üzenetek

hozzászólások


Hallosz
(senior tag)

#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.

Végül is egyetértünk, hogy melyiküknek lesz igaza, az majd idővel kiderül.
Jómagam továbbra sem az akkumulátorra fogadok.


Vesa
(veterán)

"Pláne ezeket a tank méretű szarokat. Elektromos kocsi -> kicsi városi, város közi bejárós, dugóban araszolós, rohangálós, gyerek cipelős."

Alapvetően igazad van, de pár hete, karácsonykor halt meg egy anyuka egy kiskocsiban a piros lámpánál állva, mert belerohant egy közúton gyorsulós BMW-s suttyó. Vagyis, sajnos nem csak a praktikum lehet szempont, hanem a biztonság is. Én pont nem tenném be a gyerekeimet egy kicsi kocsiba, hiába lenne praktikusabb. Egy ilyen E-SUV viszont már egész jó kompromisszumnak tűnik. Más kérdés, hogy nem 20M-ért.


Noukoum
(veterán)

Nyilván most sem bírja el a hálózat a fűtést és nyáron sem bírja el a rengeteg klímát. Vagyis de. Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat. Nem maradsz áram nélkül. Azért kíváncsi lennék mi történne ha az országban egyszerre indulna el tankolni 1 millió ember. Igen az történne. Miért nem láttunk még ilyet? Mert soha nem indult még el ennyi ember mert minek. Ugyan ez van az elektromos autónál. Csak ugye nem a hibát kell keresni mindenben hanem a realitást látni.

#181 Hallosz

Bárminemű összegben szívesen fogadok veled hogy 10 év múlva több tisztán elektromos autó lesz az utakon mint hidrogénautó. Ha sok pénzt akarsz keresni, milliókról is lehet szó részemről..
Picit abszurdnak érzem hogy mindenféle racionális érvek nélkül, hit alapján jósolsz. Nincs ezzel semmi baj, csak nem nagyon kell hirdetni nyilvánosan.


Hallosz
(senior tag)

Eszem ágában sincs meggyőzni senkit.

- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd?


sakal83
(addikt)

8x20 tehát 160x gyorsabban végeznek mint villanyautoval. :B


opr
(veterán)

Mi az a "mágnes motor"?


Peat;)
(veterán)

Már régen kellett volna szigorúbban maximalizálni az autók méretét B jogsinál.
Nevetséges hogy a batár nagy SUV-okkal szerencsétlenkednek a belvárosban, lassítják, akadályozzák a forgalmat, sok helyen lehetetlen normálisan parkolni velük és dupla helyet foglalnak el. Az elektromos autók meg ezen semmit nem javítottak, lásd a cikk példányait.

Itt nem csak a tulajokat ócsárolom, vannak olyan méretű autók amikkel egy nagyon jó vezető sem tud normálisan boldogulni. Egyszerűen túlléptek egy egészséges határt, skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem.

Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel. A többinél olyan határokat húznék mint max 1,8 méter széles és max 4,5 méter hossz és max 1600 kiló. Aztán hozzanak ki amit tudnak.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel.
Annak az lenne szerintem az eredménye, hogy betesznek hátra még 2 ülést opcionálisan, amire kb egy zsebkutya elfér talán, és kikiáltják 7 személyesnek az összes SUV-ot.

Amúgy ugye 9 személyig vezethetsz B jogsival, tehát egy személyszállításra berendezett Transitot is simán (mondjuk azt szerintem tök könnyű, annyira kocka meg nagy szögben elfordul a kormányzott kerék, csak a magasságra kell figyelni), az meg azért jóval nagyobb, mint akár egy X5 is.


Shadowbull
(addikt)

"skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem"

Az X5 nem nagy autó, családi használatra pont megfelelő. Elég röhejes lenne ha le akarnád korlátozni kinek mekkora autója lehet.


Peat;)
(veterán)

Ja biztos nem nagy, csak az európai városok kicsik hozzá? :D (messze nem csak Bp-ről van szó)
Mindegy is, ameddig státusz stb dolog sokaknak egy autó addig ez marad, ezért nem az emberek szintjén kell vizsgálni hanem engedély szintjén.
Aki s-max-al jár sosem néztem ki, ott elhiszem hogy a család miatt van. X5-nél én nem is emlékszem olyanra hogy családot láttam volna vele közlekedni, ritkább autó, de nem ugrik be.
Meg azt sem nézem meg (úgy) aki mazda mx5-el jár pl, inkább sóvárgok :) nem a tank méret adja az élvezetet az úton véleményem szerint. Vezetési élményben semmiképp. De ez egyéni vélemény. Ha más élvezete másoknak hátrány okoz viszont akkor az nem oké és én is már álldogáltam egy kereszteződésnél míg a suv-jával kikanyarodott a kedves soffőr, mert nem fértem be, ugyanis átlógott a sávomba olyan 40-50 centit. Egyedül volt benne, nem családdal, lehúzott ablak, telefon a kézben, nem család. Ha család és olyan az autó is ami azt az igényt szolgálja ki még elnézném a kényelmetlenséget.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Amíg státuszból akarod levezetni a dolgokat addig vakon leszel.


tthom
(senior tag)

Egyfelől igazad van, ha megkereste rá a pénzt és az tetszik neki, vegye.
Másrészről a város mindig az együttélésről szólt. El kell fogadni, hogy bizonyos dolgokat korlátozni lehet / kell. Ahogy az épületeknél sem csinálhatsz akármit, vannak előírások méretekre, elrendezésre, el lehet képzelni azt is, hogy a járművekre is lehessen. (persze akkor ugye a vidékről behajtást is korlátozni kellene, az pedig nem kicsi ellenszenvet szülne)

Kicsit kisarkítva, ha mindenkinek a RAM 1500 tetszik és vesz, elég hamar el fog fogyni a hely a városban, ugyanis nem arra vannak méretezve a parkolók és az utcák, legalábbis Magyarország megyeszékhelyei általában nem.

