üzenetek

hozzászólások


Noukoum
(veterán)

Amire persze semmi szükség nincs jelenleg, hiszen hiába akarna holnap Magyarország 1 millió e-autót biztosan nem kapna. Tehát felesleges ez az egész hiszti amit csináltok.

Arról nem is beszélve hogy azt mondod hogy a magyar átlagnak drága a villanyautó, ezért nem azok veszik hanem a pénzesek. Akik pedig biztosan tudnak fix helyen tölteni. Magadat cáfolod meg.


vicze
(félisten)

Végül is linkeltem egy statisztikát ahol globálisan 36% volt 2éve és ez csak nőtt tovább a fenébe(patt-patt nem 70).. Ergo nem azért vesznek SVU-t az emberek mert abban nagy az aksi, hanem azért ez a trend elég egyértelműen, ezt keresik és ezt veszik alapból, mindegy, hogy ICE vagy EV.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Akkor az a “hiszti” is felesleges, hogy milyen jó az e-autó, mert úgysem lehet eleget gyártani. Sajnos ez eléggé kétirányú érvelés volt.
Minek erőlködtök? Úgysem lehet lecserélni a gépparkot, mert nincs elég belőle.


pilóta
(nagyúr)

Meg végül is 70%-ra (vagy még többre) becsülted az utakon lévő SUV-ok számát, amit ha a két évvel ezelőtti 36%-os új eladásokat ma 40%-nak is tekintjük, akkor az utakon lévő autók átlagéletkorát figyelembe véve, ez nagyon messze van a 20%-tól is lefelé, amit egy egyszerű 5 perces megfigyeléssel magad is láthatsz. Szóval igen, jó nagy marhaság volt az utakon lévő 70%, bármilyen szempontból nézve.

Azért vesznek SUV-ot amúgy, mert kényelmes és biztonságos, aki anyagilag megteheti ilyet akar, és a villany még drágább, tehát nagyrészt eleve azok veszik, akiknek van miből, és amúgy is SUV-ot vennének. Ha majd lejjebb megy az ára, akkor a maradék 60% is elkezd vásárolni, és akkor más lesz az arány az elektromosnál is...


DraXoN
(addikt)
Blog

figyelembe véve az itthoni átlag életkort, úgy is lesz majd még 15-20 év míg többségben lesznek az utakon itthon az elektromos autók, addigra meg "kiforr" a szilád elektrolitos akku is az új modelleknél (és nem kizárt, hogy lesz olyan régi modell is amit "átalakítanak" majd modernebb akkusra, eltudom képzelni, hogy ipar is épül majd erre ami egy 10-20 évre munkát is adna jó pár műhelynek).

pilóta:
normális esetben a SUV városba totál f*szság... csak mivel sokan azt vesznek más nem lesz biztonságos miattuk (mert "letarolja" ha nekimegy).. de még autópályára is f*szság ... nincs rá jobb szavam. szigorúan belvárosba "mikroautók" kellenének ... felette mehetne "extra adó" (mert "luxus" oda a nagy autó).. egyébként környezeti terhelésnek is jobb lenne a sok-sok mikroautó a belvárosban töredék fogyasztással a nagyobb autókhoz képest.. Elektromos autókból is csak a "minicar" kategória kapjon pl. ingyenes parkolást.. egyre többet problémáznak utóbbi miatt az önkormányzatok, hogy "túl sok van már" aki ingyen parkol... de úgy is az lesz a vége, hogy mindet eltörlik egyszerre, nem tartva fent egy külön "városi autó" kategóriát. Ami mondjuk lehetne egy súlyfüggő kategória mondjuk 1tonna alatti (akkut nem beleszámolva) autó, ami elektromos és/vagy plug-in hibrid.. esetleg legyen 1,2tonna, de semmiképp se több (zöld rendszámos porsche cayenne (és társaik)... hah, fizessen parkolásért, eleve csak papíron tud az meg 50km-ert elektromosan).

magam részéről mondjuk imádom a japán kei-car -okat, bár ha itthon újat vennék, más autók méretei miatt nem mondom, hogy nem fordulna meg a fejemben a SUV ... egyszerűen amiatt, hogy az ütközőzónája feljebb van és kisebb eséllyel nyom össze a másik SUV amivel egyre nagyobb eséllyel ütközik az ember...


pilóta
(nagyúr)

Szerintem is az, én sose vennék, csak ez a koncepció mögötte, amiért veszi, aki veszi.


vicze
(félisten)

1. Nem számszerű statisztikát mondtam, hanem amit még egyszer nap mint nap tapasztalok.
2. Nem írtam, egy szóval se hogy mindenhol ilyen, akinek van ép esze elfogja, hogy nem.


pilóta
(nagyúr)

Rendben, elfogadom, hogy nálad ez van. De akkor leírnád, hogy hol is van ilyen fura, egészen elképesztően különleges hely a bolygón, ahol nap mint nap ezt lehet tapasztalni?


