üzenetek

hozzászólások


Peat;)
(veterán)

A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.

Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.

És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.

Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.

Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.

Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.

Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.

Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.


Noukoum
(veterán)

Ez mind csak spekuláció.
Az eladások nem emiatt zuhantak be (már ahol), az átállás kvóta nélkül nagyon nem itt tartana, a levegő minősége biztosan nem emiatt romlik ha egyáltalán.

[ Szerkesztve ]


kavalkád
(aktív tag)

otthon is előállítható hidrogén, nincs akadálya elméletben, hogy azt is mindenki magának gyártsa le.


Stanlee
(őstag)
Blog

Azt gondolom vagod, hogy a standard vill. energia mix CO2 emisszioja Mo-n alacsonyabb, mint Nemetorszagban, a legmagasabb az altalad emlitett 3 orszagbol a lengyel (kb. 3x annyi, mint Mo).


Yoshida
(aktív tag)

De, városban emiatt is rossz a levegő.

[link]

Lényeg lustáknak: bringás ha mellékúton megy kevesebb légszennyezés éri, mintha főúton.

Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt (a fűtés is benne van persze, de arra is kezdenek látszódni a lépések, hőszivattyús fűtés meg napelem támogatás formájában, még hőszigetelést kéne támogatni)

[ Szerkesztve ]


Yoshida
(aktív tag)

Ja és akik itt alant 200e km után akkucserét, meg nulla fejlődést tekintenek "ténynek" azoknak itt egy kis olvasnivaló. (egyébként pl. a legelső Leafben 22kWh-s akku volt, aztán lett 30-as, 40-es, most már 60-assal is elérhető, miközben negyede lett a költsége 10 év alatt egységnyi kWh-nak. A co2 lábnyom is 5 év alatt feleződött, igaz, minden 5 évben nem fog feleződni, az ütem lassulni fog.)

[Nem jött ki a matek, a francia város lemondta a hidrogénes buszokat]

[Megvan a világ első 1000 km feletti hatótávval rendelkező villanyautója]

[Összedől az elektromos hálózat ha minden autót elektromosra cserélünk?]

[Így ad egy perc alatt 100%-os töltést a kínai Geely állomása]

[668.000 kilométer egy akkumulátorral]

[Emberek millióit verhette át a Toyota hamis kibocsátási adatokkal]

[Ezért fog összeomlani a hagyományos autók gyártása]
(saját vélemény: ez még azért odébb van)

[Villanyautó közel 300 ezres futással – hányszor cseréltek akkut?]

Spoiler alert:

Tudja a gyári hatótávot (Ionic 28kWh)

[Tesla Model 3 world record: 2781 km in 24h]

(közúton, persze hétvégén, éjjel, egy nagy kört ismételgetve)


#16820480
(titán)

Hajrá, ha szeretnél otthonra egy fél szoba méretű, hangos gépet, ami rengeteg áramot is fogyaszt, akkor nyugodtan.


FeRRaR1
(őstag)

Biztos olcsó lenne mindenkinek egy sokmilliós gépet is beszerezni, tárolni, hitelesíteni, karbantartani. Illetve a nyomás amin tárolni kell sem épp veszélytelen. Meg miből is fogyaszt sokat a hidrogén előállítása? Ja áramból. Illetve a töltő hálózat akkor is a 0-hoz konvergál.

Még a sima elektromos autókhoz képest is jóval körülményesebb lenne. Ott úgy érzed beta teszter vagy, itt meg pre-alpha lehetsz.

Egy normálisabb akksi technológia kéne, nagyobb kapacitás, könnyebb és gyorsabb töltés. De ha megnézed az elmúlt 10 évet sokat fejlődtek azok a háttérben, szépen csendben. Még 10 év és rendben lesznek, addig meg csak az használja akinek megfelel...


