[Re:] [Jhonny06:] "Négy téligumi még mindig olcsóbb, mint egy temetés" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Dave™
(nagyúr)
Blog

Négy evszakosbol elég nagy a szórás, meg mindegyik kicsit húz valamerre, ez nyári irányba. Amúgy nincs is jobb egy ilyen tesztre mint egy hátsó kerekes BMW...


orion1025
(őstag)
Blog

Bizony. A kis Lupo is durva szerkezet, pedig kb egy Polski kalibernek felel meg. Igaz ezek a pörgetett motorok nem fognak addig elmenni, mint egy "túlméretezett" korai megoldás.


Saccco
(nagyúr)
Blog

Inkább belehajtok még 300-at az 1.9PD Octaviámba. :DDD


Dave™
(nagyúr)
Blog

Nem muszáj ezeket sem hajtani, egyedül autópályán megyek vele 2500 fölé, és ott sem sokkal. Mondjuk nem is tekintem versenypályának, a biztonság az első, talán nem azon a 15-20 percen múlik.

Sacco: kevés dolgot utalok jobban a dizelnel. Valahogy mindig az van előttem, és mindig mehet a belső keringetés, mert máshogy elviselhetetlen. Tudom aki vezeti az nem érzi.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Vagy nem: [link]

A négyévszakos arra tökéletes, hogy az ember megnyugtassa magát, hogy nem nyárival jár télen. Semmi másra. 30°C +++ nyári melegben sokkal hamarabb ledarálod mint egy nyárigumit miközben rosszabbul tapad télen pedig messze elmaradnak egy nevesebb gyártó olcsóbb téligumijától is.

Dave™: Michelin CC-hez volt szerencsém egy focus-on. Többen az egekig magasztalták itt a fórumon, hogy micsoda egy fasza gumi, meg tesztgyőztes és az a legjobb négyévszakos, meg ez a jövő, meg fú meg há. Nos, inkább nem mondok semmit mert nem akarok senkit sem vérig sérteni. Használják egészséggel és mindig legyen náluk betétlap.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

#125


mephi666
(nagyúr)
Blog

ha rekesz kell, ott a signum :D ismerősnek az van, tetszetős megoldások vannak benne... akármerre nyúlsz, mindenhol van pár eldugott rekesz

ui: 26éves f-ünk van, voltak néha nagyobb költségek (2éve hengerfej majdnem egy 100-as), de rendszeresen karbantartva most nyáron úgy ment műszakira, hogy előtte csak egy tizenezres alvázvédőzést javasoltak... ezt és az éves olaj+szűrőcserét leszámítva idén mást nem nagyon kellett rákölteni...


Saccco
(nagyúr)
Blog

*Régi dízel. Illetve igaz a régi benzinesre is.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Az új is büdös, mindegyik. A régi benzinesek dettó, igen.


Tyca
(senior tag)

Dave™
(nagyúr)
Blog

Én másfél évig használtam Goodyear Vector 4S-t egy másfél tonnás Opel Astrán, tökéletes volt. Utánaolvastam elég sokat, így vettem Nexen Nblue 4 seasont, ami az ADAC tesztjén a legjobb 4 évszakos lett, de jégen lenyomta a referencia télit is. A 4 évszakos gumik lényege, hogy kiegyensúlyozott jó teljesítményt nyújtsanak mindenhol. Nem minden gyártó terméke van még ezen a szinten, de vannak nagyon jó darabok. Az, hogy nyáron pár százalékkal hosszabb a fékút egy vészfékezésnél (mondjuk 40 méter helyett 42) lehet akár sok is, meg elhanyagolható is. Sok faktor van, amit figyelembe kell venni: vezetési stílus, autó tömege, gumi szélessége, állapota stb. Én magabiztosan tudom, hogy számomra megfelelő ez a fenti 4 évszakos, és felesleges betétlapért kiáltanod. Óvatosan vezetek, az autó tömege 1,1 tonna és a gumik is relatíve keskenyek (ami havon előny). Ha egy kéttonnás SUV lenne alattam és idegbeteg módjára közlekednék - mint oly sokan - akkor talán másként lenne. Árnyoldala, hogy gyorsabban kopik, igen. 3-4 év után csere, de legalább mindig újszerű, nem valami töredezett meg megkeményedett gumit használ így az ember. És csak egy garnitúrát cserélsz, meg nem kell félévente gumishoz járni. Milyen nyárit és télit használsz?


