üzenetek

hozzászólások


Race-Face
(tag)

Jól van, látom, a "pénzt keres az adataiddal" szöveget mindenki megtanulta.

Szóval... A Facebook a hirdetésekkel keres pénzt, nem az adatokkal. Tehát ha nem lehetne a hirdetéseket profil alapján személyre szabni, a Facebook ugyanúgy megkapná a hirdetési összeget. Mint ahogy az RTL Klub is megkapja a reklámidő árát a tamponreklám után az ügynökségtől, és a "Lovak és kutyák" magazin is a kutyaeledel reklámért a 4. oldal bal alsó keretes hirdetésben. Csak míg utóbbi kettőt nem tudják célozni, tehát mindenki megkapja, aki az adott médiát fogyasztja, a facebook lehetőséget ad a hirdetőknek, hogy célozzák a hirdetéseket. Tehát ha kozmetikus vagyok, akkor meg tudom célozni az üzletem városában/kerületében lévő, 40-50 éves nőket bőrfiatalító kezeléssel, nem fogják megkapni a 18 éves fiúk. Ez kinek rossz? Pénzt keres vele a facebook, hogy nem kapja meg mindenki, csak akit érint? Nem, sőt épp kevesebb bevétele lesz (nem 100.000 embert kell a hirdetőnek elérni, hanem 1000-et).
Aztán persze ott az említett facebook-képpont, ahol lehetőséget kap a hirdető arra, hogy azokat, akik már kattintottak a hirdetésre, tehát ÖNKÉNT érdeklődést mutattak, bizonyos szabályok alapján újra meg tudjon célozni konkrét ajánlattal vagy emlékeztetéssel. Az más kérdés, hogy ezt sok hirdető rosszul használja, de be lehet állítani, hogy mondjuk egy ember ne kapjon 3-nál több hirdetést akkor sem, ha kattintott az elsőre.

Kicsit olyannak érzem ezt, mintha a cipőboltot megbüntetnénk azért, mert megkérdezi az eladó, hogy hányas a lábam, és utána csak a 44-es férficipőket mutatja nekem, mert jujj, felhasználja az adataimat és pénzt keres vele.... Követeljük, hogy ne használják az adataim, látni akarom a magassarkú női csizmát és a bébi szandált is!

üzenetek