üzenetek

hozzászólások


kyle23
(tag)

Az elektronikát szerinted mi vezérli? Nem külön kell nézni, hanem komplett egységként. Szerinted, miért kell a jelen autóiban, minden csere alkatrész után tanítani az autót? Kérdezz már rá ha van ismerősöd ilyen körökben, hogy mennyibe került egy szoftver csomag egy autó szervizesnek? Nem kell több márkához, csak 1-hez, hogy tudjál rajta mindent javítani .Majd utána beszélj olyanokat, hogy a szoftver az olcsó.


pilóta
(nagyúr)

Te valami egészen másról beszélsz most. Mi köze egy autó árához annak, hogy a szerviz mennyiért jut hozzá a javításhoz szükséges eszközhöz? :F
Attól nem lesz drágább egy dácsia logan, mert jóskapista autószerelő drágán tud venni hozzá diagnosztikai eszközöket, mert dácsiát is akar szervizelni. Az max a szervizelést teszi drágábbá, de nem az új autó árát, és most arról beszélünk.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Én ezt elengedtem, nincs konkrét gyártói infó..


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egyrészt.
Másrészt.
Minden study arra fut ki, hogy az akku miatt drágább e-autót gyártani elsősorban.
Itt van egy elég hevenyészett diagram is a költségekről. És ebben nincs ám benne a szoftver. A VW 3000 fejlesztőt vett fel erre a dologra, annak azért van némi bérköltsége. Pláne, ha eltolják és még egy évig kell őket fizetni...


dabadab
(titán)
Blog

Egyrészt nem függ a legyártott darabszámtól, 1000 autónál is (mondjuk) egymillió dollárba kerül, meg egymillió autónál is.

Az inkább milliárdos tétel lesz. A VW pl. pont most akar felvenni kb. kétezer új fejlesztőt, márpedig egy fejlesztőre egyetlen évben simán lehet 150-200k EUR-t számolni, szóval csak a plusz munkaerő évi 300-400 millió EUR-ba kerül.


pilóta
(nagyúr)

De van, ott az ár, 500 euró. Ennyiért megtudod venni végfelhasználóként többszörös áron, tehát ennél csak sokkal olcsóbb lehet a gyártónak, vagyis akár hogy nézzük, nem jelentős tétel a teljes autó árában.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Ez mekkora szánalom. Biztosan az elektromos autó tehet róla, hogy hogyan állítják elő az energiát... :W


pilóta
(nagyúr)

Bakker, pont azért írtam oda a zárójeles részt, hogy nem a konkrét összeg számít, hanem az, hogy eloszlik. Ha fel is vesz kétezer fejlesztőt, az hány autóra fog eloszlani egy VW-konszernnél? Százmillióra?


kyle23
(tag)

Lol. Fenntarthatóság? Javíthatóság? Vagy szerinted ha most megveszek egy autót, abban nincs belekalkulálva a hiba javítás? Vagy egy új autónál nincs szoftverhiba csak egyszer elrohad alólad? Egy hibás szoftver, az első indításnál tönkrevág egy több 10 millás autót. Miről beszélünk? A mostani autók lelke a szoftver. Azt szerinted helyesen megírni mennyi idő? Mennyi ember kell hozzá? Vagy Jóska Pista majd 2 nap alatt összerak mondjuk egy Toyota szoftvert közhasznú fizetésért? Minél biztosabb szoftvert akarsz egy autóba és minél több komfort elektronikát kell vezérelni, az bizony jelentősen emeli az új autó árát.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

(Figyu, az az ECU az nagyon nem lesz elég ám egy autó szoftveréhez, ez csak a motorvezérlő elektronika, ami alapvetően csak annyit csinál, hogy a hajtást megoldja egy fűnyíróban. Ahhoz azért oda kell kötni pár dolgot, illeszteni az inverterhez, motorhoz, fedélzeti rendszerhez, akkuhoz, hajtási üzemmódokhoz, visszatápláláshoz, meg nem árt ha van egy fasza interfész is minimum.)


pilóta
(nagyúr)

Oké, de most is meg van íródva az a szoftver, Jóska Pista san a mostani Toyotákba is megírta már szoftvert. Mösziő Jóska Pista is megírta a dácsialogan szoftverét, és mégse lett tőle milliókkal drágább a dácsialogan. Jövőre miért lenne milliókkal drágább? Én elhiszem, hogy drága dolog a szoftver, de azért ne tegyünk már úgy, mintha ez determinálná egy új autó árát. Egyszerűen elhanyagolható akár csak a karosszéria vagy az akkupakk, vagy a motort árához képest. Nem ezen múlik, hogy mennyibe kerül az autó, hanem sokkal inkább, hogy mennyiért sikerül beszerezni hozzá az akksipakkot.


