[Re:] [Luck Dragon:] Pali bácsi a szerelő. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Gargouille
(őstag)

"Pedig igaza van. Ez mindkét félnek egy jó felállás főleg, ha a karriert akar építeni a munkavállaló."

Ez történt ugyebár:

"Nem érdekli hogyan de oldjam meg a problémát , majd rám rakta a telefont."

Mint cseppben a tenger, ebben a mondatban benne van minden ami jól illusztrálja, ha valaki teljesen alkalmatlan vezetőnek. Hárítja a felelősséget (noha végső soron az övé lenne), segítőkészség, támogatás nuku (pedig ugye az ő érdeke, hogy működjön a gép) és még rá is rakja a telefont, mintegy semmibe véve az emberi mivoltát is a másiknak. Mondjuk annyi igaz, hogy nálunk jellemzően ezt a típust hívják "vezetőnek", "managernek", noha az "ostoba bunkó" pontosabb megnevezés lenne.

Szerencsére már azért lassan kihaló félben van... :)


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Nálunk egy öreg TMK-s szaki tartja életben a céget. Rajta kívül talán még van 5 normális, meg másik 8 léhűtő.

Hivatalos szerviznél szerencsére hozzáértők dolgoznak. Ha kell akkor jól megcsinálják, jó sok pénzért. ;]


Hieronymus
(addikt)
Blog

A TMK-ás akkor dolgozik jól, ha a láblógatáson kívül nincs más dolga.
Jobb helyeken ezért prémium is jár neki, mármint a láblógatásért. :DD


freeknight
(őstag)
Blog

Tipikus példája annak, amikor az olcsóbb megoldás a drágább.
Meg annak is mennyire nincsenek már szakemberek, mindenki kijön, és addig terjed a szakértelme, hogy kicseréljen egy egész (rohadt drága) panelt.

Ugyanez volt nálam is, mikor előző cégemnél bedöglött egy 5 éves, csillivilli kondenzációs kazán. Kihívtam a szerelőt, valami fűtésvezérlő rossz benne, ki kell cserélni, tessék itt az árajnálat. 600ezer forint, picit lehidaltam annak a tudatában, hogy a kazán zsírj újonnan 1,1 millió. Na nembaj, tudjuk legalább mi a baja, hívjuk a következő szervizest. Ő már 250ezret mondott, na már egy fokkal jobb, de ekkora árzuhanás után talán mehetnénk még lejjebb is. Az előző szerelő nem rakta vissza a panelt, nézegetem, forgatom a kezemben, aztán csak kigyúl a világosság, hogy ez basszus tulajdonképpen nem más, mint egy szép nagy alaplap, rajta mindenféle csippel, talán régi műszerész ismerősöm tud vele valamit kezdeni, végülis sokat már nem ronthat rajta. 2 nap múlva hív, hogy kész van a cuccos, azért szerelő nézzen rá gyári szoftverrel, minden rendben-e vele.
Vissza is hívom az első szerelőt, az csak tátotta a száját, hogy ezt meg hogyan javítottuk meg? :Y

Végülis műszerész haverom így keresett 40ezret, meg még annak a kontárnak fizettünk egy húszast a kétszeri kiszállásért meg a gyári diagért. Így úsztunk meg egy javítást tizedáron.


buherton
(őstag)
Blog

Attól lesz valaki jó vezető, hogy mindent megold helyetted, amivel fordulsz hozzá? Pont, hogy a felelősség az ő vállán van még akkoris, amikor a feladat megoldásban nem segít.

Persze értem én, amit mondani akarsz nekem és egy kicsit el is beszélünk egymás mellett. Mert van az a paraszt főnök, aki ezzel a technikával él és van az az értelmes főnök, aki szintén ezzel a technikával él, azzal az előre megfontolt céllal, hogy mindkettőtök életét jobbá tegye. Te az előbbiről beszélsz, én pedig az utóbbiról.


UnA
(Korrektor)
Blog

Ez jó sztori volt :)

A probléma a céges hozzáállásban van, amit nagyképűen "hatékonyság" néven szoktak emlegetni, közben pedig semmi más, mint filléreskedés. Kiszámolták, hogy olcsóbb még egy valamit legyártani, mint magasan képzett szakembert javításra felvenni, és még büszkék is erre. Eközben pedig a hosszú távú hatása ennek sokkal rosszabb, leginkább a pazarlás és a szeméttermelés miatt.


Gargouille
(őstag)

A mélyvíz technika működik, magam is alkalmazom a kollégákon, de nem így. Kritikus helyzetben (igazából bármilyen helyzetben) csak úgy rárakni a telefont beosztottra aki épp azon dolgozik, hogy ne bukjon a megrendelés, nettó prosztóság.

Nem kell megoldani helyette, de azt igenis fontos éreztetni, hogy támogatja és mögötte áll, hogy ez fontos dolog. Nagyon demoralizáló az ilyen hozzáállás, értelmes ember hamar veszi a kabátját.

Az ember nem egy kutya amit idomítani kell. Ez egy ilyen szocializmusból itt ragadt portás szemlélet. Szerintem. :)


bambano
(titán)
Blog

de nem csak az a baj, hogy elmarad a támogatás, hanem az is, hogyha a javításhoz hatáskör kell, azt nem adja, akkor lehetetlen helyzetbe taszítja a munkavállalót. pl. ha venni kell valamit, de a költségekre nem ad fedezetet.


Gargouille
(őstag)

Na igen, erről már nem is szólva. Ilyen szituációban simán lehet, hogy döntést kell hozni ott helyben. Márpedig a döntéshozó pont a vezető lenne, de ő inkább kimenekül a szituból, vagyis nem meri a felelősséget vállalni.

Akárhonnan nézem ezt a sztorit ez amolyan igazi állatorvosi ló, amiből mondjuk azt legalább meg lehet tanulni, hogy hogyan nem kéne. :)


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

OK. De itt mindíg valami rossz. Nagy a cég.


#90088192
(senior tag)
Blog

Lehet ezt fordítva is csinálni, a főnököm, MINDIG azt mondja, ha döntést kell hozni akkor először mondjam el neki mi a helyzet, mit akarok csinálni, ha tetszik neki az ötlet akkor hajra, csináld, ha nem elmondja miért nem.
Ha kell kiegészíti azzal amire nem gondoltam, de ez fordítva is igaz, ha valami gond van megkérdeznek, mert én latom mi a baj. Nincs súrlódás, és előbb utóbb minden elkészül. :K


Gargouille
(őstag)

Ezt kb. így kell csinálni, teljesen jó. :)


Chaser
(titán)

pali bácsiról eszembe jutott jenő, akit nem bácsiztunk ( : 4x éves lehetett
ha már nem boldogult az operátor, a senior operátor sem, műszakvezér is kevés volt, amiska' meg nem volt benn - aki zömében kalapáccsal azért mindent megoldott :d -, akkor jenő, és jenő majdnem mindent megoldott, amit nem arra 10 mérnök is vakarta a fejét, végül jenővel megoldották ( :
hanyag, hozzá nem értő külső szervizesek miatt nem egyszer lett egy fél órás akku cseréből több hónapos 'opás...régi szép idők ( :


Annonymvs
(csendes tag)

Sajnos a vasútnál is ez van. Ezt hívják költséghatékonyságnak. Ha valamit megoldasz a honorálás az csak fentebb van, " te meg örülj, hogy itt dolgozhatsz".

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Jó kis írás, habár a helyesírás mindig is bántotta a szememet. Vesszők, igekötők.

[ Szerkesztve ]

üzenetek