[Re:] [Kolondrum:] Ez mi a tkm?? NAV vs. Megszűnik az áfamentesség - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


D1Rect
(félisten)
Blog

Egészen pontosan, hogy nagyobb környezetszennyezés mintha ezeket a termékeket konténeres mennyiségekben hoznák a nagykerek, tárolnák, eladnák kiskereknek, azok is tárolnák majd a user elmegy és megveszi?

Mert szerintem a közvetlenül a meglévő szállítási kapacitást(posta) kihasználva pontosan a userhez juttatni a legolcsóbb megoldás.


Ceree
(senior tag)
Blog

Szerintem az egyenkent csomagolt termek egesz ellatasi lancon valo atmozgatasa a legrosszabb. Hatekony egysegrakomanyokban, fajlagosan joval kevesebb ballaszttal mindenkinek jobb. A keszlettartasnak nyilvan van koltsege, ezzel persze szamolni kell, de sok olyan termek lesz, amire ha nem filleres, igeny sem lesz.
Valoszinuleg emiatt a jelen mennyiseg megmozgatasara nem is kell keszulni, mert be fog esni a volumen. Ennek lesz talan a legnagyobb kornyezeti haszna.

A felvazolt klasszikus ellatasi modellben amugy jelenleg is ott vannak ezek a termekek, mindket forrasbol elerhetok, csak a mennyisegek fognak noni ami szinten javitja a hatekonysagot az elosztasi lepcsok kozott.

Amugy tenyleg vicc, ami ment: havonta valtogatott 1$-os mobiltokok, noi kiegeszitok, hulladek muszaki cikkek mert nem szamit ha tonkremegy, addigra ide er a masik... Nem is csak a csomagolas novelte a kornyezeti terhelest, a termek is kemenyen. De ez mar masik mese.

Az emberisegnek fel kene vegre fognia, hogy a kornyezetvedelem a fogyasztas visszafogasa nelkul nem fog menni...


UnA
(Korrektor)
Blog

Esetleg rá kellene jönni, hogy nem érdemes a világ másik végén gyártatni a termékeket, még akkor sem, ha ezen x százalékot lehet spórolni a vásárlásnál. És ha nincs rá pénzem, akkor talán nem veszem meg ;)


t72killer
(titán)
Blog

Nna, akkor mondjuk kezdjük ezeknek a felszámolásával, mert bár az én saját magán postaládámban landol ABSZOLÚT NULLA hasznom van belőle, még nekem kell eltüntetni. Miközben ha egy javítandó eszközhöz rendelek egy 1$-os alkatrészt, akkor lehet nem lesz kidobva 3 kiló műanyag és fél kiló színesfém, merthogy EU alkatrészárakkal nem érdemes javítani.

#22: ha van egy lerakat, akkoris egyesével csomagolva utaznak az Evergreen-nel a dolgaid. Vagy szerinted majd raklapos tételben szállítják át az ellenállásokat, LED-eket, USB-kábeleket és EU munkabérek mellett számolják+borítékolják vhol Ny-EU-ban?

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

A "filléres" kínai cuccokról jellemzően még a csomagolást is lespórolják.
Szerintem teljesen invalid az, hogy az aliról és társairól rendelt cuccok nagyobb környezeti terhelést jelentenének, mintha ezt egy beszállítói láncon keresztülfuttatjuk ennek minden velejárójával.

Abban is biztos vagyok, hogy boltban könnyebben rávehető az egyszeri ember az impluzusvásárlásra mint egy weboldalon.

Ami szerintem itt megállja a helyét, hogy fizesse ki mindenki tisztességesen a küldés költségét, ne a postára legyen ráhúzva.
Persze itt beszélgethetünk róla, hogy mennyire hatékony a posták működése(nem csak itthon bárhol a világon) és mennyire tisztességes ezt kifizettetni bárkivel is.


D1Rect
(félisten)
Blog

Szerintem ez így tök jó, inkább azt a felét basszuk szanaszét a bolygónak ahol nem én lakok.


buherton
(őstag)
Blog

Az EU részéről teljesen jogos és azon csodálkozom, hogy nem döntöttek erről hamarabb.

