[RIOS ERROR] [Re:] Kia EV6 menetpróba - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

kavalkád
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

úgy fest az írásodból, mintha te nem lennél tisztában azzal hogyan kell a vizet hidrogénre és oxigénre bontani, mert különben nem írnál olyat, hogy ez abszurd dolog. általános iskolai kisérlet. gondoltam rátok hagyom a "nagy, drága és hangos gép" koncepcióját, de ha már nem engeded el akkor tessék, így működik az elektrolízis :)


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Otthon hogyan fogod 700 bar - ra sűríteni a hidrogént? Milyen biztonságtechnikai követelményeknek kellene megfelelni? Mennyibe kerülne a rendszer fenntartása, karbantartása, működtetése? Te laknál egy olyan házban, ahol egy kis hiba miatt kráter maradna a ház helyén?


#16820480
(titán)
[RIOS ERROR]

Az a 175 meg 233 kW inkább csak elméleti előny egyelőre, amennyire kevés helyen van akár 100-150-es töltő is. Meg ugye a töltés is ideális körülmények között tud ennyivel menni, ha eleve túl forró éppen az akku, úgy csak jóval lassabban fog tölteni azért.


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Ugyanilyen adat a 75 kW is, a töltési görbe maximumát adják meg, ideális körülményeknél. A gyors töltésre meg ott az Ionity 350 kW - ja, hosszú távokra ezzel lehet és érdemes számolni a nem Tesla autóknál.(Tesla - nál meg ugye a Supercharger - rel)


Shadowbull
(addikt)
[RIOS ERROR]

Extrém áramvonalas, lapos karosszéria, fedett hátsó kerekek...

Feltalálták a meleg vizet.


kavalkád
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.

hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.

nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.

[ Szerkesztve ]


Hallosz
(senior tag)
[RIOS ERROR]

"és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!"
Onnan ahonnan áram, vagy benzin, nem igaz?


Hallosz
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Feletételezem, a benzinesből a dízelből és a villanyosból is volt egy első. Ugyan ezekkel a körülményekkel és látjuk mivé fejlődött.


Hallosz
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Bocsáss meg, hol olvastad, hogy hidrogént kellene venniük?

- Meggyőződésem, hogy a belsőégésű benzin/dízel hőerőgépek korszakának elkezdődött az alkonya. És az is biztos, hogy az elektromos energia felhasználása az autó meghajtására, nem az akkumulátor a jó megoldás. -

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Autóba 700 bar kell. Lufit fújni biztos megfelelő kevesebb is, csak sok gyakorlati haszna nincs. Elő lehet állítani, de ez csak szórakozás. A kráteresdi már bekövetkezett, a hidrogén kúton. (keress rá)


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Oké, de jelenleg ez nem életképes (személyautóba), száz év múlva viszont egyrészt nem látunk előre (lásd Li akku, száz éve is voltak elektromos autók), másrészt nekünk már mindegy is.

[ Szerkesztve ]


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.

Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.

Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.

Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.

De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!

Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.

Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért.

[ Szerkesztve ]


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.

Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.

Jó szoftvert kell írni az egész mögé :)

Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Én nem aggódok e miatt, már csak a 1,5 millió villanyautó miatt sem. (nem lesz ennyi)
[link]


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Hát pedig azt írják, hogy:

"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Magyarországon az autók átlag életkora 15 év körül van. (és növekszik)


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Akkor nézzük Németországot :)
A probléma az probléma lesz.


HaliGab23
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:

"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."

De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)
[RIOS ERROR]

Bonyolult, drága rendszer, rengeteg hibalehetőséggel. Szerintem átmeneti lehetőség.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]