#16820480
(titán)

Olyan szempontból állja meg a helyét a példa, hogy a legtöbb napon nem szükséges periféria/funkció, de amikor kell, akkor meg nagyon.
Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció). Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni.
Ahogy szaporodnak az e-autók, úgy fognak szaporodni a töltők is, ahogy ez annak idején lejátszódott a benzinkutakkal is, nem úgy indult a benzines autózás, hogy kiépítettek egy fullos töltőhálózatot, ami a 30-40 évvel későbbi autómennyiséget képes lett volna ellátni.

Abban amúgy egyetértünk, hogy drágák az e-autók, de drágák a benzinesek is igazából. Ha újat kellene venni most, akkor semmilyet se vennék, mert nevetséges, hogy 5-6 millió egy városi benzines kisautó (Fiesta-Corsa és társai) :U


GreenGoblin
(tag)

Az egy dolog hogy a nép fele (bár szerintem több mint fele az a szám) kertes házban lakik, főleg a faluk, kisebb városok. Viszont azért azt is tudni kell, hogy milyen az életszínvonal az ilyen helyeken. Ha az én falum nézzük vagy a környékbeli faluk lakóit akkor itt az emberek jó ha a hónap végéig kihúzzák a fizuval nemhogy több milliót elköltsenek egy EV-re.


vicze
(félisten)

Mivel új autót se fognak venni, így eleve kiessenek ebből a képből, felesleges felhozni.

Fogjuk fel a következőt: 2035-től nem fognak túl nagy mennyiségben ICE autót gyártani, ha akarsz se fogsz tudni ilyet venni, mert a szabályozások miatt csak EV lesz. ICE pedig 2050-ig nagyrészt kikopik mint a Trabant.
Lehet szélmalom harcot játszani, de értelme az 0. Ez egy alapból vesztes játszma.

Az meg hogy ki akar adott pillanatban EV-t mindenki saját zsebe alapján eldöntheti.

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Nem én hoztam fel a kertes házas példát...


k-adi
(nagyúr)

"Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi.."

Ha tudja.
Ha lesz elég oszlop a bolt előtt
Ha lesz munkahelyen oszlop
Ha lesz mozinál.

Ehhez pedig jóóóóóó sok oszlop kéne.


k-adi
(nagyúr)

"Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció)."

Azért azt remélem te is tudod, hogy ezeknek az embereknek a többsége nem tudná megengedni magának az EV-t? hiába tudná tölteni

"Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni."

Igen ez jó kezdeményezés alapvetően, ezt támogatom én is, viszont azért lássuk be ez se pár év alatt lesz hiszen míg 5perc alatt tankolsz addig ebben az esetben min. 20-30perc kell 1 oszlophoz, ergo sokkal több oszlop kell, stb.


pilóta
(nagyúr)

azért lássuk be ez se pár év alatt lesz

Én egészen pontosan megmondom neked, hogy mikorra lesz: amikor lesz annyi autó, amit tölteni kell. Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább ;] . Nem annyira bonyolult ez azért :D


k-adi
(nagyúr)

akkor jó! :)

*feltételezve hogy a jövőben a töltés gyorsasága és a hatótáv is növekszik, tehát mintha most kb "tankolnál"

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

"Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."

Ja, hogy úgy. Amikor leírtam, hogy dízellel járok és a használat jellegéből fakadóan nem igazán érdekel mennyit szennyez olyan hisztirohamot kaptál, mint egy épp menstruáló Greta Thunberg. Vicces volt az a hadjárat amit kerekítettél a dologból. De tudod mit? Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók belsőégésű motoros autók akkor ne foglalkozz velük, járj mással.


#16820480
(titán)

Az most nem annyira lényeges, hogy jelenleg meg tudná-e fizetni az EV-t ez a réteg vagy sem, de a jövőben majd nem lesz nekik akkora gond tölteni, ha egyszer eljut hozzájuk is valamikor.

Egy lakótelepi parkolóban levő töltő használata nem elsősorban gyorstöltő lesz szerintem, szóval ne a 20-30 perccel számolj, oda beállnak éjjelre parkolni és visszatöltik azt a 10-20-30km-t ,amit aznap mentek. Vagy azt sem minden nap, hanem heti 1-2x. Hasonlóan áruházi töltőknél sem kell minden alkalommal tölteni, ahányszor oda mész, és nem feltétlen kell 0-100-ra sem amikor igen.
Szerintem az egész EV érához át kell kicsit alakítani a gondolkodásmódot majd. Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd.


k-adi
(nagyúr)

"Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd."

