Bár nem értek az autókhoz , de örülök neki, hogy így épül-szépül a Merci.
[Re:] [Lalikiraly:] Mercis kalandok - Huszonnegyedik rész - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Ez csak állagmegőrzés. Szebb nem lesz, legfeljebb biztonságosabb.
Ráadásul The NeverEnding Story. Senki sem tudja, a felfüggesztések hibái okozta rázkódás és rezonancia, mely más alkatrészeket tett idő előtt használhatatlanná.
Ez az autó valódi gyerek. Sokat kell vele foglalkozni. De legalább kevesebbe sem kerül. Minél idősebb, annál több probléma és konfliktus alakul ki vele. Az oldtimer versenyeken már az plusz pontot szokott jelenteni, ha nem kell útközben javítani az autót.
Nekem nem lenne kedvem ehhez a folyamatos küszködéshez. Ezért szoktam elolvasni Lalikirály szösszeneteit ez ügyben. És szurkolok neki, hogy gond nélkül vegye a következő Műszaki akadályát.
Nagyon köszi a drukkolást.
Sajnos ez így igaz. De sokkal újabb, jobb autóra nincs pénzem. Most mondjuk cirka 1.5M em lenne de a 211 esek is már bőven a 2M felett vannak. És ott sem kéne kevesebbet javítani. Max a kaszni.
Hát még müszaki előtt kell egy alvázvédelmet csinálnom, ha más nem a látszat miatt.
zoli03
(őstag)
Pollenszűrőt hogyhogy nem cserélted még? Azt azért otthon is meg lehet csinálni, meg nem is drága dolog.
dellfanboy
(senior tag)
az hogy 2 centivel magasabb lett a motor nem fog extra räzäst okozni? marmint ha idaig vizszintbe volt, most az egyik sarkat feltolod 2 centivel...
ncc1701
(veterán)
Izé. Ez most gyári magasságba fog kerülni így. A régi bak volt annyira gatya, h 2 centit be volt rogyva.
Így van, annyira összeaszódtak a bakok.
A pollenszűrőre annyit, hogy amikor megvettük, akkor volt cserélve. Nem tudom, valahogy kimaradt a gondolatmenetemből. Semmi, nincs 2000 Forint pedig aktív szenest vettem bele.
[ Szerkesztve ]
Fékpofa nem a fébetéttel egyenlő (habár a pofa borzalmas elnevezés rá).
Fékpofa a dobfék része. Még ma is használják a kisautók esetében hátsóféknek.
Fékbetét és féktárcsa a tárcsafék része. Extrém esetben a féknyerget is cserélik.
Hát a dobfék teljesen kiment a fejemből, de látom is a képeken.
Ezeknél a merciknél a hátsó tárcsa maga a dob is. Nagyon kis nyeszlett "pofák" vannak a belső részen. Csak mint rögzítőfék szerepük van. A csere fő oka az volt, hogy már amikor megvettem nagyobb sebességről félezve rázott. Na ez kiszolgálja most már a gépállatot.
A hátsó kereken maximálisan a fékerő 20%-a keletkezik. Elegendő az gyenge fék a megfelelő fékezéshez. Erősebb fékezés esetén a jármű egy kicsit előre billen. Ennek következtében a hátsó kerekekre ható nyomás nagy része előre vándorol.
Csúszós és jeges úton alapvető cél, hogy gyenge fékezéssel kicsit előre lehessen billenteni az autót. Ezzel nagyobb fékerőt lehet alkalmazni a súlypont áthelyeződése után.
A dobfék mechanikai kialakítása okán természetes jelenség, hogy kialakul(hat) ez a rázás. Nem véletlen a majdnem teljes kivezetése.
De nem értitek továbbra sem.
A hátsó fék normál egyszerű tárcsafék.
Csak a rögzítőfék van úgy megoldva, mint egy dobfék és az a sima alap féktárcsa "dob" részét veszi igénybe belülről. 2 in 1 fék úgymond a tárcsa.
Nem nagy truváj és igen nem nagyok a betétek sem, kis csirkék
Hogyne érteném, láttam már ilyet, csak megfeledkeztem róla.
Ezen a videón kiakadtam. Azok a hatalmas minőségű utángyártott fékbetétek, amik egyszerűen szétestek használat közben. Egy rendes fékbetétet fémig lehet koptatni. Bár nem érdemes, mert a féktárcsák isszák meg a levét a könnyelműségnek.
Mondjuk az sem volt teljesen magánál, aki megtervezte ezt a kéziféket.
Amit linkeltél a kézifék ügyében.
A használt fékbetétek szétestek kiszerelés után. Gondolom már előtte is önálló életet élt a kopóréteg, csak nem tudott kiesni a helyéről.
Mondjuk az sem volt semmi, hogy a fék munkahengerét hogyan tolta vissza a "szerelő". Erre feladatra speciális eszközt szoktak használni.
A leszedett féknyerget nem engedjük le a földre. A rugóra szokták felakasztani.
Az összerakás közben a felületek átkenésére valami rézpasztát használtak. Ma már kerámia pasztát használunk. Jobb a hővezetés és a kerámia réteg kialakulása okán kevésbé hangos a fékezés. Viszont nehezebb letörölni a régi réteget.
A fékfolyadékot 2 évente kell cserélni. Erről sokan elfelejtkeznek. A folyadék begyűjti A párát (vizet). Ezért egy idő után, hosszabb fékezés esetén, felforr a folyadék víz tartalma. Csökken a fékhatás.
Fékbetét cseréjekor kiszívnak a fékfolyadékból. Amikor visszanyomják a munkahengereket kinyomnák a tartóból a folyadékot. Egyszerűbb leszívni előre. Ezt elfelejtette mutatni a videó vagy nem foglakozott vele a szerelő.
whbear
(senior tag)
Mercedes technológiai utasítás szerint meg kell nyitni a légtelenítő csavart visszanyomás előtt, hogy ne küldjük vissza a szennyezett fékfolyadékot a rendszerbe. Ha már vissza kell szívni a tartályból akkor nagy valószínűséggel az ABS kockába is jutott belőle. Nálunk mindig így kell csinálni.
Kézifék: Mercedes és BMW esetében vagy 30 éve ilyen a kézifék. Összerakás után az első esőig vagy mosásig jó. Belefolyik a víz, megkapja a dobot a rozsda és már alig fog. Megváltás a mostani elektromos kézifék.
[ Szerkesztve ]
whbear
(senior tag)
Zsír: ATE vagy Bosch Superfit kerámia fék szerelő zsír semmi más. Ez vált be a legjobban.
[ Szerkesztve ]
Hát itt a merci rögzítőféknek a hátsó ülés alatt van az állítója / oldója, úgy lehet csak a rögzítőfék "pofákat" cserélni. Nekem volt fékfolyadék csere egy éve sincs. Mind a négy keréknél más színű jött ki. Ki lett mosva az egész rendszer.
Mind a négy keréknél más színű jött ki.
Igen mind a négy féknyeregnél más színű fékolaj volt...
Pénteken vagy utána pár nappal jön a következő rész, lesznek finomságok