[Re:] [Lalikiraly:] Mercis kalandok - Huszonharmadik rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Na, majd lefotózom a Mercin a keréknyomás táblázatot.

Összesen 3 fajta érték van.
Van a normál, ami két ember, meg egy csomag.
Van a terhelt 3 ember plusz sok csomag
És van egy úgymondott Comfort mód, ami jóval alacsonyabb nyomást ír elő. Holnap majd lefotózom és megmutatom nektek.

Azért a keréknyomás értékébe beleszólhat a felni szélessége, az autó súlya, a sebességindex.

Az én autóm esetében érdekes a dolog, ugyanis a W210 nél az alap felni / gumi páros a 205/55 R16
De az enyémen, mivel taxi (volt) és csak ennél a motoros szériánál volt a 195/65 R15


Hieronymus
(addikt)
Blog

"De az enyémen, mivel taxi (volt)"

Ez nagyon rosszul cseng. Olyan autót ami taxi volt nem veszünk meg. Néhány év alatt taxizva annyit kap, mint normális használat mellett 20 éven át.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Na várjál, most tévedni tetszik!

Megmagyarázom.

Ad 1 Az autó mint taxi jött le a gyártósorról. 98 ban, 2003 ban már Magyarországon volt.
Amúgy végig van ütve a szervízkönyv, már nincs hova beleírnom a javításokat.
Ott a németeknél akkoriban évente műszaki ill TÜV vizsga és marha szigorú, így akkor ott mindent megcsináltak a kocsin. Na amikor ide bekerült, akkor kezdett romlani az állapota.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"akkoriban évente műszaki ill TÜV vizsga és marha szigorú"

Mivel a taxik nagy terhelést kapnak éves ritmusban vizsgáznak. A sport nagyobb terhelést kapó autók kétéves ritmusban. A normál járművek három éves korukban először, utána a két évenként ritmusban vizsgáznak.

A marha szigorú vizsga kicsit más Mint Magyarországon.

Alapvetően közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzés.
Világítás funkciós ellenőrzése. Ami után a lámpákat bekapcsolva a motort leállítva hagyják a további ellenőrzéskor. Mellékesen az akkumulátor is tesztelve van.
Ablaktörlők és ablakmosó ellenőrzése.
Fékpadon fékek fékerő ellenőrzése.
Aknán fékbetét állapot ellenőrzés. A gumik kora és állapota.
Valamint a futómű és felfüggesztés állapota. Vagy kézzel vagy automata rázógéppel.

A dízel botrány óta nem veszik figyelembe a jármű saját szennyezés kibocsájtás adatait, minden motort külső műszerrel mérnek.
Amióta rendszeresen járok vizsgáztatni bevezették az akkumulátor pozitív pólusának elszigeteltségének az ellenőrzését.Több járművet baleset után az akkumulátor gyújtott fel. A biztonsági övek funkcionalitását. Szintén a baleseti statisztikákból derült ki, hogy ellenőrizni kell. Végezetül ellenőrzik a fényszóró beállítást.

Ezen kívül semmit nem néznek. Ha a motor kicsit zörög, szólnak miatta. Ha kívül rozsdás az autó szólnak miatta. De ezek nem okok a forgalomból való kitiltásra.
Volt olyan eset amikor nem voltam szimpatikus a vizsgabiztosnak. Nyíltan megmondta, hogy sajnos nem tudta megbuktatni az autót a szennyezőkibocsájtás miatt. Úgyhogy a két hátsó irányjelző fénye nem azonos színű, cserélni szükséges. A Ford néhány évig úgy adata ki úgy az autóit, hogy a hátsó irányjelzőkben az izzó volt színezve, nem a burkolat. Mivel kevés ilyen autó fut az utakon, problémás az izzók pótlása. Magyarországra volt betervezett utam két napom maradt szerezni és kicserélni az izzókat, valamint lefutni a második TÜV kört.
Akkor még kerekítve 20 euróba került a második kör. Kizárólag az első körben feltárt hibát ellenőrzik újra.

Az a taxi, annak idején kevesebb mint 5 perc alatt ment át a vizsgán. És csak a tényleg lényeges állapotokat ellenőrizték. Mondjuk logikusan a vizsga előtt végezték el az éves inspekciót. Gumik, fékek, folyadékok mindenképpen rendben voltak. Mással nem nagyon lehetett gond.

üzenetek