8th
(addikt)
Blog

Múlt télen pontosan itt kellett hetvenes tempóról satuznom egy tolató idióta miatt aki elvétette a lehajtót. Az első pillanattól fogva keresztül tapostam a fékpedált a tűzfalon és botrányosan szarul lassult az autó. Álltam a féken álltam a dudán ha a baromarcú nem kap észbe és nem áll bele a fékbe ő is biztos, hogy összemegyünk. Nagyon jók sőt már már mesébe illőek a CC teszteredményei nos én qrvára nem ezt tapasztaltam. Nálam csúnyán leszerepelt az a gumi olyan érzésem volt mint amikor ősszel a nedves letaposott faleveles úton fékeznék. Baromi szar érzés volt pláne, hogy nem saját autóval voltam. Mínusz néhány fok volt, ilyen -4 vagy hasonló, nem volt igazán hideg és porszáraz volt az út. Se hó, sem eső, semmi. Személyes tapasztalatom alapján és soha sem vennék ilyen gumit.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Azt értem, de te ezt most extrapolálod az összes négy évszakosra, egy konkrét típus és szituáció alapján. Az új Opelre Nankang télit rakott a lízing cég (...), az alapján semmilyen télit nem szabad venni, mert egy átlag nyári is jobban tapad, mint az.

Milyen nyári és téli abroncsokat használsz?


8th
(addikt)
Blog

Pillanatnyilag saját autó híján robogózom meg a céges Hyundai furgont nyúzom ha messzebbre mennék. Azon pirelli téli van nyáron is khm... mert jó az. Mindegy, nem az én pénzem. Sajáton Conti Premium Contact nyári és Nokian wr4 téligumi volt. A conti rajta volt azzal vettem a télit én vettem rá mert abban a méretben olcsón adják és a helyi sajátosságok miatt mindenképpen kellett rá valami. Az akkor friss jogsis barátnőm is azt az autót használta és ha már egy öreg kocsiban ül ami úgy törik mint a ropi legalább ne a gumin múljon, hogy az úton tudjon maradni vagy az árokban köt ki. Fővárosban elhiszem, hogy elég a négy évszakos mert folyamatosan takarítják az utat de itt a halál faszán rendszeres jelenség az, hogy mire ideér a hókotró már egybefüggő betonkemény letaposott jég az egész út és azon kacsázik mindenki. Azt ha felszórják is napok mire lejárják annyira, hogy legalább a keréknyom leolvadjon. Ide mindenképpen kell a téli gumi. Jövőre van tervben autó vásárlás azon is nyári + téli kombó lesz. Ezen biztosan nem spórolnék.

[ Szerkesztve ]


Dave™
(nagyúr)
Blog

Négyévszakosból különböző megközelítések vannak, van amelyik közelebb van a nyárihoz, van, amelyik a télihez. A Nexené pl. a télihez van közelebb, ezért nyomta le a prémium télit jégen. Havon is jó, cserébe jobban kopik nyáron. Mivel kevesebb gumiztatás és csak egy garnitúra, szerintem ez egy jó kompromisszum, hogy 3-4 évente cserélsz egy garnitúrát, nem is beszélve arról, hogy némelyik nagyobb gyártóval ellentétben ugyanannyiért adják, mint a téli vagy nyári abroncsokat. De mindenki úgy matekozik ahogy szeretne, csak az nem jó megközelítés szerintem, hogy egy gumi alapján teljesen leírsz egy "technológiát" meg betétlapot vizionálsz.


bambano
(titán)
Blog

még jelenleg sincs olyan négyévszakos gumi, amit négyévszakosnak terveztek.
a legtöbb négyévszakos úgy készül, hogy egy téli gumi keverékét átalakítják, hogy nyáron se menjen tönkre olyan hamar. ennek az az eredménye, hogy télen egészen jó, nyáron elviselhető.

a crossclimate meg úgy készült, hogy egy nyári gumit alakítottak át úgy, hogy télre is megkapja a certifikációt. ha ránézel a mintázatára, relatíve nagy blokkok vannak benne, vízelvezető vájatokkal. látszik rajta, hogy egy sportosabb nyári mintázathoz raktak téliesebb keveréket.

ennek az az eredménye, hogy minden olyan helyzetben, ahol nagyobb blokkokra lenne szükség elvileg, ott a cc jó, sőt, gyakran veri a profi téligumikat is. ez tipikusan száraz, tiszta út, hidegben. és minden olyan helyzetben, ahol a téli mikrolamellákra lenne szükség, ott a cc elvérzik, mert olyanja nincs, alapvetően nyárigumiként viselkedik. tehát ha leesett a friss hó, akkor a cc rögtön átmegy nyárigumiba, és csúszik, mint a veszedelem.

tehát ha neked télen is, nyáron is minden körülmény között menni kell, akkor a cc nem a te gumid. ha megteheted azt, hogy lerakod az autót arra az 1-2 napra, ami a friss hó leesése és az eltakarítása között van, akkor a cc jó választás lehet.

nekünk is cc van az asszony autóján, egyrészt azért, mert az ország melegebb vidékén élünk, és nagyon ritka a hó, másrészt azért, mert az én autómon mindig van rendes téligumi, tehát azon az 1-2 napon, amikor mégis lehet hó, járunk az enyémmel.


orion1025
(őstag)
Blog

Egyébként egy apróság. Mióta a Golf alatt nyitott kati van, közel fele annyira van csak szaga.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...még jelenleg sincs olyan négyévszakos gumi, amit négyévszakosnak terveztek."