LurkerSheik
(senior tag)

Nekem peldaul tok jo lenne egy elektromos munkabajarni.
Nezegetem pl az 5 ev koruli Audi A3–akat es a hibrid E-tron se sokkal dragabb, viszont felszereltebb.
Kb 2 oda-vissza utat kibir egy toltessel amennyire nekem kell. Aztan ott a turbos motor. De ezzel is is csak tul van bonyolitva a meghajtas.

A trendisegen tul azert is fordulnak sokan az EV fele (en biztosan) mert horribilis osszeg a karbantartasa egy modern autonak. Mindig lehet venni 20 eveset gombokert es a szomszednal javitani, de azt is meg kellett venni egyszer ujonnan.
plusz olyan funkciok is jarnak veluk szinte alapbol mint az allo hutes/futes ami eleg hasznos , legalabbis nekem.
A mai robbanomotoros autok kipufogo rendszere egy kemiai labor, amit vagy karban tartanak nehany ev utan vagy nem. Leginkabb nem, hat koszonom, de ez nem festett volna elore jo
jovokepet.

A Nio ET7-hez elerheto lesz a nagyobb akkupakk 1000k-es hatotavval. Az mar azert nem hangzik rosszul, es majd jonnek a tobbiek is.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Az rendben van, csak a szoftveres részhez írtam, az ugyanis abban van benne, és ennyibe kerül a szoftverrel együtt. Vagyis annál drágább biztos nem, csak sokkal olcsóbb lesz az...


#16820480
(titán)

Mondjuk abban a cikkben ők 95%-os hatásfokot ígérnek, csak a pontosság kedvéért :D


kyle23
(tag)

Ok. Bedobom én is a gyeplőt. Úgy látszik nálad fel van rakva az akku pack szemellenző és csak annyit látsz egy mai elektromos vagy benz/diesel autóból csak. Full értelmetlen bármit is mondani, vagy más esetében cikket ajánlani. részemről off a további.


pilóta
(nagyúr)

De mondjál nyugodtan, csak legyen valami logika is benne.
Ha szerinted egy autó árában jelentős tétel a szoftver, akkor elő a farbával, mennyi az annyi?
Szerintem egy mostani elektronikával zsúfolt autóban, amit megvásárolhatsz mondjuk 25000 euróért, max párszáz eurós tétel a szoftveres rész. Szerinted mennyi?

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

De értsd már meg, hogy az semmire nem elég. Az ECU a motor teljesítményét, nyomatékát és alapszintű működését szabályozza, ennyit tud. Szoftverrel együtt. Azért 500 USD, mert egy elektromotort szabályozgatni jelentősen egyszerűbb, mint egy belsőégésűt a sok bizbasszal, ami benne van.
Az EV-k szoftvere ennél nagyságrendekkel komplexebb és nem lehet dobozban levenni a polcról, mert az összes egyéb, autóspecifikus összetevőhöz illeszteni kell, az összes szenzorhoz, töltési és visszatöltési megoldáshoz, kijelzőhöz, interfészhez, csatlakoztatási opcióhoz, SIM-hez és mindegy egyéb elektronikai komponenshez úgy, hogy ne dögöljön meg (mint a Corsa-e), ne írjon ki ostobaságokat (PUG), ne legyen döglassú (ID.3), satöbbi.

Az nem 500 USD. Korántsem.


dabadab
(titán)
Blog

Igen, az az elektromos áram -> hidrogén irányba van. Aztán erre jön még a hidrogén -> sűrített hidrogén, sűrített hidrogén -> áram átalakítás és már meg is érkeztünk.


pilóta
(nagyúr)

De értsd már meg, hogy az ECU-t csak példaként hoztam, hogy mennyibe kerül a szofvter benne (mellesleg egy belsőégésű ECU-ról van szó amúgy, egy dízel BMW X5-ét néztem).

De nézzük akkor az elektromosat. Szerinted egy ID3 árának mekkora hányadát teszi ki a szoftver ára? Attól olyan drága, véletlen sem az akksitól ugye? Nyilván a nagyobb akksipakkos verzió azért milliókkal drágább a kis akksipakkosnál, mert drágább szoftver van rá fejlesztve? Ugyehogyugye? ;)

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Az egyébként persze elég nyilvánvaló, hogy a villanyautóknál a kis gyártási volumen miatt a per egység fejlesztési költség jóval nagyobb, mint mondjuk egy Golfnál.

üzenetek