[ Szerkesztve ]


Peat;)
(veterán)

Teljesen mindegy a birtoklási ok, a forgalomhatás a lényeges amit ha valaki tagad európai város + bitang autók kapcsán akkor az elfogult. Vegyen B autónak akkor ilyet az aki szeretne, városba meg másikat. A státusz hogy mekkora része fogalmam sincs, azért van ott a stb. Csak azt tudom hogy részét képezi a halmaznak. A német városlakók mindenesetre már szeretnének valamit lépni az ügyben.


Uzi74
(senior tag)

Amennyiben a kis autó a cél ott a dán adórendszer példának, moralizálni felesleges, az ár ami egyedül érdekli az embereket.
Igaz akinek kell a nagy autó tényleg vagy valamiért arra gerjed, az többet fizet. (nálunk pl. nehéz utánfutó miatt kell nehezebb autó is)


Shadowbull
(addikt)

"német városlakók mindenesetre már szeretnének valamit lépni az ügyben."

Már úgy érted hogy a zöld propagandisták?


Neck
(veterán)
Blog

Pont ezt akartam írni. Én arra várok, hogy:

- VW Polo méretű vagy hasonló, akár 3 ajtós
- Alacsony építésű, jó városi manőverező
- ~150-200km hatótávú (értsd: -10-ben fűtéssel, 100as tempóval is tud 80-100km-t)
- bitang nagyon gyorsan tölthető (200+ kwh, a jövőre nézve)
- Elfogadható árú.

autót lehessen venni.
Se SUV-ra, se kerekeken guruló aranyárú cellahalomra (Tesla) nincs szükségem.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

VW eUP?


Vesa
(veterán)

Ez ennél kicsivel bonyolultabb. Városban korlátozni szeretnél az együttélés -tehát más emberek- miatt, de itt felmerül a kérdés, hogy a másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton? Két város között, vagy nagyobb távokon főutakon, autópályákon egy kisautó minden, csak nem életbiztosítás. Rengeteg az ingázó agglomerációból, akik egy darabig ilyen utakon közlekednek a városig. Ki dönti el, melyik "másik" ember érdekei élveznek prioritást? Ráadásul még az sem érv, hogy a városból kitiltjuk a nagyobb autókat és akkor majd nem tudunk meghalni a kicsikocsiban sem, ha netán egy nagyobb tömeggel ütközünk, mert tömegközlekedés és áruszállítás (teherautókkal, furgonokkal) ettől még továbbra is lesz a városban.


Peat;)
(veterán)

:F Félelem miatt vásárolsz a SUV-ok közül is a nagyobb fajtából? (mert csak azokat ekéztem amire reagált a másik fórumozó, szintén elég nagy méretű példával élve)

Illetve a Te logikádat berakva egy ellenvéleménybe: A szabadság címén lehessen két tonnás tankokat venni, ami el sem férnek sok helyen a másik korlátozása nélkül, ráadásul a "másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton", tehát aki nem tankot vásárol? Egy rav4 vagy suzuki sx4 vagy egy classic ford focus tulaj akkor mind érezze azt hogy veszélyezteti a családját mert a 2 tonna az új "norma" a biztonságra?

Szerintem ez a logika azt eredményezné hogy egyre nagyobb és nehezebb autók közlekednének. Ó...illetve ez történik.
Az említett túlzott méretű suvok ezek mellett akadályozzák a forgalmat, vagy pl felfestett bicikliútba sztendred belógnak, nem feltétlen mert béna a sofőr, fizikai korlátok miatt, pl xvi ker pósa lajos ami kapott egy bicikli sáv felfestést. Lényegtelen mennyire volt jó ötlet ott van és kész és egy kamaszt pl nem érdekli a politika meg mások félelemérzete ő csak annyit ígért meg otthon hogy kizárólag bicikliúton megy át a haverhoz hétvégén, aztán vagy túléli vagy nem.

Én úgy gondolom egy felső határra megérett már a szabályozás, aztán vagy lesz korlát vagy nem. De az nevetséges hogy az EU pampog a zöldségért és eközben egyre nagyobb és nehezebb autók szelik az utakat.
Én azzal is egyetértek hogy városba kisautó legyen jelentősen kedvezőbb helyzetbe hozva, aki nem ért vele egyet az rakja le a nagy autót a határban, vagy ne az agglomerációban telepedjen le.

Engem az sem érdekel melyik csoport, a zöldek, vagy laposföldhívők érik el ezt a 195-ösre reagálva, ameddig engem nem korlátoznak, bántanak, veszélyeztetnek addig baromira nem érdekel ki miben hisz, vagy miben leli örömét. A VW up egyébként roppant szimpatikus kisautó, második autó lehet ilyesmi lesz majd egyszer. Használtan nem is olyan drága (weltauto) és most újra gyártják majd.


Füleske
(addikt)

Nem megvalósítható jelenleg ez így egyben.

Shadowbull: "bitang nagyon gyorsan tölthető (200+ kwh, a jövőre nézve)" A tizede meg is van, a töltési görbe átlagában. :(

üzenetek