üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Az életképes nem azt jelenti, hogy árulják, hanem hogy meg is veszik, versenyképes, és nem a presztízs érdekek tartják piacon. Hasonlítsd össze a Mirai tulajdonságait az azonos árú elektromos autókkal.


Foglalt név
(addikt)

Ez így eléggé öngól, mert akkor az elektromosat is összehasonlíthatod a belsőégésűvel, ami kb. felébe kerül :U ergo a gondolatmeneted alapján nem életképes és csak presztízs. Mondjuk nem biztos, hogy ezzel tévednél.


Füleske
(addikt)

Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?


sakal83
(addikt)

Látom megy az osszeugras a topikban :DDD igazi vs harc. Abba az ert senki nem gonfldolt bele hogy középen van az igazsag? Az elelrktromos auto jo de nem mindenre. Ezert igeny kérdése. Aki napi ingaban van annak ott az eauto aki palyazik is annak eauto es dízel kombo. A többi csak penz kérdés :DDD

Szivesen megnezem a panelban lakok töltési szokasait.

Aki meg hisz az olcsobb draga kérdésben az tanuljon gazdasagtant. Pillanatnyilag lehet vmi olcsobb meg dragabb mondjuk autokanal de hosszitavon ugyanannyi lesz a matek. Fuggetlen a technologiatol szinte. Kereslet kinalat. Ez a napelem mantra ez kulonosen vicces a rezsihqrc orszagaban. Az aram nem 40ft hanem kb 100ft. Csak nem közvetlen fizetjuk. Tehat maris 2500ftperkm az ekocsikazas. A napelem sem ingyen van plane nem a tető amire felrakod. Az kerul csak penzbe igazan... Mennyi is egy csaladi haz egy 30mos telekkel? 110-120m? Csak a garazs fwlepitese 10m..

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!


Foglalt név
(addikt)

Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobilt :U Én meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe...


Uzi74
(senior tag)

abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)

Ulm-Budapest max 150-el:

[ Szerkesztve ]


sakal83
(addikt)

Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók :DDD Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...

Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.

A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.


Somatom
(veterán)
Blog

Meglepően jó eredmény. Ezen mennyit változtat a tél és a nyár (mondjuk -2 és +30)? Mik a költségek, Az Ulmos táblázat az első töltésnél 26 percet ír 30% - 98% -ra. Az vmi gyorstöltés lehet. Mennyibe kerül egy ilyen töltés?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link] :)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Persze. Éjszaka. :)
Villanybringával sokkal jobb buli a városi közlekedés. Mikor mentél át autóval a Margitszigeten? :)

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Nappal is. :K


HaliGab23
(senior tag)

2000MW beépített naperőmű van Magyarországon.
2030-ra 6500MW a cél.

Már csak forgótartalék kellene mögé, amikor nem süt a nap, akkor ne legyünk majd kiszolgáltatva az importnak.

Rosszabb napokon 3000megát kell vegyünk.
A rezsiharc nagyon sokba fáj...

Amíg a zöldek agyatlanul nyomják és minden ésszerű energiatározási formát (pl. szivattyús energiatározó) megtámadnak, nem tudom mire gondolnak, hogy zöld legyen az energiatermelés.
Télen 17h után mi a fenével akarnak majd világítani...?


Somatom
(veterán)
Blog

Nemtom az milyen város lehet, de tuti nem Budapest. A karácsonyi kajavásárlást akartam megejteni. 40 perc alatt jutottam el a Fény utcai piacig, ami cirka 3Km. Ott szembesültem azzal, hogy az összes parkolóház megtelt, még az utcájába sem tudtam bekanyarodni. A kimenekülés majdnem egy óra volt. Visszaálltam a garázsba, beöltöztem és a nagy hátizsákkal fordultam kettőt a bringával. Mitől lenne élvezetes ez egy villanyautóval?


sakal83
(addikt)

Nincs tapasztalatom, mert igenyem sincs még eautora. De költözés elott állok igy felmerem. Pont a szubjektivitasodat emeled ki azzal hogy egy regi luxusmonstrum fenntartasi költségeivel peldalozol. Erdemes lenne objektivnak lenni... Magam is meglepodtem hogy a regebbi eautosok bizony nem a hirdetett nem kell javitani tapasztalatokat irjak le.

Nagyvarosban kozlekedni élvezetes :DDD hat bexxarok. 1 orat allni a dugoban es a sok hulye kozepvezeto ket beosztottas ceges oktaviassal versenyezni hogy ne ugorjon eled a dugoban az nem élvezetes... Furcsa hobbid van...

Az eauto kb olyan mitosz lengi körül mint anno a led izzo nem megy tonkre szleng volt... 2-3 evente cserelem oket mert vagy tonkremennek vagy elhalvanyulnak. Jobbnak tartom oet mint a hagyomanyost ennek ellenere? Igen. Megfelelt a hypenak? Nem. Kb mint most még az eauto. Jo biztosításkotest a teslara addig is...

