üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Igen, a V2G egy jó irány szerintem is.


HaliGab23
(senior tag)

Bennem ez már 2010ben felmerült a cégnél (MVM), de több kollégában is, bizonyos fejlesztések kapcsán.
Na meglátjuk hogyan alakul majd, én most már mással foglalkozom (cégen belül).

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.

HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.


HaliGab23
(senior tag)

Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..

A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.

Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.

[ Szerkesztve ]


HaliGab23
(senior tag)

Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..

Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.

Ezért nincsenek kmes sorok.

Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások.

[ Szerkesztve ]


HaliGab23
(senior tag)

Bocs, első bekezdés visszavonva, nem akartam bunkó lenne, ne haragudj.


Füleske
(addikt)

Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál)

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.

HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.


Stanlee
(őstag)
Blog

Ertheto, hogy ez a lehetoseg erdekes. Nem lesz viszont olyan tulzottan egyszeru, hogy pont abban az idosavban, amikor a rendszernek szuksege lenne az auto tarolasi kepessegeire, akkor biztosan a halozathoz csatlakozik a gepjarmu.

A masik, hogy a toltonek, amire fel van rakva, annak alkalmasnak kellene lennie a visszatoltesre a halozatra is. Mi van ha az otthoni tolto alkalmas ra, de mondjuk a munkahelyi meg nem?

Hogyan szamoljak majd el egymas kozott a toltot uzemeltetok, meg az auto akkujat hasznalo kiegyenlito energiat felajanlo ceg a feltoltott vagy letoltott vill. energia mennyiseget? Ma meg az se mukodik, hogy egy kartyaval vagy applikacioval hasznaljam a kulonbozo oszlopokat, akkor egy ilyen nagyon specko elszamolasi forma meg hogyan menjen?

Szoval nagyon nem egyszeru, almodni en is tudok nagyokat, de az biztos, hogy ezt a temat gyorsan nem fogja megoldani egyik halozatuzemelteto se egykonnyen, sajnos.


Füleske
(addikt)

Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik.


kavalkád
(aktív tag)

> Autóba 700 bar kell

ez sem helytálló.


Füleske
(addikt)

[link]
" Az egyik 350 baros, főleg kisebb járművekhez, targoncákhoz tervezett szabvány, a másik 700 baros, azon osztozik majd a Toyota a többi üzemanyagcellás személyautóval, busszal és teherautóval"


Shadowbull
(addikt)

A V2Gről már a 90es években is írtak elméleti tanulmányokat, én valamikor a kétezres évek közepén találkoztam az elsővel. Szóval nem új ötlet. Persze itt vagyunk 2022ben és még mindig csak elméleti okoskodás az egész. Van egy olyan érzésem hogy 2032ben is így lesz.


Füleske
(addikt)

Vannak projektek és autók, amik V2G képesek, ha el szeretnék terjeszteni a hálózat kiegyenlítés miatt, szerintem nem lesz túl bonyolult a dolog. Jelenleg ez még nem olyan fontos, de idővel az lehet.


Foglalt név
(addikt)

Én most jöttem rá mitől környezetkímélő az elektromos autó! Ezzel biztos nem jutna délben még eszembe, hogy leugrok Rómába :DDD


h1mpi
(nagyúr)

Pedig gond nélkül eljutsz ;)


FeRRaR1
(őstag)

Úgy érzem kicsit korlátolt a gondolkodásod, és elképzelésed sincsen hogy mekkora mennyiségben és nyomáson kell előállítani és tárolni. De semmi gond, nyugodtan hidd azt hogy a grafit ceruza meg 9 voltos elem tele rakja a Miraidat.

Az meg hogy nem veszélyesebb mint a gáz vagy áram no comment kategória. Látom ezeknek a területeknek is a szakértője vagy. Semmi gond, további szép napot / estét abban a hitben hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Nem is értem miért nem jár mindenki otthon tankolt Miraival :F


szkita
(tag)

Persze fasza. I30 benzines vagy Hyundai ioniq jó lesz helyette. :DD


Hallosz
(senior tag)

Úgy tűnik életképes, mert itt ma, Mo-n megvásárolható [link]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).

[ Szerkesztve ]

üzenetek