üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Valami ilyesmit írhattak volna anno a lovas kocsisok is, az autózás tizedik éve körül. (Miért járjak a patikába benzinért?)
A töltést én nem látom problémának, nem kell fognod a töltőkábelt közben. :)
A Zoe töltési problémáiról leginkább a gyártó tehet. Nem véletlenül nem így oldották meg mások az AC töltést.
"De nekem is csinálják ezeket, nem?" Nem, ha nem akarod. Nem kényszerítenek rá, hogy vegyél. Ez egy lehetőség, annak, akinek megfelel.
#32 janeszgol: És? Kell neked lítium? Nem értem a problémád.

[ Szerkesztve ]


Uzi74
(senior tag)

Kedvelt tévhit, hogy fagyoskodik az ember az eautóban (kivéve pár korai próbálkozást). Nem a fűtés miatt csökken jelentősen az autópálya hatótáv télen, a hőszivattyű beéri 1-1,5KWh-val ( rövid utakon ok, ott fel kell fűteni), hanem mert a levegő sűrűsége nagyobb a hidegben és jóval nagyobb a légellenállás. (50-60 órát elmegy az autómban a fűtés gond nélkül, ha tele van az akku - nem tudom egy belsőégésű autó mit szólna hozzá, ha járatnád alapjáraton napokig - és nem fulladnál meg közben)

Szerintem 8ezer liter fosszíliát elégetni és a légkörbe eregetni 100ezer km-en vicc...


Füleske
(addikt)

Ja, hogy igény. Tudod mit? Az én igényem a korlátlan, feltételek nélküli teleportálás, térben és időben. Oldják meg.


neoforce
(aktív tag)

Nem voltam elég pontos, önmagában az elektromos autó ötlete tetszik csak ehhez nincs alkalmas technológia (ez tény).Hagyjuk már a környezeti hatást, amikor az akkumulátor környezetszennyezőbb a gyártása mint egy dizel egész életciklusa.....
Majd ha elszál a rózsaszín köd a jelenlegi elektromos autokrol beszélhetünk.


#16820480
(titán)

Nekem meg az az igényem, hogy ne legyenek hangos és büdös autók a környezetemben az utakon. Az meg nem úgy néz ki, hogy valakit megdobsz sok pénzzel, és hirtelen megold bármilyen problémát.

Füleske: A két Ioniq közt a hatalmas különbség a súly és design (hogy az 5 szögletesebb, magasabb építésű és ezért a légellenállása is rosszabb).
A dedikált platform szerintem nem csak ennyit számít, sokkal könnyebb elhelyezni egy akkut vagy az elektromos motorokat, ha eleve úgy tervezik, hogy ezek legyenek benne, ne pedig a belsőégésű motor, váltó, benzintank, stb.
Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni. Szerintem az 50km oda és 50 vissza az rövid táv, nem is jelent azért egy normális EV-nek gondot, de egy Mini-e például nem biztos, hogy télen is meg tudná csinálni, vagy épphogy, egy Kona 39 pedig simán. Nincs igényem 60+kWh akkura, feleslegesen nagy és nehéz a mindennapokra, egy jól megtervezett 35-40kWh bőven jó lenne, csak még ezek is drágák, szóval arra várok, hogy lejjebb menjen az áruk.
Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását.


#16820480
(titán)

Ha dízel életciklusát 4-5 évnek veszed, és utána megy a roncstelepre, akkor talán szennyezőbb az akku, de valós használat mellett tökre nem igaz amit írsz. És ez még a jelenlegi energiamixnél is így van, nem hogy ha majd több megújuló lesz.


Uzi74
(senior tag)

Melyik tanulmányra alapozod az életcilusra vonatkozó állítást? Itt pl 70%-al jobb a BEV....
[link]
Egyébként ha nem is lenne jobb a BEV, inkább választanám azt, mert egyrészt az olaj egyre fogy, szennyezi a vizeket és a környezetet, másrészt a tüdőmnek sokkal jobb

(lehet hogy nincs alkalmas technológia, és csak képzelem hogy 3 éve boldogan azzal járok : )

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? :F (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség)


neoforce
(aktív tag)

Ó hány évtizede hallom hogy elfogy az olaj:-) sosem fog elfogyni.

sheratan: Hány év alatt esik le az akkumlátor hatékonysága(100%) alá?


