üzenetek

hozzászólások


janos666
(nagyúr)
Blog

Tippre azért többet is tudhat egy mai, játékra is alkalmas VGA egy apró szelete (az említett 10-20 shader proci, ami egy komolyabb kártya durván 1%-a), mint ~15 éve egy, bár direkt audio feldolgozásra kihegyezett, de nyers erőben messze sem egy erőgép számba menő DSP (a 15 évvel ezelőtti technológiákkal is alig fogyasztott valamit, még dísznek se kellett rájuk passzív hűtőborda se).

Mondjuk valahol azért picit biztos megszépíti az idő az emlékeket, mert lehet hogy ma bénábban van keverve a minimalista CPU-s szoftver DSP-ben, mint annak idején A3D-vel vagy EAX-al, de legalább jobb minőségű hanganyagból dolgozik a játék (jobb minőségű felszereléssel, jobb stábbal, jobb hangstúdióban, jobb hangmérnökkel van felvéve a nyersanyag, és jobb minőségű formátumban kerül fel a játék file-jai közé, nem annyira szénnétömörítve).

Ha elővesz ma valaki egy 10-15 éves játékot és valahogy működésre bírja az EAX-ot, akkor hirtelen lesz térérzete a hangnak, de azért ha őszinte magával az ember, messze nem tökéletes az sem, viszont azt is érezni, hogy a nyers hangminőség gyengébb, mint ma egy nagyobb költségvetésű játéknál.

Persze ehhez hozzá illene számolni azt is, hogy mit lehetne kihozni a hangból ma akkor, ha a GPU-kkal párhuzamosan tovább fejlődtek volna a DSP-k legalább negyed akkora ütemben, és most a mai minőségű nyersanyaggal etetnék azokat (vagy akár még jobbal, ha a jobb DSP-k miatt látnák értelmét elszaladni ezzel is, akár "placebó" szintre, "HiRes Audio" marketing játékokba is).

Talán akkor lett volna ebből valami, ha annak idején a SandyBridge QuickSync része (video de/en-coder) kap egy izmosabb féle audio DSP-t is (legalább egy olyasmit, de inkább kicsit erősebbet, mint ami az X-Fi kártyákon volt), amit valaki olyantól license-elnek, aki odaadhatja ugyan azt az AMD-nek is, és ők le is másolják (vagy fordítva, csak az valószínűtlenebb, hogy az Intel lekövette volna az AMD-t). Akkor egy kazalnyi gépben ülne most ott egy DSP, akár még a játékkonzolokban is, ha oda is átöröklődik az AMD APU-n át a GCN-es TrueAudio helyett.

Most viszont lassan valahol már mindegy lehetne, mert egyre több a CPU mag, előbb utóbb csak bele kéne már férnie, hogy jusson egy a hangnak, és legyen elég gyors az a mag, hogy megbirkózzon vele (legalább azzal, amivel egy vacak Creative kártya elbírt 15 élve, akkor is ha nem épp hatékony erre a CPU, mert pl. a Pentium-ok még mindig nem AVX-esek).

üzenetek