Már nem is nagyon lesz. 2024 szeptember 30-a után nem közlekedhet jármű négyévszakos gumival Németországban. Gondolom nem csak a németek tiltják ki a közutakról. Nagy káosz lesz, ha nem EU egységes a rendelkezés.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Én magabiztosan tudom, hogy számomra megfelelő ez a fenti 4 évszakos,"

Jó neked.

"Az, hogy nyáron pár százalékkal hosszabb a fékút egy vészfékezésnél (mondjuk 40 méter helyett 42) lehet akár sok is.."
Az, hogy mikor sok a fékút, egyértelműen meghatározható. Amikor a jármű, az előtte lévő akadály előtt <= 0 mm távolsággal tud megállni.
Annak idején a Focust egy éves korában vettük meg, az eredeti M+S (négyévszakos gumikkal.) Egy decemberi reggel, mínusz néhány fokban, a kora reggeli kevés havazás után megtaláltuk azt az útszakaszt, amire az előző nap elolvadt jég, éjszaka ráfagyott. Mínusz 1mm távolság sikerült megállni az előttünk megálló furgon mögött. A furgonon nem maradt nyoma az ütközésnek. (Vagy csak nem látszott, egyébként is le volt már pusztulva.) A Fordon a rendszámtábla sérült meg.
Mondhatni szerencsés történet. Igen az, de nem a csekély kár miatt, hanem azért mert nem gyalogos volt a kocsi előtt.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

vannak orszagspecifikus szabalyok, pl svedeknel oke a szoges teligumi, europa nagyreszeben nem.

mondjuk ami Budapesten hokaosz 20 centi hoval az ott egy tok atlag keddi nap november vege es aprilis eleje kozott.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A svéd példa nem túl optimális.
A svédek tudják, hogy nem szabad az országot elhagyni a szöges téligumikkal.

A többi ország lakói viszont nem tudják, hogy nem szabad behajtani a németekhez M+S gumikkal.
A német rendőrök egy része segítőkész. Ha közúti ellenőrzés alkalmával kiderül a négyévszakos gumi, van esély hogy a büntetés helyett elkísér a legközelebbi gumishoz. :DDD

Mindezt, úgy, hogy nyári gumival szó nélkül tovább engedne, mivel az adott időjárási viszonyok nem követelik meg a téligumi használatát. (Napsütéses száraz út, fagypont feletti hőmérséklettel.)


Dave™
(nagyúr)
Blog

Az előző Astrán (az még céges volt) Nankang téli gumi volt, sima enyhén nedves aszfalton indulásnál kipörgött a kerék. Az az előtti Astrán Goodyear Vector 4S, azzal hóban is magabiztosan mentem, soha egyszer nem csúszott meg. Talán számít kicsit az is, hogy mi milyen. Én ismerem a vezetési stílusom, meg az autó és a gumi képességeit, ennek megfelelően vezetek (ez sokakról nem mondható el, valamiért szeretnek másokra rátapadva haladni pl.) Jégen amúgy elég kevés gumi tapad jól, de pont az én 4 évszakosom végzett a legjobban az ADAC tesztjén, tehát jobb esélyeim lennének vele mint télivel a teszt szerint. Kíváncsi vagyok mi a német döntés oka (főleg, hogy aktívan fejlesztik a 4 évszakos gumikat és egyre jobbak), majd utánaolvasok.

Na szóval nem tiltják ők a négyévszakost, csak a sima M+S jelölést, mert idézem: "and winter or all-season tyres must have the Alpine symbol shown below." Ilyen jelöléssel ellátot all season kell és kész.

[ Szerkesztve ]


Dave™
(nagyúr)
Blog

Az én 4 évszakosomon már van is Alpine symbol. Ennyit a rémhírekről.

Itt lehet olvasni a szabályzásról.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ugye a fizikát nem lehet megkerülni.
Akkor lehetne, ha a futófelület keménységét külső hőmérséklettől függetlenül azonos, optimális értéken lehetne tartani.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Senki sem akarja a fizikát megkerülni, csak arról van szó, hogy nem csak fekete meg fehér van, hanem átmenet is, vállalható kompromisszumokkal. A téli gumi pl. nem túl jó teljesen száraz aszfalton, tehát azzal is kötsz kompromisszumot télen. Ne terjesszünk féligazságokat meg ferdítéseket, ennyit írtam fentebb.

üzenetek