfaltterepjáró, nem minibusz, nem egyterű, stb. hanem szedán, lehetőleg öt ajtóval. nagyjából egy autó maradt, ami lehetett volna jó, de nem néztem meg, az a pözsó 407-es aktuális megfelelője.

úgyhogy a végére gyakorlatilag maradt az astra. csak az astrában borzasztóan zavart, hogy az az autó direkt gagyi. látszik rajta, hogy úgy van megcsinálva, hogyha átülsz az insigniába, érezd a különbséget. eredetileg nem akartam insigniát, mert nagy, nehéz dög, és nem tetszett a műszaki tartalma. úgyhogy jóóó sokáig volt az az érzésem, hogy nekem nem gyártanak autót. azután egyszercsak bedobták a gsi-t. és akkor sok idő után először volt, hogy megnéztem a specifikációt és elcsöppent a nyálam.

ha most elémraknának három autót: a vectrámat új korában, a vectrámat most, meg az insigniát, kimagaslóan az új vectra nyerne. hogy a mostani állapotú, 15 éves vectra vagy az insignia a jobb autó, az már erősen véleményes... ezek a mostani autók en-bloc rakás csavar, hogy moderálási határ alatt maradjon a szóhasználatom :)


orion1025
(őstag)
Blog

Igazából azért kérdeztem, mert említetted a csoda Bora négykerekűt. Csak halkan jegyzem meg, az egy elég kaka viszonyítási alap volt, mert a Bora egy rút öszvér, annyi bajuk van, hogy csak na. Van egy kombi a családban, mondtam az illetőnek, hogy ne vegye meg, helyette inkább Passat, hát most két év után az autó vételárát már ráverte, mert az elektronika is nyűgös, a turbó is, meg a csövezése is, meg nem szól a lámpa csipogó ajtó nyitáskor, mert ez nem megy, meg a központi zár nem akar működni, meg az immo vinnyog hiába volt már százszor kiütve, stb... Szóval az az autó a VW megszégyenítése, akkora ipari hulladék lett.

Az Opelt egyébként valóban egy nyüstölhető jószág, volt már a családban bőven, de az összes egy fapad, kényelmetlen, kemény valami volt, főleg a 2004-es Corsa művelte ezt magas szinten, aztán már sok-sok éve az is le lett cserélve egy eco Micra brümmögőre. Ami kényelmes volt, az nagyanyám (nem röhög!) ültetett, sportosított 100 lovas kocka GSI kadettje, amiből azóta sem láttam olyan megjelenésűt azóta sem. Fekete, normális lökkösökkel, GTI csíkkal, kagyló ülésekkel, sport dobbal. Hosszú évekig nála volt, folyamatosan meg akarták tőle venni, és mikor eladásra került, két osztrák vitte el versenygépnek átalakítani, mert abból a motorból ami benne duruzsolt, szinte nem is volt már akkoriban sem. Na ez az egy Opel volt az, amire azt mondom komfortos volt.


bambano
(titán)
Blog

a borával az volt a fő bajom, hogy sokat zabált, de legalább nem ment, és baromira sokat hordtam szervizbe.
ha az én autóm lett volna (céges volt, kiterjesztett garanciával), fél év után felgyújtom és belököm egy szakadékba. 1.6 fsi motor volt benne, papíron 105 lóval. az az egy dolog mentette nálam, hogy bármi baja volt, vagy levertem a garit a szervizen, vagy kaptam egy méretes átutalásos számlát, amit elegánsan beejtettem a titkárnéninek, és a többit intézte a pénzügy. meg benzinkártyás volt... azt a költséget én ki nem fizettem volna, ha gyalog járok se.

