üzenetek

hozzászólások


Gulumaci
(tag)

Az FX-k részecske és füst effekt teljesítménye volt a kifejezetten gyenge, ha jól emlékszem. Lényegében a DX9-s újításokhoz volt kevés :D
Ezért fulladt ki Carbon alatt.
A Gef4-n sok játék pont a dx8-s teljesítménye miatt (illetve azért, mert a játékok futottak dx8-ban) volt képes sokáig használható maradni. :D


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Így van, a Far Cry nagyon jól skálázható cucc.
Anno még az FC demója 1024-ben high grafon játszhatóan futott az én 64MB-os GF4 MX440-esemmel. Na persze a high mód ebben az esetben csak DX7-et jelentett, de úgy is szépen nézett ki a játék (főleg a textúrák voltak nagyon részletgazdagok).
Picit feljebb toltam utánna a felbontást 1280-ba. Eleinte a szigetes résznél elfutott, de mikor beértem a dzsungelbe már nagyon akadt :D

[ Szerkesztve ]


ktg3
(őstag)

bocsi fc2-t akartam mondani :U


HSM
(félisten)
Blog

Érdekes kis teszt, meglepő eredménnyel! Grat! :R


Magnat
(veterán)

Szia,

"Ezt a játékot 1024X768as felbontásba futtattam 32bite színmélységgel" - a 32bite után hiányzik egy "s" vagy van egy felesleges "e" :-)

Amúgy gratula!


(Kolombusz)
(veterán)
Blog

Nekem volt egy ánusz 6800gt-m, még akkor, mikor ezek tényleg csúcsnak számítottak.
Hideg szobában vitte az ultra extreme órajeleket (450/1200), normál hőfokon viszont csak 425/1150-en tudtam járatni. Imádtam.


HSM
(félisten)
Blog

Erről jut eszembe... Mókás lett volna berakni egy sima Radeon 9700-ast... :U Nekem hűséges karim volt kb. 3 évig, és akkor sem a sebessége miatt kellett megválnom tőle!


Iron Funeral
(őstag)

GF FX 5800/5900 -> 4 pipeline, 4 ps egység és pipelineonként 2 textúrázó, régen ezzel vakították, hogy 8pipe :U ATi R300/350-> 8 pipeline, 8 ps, és pipelineonként egy textúrázó ;) Mekkora jó is volt nekem a 9500@9700 :D

A teszt nagyon jó lett, és az a 6800U még mindíg jól néz ki :R

[ Szerkesztve ]


Hobbbyt
(őstag)

Helló.
Köszi a tesztet :)
Bár nekem lenne egy észrevételem... Számomra kicsit zavaró ,hogy Ott is felkiáltó jel van ahol nem lenne rá szükség...(vagyis túl sokszor használsz !-t)
Dee lehet ,hogy ez csak az én hülyeségem.. :B

Sok sikert a további írásokhoz.! :C


djkoxos
(tag)

Felvettelek! Majd iirj rám h küldjem!


djkoxos
(tag)

Elküldve!


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Már más is szólt a felkiáltó jel miatt!
Most direkt figyelttem rá, tehát nem került olyan sok bele, de még úgy látszik m indíg sok, köszi hogy jelezted, máskor mégjobban figyelni fogok rá


arpii
(aktív tag)

Megint egy érdekes teszt. Köszönjük!


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

azért vagyok :R


proof88
(addikt)
Blog

Nekem is elküldhetnéd a mail címemre, adatlapon megtalálod. :)

Egyébként úgy általában az FX-ek nem voltak valami nagy cuccok. A Gef4 idején kezdte el az nVidia benchmarkokra is optimalizálni a drivereit. Az FX-ek idején az nagy jelentőséggel bírt, mivel a Gef4-ek tudtak nagyon erősek is lenni, pl 4800-as Ti.
Pl. a 3dMark 2003-ban van egy teszt, ami természetben játszódik és a faleveleket shader mozgatja, de komplexebb számolás alapján (hogy terhelő legyen). Mindig ugyanaz lesz a mozgás, ha újraindítod a tesztet, mivel a számolások eredménye, a mozgatás ugyanaz lesz. Na most, az nV driverek ezt úgy optimalizálták, hogy más shader kódot futtattak a kártyán, mert ki veszi észre a különbséget a mozgásuk között ?! Ez a shader egyszerűbb volt és szignifikánsan nagyobb pontot kapott a kártya. Ezt mondjuk már az FX-ekre írom, mert a 3dMark03 már SM 2.0-s volt. Anno volt egy kis program, ami kilőtte a driver detektáló részét, így lehetett futtatni a 3dMarkot a driver-optimalizáció nélkül is, és jóval kevesebb pontot ért el a kártya. A bizonyítékot asszem fotosoppal csinálták, mert összehasonlították ugyanazon képkockákat az anti detektorral és anélkül futtatva, és hát valóban eltértek a falevelek. A leírásban azt hiszem a shadereket is közölték, mármint a forrásuk is ott volt, de most fejből nem tudom már, hol volt ez a külföldi leírás.
Az nV már régóta inkább OGL-ben a jobb, és az FX 5900 dobozán emlékeim szerint a DooM3-mal példálóztak, hogy a kártya tudja az UltraShadow 2 technológiát és hogy mennyivel gyorsabb vele a játék, ha be vannak kapcsolva a dinamikus árnyékok, ami persze OGL-es. Persze DX-szel is lehet gyors kódot írni és az is igaz, hogy a DooM3 megvolt PS 2.0 nélkül is (talán csak 1 effekt volt PS 2.0-s), de akkoriban nagyon ráállt az nVidia arra, hogy 3dMarkra optimalizáltak, hogy jó eredményeket érjenek el. Azért általában a játék tesztekben kijött, hogy a DX-es játékok jobban mennek ATi kártyákon. Csak ATi-nál meg több időt kell várni a tuti driverre.
Ma már a hardver és a driver csak együtt tudnak nagyon jók lenni a vga piacon. :)


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

köszönöm ezt az infót! :R
ismét okosabb lettem :)


hcl
(félisten)
Blog

"Ma már a hardver és a driver csak együtt tudnak nagyon jók lenni a vga piacon. "
Régen is így volt, csak akkor nem volt ilyen kiélezett a marketinghelyzet és a piac, és volt idő normális drivereket írni, nem mindig a félkészet dobták oda.


adalbert1
(veterán)
Blog

Ahhh, a jó öreg Ti sorozat! :C
Nálam majdnem 4 évig szolgált egy Ti4200 (2002. 12-től 2006 09-ig.) és szinte végig meg voltam vele elégedve... Valószínűleg tényleg az tolta ki eddig az idejét hogy sok játéknak volt dx7/8 módja az újabbak közül is.


Raymond
(félisten)
Blog

Van meg mindig egy zsir uj soha nem hasznalt (de azert kibontottam) Ti4600 :) Anno az volt a backup kartyam ha a 9800Pro meghalt volna :) Most mar nem jo semmire, eladni nincs ertelme igy meghagytam emlekbe.

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

igen én is ezért hivtam a gef4-est a tesztben directx8 gyiloknak :DD

üzenetek