Uzi74
(senior tag)

Ha nem marad senki, aki kitermelje 80-100 éven belül, akkor igazad van :) Ajánlom ezt a cikket:
[link]
Az hogy nem ennyibe fog kerülni egy hordó mint ma, az ugye sejthető.

[ Szerkesztve ]


neoforce
(aktív tag)

Gondold át, ha estleg elfogyna ha esetleg nem lenne aki kitermelné hidd el akkumulátort sem fognak gyártani az autódhoz, és ne gondold hogy az áram nem fog emelkedni.
hogy visszatérjek a címben lévő autóra egy fasza dízel motorral vagy egy jó kis benzinesssel egész vagány járgány lenne :))


#16820480
(titán)

Nem néztem végig az összes Volvot, hogy mit tudnak a kategóriatársaikhoz képest, de elég sok tényező van, ami beleszól a hatékonyságba, igen. A súly, kialakítás, hajtáslánc, stb. De még ha csak annyi előnye van a dedikált platformnak, hogy költséghatékonyabb, az már sokat számíthat, mert így tud idővel lejjebb menni az EV-k ára.
A linkedhez meg: Carlin egy fasz, már elnézést, ha komolyan gondolja ezt a "they just disappeared" szöveget (tudom, humor akar lenni, *lassú taps*). Egy rakás extinction event volt a Földön, amikre nem volt ráhatásunk, de a mostani legújabbat éppen mi okozzuk. Nem arról van itt szó, hogy a természet ellenében meg akarunk menteni fajokat, hanem hogy azt akarjuk elkerülni, hogy mi öljük meg őket. Persze, nem a bolygót védik ezek az intézkedések, ha a bolygóra úgy tekintünk, mint egy darab kőre, mert annak semmi baja nem lesz nyilván. ha meg úgy tekintünk rá (praktikusabban) mint egy ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik.


FeRRaR1
(őstag)

Az a baj hogy nagyon nem egyszerű a képlet. Nincs tökéletes válasz és nem fekete vagy fehér az egész. Németországban pl az atomerőművek bezárása miatt szén tüzelésre álltak át. SZÉN TÜZELÉS a nagy fejlett Német o.-ban. 2020 után is, WoW... Alapjában véve két hasonló méretű / tudású elektromos autó legyártása 2x annyira szennyező mint ha sima benzines lenne. Nekem az is a "bajom" hogy szeretek sportosan, tempósan haladni, ami nagyon gyorsan degradálja az akksi pakkot. Megfelelő kommunikáció kellett volna az elejétől. Sok hosszú táv? Diesel. Csak város? Elektromos. Vegyes felhasználás vagy élmény autózás? Benzin vagy Hybrid.

Nekem megvan a V8 hosszú távra és élményre, középkorú Lexus hybrid a mindennapokra. Használt autó árak miatt drágábban tudom most eladni mint 2 éve vettem, ezért ezt meglépem. EV6 ott van a kijelöltek között ahogy az RX 450h is. 7 év gar, vs. sose romlik el. Hasonló ár, Lexus prémiumabb, minden amihez érsz, a Mark Lewinson hifi az egyik legjobb. Persze kinek mi a preferenciája. Így hogy most már tudok kényelmesen itthon tölteni, jó alternatíva lehet az EV6 is. Csak ritkán kéne máshol rádugni. Viszont nagyobb érték vesztés, de még érvényes garanciával lehetne eladni amikor arra sor kerül... Alszok rá még párat.


Gomez86
(őstag)

Egyszer olyan szívesen meghallgatnék valakit aki szerint a gyógyszergyárak mérgeznek minket hogy szerinte miért végeznek ilyen pocsék munkát mivel az átlag életkor folymatosan és rendületlenül növekszik :)


Füleske
(addikt)

"idővel lejjebb menni az EV-k ára" Inkább így lehet nagyobb a profit. Lásd Tesla nyeresége tavaly. A fogyasztói ár inkább a kereslet-kínálat arányától függ, ami akku hiányában még egy darabig nem lesz jobb, az egyéb tényezőkről (chip hiány, nyersanyag hiány) nem beszélve.
" ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik."
A saját magunk érdeke miatt. Mert az ember is ennek az rendszernek a része.


Noukoum
(veterán)

Nem is a bolygómegmentés a cél, hanem tisztábbá, fenntarthatóbbá tenni a közlekedést, környezetünket. Az autógyártók nagyon szívesen gyártanának kis autókat ha lenne rá igény. Elnézve a kínálatot, inkább a SUV népszerű.