Jelenleg epp az extrem zodseg hozzaallas es eroszakossag a visszataszító. Bar erdekes hogy a kamionok eseteben nagy a kuss mert nem lenne a polcon ződség:) az akkugyarak meg bizony igazi wellnessek:)

Na de részemről zartam a temat. Tovabbi jo gondolkodast az útvonalon hogy legyen eleg nafta.

Halkan azert megjegyzem hogy a alszentseg azert tetten érhető abban hogy a nagyvarosban autozni akarsz, nem tomegkozlekedni vagy epp kozel lakni a melohelyhez:) jo a ződség de annyira nem hogy felemeljuk a sexxunket? :B

[ Szerkesztve ]


Uzi74
(senior tag)

Az első töltés fajlagosan a leglassabb, ez EV6 80%-ig tölt igazán gyorsan - a 2. 3 töltés többet tölt kevesebb idő alatt ha megnézed. Az ev6-al legalább 300 KW-os HPC oszlopokat akarsz.
Az, hogy mennyibe kerül az változó, 70%-ot beletölteni (ami tipikus 10%-80%)
Az első töltés kb 22,18 Euro ADAC e-Charge
A másik 2 az Ionity oszlop, ott alapban drágább:
de ha van Ionity power előfizetésed (amit most a kia 1 évre ad ingyen, amúgy havi 12 eur lenne)
16,12 Euro Kia Charge Easy + IONITY Power
amúgy "utcáról beesve" 42,58 Euro IONITY DIRECT
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Oesterreich/Goettlesbrunn-Arbesthal/IONITY-Goettlesbrunn-A4/37924/

Télen valamivel lassabb lenne, abetterrouteplanner.com -on játszhatsz széllel- esővel, sebességekkel, hol akarsz megállni, stb, ha érdekel. Amúgy +5 C-al számolva 8:31 perc lenne (15 perccel több) és bejön egy 4. töltés is. Meg azt tudni kell, hogy itt úgy számol mindenütt tudod tartani a kívánt sebességed, a valóságban ez kevesebb lesz és a fogyasztás is jóval kevesebb lesz (és a töltési idő is - vagy jobban nyomod helyenként látva hogy van tartalék áramod). Minnél nagyobb a forgalom, annál közelebb van a dieselhez az idő. (Üres úton benzisessel BUD-MUC távot 5 órán belülre lehet hozni, de volt már 6,5-7 óra is)

Még annyit, hogy worst case úton (-5 fok, hóesésben) is teszteltem Bud-Muc-ot és úgy is túlbecsülte az ABRP a fogyaszást, nem volt hatótáv para. Tervezett sebességnem 120Km/h-t szoktam megadni, mert az átlag oda fog tendálni és menet közben nézem a tervezett SOC görbét a ténylegeshez - 130-140-et általában lehet tartani a valóságban így tervezve

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

No, igen, a zöldség. Azt hűteni is kell, ahogy a legtöbb élelmiszert. A kamion motorja Euro6. De, a hűtést biztosító dízelre nem vonatkoznak ezek a normák. Tádááám. Szvsz. aki környezetvédő élharcos, az mondjon le minden olyan élelmiszerről, amit hűtve kell szállítani (kivéve, ha villanyhűtős a kamion, de olyan még nincs itthon).


Somatom
(veterán)
Blog

Köszi a részletes választ! :R
Az utazási idő meglepett, de úgy látom, hogy ennek jelenleg csak a ződség lenne az előnye, mert tankolási költségben nem látok nagy eltérést. Plusz, a pakolhatóság. Most egy Grand Espace4 -em van, amiből kivettem három ülést. Így négyen sok cuccal is beférünk (Blablacaron is meg szoktam hírdetni az utat). Villanyosban nem találtam hasonló kalibert, de ha lenne is, az biztos többet fogyasztana. A dízellel is 1,5 - 2l plusszom van, a kollégám kombi Passat -jához képest. De, abban még hárman is szűkösen vagyunk.


Foglalt név
(addikt)

Ha azt hiszed, hogy a változás mindig fejlődés, akkor optimista vagy ;)


Füleske
(addikt)

Karácsony előtt alap, hogy semmilyen vásárlás semmivel. Maximum nyitáskor, vagy zárás előtt fél órával.

#155 sakal83: Képben vagyok az elektromos autók problémáival. Típusfüggő, évjárat függő, ahogy a példám is. Te állítottál valamit - én hoztam ellenpéldát. Szerintem ez így fair, sőt Te még példát sem hoztál. Objektívnak messze nem nevezném az állításod, tehát az én ellenpéldám sem az, nem is akart az lenni.
A belső égésű az "ugrásban" nem ellenfél. :)
És még Tesla - m sincs.
Elektromos kamionok már vannak, és egyre több lesz az is.
Mint írtam már, az elektromos autóval nem a Földet lehet megmenteni, hanem a szmogtól és a zajtól lehet megszabadulni a városokban. Ennyi, nem több, a ződséget nem az elektromos autósok állítják.

üzenetek