Kicsit ez olyan mintha "én vagyok a kocsiért és nem a kocsi értem" lenne.. de mobilnál is sikerült leküzdeni, itt is menni fog


Noukoum
(veterán)

A benzinesnél nincs a kocsi értem, mert nem egy benzinkútban lakom.... ha már itt tartunk.


#06658560
(félisten)
Blog

"Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább"

Izé, nem. A jogszabályok gondoskodnak róla, hogy ne így legyen. Ahogy csak elektromost fognak hagyni újonnan eladni, onnantól lesz a szopás, mert addigra kellene rendesen kiépített töltőhálózat. Ami skandinávoknál annyira nem bonyolult, mert ott sok helyen már harminc éve is volt elektromos csatlakozó minden parkolóhelynél a hideg miatt, ott nagyjából csak az oszlopot kell cserélni meg a kábelt, de onnan délre komplett városokat kell feltúrni hozzá. Ami sehol nem megy szempillantás alatt.


vicze
(félisten)

Nemes egyszerűséggel ezek olyan dolgok amikhez nem értetek, így teljes hülyeségeket vizonáltok.
Egy 30éves távlatról van szó nem valamiről ami egyik napról a másikra történik meg.
Semmilyen megoldhatatlan probléma nincs az egészben.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Na jó, de ez az USA.
Itthon már most sem elég az az áram, amit termelnek a hazai erőművek.
A fogyasztás 2/3 részét tudják csak lefedni. A többit importáljuk.


#16820480
(titán)

Azért az országunk történelme során épültek már erőművek, szerintem meg tudják ezt újra tenni, ha szükség van rá. Amúgy pedig ha már USA, az egy egész kontinensnyi ország, ha megnézed államokra lebontva, ott is lesz olyan állam, ami többletet termel és olyan ami "importál", de összességében ez egyenlíti ki a hálózatot.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Persze, nyilván megoldják, ahogy eddig is.
Csak érdekes, hogy az energiaigény folyamatosan növekszik, itthon meg negyedével csökkent a termelés 10 év alatt.
De hát ők tudják.


7Heads Drago
(veterán)

Nekem nem csak a hatótávval van gondom.
Drága az autó és a töltés is és magának a töltőpontnak a kiépítése se ingyen van. (a konnektoros verziót inkább hagyjuk) Ha otthon töltöm akkor meg időigényes. [link]
Én nem igen találok hibát a számításban.
Ha kímélni akarjuk az akkut akkor ugye nem töltjük 100%-ra csak 80-ra de ott meg már kisebb a hatótáv. Szóval valamelyik ujjamba mindenképp bele fogok harapni.
Nekem pl az Ioniq jön be még a leginkább

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem lesz ez rossz, csak még kell neki pár év. A hatótáv folyamatosan nő, ahogy a töltési sebesség is. Mondjuk ezzel párhuzamosan drágul is a töltés, szóval... :D


ConCord
(csendes tag)