Uzi74
(senior tag)

Sorry, hosszú:
Nyilván annál jobb minnél több megújuló van a mixben és szerintem is önlábonlövés az atomot idő előtt kivezetni, de az elektromos autók CO2 lábnyoma az életciklus alatt még így is kisebb, mint egy belsőégésűnél (Németországban mindenképp, Magyarországon főleg, Lengyelország kérdéses). (a legyártás több CO2, de az üzemeltetés lényegesen kevesebb) Viszon ha magánemberként van elég napelemed és intelligens töltésvezérlésed egyrészt függetleníted magad a világpiactól másrészt tudod, hogy tényleg nem okozol plusz emissziót. Az kiöregedett akkuk stationárius másodlagos felhasználásávan majd könnyebb lesz növelni a megújulók arányát - és ez tovább csökkenti az akkugyártás lábnyomát
Mi a hosszútáv? Egy mai "nagy akkus" modellel 200Km-ig semmi kompromisszumot nem kell kötni, 300km-ig ne menj 140-nél gyorsabban, 400 az már csak város-országúton van meg és e fölött tagadhatatlan van kompromisszum a megállásokkal
Az élményautózás nekem jó gyorsulást, azonnali pedálreakciót, jó kanyarsebességet jelent - mikor visszaülök a benzinesbe (hiába 5,9mp a 0-100 katalógusadat) mintha kiestem volna a hipertérből érzésem van (a 3. pont a futómű az marad az ICE-nél, mert ott aktív).
Mai árakon számolva 200 ezer km alatt 5,5misivel több el fog menni üzemanyagra, szervízeket, többletadókat nem számolva. Ha megnézed a sokat futott e-niro árakat, szerintem kevesebbet estek, mint a benzines társaik. Persze ha jön egy új akkutechnológia, estetnek nagyobbat, ha sokáig megtartod ez nem fog érdekelni - minden 10 év fölötti 200 ezret futott autó leesik 10 ezer eur alá.
Pluging hibrid is jó lehet, ha valaki úgy használja ahogy kell - sok rövidet megy és néha hosszút - és megelégszik az elektromos üzemmódban egy BEV-hez képest szerényebb menettulajdonságaival.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Van rá igény. Mindig is volt és lesz is. Azért nem gyártanak kisautót mert azon kicsi a haszon.


Emericus Max
(tag)

"Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni."

Gondolom Budapesten élsz és/vagy dolgozol. Mert vidéki városokban felejtsd el a tömegközlekedést, még megyeszékhelyeken se tudod kiváltani az autózást ezzel, de kisebb városokban biztosan nem.
Ha meg ingázol Budapestre, akkor meg az a baj, hogy nettó drágább a tömegközlekedés, mint az autózás. Szóval epic fail. Én Esztergomban lakom, ami 45km Budapesttől, de a vonatjegy mondjuk 2500 Ft oda-vissza (óránként van vonat), ha már BKV is kell mondjuk 2 átszállással oda-vissza, akkor már összesen 5000 Ft körül vagyok, autóval meg jóval olcsóbban kijön ez a belvárost kivéve, ahol a parkolás drága. De ugye elektromos autóval is parkolni kell.
Az a baj, hogy sok kommentelő csak Budapestben gondolkodik, holott a lakosság 75% nem Budapesten él vagy nem ott dolgozik.

Az egyetlen kétségtelen előnye felhasználói szemmel a villanyautózásnak az emisszió és a zaj csökkenése.
De sajnos a másik oldalon a negatív tényezők ezt masszívan ellensúlyozzák jelenleg és amíg több a negatív tényező és kompromisszum, addig az emberek többsége a saját kényelmét és idejét választja a globális, klímavédelmi szempontok helyett. Jelenleg az elektromos autózás erősen kompromisszumos megoldás ami a lakosság nagy részének anyagi vagy más okokból nem megvalósítható opció. Marad ez egyelőre a fővárosi lakosság egy tehetősebb részének játszótere.

Amit meg kellene oldani:
elfogadható ár, töltés ideje, töltőhálózat, hatótávpara, szervízhálózat, hatótáv szálsőséges és kiszámíthatatlan változása az időjárás és útviszonyok függvényében stb.


moleculez
(veterán)
Blog

De gyönyörű ez az autó❤️ Az a csúnya rendszám nem kéne rá.

üzenetek