A csomagszállítók között van egy olyan megállapodás, hogy a küldő ország zsebeli be a pénzt és a cél ország ingyen kézbesít. Ez a rendszer addig működik jól, amíg valamennyire kiegyenlített a két ország közötti forgalom. Vagyis a magyar posta azért nem siet a kézbesítéssel, mert semmilyen bevétele nem származik ebből. Kína ezt hackelte meg és ezért vezetik ezt be.


t72killer
(titán)
Blog

+1. Én is erősen kétlem, hogy (rendesen körbejárt) környezetvédelmi oka lenne ennek a döntésnek, hiába EU.

#27: akkor kérjenek pénzt az európai posták, ennyi. xxi.szd van, a papíralapú levelezés minimálisra csökkent, csomagokat szállítanak zömében - ehhez kéne igazítani a bevétel elosztását. De ennek semmi, 0 köze a vámhoz, áfához +ezekhez kapcsolódó erdőmészáros bürökráciához.

[ Szerkesztve ]


Eastman
(őstag)
Blog

Kiegészítés:

Nem versenyképes a Magyar Posta, és
nincs elegendő postás. Szerintem, így vagy úgy, a hattyúhalálát fogjuk végignézni. Biztosan akad rá majd vevő...


hcl
(félisten)
Blog

Mondjuk ilyenkor lehetne elővenni a Főni szabadságharcos énjét, és csak azért sem áfáztatni, de hát mit várunk :D

@UnA : OK, ha lenne EU-n belüli Arduino, mondjuk 2x áráért a kínainak, semmi bajom nem lenne. Van?
Lítiumtöltő modulok sincsenek EU-n belülről.
Egyszerűen itt magasabb a hozzáadott érték, nem tömmeggyártunk.

@b0bcat : +1 annak, hogy ha rendelek valamihez alkatrészt, amit nem kell kidobni, az kisebb szennyezés. Alapvetően nem csak több tízezer Ft-os telefonokat szokás rendelni.
Ráadásul ezek közül egy csomó minden olyan, amit nem is kapni máshogyan EU-n belül.

[ Szerkesztve ]


buherton
(őstag)
Blog

Azzal megsértenék a megállapodást, ezért sem "csak ennyi". Az ÁFA-val és a vámeljárással pedig nem. És ugye a posták már ma is állami támogatásra szorulnak, amit az előbbivel lehet fedezni.


hcl
(félisten)
Blog

Ja meg a másik!
A Posta az adómból működik, jórészt.
Tök szívesen adózok arra, hogy megjöjjenek a csomagok bárhonnan, míg egy csomó egyéb marhaságra nem (valahogy mindig stadion lesz belőle, meg yachtos utazások, magánrepülők...!)


UnA
(Korrektor)
Blog

Az a baj, hogy az áfa nélkül összeomlik a költségvetés, az nem a legjobb szabadságharc :)


Ceree
(senior tag)
Blog

Amikor az egy db uvegfolia/tok/csipkes l0f@sz is polisztirol csomagban jon, plusz a zacsko. (Ami raadasul mar veszelyes hulladeknak is minosul.)

Pedig valid. A logisztikaban is merethatekonysag van (szallitasban, raktatrozasban is), fajlagosan kisebb a kornyzeti terheles. Raadasul a hagyomanyos ellatasi lancban a logisztikai kozpontokban es szolgaltatoknal a csomagoloanyag ujrahasznositas is nagy aranyban mukodik, hiszen tiszta anyagokrol beszelunk, mig ez az egyedi felhasznaloknal megy a kommunalisba. (Tisztelet a kivetelnek, de az ujrahaszbositasi aranyok itthon a lakossagnal elszomoritoak.)