Uzi74
(senior tag)

Igen, ez így van, szerintem pont ezért fogalmaztam úgy, ahogy fogalmaztam, ha félreértető volt elnézést:
Németországban mindenképp - már megéri
Magyarországon főleg - még jobban megéri
Lengyelország kérdéses - nem biztos, hogy megéri, lehet hogy nem


Uzi74
(senior tag)

Ha eltekintünk a hatásfoktól - az ok, hogy elvileg gyorsabban lehet hidrogént tankolni, ha összesűrítette a gázt 400 bárra a kompresszor, de ez több mint fél óráig tart a kutaknál jelenleg - a 2. autó várhat fél órát, mire tankolhat - ennél gyorsabban feltölt a topicbeli EV6.
Egyszóval nagyon rá vagy utalva az infrastruktúrára, volt olyan európai ország (majd megkeresem ha érdekel), ahol csődbe mert az utolsó hidrogénkút is, egy fickó meg ott nézett bután a 3 éves Mirai lízingjével, sehol nem tudta megtankolni...


Shadowbull
(addikt)

"Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt"

Ez egy teljesen légbőlkapott szám.


Shadowbull
(addikt)

Tényleg egy tucat villanyautósok cikk? Mint hivatkozási alap? Mire is?


kavalkád
(aktív tag)

+Ferrari

áramra ott a napelem, és nem hiszem, hogy a tudomány megállt a jelenlegi szintjén, azért mert ma valami drága, nagy és zajos az nem jelenti, hogy holnap is az lesz.

ez abszurd feltételezés.


Füleske
(addikt)

Április óta forgalomba helyeztek itthon kettő darabot. Valószínűleg ezek szalon kiállítási darabok. Még a milliárdosok se vesznek ilyet sokadik autónak a garázsba. Közben 4311 tisztán elektromost adtak el.
Az okok ismertek, elég csak megnézni az árakat, teljesítményt, töltőhálózatot, hatásfokot, méreteket. Nagyon rossz alternatíva.

#83 kavalkád: Elméletben minden elképzelhető, a gyakorlatban senki sem fog ilyet csinálni. Technológiai ugrás kellene ehhez, ami nincs. Ha a "holnap" azt jelenti nálad, hogy "térjünk vissza a kérdésre sok idő múlva", akkor oké. De sok idő múlva teleportálás is lehetséges, elméletben nincs akadálya...

[ Szerkesztve ]


FeRRaR1
(őstag)

Nem kevésbé abszurd feltételezés a hidrogén otthoni előállítása. Mindegy, értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet.


passatgt
(aktív tag)

Egyébként pont most publikálta a Lightyear One a téli tesztjét, 10 fokban 130-as tempóval 141Wh/km fogyasztást produkált. Átlag EV bőven 200Wh felett van ilyen sebességnél, az EV6 konkrétan 270Wh/km. Szóval bőven van még ebben a technológiában tartalék.

[videó]


Füleske
(addikt)

Az egy fogyasztásra kihegyezett autó. 150.000 Euro - s alapárral nem az átlag EV - k ellenfele, hanem mondjuk a Mercedes EQXX (- ből majdan készülő sorozatgyártott autó) - é.


passatgt
(aktív tag)

Igen, de vannak benne olyan technológiai megoldások, amik olcsóbb autókba is beépíthetők. Főleg úgy, hogy az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más. Csak azt akartam jelezni, hogy simán lesznek jobb fogyasztású elektromos autók a jövőben és még nagyon sok tartalék van benne, nem csak pár %.


Füleske
(addikt)

Idővel sok fejlesztés lejöhet az olcsóbb autókba is, valóban (pl. a 12V Li akku tömeggyártva nem lehet olyan drága). Viszont ez nekem kicsit ellentmondásos: "az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más" Egy 60 kWh akkus, 10 másodperces 0-100 - as, max 150 km/h - s autót tudtak kihozni 150.000 Euro - s alapárral. A 75 kW DC töltés is kevés, hiába a jó fogyasztás, ha a töltésen sokkal többet bukunk. (mezei EV6 175 kW, a nagyobb akkus 233 kW) A potmétereket el lehet tologatni szélsőségesen a fogyasztás csökkentés irányába, csak nem biztos, hogy a többi paraméter sok embernek fog tetszeni.

üzenetek