[Re:] [Lalikiraly:] Mercis kalandok - Huszonharmadik rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"akkoriban évente műszaki ill TÜV vizsga és marha szigorú"

Mivel a taxik nagy terhelést kapnak éves ritmusban vizsgáznak. A sport nagyobb terhelést kapó autók kétéves ritmusban. A normál járművek három éves korukban először, utána a két évenként ritmusban vizsgáznak.

A marha szigorú vizsga kicsit más Mint Magyarországon.

Alapvetően közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzés.
Világítás funkciós ellenőrzése. Ami után a lámpákat bekapcsolva a motort leállítva hagyják a további ellenőrzéskor. Mellékesen az akkumulátor is tesztelve van.
Ablaktörlők és ablakmosó ellenőrzése.
Fékpadon fékek fékerő ellenőrzése.
Aknán fékbetét állapot ellenőrzés. A gumik kora és állapota.
Valamint a futómű és felfüggesztés állapota. Vagy kézzel vagy automata rázógéppel.

A dízel botrány óta nem veszik figyelembe a jármű saját szennyezés kibocsájtás adatait, minden motort külső műszerrel mérnek.
Amióta rendszeresen járok vizsgáztatni bevezették az akkumulátor pozitív pólusának elszigeteltségének az ellenőrzését.Több járművet baleset után az akkumulátor gyújtott fel. A biztonsági övek funkcionalitását. Szintén a baleseti statisztikákból derült ki, hogy ellenőrizni kell. Végezetül ellenőrzik a fényszóró beállítást.

Ezen kívül semmit nem néznek. Ha a motor kicsit zörög, szólnak miatta. Ha kívül rozsdás az autó szólnak miatta. De ezek nem okok a forgalomból való kitiltásra.
Volt olyan eset amikor nem voltam szimpatikus a vizsgabiztosnak. Nyíltan megmondta, hogy sajnos nem tudta megbuktatni az autót a szennyezőkibocsájtás miatt. Úgyhogy a két hátsó irányjelző fénye nem azonos színű, cserélni szükséges. A Ford néhány évig úgy adata ki úgy az autóit, hogy a hátsó irányjelzőkben az izzó volt színezve, nem a burkolat. Mivel kevés ilyen autó fut az utakon, problémás az izzók pótlása. Magyarországra volt betervezett utam két napom maradt szerezni és kicserélni az izzókat, valamint lefutni a második TÜV kört.
Akkor még kerekítve 20 euróba került a második kör. Kizárólag az első körben feltárt hibát ellenőrzik újra.

Az a taxi, annak idején kevesebb mint 5 perc alatt ment át a vizsgán. És csak a tényleg lényeges állapotokat ellenőrizték. Mondjuk logikusan a vizsga előtt végezték el az éves inspekciót. Gumik, fékek, folyadékok mindenképpen rendben voltak. Mással nem nagyon lehetett gond.

üzenetek