üzenetek

hozzászólások


Uzi74
(senior tag)

Örülök, hogy segíthettem :K
Igen, jelenlegi árazáson teljesen attól függ mire használod, hogy melyik éri meg. Ha napi szinten mész 1000km-eket sok cuccal, nagy homlokfelülettel, akkor diesel - ha évi 4-5x, akkor az alig látszik meg az átlag kilóméterköltségeden igaz pár óra elveszett az életedből - de azt a pár órát csendben töltötted :) . Éves szervízek EV6-nál szinte minimál tételek lesznek, néha kell fékolajat cserélni meg pollenszűrőt, az adók is kissebbek. A futómű kopik kicsit jobban, mert nagyobb a tömeg.
Amennyiben egy hasonló teljesítményű hathengeres diesellel hasonlítanánk össze az EV6-ot, még jobban nyílna az olló.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

De, ez is csak átmeneti állapot. Az állam többszáz milliárdot húz be jövedéki adóból és a régebben külön fizetett útadót is beépítették az üzemanyagba. A villanyosok ezekből jelenleg semmit sem fizetnek, de ha változik a járművek aránya, akkor ennek is változnia kell, mert az állam nem fog lemondani ezekről a bevételekről.


Somatom
(veterán)
Blog

A szívás mindennapos. Otthonról elindulva csak azt választhatom ki, hogy a Moszkva térnél, a Délinél, vagy a BAH -nál szopjak.


Noukoum
(veterán)

Ne haragudj de ez mi is? Én azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost.

#83 kavalkád: Semmilyen hidrogén nem lesz nyugi. Egyébként sem tudnád otthon megtermelni és tankolni.

#89 Uzi74: Lengyelországban is bőven alacsonyabb a környezeti teher mint egy hagyományosnak.

#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.

#112 HaliGab23: Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása. 2010-2020 között pont negyedével nőtt meg a fogyasztás, elektromos autók nélkül. A hálózat még áll. És az átállás nálunk legalább 2050-ig tart. Ez is csak egy fránya tévhit, meg lehet nyugodni. :)


Peat;)
(veterán)

"azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"

???!!!!

Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?

[link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Én meg ahhoz gratulálok hogy ehhez szerintem semmi köze a magyar emberek alacsonyabb fizetéséhez, ahhoz hogy limitálva van az üzemanyagár, ahhoz hogy hulladék a forint, ahhoz hogy mekkora az infláció, ahhoz folyamatosan nő a gyártási költség mert drágább az anyag, drágább a munkaerő, növekszik a biztonsági előírás és még azt is elvárják hogy ha lehet füstösnél is csökkentsék a helyi kibocsátást ahogy csak tudják. De te légy naív és hidd azt hogy a gonosz EU miatt drágább az új autó, nagyon ügyes vagy!

Ja és külföldről modernebb autók jönnek, attól a szennyezés nem lesz nagyobb hogy lecserélik a régieket egyel újabbra. Közben meg van 20 ezer elektromos 20 ezer phev, kvótának köszönhetően. És a hibridekről nem is beszélve, ami szintén jobb a levegő szennyezettség szempontjából.

Ha ennyire zavar a levegő szennyezettsége akkor áprilisban jó helyre kell tenni az x-et. Érdekes módon máshol ha dolgozik a politika akkor annak megvan az eredménye. Romániában azt mondták hogy 30 óriásplakát helyett elektromos autó támogatást adnak. Le is hagytak minket mint ahogy kell. Nem, nem a nyugat hanem a románok. Nálunk meg propaganda megy a környezetvédelem ellen..

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Ez így van, de itt most nice választás, ha mondjuk szeretnéd hogy a gyereked/unokád ne szívja meg túlságosan. Az alap jelenleg az, hogy minden fosszilis égetésnek mennie kell. Az iparban is, és máshol is. És akkor még mindig csak a nem rontjuk tovább a helyzetet állapotot érjük el. Pedig ez is kényelmetlen változás lesz a mostanihoz képest.


Uzi74
(senior tag)

Ez igaz, drágább lesz az elektromos autózás is, de abban biztos vagyok hogy a fosszilis üzemanyagok árát úgy fogják belőni, hogy az még drágább legyen - relatíve olcsóbb legyen a villany. Németeknél 2026-ig 20 centtel több adó kerül majd rájuk (most a dieselen 47 cent+áfa, benzinen 65 cent+áfa). Már most 1,60 körüli a dieselár.. Szóval 15 millió e-autóig egálban lesznek az adóbevételek csak az üzemanyagból (15 millióval kevesebb diesel-benzines legalább annyi adót fizet majd, mint korábban - eautókat 0 adóval számolva, ami szintén nem igaz az áram miatt) Magyarországon sem lesz örökké rögzített ár az is biztos.