a maga módján elegáns autó volt, kicsit konzervatív felfogásban, a belseje nem volt rossz, szerintem kényelmes is volt. csak amikor eljöttem abból a melóból, hirtelen kellett egy autó, és akkor találtam meg a vectrát használtan a hahun, elég kedvezményes áron, és lecsaptam rá. utána volt 12 remek évünk.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Volt céges Octaviam, ott nagyon megszerettem a Skodát. Aztán cseréltek J Astrara, na az alapján soha nem kellene Opel, mindenben sokkal rosszabb volt, mint az Octavia: dög nehéz, lomha (150LE motorral, a Skoda 122LE-vel meg szinte bele nyomott az ülésbe), hangos, méretéhez képest szűk, a váltó is elég pocsék. Azt csereltek K Astrara, az már sokkal jobb volt, de még mindig nem érte el a négy évvel korábbi Octavia szintjét. Ott az infotainment rendszeresen újra bootolt, mint emlékezetes probléma. Így vettem most már saját részre Skoda Rapidot, ami alacsonyabb kategória, de a J Astrat kenterbe veri. A K-t már nem, de pár dologban jobb annál is.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

volt az opelnek egy rosszabb korszaka, én is ettem a kefét miatta, de pont mostanra másztak ki belőle.
a skodában meg vw motor van, úgyhogy nem kedvenc, pedig ahogy kinéz az octavia vagy a superb akár jó autó is lehetne... csak a skodának is állnak a tökén, hogy ne merjen olyan autót csinálni, amelyik elkannibalizálja a passatot.

"a Skoda 122LE-vel meg szinte bele nyomott az ülésbe": anno csináltak Cserkutival egy riportot, amiben elmesélte, hogy életében először vett egy leharcolt bmw-t, majd felújította. akkor mondta, hogy "a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak."

szerintem egy rendesen felszerelt k astra sokkal jobb autó, mint egy octavia. csak amikor klikkeled az extralistát, akkor nem kell a fillérek szexuális életére gondolni.

[link] az arcokat nézd az értékeléskor :)


Dave™
(nagyúr)
Blog

Tele volt extrával, lízingelt céges autó volt, szóval nem ez volt a baj. A J egyszerűen szar volt, a K meg nem volt olyan jó, mint az évekkel korábbi Octavia. Hiába az erősebb motor, ha a turbó csak 2500 körül éled fel, hiába nagy meg széles, ha belül szűkebb, és a praktikusság meg szóba sem került, a Skoda tele van rekeszekkel, az Opelben alig. Az meg nevetséges, hogy egy 6-7 milliós autóban rendszeresen rebootol a teljes infotainment.


bambano
(titán)
Blog

milyen motor volt benne?


Dave™
(nagyúr)
Blog

1.4 turbó benzines, 140LE (kevertem, a K Astra volt 150LE). Két gond volt vele teljesítmény szempontból: a nagy tömeg (1,5t), meg a rossz váltó-áttét. Ezeken a K sokat javított.


bambano
(titán)
Blog

az 1.4-es motorral csak egy gond van teljesítmény szempontjából: hogy 1.4.


Tyca
(senior tag)

Ez a 7 fokos dolog hülyeség, pl.: itt konkrétan cáfolva

Ugye novembertől márciusig ajánlják a téli gumit. Ami konkrétan rosszabb tapadású, ha nincs hó. (Jégen kb mind1, ha nincs szög a gumin.) Magyarán akkor az őszi/téli szezonban ki is veszélyezteti jobban a többiek életét? Persze a hó akármikor leeshet, akinek minden nap autóba kell ülnie az nyilván fel fogja rakatni, de szvsz akkor már a négyévszakos sokkal jobb választás, de nyárival is símán át lehet telelni, ha az ember megteheti, hogy nem ül autóba, amíg havasak az utak, ha pl. csak városban közlekedne, amit ki lehet váltani tömegközlekedéssel pár napra/ hétre.


8th
(addikt)
Blog

Jégen kb mind1, ha nincs szög a gumin.

Öhöm... [link]


Tyca
(senior tag)

ok, akkor a koripályán a téli gumi nyer, tévedtem, de oda inkább korit húzok

(msot nézem, hogy elég régi a videó, a mostani négyévszakosak sokkal jobbak lehetnek)

[ Szerkesztve ]


Dave™
(nagyúr)
Blog

A Rapidom meg 1.0, és legalább úgy gyorsul ha nem jobban, pont ennyit ér önmagában a térfogat (tömeg / lóerő és normális turbó, váltó).. Az Octavia is 1.4 volt és sokkal jobban ment. Ma már nem divat a nagy térfogat, a fogyasztást meg a kibocsátási limiteket is csak a kisebb motorokkal tudják javítani, akinek meg nem elég menjen versenypályára valami komolyabbal. Régen azért kellett az 1.8 meg 2 liter mert ennyiből tudtak kihozni.

üzenetek