Kicsivel több mint egy fél éve vettem egy Amperát, nagyon érdekelt ez villanyautós dolog, ki akartam próbálni. Persze annyira bátor nem voltam, hogy rögtön egy full elektromosat vegyek (hiába második autó), így elsőnek úgy gondoltam, nem baj, ha van egy „tartalék” erőforrás is (most már simán vennék full elektromosat).
Pár hete próbálgattuk egymást, amikor hazafelé az OBI-ba kellett beszaladnom (valami csavarért), mire odaértem, autóban 1 km villany hatótáv. Vele szemben az IKEA, gondoltam ott töltöm, beszaladok fagyasztott húsgolyóért (na mégis így illik), gyorsan elintézem az OBI-t kb 30 perc az egész, ennyi idő alatt még a csigatöltésű Ampera is vesz magához annyit, hogy villannyal tuti hazaérjek (6-7 km). Ha már van lehetőség, törekedjünk a lokális szennyezés elkerülésére.
A töltősorhoz közeledve már láttam, hogy mindegyik foglalt, de közelebb érve vettem észre, hogy egy "fehérrendszámos" áll az egyik helyen, gondoltam kicsit várok, hátha csak húsgolyóért szaladt be, ha pár perc nem jön, max hazamegyek benzinnel. Ahogy ácsorgok, megjelenik egy Fiat 500e egy fiatal párral. Ők is méltatlankodnak az illegális területfoglalón. Közben a Fiatos hölgy megjegyzi, hogy igazán jöhetne már a betolakodó, mert töltenének, és mennének be vásárolni. Kicsit félszegen mondom, hogy nem látszom-e eléggé, ahogy a zöld rendszámos autóval itt állok a töltőre várva, mire ő, hát ők jöttek hamarabb. Mondom az nem lehet, hiszen az autóm mellett állva láttam amikor mellém gurultatok, és közben mondom mi a szándékom, hozzátéve gyors leszek. Jó, de ők tisztán elektromosak, jött a válasz. Ezt már végképp nem értettem, azért megkérdeztem, hogy ugye nem teljesen lemerült aksival jöttek el este az IKEA-ba, mire mondta, persze hogy nem, van még benne 50 km.
Másnap elmeséltem egy szintén elektromos világba készülő barátomnak az esetet, jót nevetett, üdv a villanyosok körében mondta. Ő már rég bújja a cikkeket, fórumokat és jobban belelát ebbe a kultúrába. A tisztán villanyosok egy része felsőbbrendű autósnak tartja magát, és mindenki más minimum megbocsáthatatlan bűnt követ el az emberiség ellen, ha nem ilyen autóval közlekedik, összegezte tapasztalatait.
Ott az már nem jutott eszébe Fiatosunknak, hogy ha lemondott volna az egy-két ingyenes kilowattóráról (mert hogy nem akartam vitázni, így átengedtem a töltőt végül), azzal tesz jót, hiszen így kipufogógáz pöfékelése nélkül hazajuthatok…. Szóval igaz más nézőpontból, mint amiről a cikk szól, de összességében itt egy elektromos kisautó nézett másodrangúnak egy nála mindenképp nagyobb elektromos szerű (hybrid?, növelt hatótávú elektromos?) autót.
Szóval van itt álszent szubkultúra bőven, pl azzal a véleménnyel már fórumon én is találkoztam, miszerint a csak 3,7kW-ot felvenni képes Ampera miért foglalja adott esetben a 11, 22 stb kW-os töltésre képes autók elől a helyet. Persze ez általában ingyenes töltőknél fordul elő. Ha őszinte akarok lenni esetleg van benne valamennyi igazság, de korántsem olyan fajsúlyú kérdés ez, mint amilyen vehemenciával tolják a full elektromos, gyorsan tölthető tulajok.
Szóval a kis kanyar után, szerintem jó dolog ez az elektromobilitás, lehet, hogy még gyerekcipőben jár, de mind az autógyárakat, mind a felhasználókat nem árt force-olni, hogy mire megérkezik a szinte kompromisszummentes technika, addigra akár az infrastruktúra akár az agyak is készen álljanak a széleskörű, gyors terjedésre.
Nekem az Ampera (így tavasszal) a 65 km-es hatótávjával (150 ezer km után is gyári érték) tökéletes szolgálatot tesz, munkahely odavissza 15 km, párom csak oda 25, de ott töltöm, szóval mindennapi helyváltoztatási igény töredék áron (szervízt is beleszámítva) tudom vele megvalósítani.
Ha meg hétvégén a Balcsira kell leugrani, akkor meg ott a kora ellenére hamar hobbiautóvá avanzsált siebener a maga 8-900 km-es hatótávjával. Az elektromos autóval egyenlőre teljesen elégedettnek lenni valószínűleg csak így lehet.


Noukoum
(veterán)

Ez nem felsőbbrendűség, illem. Pont úgy ahogy az idősebb vagy “jobban rászorult” embernek is átadod a helyed a buszon. Nem kötelező, nem törvény. Illem. És igen elég kellemetlen helyzet lehetett, én díjazom a környezettudatosságot de látod van ami efelett áll. :) A környezeti teher maximális csökkentése miatt ért ez a dolog, ugyanis nyugodtan bemehettél volna anélkül hogy megvárod a szabad töltőhelyet hiszel te nyugodtan továbbtudtál menni. Az életben minden kompromisszum, ha ez zavar akkor azzal tudod orvosolni hogy legközelebb nem vársz.

Hogy mennyire nem felsőbbrendűségről van szó. Ül a buszon egy 40 éves látszólag rendben lévő, egészséges férfi. Mellette állsz te fáradtan meg egy terhes nő. Ha leszáll vagy feláll a 40 éves férfi akkor ki fog leülni, te aki előbb melléálltál vagy a terhes nő? Persze a nőben az adott helyzetben lehetne annyi hogy azt mondja hogy üljél le te mert nagyon fáradt vagy ő meg csak 18 hetes terhes. De nem vagyunk egyformák, és tetszik vagy sem az illem a terhes nőnek kedvez. :)
Inkább azt mondanám hogy az emberek egy része felsőbbrendűnek képzeli magát másoknál. Nem a villanyautósok, az emberek. De mint mondtam, abban a helyzetben a hölgynek volt “igaza”, ez van.

üzenetek