úgy fest az írásodból, mintha te nem lennél tisztában azzal hogyan kell a vizet hidrogénre és oxigénre bontani, mert különben nem írnál olyat, hogy ez abszurd dolog. általános iskolai kisérlet. gondoltam rátok hagyom a "nagy, drága és hangos gép" koncepcióját, de ha már nem engeded el akkor tessék, így működik az elektrolízis
hozzászólások
[RIOS ERROR]Füleske
(addikt)
Otthon hogyan fogod 700 bar - ra sűríteni a hidrogént? Milyen biztonságtechnikai követelményeknek kellene megfelelni? Mennyibe kerülne a rendszer fenntartása, karbantartása, működtetése? Te laknál egy olyan házban, ahol egy kis hiba miatt kráter maradna a ház helyén?
#16820480
(titán)
Az a 175 meg 233 kW inkább csak elméleti előny egyelőre, amennyire kevés helyen van akár 100-150-es töltő is. Meg ugye a töltés is ideális körülmények között tud ennyivel menni, ha eleve túl forró éppen az akku, úgy csak jóval lassabban fog tölteni azért.
Füleske
(addikt)
Ugyanilyen adat a 75 kW is, a töltési görbe maximumát adják meg, ideális körülményeknél. A gyors töltésre meg ott az Ionity 350 kW - ja, hosszú távokra ezzel lehet és érdemes számolni a nem Tesla autóknál.(Tesla - nál meg ugye a Supercharger - rel)
Shadowbull
(addikt)
Extrém áramvonalas, lapos karosszéria, fedett hátsó kerekek...
Feltalálták a meleg vizet.
kavalkád
(aktív tag)
egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.
hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.
nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.
[ Szerkesztve ]
Hallosz
(senior tag)
"és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!"
Onnan ahonnan áram, vagy benzin, nem igaz?
Hallosz
(senior tag)
Feletételezem, a benzinesből a dízelből és a villanyosból is volt egy első. Ugyan ezekkel a körülményekkel és látjuk mivé fejlődött.
Hallosz
(senior tag)
Bocsáss meg, hol olvastad, hogy hidrogént kellene venniük?
- Meggyőződésem, hogy a belsőégésű benzin/dízel hőerőgépek korszakának elkezdődött az alkonya. És az is biztos, hogy az elektromos energia felhasználása az autó meghajtására, nem az akkumulátor a jó megoldás. -
[ Szerkesztve ]
Füleske
(addikt)
Autóba 700 bar kell. Lufit fújni biztos megfelelő kevesebb is, csak sok gyakorlati haszna nincs. Elő lehet állítani, de ez csak szórakozás. A kráteresdi már bekövetkezett, a hidrogén kúton. (keress rá)
Füleske
(addikt)
Oké, de jelenleg ez nem életképes (személyautóba), száz év múlva viszont egyrészt nem látunk előre (lásd Li akku, száz éve is voltak elektromos autók), másrészt nekünk már mindegy is.
[ Szerkesztve ]
HaliGab23
(senior tag)
Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.
Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.
Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.
Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.
De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!
Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.
Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért.
[ Szerkesztve ]
HaliGab23
(senior tag)
Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.
Jó szoftvert kell írni az egész mögé
Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.
[ Szerkesztve ]
Füleske
(addikt)
Én nem aggódok e miatt, már csak a 1,5 millió villanyautó miatt sem. (nem lesz ennyi)
[link]
HaliGab23
(senior tag)
Hát pedig azt írják, hogy:
"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."
Füleske
(addikt)
Magyarországon az autók átlag életkora 15 év körül van. (és növekszik)
HaliGab23
(senior tag)
A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).
HaliGab23
(senior tag)
Akkor nézzük Németországot
A probléma az probléma lesz.
HaliGab23
(senior tag)
Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:
"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."
De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.
[ Szerkesztve ]