#24: A kontenerben homogen egysegrakatok utaznak az elosztokozpontba, nem darabaru. Ha te egy db-ot rendelsz akkor annak a koltsege oriasi lesz nyugaton, igen. Ha 10/100/1000 a rendelesi egyseg, akkor fajlagosan mar elfogadhato, ugye. Ezzel Te mint fogyaszto akkor talalkozol, ha direktben keresel meg az ellatasi lancban joval elorebb levo elemet. Kulonben meg darabra veszed a sarki elekroban, de akkor neki fizeted ki a megbontas koltseget. Most is igy van, nem?
De tok egyetertek a javitasos elveiddel, gyulolok csak azert kidobni valamit, mert gazdasagilag javithatatlan: nincs alkatresz/GTK. Csak kozben meg felek, hogy azert olyan olcso a kinai alkatresz, mert kizsakmanyolt munkaerovel kornyezetvedelmi normak betartasa nelkul gyartjak le (minosegrol most ne beszeljunk). Szoval mikor eppen melyik ujjam harapjam meg? :(

A kulcs szerintem is amt Una ir. Ez a globalizalt fogyasztoi tarsadalom fenntarthatatlan.


t72killer
(titán)
Blog

A kisbolt szted egész konténernyi csomagolt de homogén árut vesz? :N

[ Szerkesztve ]


Eastman
(őstag)
Blog

...mega magánnyugdíj-pénztáram nélkül is...


hcl
(félisten)
Blog

Az a baj, hogy itt még sarcot el nem töröltek, és ha van lehetőség, jóhogy be fogják szedni.
Ez a költségvetés meg EU pénzek nélkül bedőlne, de ha a pazarlás+mutyi megszűnne, itt Svájc lenne.

@Ceree : Tök jó, fenntarthatatlan, de nem azért, mert Kínából rendelünk, vagy nem rendelünk... Inkább az agyatlan tömegtermelés, nem szabványos, nem javítható, optimalizálatlan szoftverek miatt avuló cuccok miatt.
Ezekkel lehetne kezdeni a reformokat, nem az a kulcs, hogy fú, megsarcoljuk a külföldi árukat.
Pláne nem egy évtizeddel azután, hogy elkezdődött a dolog.

"Tisztelet a kivetelnek, de az ujrahaszbositasi aranyok itthon a lakossagnal elszomoritoak."
Bingó, akkor ezen kéne javítani!

"Csak kozben meg felek, hogy azert olyan olcso a kinai alkatresz, mert kizsakmanyolt munkaerovel kornyezetvedelmi normak betartasa nelkul gyartjak le"
Efelől megnyugodhatsz, mert már azt a cuccot is így gyártották, amihez vetted. (Esetleg nem Kínában.)

Illetve tök benne lennék, hogy marad 1 hónap a szállítás, de vitorlás hajó hozza (vannak olyan vitorlafejlesztések, amik nem is emlékeztetnek a szokásos vitorlára, hatékonyságban is jobbak).

"A kontenerben homogen egysegrakatok utaznak az elosztokozpontba, nem darabaru."
Szerintem tök mindegy, hogy hogyan van csomagolva...

[ Szerkesztve ]


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Remélem ezt a kezelési költséget ki lehet majd kerülni valami online befizetési felületen.


joghurt
(addikt)
Blog

Mindenki úgy hisztizik itt, mintha mindent kötelező lenne közvetlenül Kínából rendelni.

Ismeretségi körben régóta csak EU-n belül rendeljük ezeket is, több okból:
- a tipikus 6-8 hetes szállítási idők helyett általában 1 héten belül itt van,
- EU-n belül nincs vám és adó (bónuszként a Magyar Posta majomkodása is elmarad).

Igen, amikor az EU-ba lépnek a cuccok valamelyik holland/német kikötőben, akkor gyakran "elfelejtik" befizetni utána a vámot/adót, erről tudunk.

Igen, EU-n belül van postaköltség, mert nem dotálja a kínai állam a gyarmatosítás jegyében.

(Magánvéleményként én az EU-n kívüli árukat masszívan meg is vámoltatnám. A multiknak máris nem annyira érné meg Kínában gyártatni.)


Dr. Romano
(veterán)
Blog

A te ismerősi köröddel nem tudok mit kezdeni, engem nem érint :(

üzenetek