A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.
Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.
És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.
Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.
Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.
Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.
Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.
Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.