@Noukoum: akkor a worst case is már átbillenti, jó tudni

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Persze, hogy nem lesz örökké rögzített ár, ahogy áramátvételi kötelezettsége sem a szolgáltatóknak. Akkor pedig a napelemnek marad a szigetüzem. De, egyébként nekem tök mindegy, hogy mi hajcsa a zautót, csak tudja azt, amire használni akarom.
A dízel áremelésének lesznek egyéb következményei is. Mivel a hosszútávú közúti szállításra még nincs általánosan alkalmazható alternatíva, ezért egy-egy gázolaj áremelés minden olyan dolognak tolja feljebb az árát, amit szállítani kell. Ha pedig hirtelen megdobják, akkor még sofőrhiánnyal is számolni kell. Azt meg láttuk nemrég angliában, hogy mit eredményez.

[ Szerkesztve ]


Yoshida
(aktív tag)

"Ez egy teljesen légbőlkapott szám."

[link]


HaliGab23
(senior tag)

"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."

Igen, persze.

És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.

Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.

Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.

Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!

MWh vs. MW!

[ Szerkesztve ]


HaliGab23
(senior tag)

Tudom, hogy áll a hálózat, hiszen azon dolgoztunk és dolgozunk, hogy álljon ;)
Mindent meg lehet oldani, kérdés ki fogja-e fizetni valaki.
Ha nem, akkor zsákutca lesz.


#16820480
(titán)

Ezt szerintem részben enyhítené az, ha több napelemes töltő lenne, például itthon vagy cégeknél (gyártelep tetőn elég sok elfér). Ezek központi termelés nélkül is tele tudják tolni az autókat nappal, éjjel pedig a V2G segít kiegyenlíteni az esetleges keresletet.


Uzi74
(senior tag)

Nem szigetüzem lenne, hanem nulla betáplálásos konstrukció - megoldható okosmérőkkel és az arra alapuló inverter vezérléssel. Németeknél már most sincs szaldó elszámolás és az azonnali saját felhasználás irányába megy minden akár energiatárolók beépítésével is - minél nagyobb az olló a vásárolt és a betáplált áram között, annál jobban megéri 5-10Kwh tároló beépítése. Ha olyan az életviteled e-autóval, hőszivattyúval 70% fölé viheted az autarkia mutatódat. (ugye a fránya tél...)


HaliGab23
(senior tag)

Valami ilyesmi lehetne a megoldás igen.


Uzi74
(senior tag)

Szimplán intelligens töltő kell távoli vezérlési lehetőséggel, németeknél eleve arra kaptak az emberek támogatást, ami képes erre. Ha gáz lenne a hálózattal visszaszabályozzák a töltést és lehet simítani a görbét. 10 Eur elektronika töltőnként olcsóbb mint 2 paks...

Kisebb hatótáv, sűrűbb de rövidebb töltés = szerintem ez csökkenti az egyidejűséget, poisson eloszlásra tippelnék elsőre.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem tudom, hogy hogyan lenne nekem optimális. Két hétig a munkahelyemen áll az autóm, aztán utazok gyorsban, megpakolva egy ezrest, majd otthon két hétig alig mozog az autó. Aztán bezárom a lakást és autózok megint egy ezrest. Ez a kéthetes körforgás megy.


Uzi74
(senior tag)

A tied tipikusan az a felhasználás, ahol még nem váltanék elektromosra. Dusseldorf-Bud és FRA-BUD útvonalakat csináltam egy időben gyakran, ott eleget vagy úton töltés nélkül is és ha üres a pálya lehet tolni neki 200 fölött. Ha amúgy is megállnál 2 óránként, akkor viszont mehetne elektromosan is.
Ha lecseng a covid és tudsz vonaton is dolgozni (és nincs sok cuccod) Railjet 1st vagy Business class MUC-ig, ott átszállni - menetidő 8:20, igaz nem háztól házig - mikor egyedül mentem sokszor válaszottam már autó helyett


Somatom
(veterán)
Blog

Ha lemegy a Covid, akkor meg tudom tölteni az autót, ami utasonként 50 Euróval számolva, 300 -at jelent egy oda-visszára. Ha emelik a gázolaj árát, akkor emelkedik a fuvardíj is. Sztem nem érné meg villanyoznom. Vonat az felejtős. Sok a csomag.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Ismerem. És? Attól még teljesen légbőlkapott.

üzenetek