üzenetek

hozzászólások


Noukoum
(veterán)

Ha van rá igény miért van rajta kicsi haszon? Mert kisebb rá az igény? Elképesztő.


#16820480
(titán)

Esztergom-BP ingázás: ha megnézed, létezik olyan is, hogy bérlet. MÁV havibérlet 16000 forint (aminek elvileg 80%-át a munkáltató fizeti, ha munkába jársz vele, de most a teljes összeggel számolok), BKV bérlet 9000 forint, mindkettő korlátlan utazást ad, összesen 25000Ft.
Ez a táv egy ~5 liter fogyasztású autóval és a jelenlegi 480-as benzinnel számolva jóval több mint 50 ezer forint, és parkolást nem is néztem még.

Megyeszékhelyen is amúgy lehet más opciót választani, ha nem is tömeget, de mondjuk egy (e-)bringa, roller, stb. A home office is egyre elterjedtebb, mert nagyon sok munkát lehet simán otthonról végezni, és így tovább.
Ugyanúgy, ahogy a "csak a főváros létezik" megközelítés nem helyes, a "mindenki vidéken 100+km-re lakik a munkahelyétől" sem az szerintem.


Shadowbull
(addikt)

Mert nem lehet annyira drágán adni őket hogy a nagyobb autókon elérhető profitrátát produkálják vele. Így az erőforrásokat inkább a nagyobb autókra koncentrálják.


tothmaxy182
(őstag)

Egy 20milliós autón lehet mondjuk 2 milliós haszot realizálni. Egy 6milliós autón nem. Igény pedig nagyon is lenne rá.

Pl a feleségemnek miért kéne egy 20 milliós 2.5 tonnás autót vennünk, ha csak iskolába viszi egy a gyereket (4km), meg elmegy bevásárolni(2km). Arra egy Fiesta/Corsa/stb méretű autó is tökéletes lenne, de ezek kihalóban vannak (pláne normális áron)

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

6 millióson is lehetne, 8 millióért kell adni. Ja hogy annyiért nem vennék? Nem lenne rá igény? A SUV-ra meg van 20 millióért. Komolyan ezt magyarázni kell? Ha nagyon is van rá igény miért nem adják 2 millióval drágábban? :) Nem, nincs rá igény. Olcsón alsó kategóriában, vagy esetleg sokadlagos autónak városba veszik. De aki pénzt áldoz autóra már SUV-ot vesz.

A szerkesztésre: Ilyen felhasználásra nem is kell nagy autó. Tele van a piac nem 20 milliós pici városi elektromos autókkal.

[ Szerkesztve ]


Peat;)
(veterán)

2,9 méteres tengelytáv nem megy a vezethetőség rovására, főleg városban, parkolóházban, kanyaroknál? A nagy ívű kanyart már amúgy is minden második vezető lecsapja olyan mértékben hogy az egyidejű(nagy ív + másik is ív) kanyarodás lassan már két toyota aygoval sem kivitelezhető.

Én autómban 2,78 a tengelytáv és hát van hogy visszasírom a régi kis corsám, de odafigyelek és tudomásul veszem hogy "előbbre" kell menni buszosan és úgy kanyarodni pl.

A másik dolog a szélesség, azt itt nem látom, de gondolom 1,9 méter körüli.

Lassan nem férnek el, nem manőverezhetők az autók a városokban. És kik vesznek ilyen drága autót? A városiak.

[ Szerkesztve ]


pecccccccca
(senior tag)

Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én imádom 100-as oktán illatát…
Majd, ha elmennek ezek a nagyonződ’ autók egy töltéssel 700-800 kilométert, majd akkor lehet miről beszélni. Addig csak túlárazott matchboxok amik mellesleg egyáltalán nem is ződek…


Füleske
(addikt)

Alfonz személyesen? [link]
Nem kellene annyit szívni, akkor kevesebb ződséget írnál.


pecccccccca
(senior tag)

Te ilyen 4 mondatból kiismered az embereket típus vagy?
:R


Füleske
(addikt)

Néha elég egy szó is.


Hallosz
(senior tag)

. . . legyen úgy, szurkolok neked. 2025 január 28-án beszélünk ;-)


Uzi74
(senior tag)

Érezhető lesz a hossza, de nem annyira vészesen - egy c osztály is 284cm-es tengelytávú. Furcsa az lesz, hogy a sarkokba ki vannak tolva a kerekek.
A mostani 2,99-es tengelytávhoz képest nekem felüdülés lesz :), de azzal is el lehet járni probléma nélkül. Figyelni kell majd az elején, könnyű rámenni a szegélyre, egészen más az utánfutás - tipikusan ha egy merőleges parkolóból állsz ki és fordulsz jobbra. Amikor új volt hozzá is ért a hátsó kerék a falhoz egy parkolóház kanyarban - szerencsére a karosszeriánál kijjebb volt a kerék és az már nem ért hozza...

[ Szerkesztve ]


PitLee
(őstag)

Anno hoztak egy szabályt ezek a tökik, ami miatt a nehezebb, nagyobb autók (i lové jú klímaváltozás) kedvezőbb értékeket kapnak a CO2 kvóta számolásakor, mint egy kis kocsi.
Így a kiskocsira pluszban még a co2 bünti is rákerül, ami miatt elszálltak az áraik.

Az a vásárló réteg akinek még a régi áron belefért volna, már nem vesz új kicsit, inkább vesz használt kicsit vagy közepest magának.


Füleske
(addikt)

Rendben. :K


kavalkád
(aktív tag)

hát ja, de a gyíkemberek úgyis lelöknek majd a Föld széléről a semmibe mindannyiunkat.


h1mpi
(nagyúr)

Szép nagyon, a színe is csak a popsi… hát az fura :B


Hallosz
(senior tag)

A Toyotánál rendelhető 100% hidrogén hajtású autó, a Mirai.
600 Km feletti hatótáv, az égésterméke vízgőz, károsanyag kibocsájtása nulla. Nos, ez inkább lehet alternatíva az benzin/dízel motorok cseréjére.


Noukoum
(veterán)

Erre valami hiteles statisztikát.
Egyébként úgy látjuk hogy az “elszálló” árak legkisebb része a co2 kvóta miatt van. Csak erre a legegyszerűbb fogni, más egyéb költségek drasztikus növekedéséről pedig nem vesznek egyesek tudomást.

Hallosz: Szólni kéne a vásárlóknak hogy rossz autót vásárolnak mert hidrogént kéne venniük.

[ Szerkesztve ]


Turbobacsi
(senior tag)

és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!


h1mpi
(nagyúr)

Ja és egy helyen lehet tankolni…. :C Ameddig az elektromosat napelemről otthon töltheted szinte ingyen, nem alternatíva a hidrogén személyautókba

[ Szerkesztve ]

üzenetek